Markalar İçin Instagram Biyografisi Örnekleri

Instagram biyografisi, profilinizi ziyaret eden kişiyi karşıladığınız yerdir. Sizin/markanızın hakkında ilk izlenimi oradan oluşturur. Bir marka olarak, profilinizi ziyaret eden kişini dikkatini çekebilmeniz, onlara sayfanızın neyle ilgili olduğunu ve daha da önemlisi, sayfanızdan neler bekleyebileceklerini gösteren iyi hazırlanmış bir biyografiye sahip olmanız önemlidir.

Etkileyici Bir Instagram Biyografisi için nelere dikkat etmelisiniz?

Instagram, tamamen görsellik ile ilgilidir bu nedenle metinlerin kısa olması birinci önceliğiniz olmalıdır. Tüm markanızın hikayesini anlatmanın veya her ayrıntıyı paylaşmanın yeri biyografiniz değildir.

En iyi Instagram biyografileri kısadır.

Instagram Biyografisi Kaç Karakterdir?

Biyografide amacınızı anlatmak için yalnızca 150 karakteriniz var, ancak aynı zamanda hedef kitlenize ne yaptığınızı ve sizden ne tür içerikler bekleyebileceklerini de söylemesi gerekiyor. Biliyorz bu zor bir görev 🙂 Amacınıza ulaşmak için yalnızca 150 karakteriniz olduğundan, markanızın biyografisi, işletmenizle ilgili ayrıntıların yanı sıra, ilgili terimleri aradıklarında insanların sizi bulmalarına yardımcı olacak anahtar kelimeleri de içermelidir. Ancak, bu kadar çok ayrıntıya rağmen, sadeliğin birinci önceliğiniz olması gerekir. Kafa karıştırıcı mı? O halde maddeler halinde ilerleyelim:

  • Genel bir durumda markanızın kişiliğini iletin. Kısa amacınızdan bahsedin.
  • Eğer yeni bir ürün ya da büyük bir kampanyanız varsa onu tanıtmaya öncelik verin.
  • Bir CTA (harekete geçirici mesaj) kullanarak web sitenize trafik çekin
Olayı biraz daha anlaşılır kılmak için Türkiye’den ve dünyadan en iyi Instargam biyografisi örneklerini inceleyelim:

Disney+ Türkiye biyografisi, kısa, net ve marka sloganını içeriyor. Kendi sloganınızı düşünün. Instagram biyografinize dahi etmiş miydiniz? Ya da nasıl dahil edebilirsiniz?

Ve Netflix Türkiye, sevilen dizisi Stranger Things karakterlerinden Vecna’ya gönderme yapmış. Ayrıca emoji kullanarak işin duygu boyutunu dahil etmiş. Artık emoji kullanmadan yazışma yapmadığımızı göz önünde bulundurursak, biyografinizde en azından 1-2 alakalı emoji kullanırsanız, mesajın daha dikkat çekmesini sağlarsınız.

Cimri‘de emoji ve slogan bir arada!

Etsy‘de, net bir amaç ve hizmet tanımı, hashtag kullanımı, emoji ve harekete geçirici mesajı bir arada görüyoruz.

Ve Türkiye’nin en çok ziyaret edilen alışveriş sitesi Tredyol‘a bakalım; emoji kullanımı ve alt alta yazarak daha kolay okumayı sağlamış. Resmi hesap olduğunu belirterek güven veriyor, en uygun fiyatlar, ücretsiz kargo ve iade ile takipçilerine hizmetlerini ve hesaptan ne bekleyeceklerini açıklıyor. Son olarak etiket paylaşımları için bir yönlendirme yapıyor. Gerçekten başarılı öyle değil mi 🙂

Harika Bir Instagram Biyografisi Oluşturmak Zaman Alır

Markanızı doğru yansıtacak, en iyi Instargam biyografisini yazmak zaman alabilir. Bu yüzden bir kaç farklı metin üzerinde deneme yapın ve ilham almak için verdiğimiz hap bilgileri kullanmayı ve örnekleri incelemeyi ihmal etmeyin.

Bu yazımızda ilginizi çekebilir: Instagram Erişimi Nedir? Erişim Oranı Nasıl Artırılır?