Dikkat Çekici Instagram Hikayeleri İçin Önemli İpuçları

Dikkat Çekici Instagram Hikayeleri İçin Önemli İpuçları

Instagram hikayeleri yaklaşık olarak 500 milyonun üzerinde günlük aktif kullanıcıya sahip. Bu da demek oluyor ki, Instagram kullanıcılarının en az yarısı her gün hikayeleri kullanıyor ve görüntülüyor.

Böylesine yoğun bir kullanım söz konusuyken siz hala Instagram hikayeleri kullanmıyorsanız bu yazı belki fikrinizi değiştirmek için sizi ikna edebilir. Hazırsanız ipuçlarını paylaşmaya başlıyoruz 😊

Boyutlara Dikkat Edin.

Her sosyal mecrada olduğu gibi Instagram hikaye özelliğinin de kendine has bir boyutu var. Tam ekran görünümünün sunulabilmesi için 1080×1920 boyutunda olması ancak güvenli alanın içinde kalması gerekir.

Alt ve üst alanlarda ideal boşluklar bırakmanız gerekir. Instagram hikaye boyutları 1080 x 1920 piksel iken Instagram, tüm temel tasarım öğelerini merkez 1080 x 1420 piksel arasında tutmayı, üstte ve altta 250 piksel bırakmanızı önerir.

Marka Renklerinizi ve Yazı Karakterini Kullanın.

Tasarladığınız her şeyi markanızla konumlandırmanız daha akılda kalıcı olmanızı sağlar. Örneğin, kendi marka renginizi, fontunuzu ve daha fazlasını kullanmanız hikayelerde gezinirken kullanıcıların sizi daha kolay tanımasını sağlar. Böylece kullanıcı adınızı ya da logonuzu görmeden bile insanlar sizi tanıyabilir.

Instagram Hikayelerin Kendi Eklentilerinden Faydalanın.

Profesyonel bir tasarım aracı dışında instagram’ın kendi sunduğu araçlarla da şık bir hikaye tasarlayabilirsiniz.

Mod oluştur seçeneği, GIF, boomerang, farklı fontlar,renkler vb. gibi özelliklerini kullanarak kendinize has bir story yaratmanız mümkün. Instagram’ın kendi sunduğu farklı fontları kullanarak metinlere gölge ekleyebilir veya sizin için önemli olan kelimelere vurgu yapabilirsiniz. GIF’ler ekleyerek bunu daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Anket ve soru cevap özelliğini kullanarak hedef kitlenizle etkileşimi artırabilir, boomerang özelliğini kullanarak 1 2 saniyelik hızlı klip özelliği ile hikayelerinizi kişiselleştirebilirsiniz.

Herhangi bir fotoğrafı kullanarak ona arka plan verebilir, mümkünse Yukarı Kaydır (swipe up) özelliğini kullanarak kullanıcıları istediğiniz web sayfasına yönlendirebilirsiniz. Yukarı Kaydır özelliği yalnızca 10.000 ve üzeri takipçisi olan hesaplar için mevcut ancak bu durum sizi üzmesin 😊 Story de kullanıcıları profilinize yönlendirecek şekilde GIF veya kısa mesajlara yer verebilirsiniz.

Ayrıca hikayelerinize alakalı hashtagler ekleyerek bu hashtagi takip eden kişilere gözükmesini sağlayabilir, konum özelliğini kullanarak daha fazla etkileşim alabilirsiniz. AR efektli filtreleri de unutmayın 😊

Instagram’da kendi filtrelerinizi ya da GIF’lerinizi oluşturmanız mümkün. Filtre ya da GIF’lerinizi takipçilerinize sunarak markanızın bilinirliğiyle beraber etkileşiminizi de artırabilirsiniz.

Instagram Hikayelerinizi Öne Çıkartın.

Instagram hikayeleri 24 saat sonra silindiği için bunları “Highlight” yani öne çıkarma ile profilinize sabitleyin.

Profilinize daha sonradan gelen kullanıcılar öne çıkardığınız hikayelerden ilgi çekici bulduklarıyla mutlaka etkileşime girecektir. Ayrıca öne çıkardıklarınız için şık bir kapak tasarlayıp markanızla bütünlük oluşturabilirsiniz.

