KOBİ’ler için 5 İhracat Stratejisi

etkili sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturma teknikleri

Başarılı yürütülen ihracat süreçleri pazarda büyümeyi ve gelişmeyi başlatmanın önemli bir yoludur . Bunun için de doğru bir ihracat stratejisi oluşturulmalıdır.
TUIK verilerine göre 2019 yılına ilişkin toplam ihracatın %36,6’sı, ithalatın ise %21,5’i KOBİ’ler tarafından gerçekleştirildi. TUIK tarafından yakın tarihli başka açıklanan bir istatistik olmamasına rağmen pandemi süreci ile birlikte ihracata yönelen, ihracat yapmak isteyen KOBI’lerin sayısının arttığını gözlemleyebiliyoruz. Ancak birçok KOBI seyahatlerin kısıtlandığı, fuarların düzenlenmedi, süreçlerin online’a taşındığı günümüzde uluslararası pazarlara nasıl girebileceği ve gelişebileceği konusunda nasıl hareket edeceğini bilemiyor.

Bu yazımızda öncelikle hala İhracat yapmaya karar verememiş KOBI’ler varsa neden ihracat yapmaları gerektiğinden bahsedeceğiz. Ardından da başarılı bir ihracat için dikkat etmeniz gereken 5 stratejiyi sizinle paylaşacağız. Keyifli okumalar :)

İÇİNDEKİLER

  1. KOBI’ler İhracat Yapabilir mi? Neden Yapmalılar?
  2. KOBI’LER için 5 ihracat stratejisi

KOBI’ler İhracat Yapabilir mi? Neden Yapmalılar?

Birçok küçük işletme, günlük operasyonlarını yürütmekle çok meşgul oldukları için ihracat potansiyellerini dikkate almıyor. Çoğu zaman şirketler, ihracatın çok külfetli veya karmaşık olduğunu düşünürler veya devlet desteklerinin henüz farkında değiller. Ancak bir KOBI’nin ihracata başlamasının önünde engelden ziyade birçok neden var.

