Instagram’da Nasıl Başarılı Bir Marka Oluşturulur?

Bilgisayar ve telefon ekranında Instagram açılış ekranı ve logosu

Potansiyel müşterileriniz Instagram’da mı? Peki Instagram’da başarılı bir şekilde büyüyen bir markaya sahip olmak ister misiniz?

Bu yazımızda Instagram’ın son güncellemeleri ile beraber dikkat etmeniz gerekenleri ve Instagram’da Nasıl Başarılı Bir Marka Oluşturulur? sorusunu yanıtlayan ipuçlarını paylaşıyoruz.  Siz de Instagram hesabınızın performansından memnun değilseniz ya da Instagram’da yeni bir markalaşma sürecindeyseniz yazımızı okumaya devam edin.

1. Marka Stil Klavuzu Oluşturun

Marka çağrışımları, müşterinin zihninde markanın ne anlama gelmesinin istendiği ile ilgilidir. Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu bu çağrışımların onları nasıl etkilediğinin farkında değildir. Ancak marka çağrışımları tüketici davranışlarını etkileyen önemli unsurlardır. Instagram, markanız ile ilgili hedef kitlenin zihninde bir imaj, bir çağrışım oluşturmak için kullanabileceğiniz en önemli görsel sosyal mecralardandır.  Marka kimliğinizin bir çok unsurunu Instagram hesabınızda yansıtabilirsiniz. İçeriklerinizi marka kimliğinizi yansıtacak şekilde oluşturabilmek için bir stil rehberiyle başlayın.

Instagram için bir marka stil rehberi oluştururken şunlara dikkat edin:

  • Marka sesi ve tonu: Markanızın iletişim dili nasıl olacak? Arkadaş canlısı mı, eğitici mi, mesafeli mi? Siz dili mi kullanacaksınız? Sen dili mi?
  • Emoji kullanımı: hangi emojileri kullanmalısınız? Tüm emojileri kullanmak serbest olacak mı? kalp emojileri, çiçekler, böcekler ya da küfür emojisi ya da kaka emojisi? Hepsini kullanacak mısınız? Markanız için bir emojiler listesi oluşturun. (kullanılacaklar ve yasaklılar)
  • Paylaşım Metinleri: Markanız, hikaye anlatımı ve yardımcı bilgilerle dolu uzun biçimli açıklamaları mı tercih edecek? Yoksa kısa açıklama metinleri mi kullanacaksınız?
  • Görsel standartlar: marka kimliğinizi doğru yansıtmak için görsel standartlarınız olmalı. Henüz belirlemediyseniz, aşağıdaki sorular bu konuda size yardımcı olabilir.

Görsel standartlarınızı nasıl belirlersiniz?

  • Markanızın kişiliği: Marka kişiliğinizi belirlediniz mi? Markanız bir kişi olsaydı nasıl olurdu? Cesur ve açık sözlü mü, yardımcı ve bilgilendirici mi? Ya da markanızın farklı kişilik özellikleri mi var?
  • Markanızı yansıtan renkler: İster logonuzdan ödünç alın, ister sosyal medya için özel bir renk şeması geliştirin, tutarlı bir palet seçmelisiniz.
  • Feed estetiği: Vektör mü çalışacaksınız? Yoksa gerçek fotoğraflar mı kullanacaksınız? Ya da stock görsellerle mi ilerleyeceksiniz? Görseller üzerinde yazı/logo kullanılacak mı? İçeriğiniz, B2B müşterileri için teknik bir görünüme mi, küçük çocukları olan ebeveynler için sevimli bir görünüme mi sahip olmalı?
  • Markanızın kullandığı yazı tipleri: Hangi yazı tipleri marka kimliğinizi en iyi yansıtır? Tasarımlarda yazı kullanımında ya da hikayelerde hangi fontları kullanacaksınız?

Instagram için marka stil klavuzu oluştururken yukarıdaki tüm yönergeleri tek bir belgede derleyerek dijital pazarlama ajansınız ya da sosyal medya ekibinizle paylaşmalısınız. Bu sayede ajansınız veya ekibiniz sosyal medya içerikleriniz için bazı standart şablonlar oluşturabilirler. Böylece Instagram hesabınızda bütünlük oluşturmuş olursunuz.

Örneğin Canva, sosyal medya içeriğine kolayca uygulayabilmeniz için renkleri, yazı tiplerini ve logoları kaydeden bir marka kiti sunar. Bu sayede Canva ile marka stilinizi yansıtan yeniden kullanılabilir gönderi, hikaye ve Reels şablonları da oluşturabilirsiniz.

2. Instagram Profilinizi Eksiksiz Ayarlayın

Yeni bir Instargam hesabı oluşturduğunuzda doğru bir profil  için yeterli zamanı ayırmadan hemen içerik oluşturmaya başlamış olabilir misiniz? Çünkü birçok marka böyle yapıyor 🙂
Ancak Instagram’da başarılı bir marka oluşturmak iyi bir profille başlar. Bunun için iki temel bileşene odaklanmalısınız: markanızı tanıtmak ve insanların markanızı tercih etmesi için ek avantajları/farklılıkları vurgulamak.

