Üniversiteler İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

2020-2021 Yükseköğretim istatistiklerine göre Türkiye’de, 75’i vakıf üniversitesi, 4’ü vakıf meslek yüksekokulu ve 129’si devlet üniversitesi olmak üzere toplamda 208 üniversite faaliyet gösterdi.

Türlerine göre üniversite sayısı

Yıllara göre artan Yükseköğretim kurumu sayısı, öğrencilerin hangi üniversiteyi seçeceği konusunda karar alma süreçlerini etkiliyor. Ve bu durum doğal olarak üniversiteler de pazarlama faaliyetlerine daha fazla önem veriyorlar. Bu makalede üniversite kayıt oranlarını artırmak için 7 basit ve etkili yükseköğrenim pazarlama stratejisini paylaşacağız. Ancak öncesinde eğitim sektörünün bazı zorluklarını hatırlayalım:

  1. Üniversitelerle benzer içerik sunan online eğitim kurumları, önemli birer rakip olma yolunda ilerliyorlar. Güvenilirlikleri, her yıl artmaya devam ettiği için bir üniversite eğitimine göre daha hızlı ve ucuz alternatifler olarak tercih sebebi olabiliyorlar.
  2. Üniversiteli işsizlik oranları nedeniyle gençler, iş hayatına daha erken atılmak ve ihtiyaç duydukları becerileri, uygulamalı sertifika kursları ile almak isteyebiliyorlar.
  3. Birçok üniversite, öğrencilerine aynı imkanları sunuyor. Bu durumda farklılaşmak için atılacak adımlar giderek zorlaşıyor.

Öğrencinin Bakış Açısını Anlamak

Öğrencilerin, karar verme sürecinde, onların düşünce yolculuğunu takip edebilmelisiniz. Basit bir yöntem, siz de bizim gibi Google’a “hangi üniversite” diye yazın, karşınıza çıkan arama önerileri, Google’da kullanıcılar tarafından en sık yapılan diğer arama terimleridir. Tabi ki aramalar bunlarla sınırlı değildir. Öğrencilerin araştırma süreci, sadece Google’la sınırlı kalmıyor. Sosyal mecralar, forumlar, üniversitelerin kendi sitesi vb. Gençler kendileri için en doğru kararı verebilmek için detaylı bir araştırma süreci içindeler.

Google’da Üniversitenizin adını aratın, Öğrenciler neler arıyorlar?

Öğrencilerin ilk adımının çevrimiçi içeriği araştırma yapmak olduğu göz önüne alındığında, dijital pazarlama faaliyetlerinizi güçlendirmenin önemini bir kez daha fark ettiğinizi umuyoruz. Ve hazırsanız , Üniversiteler İçin Dijital Pazarlama Stratejileri önerilerimize geçiyoruz:
İşte ele almak üzere olduğumuz stratejilerin bir listesi,

  1. Hedeflerinizi tanımlayın
  2. Değer teklifinizi oluşturun/iyileştirin
  3. Marka bilinirliğinizi artırın
  4. Alıcı kişiliklerini oluşturun
  5. Konuşma pazarlamasından yararlanın
  6. Dijital pazarlamanızı çeşitlendirin
  7. Dijital pazarlama ajansı ile çalışmalı mısınız?

1. Hedeflerinizi tanımlayın

Pazarlama faaliyetlerinizin amacı nedir? Kimi hedefliyorsun? Neden onları hedefliyorsunuz?
Yukarıdaki bu üç sorunun cevabı , pazarlama kampanyanızın gidişatını belirlemenize yardımcı olacaktır . Genel olarak baktığımızda yüksek öğrenim pazarlamasının ana hedefi , kayıt oranını artırmaktır. Fakat bunun gerçekçi bir hedef olabilmesi için ulaşılabilir ve ölçülebilir olması önemlidir. Ulaşılabilir hedefler ekibinizi motive edecek ve onları heyecanlandıracaktır.

