Dijital Pazarlama Hedefleri Nasıl Belirlenir?

neden dijital pazarlama öğrenmelisiniz

İşiniz için dijital pazarlamayı kullanıyor musunuz? Peki dijital pazarlama hedefleri belirlediniz mi, çalışmalarınızın verimliliğini nasıl ölçümlüyorsunuz?
Günümüzde teknolojiye uyum sağlayamamak bir çok şirket için, rakiplerinden geride kalmak ve müşteri kaybetmek anlamına gelir. Çünkü hem potansiyel hem de mevcut müşterileriniz internetten araştırma yapıyor ve/veya internetten satın alıyor. Öyleyse neden dijital kanallar aracılığıyla onlara pazarlama yapmaya odaklanmıyorsunuz ?

Herhangi bir Z kuşağına Kodak ‘ı sorun. Bir çoğu markayı tanımayacaktır. Benim gibi X ve Y kuşağında olanlar içinse Kodak demek fotoğraf demekti. Bizler analog fotoğraf makineleri kullanıcısıydık ve aldığımız filmler için en güvenilir ve en çok bilinen markaydı Kodak. Oysa Kodak dijitalleşmeye doğru bir şekilde uyum sağlayamadı. Sonuç olarak, Kodak 2012 yılında iflas başvurusunda bulundu.

Kodak gibi şirketler hayatta kalabilmek için, çalışanların işten çıkarılmasıyla başlayan umutsuz maliyet düşürme önlemleri almak zorunda kalıyorlar. Genellikle bu işten çıkarmalar IT, İnsan Kaynakları ve Pazarlama gibi geleneksel maliyet merkezlerinden başlıyor. Ve yine genellikle pazarlama yatırımlarını kısmak yapılacak en büyük hatalardan birisi oluyor. Çünkü pazarlama markanın sadece satışı değil; bilinirliği ve görünürlüğü için de çalışır. Markalar şunu hep gözden kaçırıyor maalesef; “tüketiciler sizi yeterince sık görmezse unutacaklardır.”

Peki pazarlama departmanının verimliliğini nasıl ölçebilirsiniz? Sonuçta pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini ölçemiyorsanız, işletmeniz için neyin işe yaradığını nasıl bilebilirsiniz ki?

Neye Odaklanacağınızı Bilmelisiniz

Dijital pazarlama çalışmaları, dönüşüm hunisinin her aşamasına odaklanmayı gerektirir. Yine de dönüşüm hunisinin bazı aşamalarına daha fazla, bazı aşamalarında daha az önem vereceğiniz zamanlar olacaktır. Önemli olan bunu iş hedeflerinizle uyumlu bir şekilde yapabilmektir. Hadi gelin dönüşüm hunisi aşamalarına göre odaklanmanız gereken konulara birlikte bir göz atalım:

Dönüşüm Hunisinin Üstü (Yeni kitleye Erişim):

Yeni bir işletmeyseniz, siteniz yeterince trafik almıyorsa, ya da bilinirliği artırmak için web sitenize gelen trafiği artırmanız gerekiyorsa, bloglama, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve sosyal medya pazarlama gibi taktikleri kullanabilirsiniz.

Web Sitenize Trafik Çekmek İçin Sosyal Medyayı Çok Daha Efektif Kullanabilirsiniz! 


Dönüşüm Hunisinin Ortası (Üzerinde Düşünme) :

Bloglar, web sitenize ziyaretçi çekmede çok etkili olsalar da, potansiyel müşterileri nitelendirmenize veya satış aşamasına yönlendirme yapmanıza yardımcı olmazlar. Ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmek için sektörünüze göre e-kitap teklifleri, indirimler, hediye önerileri, web seminerleri gibi taktikleri kullanabilirsiniz.

Dönüşüm Hunisinin Alt Kısmı (Satış/Müşteri Kazanımı):

Bir müşteri adayı huninin dibine ulaştığında, satın almaya hazırdır ve tek soru kimden satın alacağıdır. Bu, pazarlamacıların e-posta pazarlaması, en iyi teklifler, diğer satın alan müşterilerin yorumları, vaka çalışmaları gibi taktikleri kullanarak satış hattına daha nitelikli fırsatlar ekleme şansıdır.

Dijital Pazarlamada Müşteri Yaşam Döngüsü Hakkında Biraz Daha Detaylı Bilgi Edinmek İsterseniz, Bu Videomuz Size Yardımcı Olabilir 🙂

ÖLÇÜLEBİLİR DİJİTAL PAZARLAMA HEDEFLERİ BELİRLEYİN!

Müşteri yaşam yolculuğu gayet karmaşıktır. Tıpkı hayat gibi. Bir satın alma kararı vermeden önce araştırır, güvenmek ister, ihtiyacı teyit etmek ister ya da kişisel özelliklerine ve o anki ihtiyaçlarına göre bir çok farklı şeye odaklanır. İşte dijital pazarlamacılar olarak bizler tüm bu karmaşık süreç içinde adımlarımızı belirlerken, yol boyunca strateji değişikliklerine gidebilmeliyiz. Bunun içinde ölçülebilir dijital pazarlama hedefleri geliştirmemiz gerekir. Ölçülebilir dijital pazarlama hedefleri aynı zamanda ne kadar etkili olduğumuzu kanıtlamamıza yardımcı olur. Ancak bu hedefler gerçekçi değilse bir işe yaramazlar. Bu nedenle gerçekçi dijital pazarlama hedefleri belirlemelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken şu aşamaları dikkate alabilirisiniz :

  • Spesifik olun — Gerçek süreleri gerçek sayılarla ayarlayın. Örneğin ; Ağustos ayının sonuna kadar web sitesi ziyaretçi sayısında %20 artış…
  • Ölçülebilir — Hedeflerinizi takip edebildiğinizden emin olun. Hedeflerinizi ölçümleyebilecek analiz araçlarına sahip olmanız önemlidir. Web sitesi hedeflerini ölçümlemek için için Google Analytics ücretsiz ve en çok tercih edilen araçlardan birisidir.
  • Ulaşılabilir — Ulaşılabilir bir hedef için çalışın. Gerçekleşmeyecek hedefler motivasyon kaybına, zaman ve hedefin boşa harcanmasına yol açar.
  • Gerçekçi –– Ekibinizin yapabilecekleri ve yapamayacakları dahil kendinize karşı dürüst olun. Ortaya çıkabilecek zorlukları ele alın.
  • Zamana bağlı — Kendinize bir son tarih verin, “bir ara” yeterince spesifik değil

Hedef belirleme konusundaki kafa karışıklığını ortadan kaldırmanıza yardımcı olmak için Survivor Dijital olarak ücretsiz bir dijital pazarlama hedef belirleme şablonu hazırladık. Umarız hedef belirleme konusunda sizlere yardımcı olur. Bu linke tıklayarak indirebilirsiniz.

Ücretsiz Dijital Pazarlama Hedef Belirleme Şablonu İndirin.

* Bu yazıyı hazırlarken blog.hubspot.com’da yer alan “how to use digital marketing to transform your business” adlı içerikten yararlanılmıştır.