  • İlk olarak,  markanızı anlatan kısa bir Instagram biyografisi yazın. Elbette ki rakiplerinizden ya da başarılı biyografi örneklerinden yararlanabilirsiniz. Ancak size özgü olmadığında dikkat çekmeyecektir. Bu nedenle markanızın öne çıkan özellikleri ve doğru hashtag kullanımları ile biyografinizi Instagram için optimize edin.

İnstagram biyografisi yazmak ile ilgili daha fazla desteğe ihtiyacınız varsa “Markalar İçin Instagram Biyografisi Örnekleri” blog yazımızı okuyun.

  • Normal şartlarda Instagram profilinize tek bir URL bağlantısı ekleyebilirsiniz. Ancak kullanacağınız çoklu bağlantı araçları ile Instagram profilinize birden fazla URL bağlayabilirsiniz. Örneğin, biz, Instagram biyografimize (@survivordijital) çoklu bağlantı eklemek için Linktree kullanıyoruz. Böylece Instagram biyografimizden blog yazılarımıza, e-kitaplarımıza vb. daha bir çok önemli içeriğimize erişilebiliyor.
  • Markanız ürün satıyorsa biyografinizi bir Instagram mağazası gösterecek şekilde yapılandırabilirsiniz. Böylece müşteriler markanızın ürünlerine göz atmak için Mağazayı Görüntüle düğmesine dokunabilir ve bağlantılı e-Ticaret sitesinden satın alma işlemini gerçekleştirebilirler.
  • Profilinizi ayarladıktan sonra, markanızı en iyi yansıtan veya şirketinizin mevcut kampanyalarını öne çıkaran içeriği sergilemeye başlayın. Instagram size bunu yapmanız için iki yol sunar:
  1. Üç adede kadar Instagram gönderisini feed akışına sabitleyebilirsiniz. Bu Instagram gönderileri, akışınızın en üstünde görünür. Sabitleyeceğiniz gönderileri dönemsel olarak değiştirebilirsiniz; örneğin yeni bir ürün veya yeni bir kampanyayı sabitleyebileceğiniz gibi, harika müşteri incelemelerini, referanslarınızı sabitleyerek, güven oluşturmayı tercih edebilirsiniz.
  2. Öne çıkanlardaki hikayeleri vurgulayın. Öne çıkan hikayeler, feed’inizden hemen önce görünür ve müşterilerin ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlamasına, kaynakları bulmasına veya kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe (UGC) göz atmasına yardımcı olabilir.

3. Kapsamlı Bir İçerik Planı Oluşturun

Markanızın Instagram’da fark edilmesini sağlamak için, düzenli olarak içerik paylaşmanıza yardımcı olacak sağlam bir içerik planına ihtiyacınız var. Markanızın stil rehberi, Instagram içeriğinizin görünümünü kolaylaştırabilir. Ancak içeriğinizde hangi konuları ele almalısınız?

  • Hedef kitlenize en fazla değeri sağlayan konu ve kavramlara odaklanın. Örneğin, ürün demoları oluşturabilir, en iyi blog gönderilerinizi parçalar halinde yayınlayabilir veya müşteri sorularını yanıtlayabilirsiniz. Yüksek değerli içerikle markanız, takipçilerin akıllarında kalıcı olabilir, daha kolay güven inşa edebilir ve daha büyük bir müşteri tabanına erişebilirsiniz. İçeriklerinizi oluştururken gündemden ve trendlerden de yararlanabilirsiniz. Bunun için “Sosyal Medya Özel Günler Takvimi – 2023 (Geniş ve Güncel Liste)” blog yazımıza göz atmanızı öneriyoruz.
  • İçeriğinizin görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak için, takipçilerinizin neye yanıt verdiğini ve Instagram algoritmasının neyi tercih ettiğini bilmeniz gerekir. Bu ölçümlerin her ikisi de zaman içinde değişir, bu nedenle markanız için şu anda neyin işe yaradığını görmek için Instagram içgörülerini düzenli olarak (yani en az haftada bir) kontrol etmeye özen gösterin. Hesap analizlerine genel bakışınız başlamak için harika bir yerdir. Etkinlikte herhangi bir büyük artış tespit ettiniz mi? Hesabınızın ortalamanın üzerinde erişim veya etkileşim sağladığı günleri belirleyin. Ardından, o günlerde yayınladığınız içeriği bulun ve onu neyin farklı kıldığını belirleyin.
  • Orijinal, ilgi çekici içerik oluşturmanın, mevcut takipçi tabanınızın dışındaki kişilere ulaşmanıza yardımcı olabileceğini unutmayın. Bağlantısız dağıtım sisteminin bir parçası olarak Instagram, önerilen gönderileri kullanıcıların akışlarına yerleştirmek için içerik etkileşimi, hesap popülerliği ve kullanıcı tercihleri ​​gibi sinyalleri kullanır.
  • Markanızı büyütürken ve müşterileri dönüştürürken geri bildirim toplamaya ve bunlardan yararlanmaya odaklanın. Müşteri yorumlarını ve incelemelerini yanıtladıktan sonra öylece dosyalamayın. Bunları Instagram kitlenizle paylaşın ve müşterilerinizin kendi sözleriyle konuşmasına izin verin. Müşterilerin büyük çoğunluğunun satın almadan önce yorumları okuduğunu ve onlara kişisel bir tavsiye kadar güvendiğini siz de biliyorsunuz.
  • Ayrıca ayrıntılı yorumlar kesinlikle potansiyel müşterilere hitap etse de, her referans tamamen ciddi olmak zorunda değildir. Örneğin, aşağıdaki @trendyolcom gönderisinde bir müşteri yorumu yer alıyor. Bu kısa ve tatlı ve komik bir yorum. Etkileşim almak ve insanları benzer yorumlar yapmaya teşvik etmek için harika bir içerik örneği.