Dijital pazarlama hedef belirleme hakkında daha fazla bilgi için: https://www.survivor.com.tr/diijital-pazarlama-hedefleri-nasil-belirlenir/

2. Değer teklifinizi oluşturun/iyileştirin

Günümüzde işverenler, diplomasız insanları işe alma konusunda daha istekliler. Özellikle tecrübeye ve yeteneğe dayalı işlerde bu daha fazla ön plana çıkıyor. Ve, gençler arasında, üniversite diplomasının güvenilirliği ve faydası her zamankinden daha fazla sorgulanıyor.
Aslında her durumda yüksek öğrenim, daha iyi bir kariyere doğru bir basamaktır. Burada önemli olan kurumunuzun bunda nasıl bir rol oynayabileceğidir. Yani üniversitenin algılanan marka değeri önemli bir tercih sebebidir.

Değer teklifinizi nasıl oluşturabileceğinize dair birkaç fikir:

  • Başarılı mezunlarınızla iletişime geçin ve onları aldıkları eğitimin kariyer yolculuklarında nasıl önemli bir adım olduğu hakkında konuşmaya teşvik edin.
  • Bu konuşmaları geniş kitlelere ulaştırmak için sosyal medyayı kullanın.
  • Kurumunuzdaki en son başarıları vurgulayan içerikleri paylaşın (spor, tiyatro, akademisyenler, araştırma vb.)
  • Tüm gerçeklerinizi ve başarı öykülerinizi desteklemek için istatistikleri kullanın .

Marka bilinirliğinizi artırın

Günlük kullanımda en sevdiğiniz/tercih ettiğiniz parçayı, giysiyi, fast food’u nasıl seçersiniz?
Karar verme süreçlerinde markaların gerçekleştirdiği reklamlar, pazarlama kampanyaları, tüm rakipleri arasında onları seçmemizde ince ama önemli bir rol oynar. Potansiyel bir öğrencinin okulunuzu tercih etmesi söz konusu olduğunda, marka bilinirliği ve marka imajı son derece önemlidir. İdeal bir okulun tüm özelliklerine sahip olabilirsiniz, ancak imajınızı doğru şekilde yansıtamazsanız, hedeflerinize ulaşmanız son derece zor olacaktır.
Kendinize aşağıdaki soruları sorun:

  • Üniversitenizi benzersiz kılan nedir?
  • Akademik, ders dışı vb. açısından öğrencilere neler sunuyorsunuz?
  • Kim neden üniversitenize kayıt olmalı?
  • Üniversite hocalarınızın bilinirlikleri var mı?
  • Diğer üniversitelere kısayla öğrencilere sunduğunuz diğer avantajlarınız, değer önerileriniz neler?
  • Kurumunuzun bir mirası var mı? (geçmişten gelen değerler vb.)

Cevaplarınız marka imajınızı oluşturmak veya optimize etmek için elinizi kuvvetlendirecektir.

Alıcı kitlenizi Oluşturun

Kişiselleştirme, dijital pazarlamanın önemli bir parçasıdır. Teknolojinin, kullanıcıya özelleştirilmiş bir deneyim sunmak için karmaşık makine öğrenimi ve yapay zeka algoritmalarını kullanacak şekilde genişlemesi pazarlamacıların en önemli avantajlarından birisidir. Doğru hedef kitleyi belirlemek için yapay zekaya doğru hedef kitleleri sunmalıyız. Yani alıcı kitlelerinizi oluştururken aşağıdaki örnekteki gibi bir “buyer personalar” oluşturmalısınız:

  • Ad: Duygu
  • Cinsiyet: Kadın
  • Yaş: 18
  • Okul : Anadolu lisesi
  • Karakter özellikleri: “Duygu, sayısal derslerde çok başarılı olan ve gelecekte mühendislik alaınında bir yüksek eğitim almak isteyen 18 yaşında bir genç kız.
  • İlgi alanları: Gitar çalmak, netflix izlemek, internetten alışveriş
  • Gelir durumu: Ailesinindan adığı harçlıklar. Orta gelir düzeyine sahip aile
  • İnternet erişimi ve Telefonu: Mobil/ Android cihaz
  • Yaşadığı yer: İstanbul
  • Kaygıları: Artan işsizlik oranından ve kendi alanındaki rekabetten korkuyor ve bu konuda endişelerini dile getiriyor.