Öne çıkarılan hikayelerin profilde sadece ilk beşi gözükmektedir. Bu yüzden sizin için önemli olanların ilk sıralarda yer almasına dikkat edin. Örneğin blog yazılarınız sizin için önemliyse bu hikayelerinizi profilinize sabitleyin, öne çıkanlar için bir kapak tasarlayarak ilgi çekici hale getirin ve ilk beşte yer almasına özen gösterin. Çünkü kullanıcılar ilk beşten sonrasına bakmayabilir ve bunun için sizin merak uyandırmanız gerekir.

Mutlaka Dikey Düşünün ve Görselliğe Önem Verin.

Neden mi dikey versiyon önemli?

Ürünlerinizi tanıtmak için profesyonel bir ürün çekimi yaptığınızda bu çekimlerin yatay olması hikaye boyutu için etkili bir sonuç vermeyebilir. Yüksek ihtimalle ürünler dikey versiyonda kesik gözükecektir. Bu yüzden dikey düşünmek oldukça önemli.

Ayrıca görsel olan göze şık ve çarpıcı gelen bir hikaye mutlaka kullanıcının dikkatini çekecektir ve profilinizi ziyaret etmesini hatta takip etmesini bile sağlayabilir. Eğer profesyonel bir tasarım düşünemiyorsanız şablonlar kullanın. Ayrıca dinamik videolarla kullanıcılarınıza hizmet/ürün çeşitliliğinizi gösterebilirsiniz.

Diğer Hesaplardan Bahsedin, İşbirliği Yapın.

Günümüzde internet kullanımı oldukça yoğun ve bu markalar için göz ardı edilemeyecek bir nimet. Özellikle markanız için işbirliği yapmak, influencer’lar ile çalışmak başka hesapları hikayelerinize etiketlemek ya da onların bahsettiklerini kendi hikayenizde paylaşmanız topluluğunuz ile etkileşime girmenin harika bir yoludur.

Başkalarıyla işbirliği yapmak marka bilinirliğinizi, güvenilirliğinizi artırmanıza yardımcı. Neden mi? Çünkü Facebook’a göre, insanların %31’i bir ürünü/hizmeti ilk kez Hikayeler’de gördüğü için satın alıyor (ya da satın almak için mağazaya yöneliyor)

Kendinizden Parçalar Gösterin.

Bir işletme hesabınız olsun ya da olmasın, kullanıcıların sizden parçalar görmesi onlara her zaman samimi gelecektir. Örneğin, ekipçe çekilmiş bir fotoğraf ya da bir yardım projesine sağladığınız katkıları takipçileriniz ile paylaşın. Bu hem önemli olan şeylere ne kadar değer verdiğinizi gösterir. Ayrıca takipçileriniz bazen bir markanın arkasında çalışan yüzleri de merak edebilir 😊

Tüm bu önemli noktalar dışında elbette instagram’da herkesin istediği bir şey vardır ki; o da keşfette yer almak 😊 Markalar için Keşfet’te yer almak genellikle erişim ve etkileşimde bir artış anlamına gelir. Çünkü algoritma içeriğinizi yeni, ilgili gözlere gösterir.

Peki, Hikayelerinizin Orada Yayınlanma Şansını Nasıl Artırırsınız?

Instagram, en büyük sıralama sinyalinin ilgi olduğunu söylüyor. Bir kullanıcının zaten takip ettiği hesaplardan gelenlere benzer Hikayeler görme olasılığı daha yüksek. Ancak, şansınızı artırmak yapabileceğiniz şeyler şunlardır:

  • Video yayınlama (Keşfet’te otomatik olarak oynatıldıkları için daha fazla dikkat çekerler, ancak iyi bir fotoğraf vasat bir videodan daha iyi sonuç verir).
  • Çok fazla metin içermeyen, görselliği yüksek hikayeler yayınlamak.
  • Markanızın görsel kimliğini temsil eden hikayeler yayınlamak.

Öte yandan Instagram, diğer kullanıcılardan yeniden paylaştığınız Hikayelerin (gönderi hacminizi artırmak ve ilişkiler kurmak için fena bir numara değil) Keşfet’te daha az yer aldığını söyledi.

Hedef kitlenizi şaşırtan, web sitenize yönlendirerek harekete geçirici mesajlar içeren çarpıcı instagram hikayeler için şimdi harekete geçin!

Kaynaklar: buffer.com

socialmediatoday.com

blog.hootsuite.com