  1. İşletmenizin genel satışlarını ve kârını artırın
    Bu, sayısız istatistikle kanıtlanmıştır. İhracat tapan firmalar daha fazla kazanır. Sonuçta dövizin ne kadar değerli olduğundan bir kez daha bahsetmemize gerek yok öyle değil mi 
  2. Üretimi artışı ile maliyetlerinizi azaltın
    Üretici firmaysanız ve firmanızın fazla üretim kapasitesi varsa, 1000 adet üretmek 500 adetten marjinal olarak daha ucuz olacaktır, bu nedenle yeni dış pazarlarla müşteri tabanınızı genişlettikçe birim başına maliyetiniz düşecektir.
  3. Müşteri tabanınızı genişletin ve genişletin
    Şirketinizin potansiyel müşterileri nerede? Dünya demografisine bakarak, dünya nüfusunun yüzde 95’inden fazlasının ülkenizin dışında olduğunu göreceksiniz. Satacak bir ürününüz veya hizmetiniz varsa, nereye gitmek istiyorsunuz? Dijitalleşme sayesinde dış pazarlardaki alıcılara ulaşmak eskisine göre çok daha hızlı ve kolay.
  4. Daha hızlı büyüme elde edin
    İhracat sadece karı artırmakla kalmaz, aynı zamanda büyümeyi de artırır. İhracat istikrarlı büyümeye yardımcı olabilirken, hızlı büyümenin katalizörü de olabilir.
  5. Tek bir iç pazara olan bağımlılığınızı azaltın
    Daha geniş bir coğrafi yayılma, yerel gerilemelerin veya felaketlerin etkisini azalttığından, ihracat, işletmenizin riskleri yaymasına olanak tanır. Mevcut COVID-19 pandemisinde buna benzer birçok örnek gördük. Örneğin Çin, pandemiden sert bir şekilde etkilenmeyen tek büyük ekonomi olduğundan, Çin’e ihracat yapan işletmeler, ihracat yapmayan emsallerinden daha az zarar gördü.
  6. Ürünlerinizin yaşam döngüsünü uzatın
    Bir pazarda eskimeye yakın olan bir ürün, Afrika gibi dünyanın diğer bölgelerinde hala talep görebilir. Dolayısıyla, bir şirket, o ürünü ihraç ederek veya fikri mülkiyetini dış bir üreticiye lisanslayarak, üründen bir gelir veya telif hakkı akışı elde etmeye devam edebilir. Örneğin, son 10 yılda, bazı Çinli cep telefonu üreticileri, Afrika’ya ve diğer az gelişmiş bölgelere büyük miktarlarda eski moda cep telefonu satmayı başardı. Bu uygun fiyatlı ve güvenilir telefonlar sadece kullanıcılarının taleplerini karşılamakla kalmamış, aynı zamanda bu firmaların başarısına da katkı sağlamıştır.
  7. Ilımlı mevsimsel üretim dalgalanmaları
    Dalış malzemeleri veya kuştüyü mont gibi mevsimlerle ilgili ürünler üreten bir firmaysanız gezegenimizin her yıl iki yaz iki kış yaşadığını bilmelisiniz. Bir şirket, ekvatorun güneyinde mevsimlik ürünler satarak, üretim döngüsündeki mevsimsel dalgalanmaları azaltabilir, bu da hem şirket hem de çalışanları için büyük fayda sağlar.
  8. İnternet ve e-ticaretten yararlanın
    E ticaret sadece şimdinin değil, geleceğin de trendleri arasında olmaya devam edecek. Kendinize ait bir satış siteniz olmasa da ister perakende, isterseniz toptan satış yapın her iki durumda da üye olabileceğiniz global ve güçlü e pazaryerleri mevcut. Bu e pazaryerlerinin marka bilinirliği ve potansiyel müşteri avantajından yararlanarak dış pazarlara daha hızlı bir giriş yapabilirsiniz.
    Ayrıca sosyal medya pazarlama çalışmaları ile hedef ülkelerde marka bilinirliği elde etmek, arama motoru reklamcılığı ile rakipleriniz, ürün ve hizmetleriniz arandığında kullanıcıların karşısında yer almak gibi bir çok stratejik çalışmayı hızlı ve kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Survivor Dijital olarak bir çok müşterimizin ihracat sürecinde dijitalde birlikte ilerliyoruz. Yeni pazarları birlikte keşfederken, mevcut pazarlarda büyüme elde ediyoruz. Siz de markanıza özel ihracata yönelik bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyaç duyuyorsanız şimdi arayın, size özel çözümler için görüşelim.

  1. İş hayatında daha uzun süre kalın
    İhracat yapan çoğu şirket, kendi ülkelerindeki dalgalanmalardan daha kolay kurtulur ve işlerinde kalma olasılıkları daha yüksektir. Uluslararası Ekonomi Enstitüsü tarafından yayınlanan bir araştırma, ihracat yapan ABD şirketlerinin yalnızca daha hızlı büyümekle kalmayıp, ihracat yapmayan şirketlere göre iflas etme olasılığının yaklaşık %8,5 daha az olduğu sonucuna varıyor. İhracatçılar, tanım gereği kazananlardır, çünkü “sıradan düşünebileceklerini” ve küresel pazarda başarılı bir şekilde rekabet edebileceklerini kanıtlamışlardır.
  2. Ürün ve hizmetlerinizin standartlarını yükseltin
    İşleri yapmanın yeni ve farklı yollarına, yeni müşteri gereksinimlerine, yeni teknolojilere vb. maruz kalacaksınız. Ayrıca rakiplerinizi daha iyi anlayacaksınız. Tüm bunlar daha iyi ürün ve hizmetlere yol açacaktır.
  3. Devlet ihracat yardımı ve teşvik politikalarından yararlanın
    Ülkemizde İhracatçı firmalara yönelik uygulanan bir çok devlet teşviği var. Sadece finansman değil, danışmanlık, eğitim, potansiyel müşteri bağlantıları vb.. birçok konuda ilgili KOSGEB ve ekonomi bakanlığı başta olmak üzere ticaret odaları ve diğer devlet kurumlarından destekler alabilirler.
  4. COVID-19 sonrası daha yüksek ekonomik büyümeden yararlanın
    Dünya COVID-19 aşılarını yaygınlaştırırken, çoğu ekonominin 2021 ve 2022’de daha hızlı ekonomik büyümeye sahip olması bekleniyor. IMF, dünya ekonomisinin bu yıl %6 büyümesini bekliyor