Yukarıdaki örnekte Duygu’nun, yaşını, isteklerini, kaygılarını vb. öğreniyoruz. Bu bilgiler, pazarlama kampanyalarınızın hedeflemesini daha doğru yapmanızı sağlayacaktır.
Yani bir sosyal medya kampanyası oluştururken; Görselde 18 yaşında gitar çalan bir genç kız kullanırsanız, kitlenin daha fazla ilgisini çekeceğinizi biliyorsunuz artık. Yine hedeflemeyi biraz daha spesifik hale getirmek için 18 yaş, istanbul’da yaşayan, lise öğrencisi/yeni mezun, gitar çalma hobisi olan, android cep telefofunu kullananları hedefleyen bir kitle oluşturmanız için gerekli bilgiye de sahipsiniz. 😊

Dikkat etmeniz gereken bir detay: Alıcı kişilikleri yaratırken, bu konuda sadece yüzeysel olmadığınızdan emin olmalısınız. Adından ve yaşından fazlasını eklediğinizden emin olun. Hobileri, ilgi alanları vb. daha iyi bir anlayış sağlayacaktır. Farklı etnik kökenleri, cinsiyetleri, kültürleri vb. dahil ettiğinizden emin olun. Ve Birden fazla alıcı kitle oluşturarak, yapay zeka aracılığı ile hangi kitlelerin daha iyi performans gösterdiğini test etmek için A/B testlerinden yararlanın.

Konuşma pazarlamasından yararlanın

Konuşma pazarlaması, dijital mecralar üzerinden, potansiyel ve mevcut müşterilerle çok kanallı olarak birebir iletişim kurmak anlamına gelir.
Amaç, hedef kitle ve mevcut müşteriler ile, istedikleri yerde, istedikleri zaman, istedikleri şekilde iletişime geçerek onların ihtiyaçlarına cevap vermektir.
Öğrenciler ve velilerin araştırma süreçleri sırasında, onlara her an yanıt verebilmenin avantajı büyük olacaktır. Sohbet pazarlamasının devreye girdiği yer burasıdır. Potansiyel öğrenciler ve ebeveynlerle gerçek zamanlı olarak etkileşim kurmanızı sağlar ve kişiselleştirilmiş bir iletişim duygusu uyandırarak güveni artırır.
Dijital pazarlama kampanyalarınıza konuşma pazarlamasını dahil etmenin en hızlı yollarından biri, akıllı bir sohbet robotlarını kullanmaktır. Yapılan araştırmalar, lise öğrencilerinin neredeyse %50’sinin, bir form doldurmak yerine, yüksek öğrenim kurumlarıyla etkileşim kurmak için bir sohbet robotu kullanmak istediğini ortaya çıkarmıştır. Sohbet robotlarını temel soruları yanıtlayacak şekilde ayarlayabilir ve daha karmaşık olanlar için bir insan operatörle bağlantı kurmaya yönlendirebilirsiniz
Whatsapp’ı kullanmak da, geniş kitlelere erişilebilirliği nedeniyle sohbet pazarlaması için uygun bir ortam olarak da düşünülebilir.

Dijital pazarlamanızı çeşitlendirin

Dijital varlıklarınız (ister web siteniz ister sosyal medya hesaplarınız) ne kadar çok tıklanıyor/ziyaret ediliyorsa, tercih edilme şansınız o kadar yüksektir. Bu nedenle daha fazla trafik çekmek ve kayıt oranlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz bazı dijital pazarlama stratejilerini inceleyelim:

  • Web sitenizin ve reklamların mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olun: Günümüzde internet erişiminin büyük bir çoğunluğu mobil cihazlardan gerçekleşiyor. Dünya çapında cep telefonu kullanıcı sayısı, 5,32 milyar.  Bu toplam küresel nüfusun yüzde 67’sine eşit.  Mobil uyumlu, kolayca erişilebilen, okunabilen ve indirilebilen web siteleri, çevrimiçi reklamlar ve içerikler, tıklama oranınızı önemli ölçüde artırabilir.
  • İnternet reklamcılığı ile yüksek kaliteli potansiyel müşteriler oluşturun: İnternet reklamcılığı kullanıcılara, arama motorlarında arama yaptıkları sırada, sosyal mecralarda, ziyaret ettikleri diğer web sitelerinde, yani internet üzerinden her yerde erişmenizi sağlar. Ayrıca hedef kitleyi spesifik hale getirebileceğiniz için reklamlar sayesinde yüksek kaliteli öğrenci adaylarına erişebilirsiniz.
  • Videonun gücünden yararlanın: Bir öğretim üyesi, mevcut bir öğrenci, mezunlar veya dekan tarafından oluşturulan faydalı içerikler, üniversite tanıtımları kitlenizin dikkatini çekmek için birebirdir. Sonuçta bir videonun yarattığı etkiyi hiçbir yazılı metin aynı derecede veremez.
  • Influencer pazarlamanın gücünden yararlanın: “Influencer pazarlama sadece perakende ürünleri tanıtmak için etkilidir” diye düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Üniversite tercihleri konusunda da öğrencilerin görüşlerine değer verdiği mikro influencerler, marka güveni oluşturma sürecini destekleyerek, kayıt konusunda kararsız öğrenci kitlesinin tercihlerini etkileyecektir.
  • Sosyal medya pazarlamasına ağırlık verin: Üniversitenizin marka bilinirliği, marka sadakati ve öğrencilerle ilişkiler kurması için sosyal medya pazarlaması en önemli araçlardan biridir. Gençlerin günlerinin çoğunu sosyal medyada geçirdiği istatistiklerle kanıtlandığına göre, sizin de sosyal medya çaışmalarınızı hafife alıyor olmanız düşünülemez. Hedef kitlenizin nerede olduğunu öğrenin ve bu sosyal medya platformlarına odaklanın. Ayrıca, her tür sosyal medya platformunun artılarını ve eksilerini bilmeniz ve buna göre içerik oluşturmanız önemlidir. Ancak, sosyal medyada sadece içerik yayınlamak yeterli değildir. Sosyal medya varlığınızı büyütmek için kitlenizle etkileşim kurmanız gerekir . Bu nedenle, ekibinizin sosyal medya platformlarınızdaki DM’lere, yorumlara ve hakkınızda yapılan konuşmalara yanıt verme konusunda zirvede olduğunuzdan emin olmalısnız

Dijital Pazarlama Ajansı ile Çalışmalı mısınız?

Geleneksel pazarlamanın aksine dijital dünya çok hızlı değişiyor ve gelişiyor bu nedenle üniversiteniz bünyesinde dijital dünyanın yeniliklerini takip eden, öğrenen ve uygulayan bir ekibe sahip değilseniz, yukarıda yazdığımız bu çalışmaları doğru bir şekilde uygulama şansınız olmayacaktır.

Bir dijital ajans, hizmetlerini sunabilmek için dijital dünyanın yeniliklerini takip etmek ve müşterileri için uygulamak zorundadır. Konusunun uzmanı ekiplere sahiptir ve hizmetlerini sunabilmek için gerekli donanım ve araçlara yatırım yapmıştır. Bu sebeple eğer üniversitenizin pazarlama departmanında dijital pazarlama çalışmalarınızı yönetecek tam bir ekibe sahip değilseniz, bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak sizin için doğru seçim olabilir.

Neden Survivor Dijital Pazarlama Ajansı?

Eğer bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya karar verdiyseniz Survivor Dijital olarak bizi de inceleme sürecinize dahil etmenizi isteriz. Neden mi biz?

  • Müşteri İncelemeleri — Öncelikle müşterilerimizin bizim hakkımızda yaptıkları yorumların arkasındayız. Ve sadece yorumları okumakla kalmayıp onları aramanızı da öneriyoruz.
  • Yaklaşımımız— Bizim için işin planlaması en önemli kısmı bu nedenle işinizi anlamak ve bunu doğru KPI’lar ile eşleştirmek en öncelikli işimiz. Başarımızın sizin başarınızdan kaynaklandığını biliyoruz. Bu yüzden tüm süreci şeffaf olarak yöneten ve verilere açık erişim sağlayan bir iş birliği süreci yönetiyoruz.
  • Ekibimiz- Dijital pazarlama hizmetlerinin her alanında uzman kişilerdne oluşan harika bir yönetim ekibine sahibiz ve markanıza özel oluşturulacak oparesyon ekiplerimiz var. Böylece bizimle işiniz asla geç kalmaz.
  • Hizmetlerimiz— Tam hizmet dijital pazarlama ajansı olarak sizlere hizmet sunuyoruz. İş hedeflerinize ulaşmada her adımda tam olarak yanınızdayız.
  • Tanışma Toplantısı —Son olarak, işinizi ve dijital varlığınızı nasıl bir sonraki seviyeye taşıyabileceğimizi keşfetmek için online bir tanışma toplantısı yapmak ister misiniz? O halde hemen bizimle iletişime geçin