KOBI’LER için 5 ihracat stratejisi

Yüksek Kaliteye Odaklanın
İhracatta başarı için ürün ve hizmet kalitesi çok önemlidir. Kalite sadece sizi değil, ülkenizin imajını da gerçekten etkiler. Bu nedenle, ihraç ettiğiniz ürünlerin sadece müşterilerin ihtiyaçlarını ve ilgili yönetmelikleri karşılamasını değil, aynı zamanda yüksek kalitede olmasını

Ürün ve hizmetlerinizi dış pazarlara uyarlayın
Küresel ticaret söz konusu olduğunda, her pazar farklılık gösterir bu farklılıklar sadece ekonomik değil, kültürel olarak da ticareti etkiler. Bir ülkede başarılı bir performans gösteren bir ürün ya da pazarlama stratejisi başka bir ülkede aynı başarıyı elde edemeyebilir bu nedenle her ülke için o pazara girmeden önce araştırma yapmak ve ürün, hizmet ve pazarlama stratejisini o ülkeye özel belirlemek önemlidir.

Markanızı tescil ettirin
Marka tescili koruması sadece tescili alınan ülke sınırları için geçerlidir. Oysa ki ihracat yaptığınız ülkelerde distribütörlük anlaşmaları yapabilmek, markanız üzerinde yasal haklar elde edebilmek için markanızı o ülkelerde de koruma altına almalısınız. Bu konuda müşterimiz Adres Patent’i sizlere tavsiye ediyoruz. Adres Patent markanızı sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada araştırarak ve tescil süreçlerinde deneyimli vekil kadrosu ile sizlere doğru hizmet sunarak ihracatta markalaşma konusunda Türkiye’deki firmalara önemli bir destek sunuyor.

Sosyal medyanın gücünden yararlanın
Dünya nüfusunun büyük bir kısmı sosyal medya kullanıcısı. Ve bu insanların arasında sizin potansiyel müşterileriniz, alıcılarınız var. O halde onların dikkatini çekebilmek için sosyal medya mecralarını aktif bir şekilde kullanmalısınız.
Sosyal medya hesaplarınızı oluştururken, o ülkenin dilinde yayın yapmaya, o ülkenin kültürüne değer vermeye odaklanın. Global markaların Türkiye’deki sosyal medya hesaplarına bir bakın. Ne kadar da bizdenler öyle değil mi?

E Pazaryerlerini Değerlendirin
İster perakende, isterseniz toptan satış yapın her iki durumda da üye olabileceğiniz global ve güçül epazaryerleri mevcut. Bu e pazaryerlerinin marka bilinirliği ve potansiyel müşteri avantajından yararlanarak dış pazarlara daha hızlı bir giriş yapabilirler.
Özellike ihracata yeni giriş yapan firmalar için bu global pazaryerlerinde bulunmak başlangıçta bir marka bilinirliği elde edene kadar müşteri güveni kazanmada önemli bir avantaj sağlayacaktır.

İhracat için dijital pazarlama

İster yurt içi, isterseniz yurtdışı pazarlara odaklanın bir strateji ile hareket etmek önemlidir. Hedef belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için yol haritasına sahip olmak sizi başarıya ulaştıracak temel anahtardır.
İhracat süreçlerinizde bir yol haritasına ihtiyacınız varsa, dijital pazarlama ihtiyaçlarınızın tespiti, dijital pazarlama stratejisi oluşturma ve çok daha fazlası için size destek sunabilmeyi çok isteriz. Şimdi bizimle iletişime geçerek bu konuda teklif alabilirsiniz.

Yararlanılan kaynaklar:

https://seller.alibaba.com/businessblogs/pxfh1ouh-5-export-strategies-for-small-businesses