Daha fazla müşteri yorumu almak için müşterilerinize sormaktan çekinmeyin.

Bir satış siteniz varsa e-ticaret için tasarlanmış inceleme eklentilerini kullanarak süreci otomatikleştirebilir veya bir satın alma işlemi gerçekleştiren müşterilere DM gönderebilirsiniz. Müşterilerinize gerçek düşüncelerini sorun ve yorumların işinize ne kadar yardımcı olduğunu söyleyin. Instagram hesabınızda paylaşmadan önce, yorumları ve referansları yeniden yayınlamak için her zaman izin alın. Yorumlar markanız hakkında çok şey söyleyebilir, ancak UGC’nin (kullanıcı tarafından oluşturulan içerik) gösterme ve anlatma gücü vardır. Ne de olsa UGC, hedef kitlenize ürünlerinizin nasıl göründüğünü, nasıl çalıştığını ve gerçek bir müşterinin bakış açısından nasıl algılandığını gösterir.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler, ajansınız veya ekibinizden ziyade müşterilerden geldiği için daha özgün ve daha az satış odaklı görünür, bu da yeni müşterileri çekmek için daha da yardımcı olur. Başka bir deyişle, UGC, özellikle sosyal kanıt paylaşmak için çok önemlidir.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriği (UGC) Nasıl Teşvik Edebilirsiniz?

Müşterileriniz için markalı bir hashtag oluşturabilirsiniz ve/veya kitlenizden hesabınızı etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Ardından, Instagram bahsetmelerinizi ve etiketli gönderiler sekmenizi kontrol ederek UGC toplayabilirsiniz. Bahsetmeleri ve etiketleri verimli bir şekilde bulmak için Instagram’ın bildirim filtreleme aracını kullanın.

Instagram Hashtag’leri, Erişim ve Keşfet Hakkında

Doğru zamanda doğru türde içerik yayınlamak, Instagram’da bir marka oluşturmak için çok önemlidir. İçeriğinize alakalı hashtag’ler ekleyerek, markanız daha da geniş bir kitle üzerinde etki yaratma potansiyeline sahiptir.

Hashtag’ler hakkında kafanız mı karıştı? Instagram başkanı Adam Mosseri’nin 2022’nin başındaki hashtag açıklamaları, birçok pazarlamacının hashtaglerin yararlılığını sorgulamasına neden oldu. Ancak, Mosseri’nin bu açıklaması sadece hashtag’lerin erişimi doğrudan artırmadığını söylüyor. Yani hashtag’ler , içeriğinizi kullanıcılara ulaştırmak için ek fırsatlar sunan önemli araçlardır. Özellikle içeriğiniz iyi performans gösteriyorsa, Keşfet sayfasında ve hashtag yayınlarında görünme olasılığı daha yüksektir. Dolayısıyla, yüksek kaliteli içeriğe doğru hashtag’leri eklerseniz, Instagram, bu hashtag’leri takip eden veya bunlarla etkileşim kuran kullanıcılara sunmaya öncelik verecektir. 

Bu, içeriğinize mümkün olduğunca çok rastgele hashtag eklemeniz gerektiği anlamına mı geliyor? Kesinlikle hayır. Kitlenizin sevdiği içeriği oluşturmak, her zaman en yüksek önceliğe sahip olmalıdır. Ancak alakalı  hashtag’leri eklemek, keşif fırsatlarını en üst düzeye çıkarırken farkındalığı artırmaya yardımcı olabilir. Hashtag sonuçlarını izlemenin ve insanların içeriğinizi nasıl bulduğunu belirlemenin kolay bir yolu, Instagram gönderi analizlerini  kullanın.  Yayınlanmış herhangi bir gönderiyi seçin ve erişim bilgilerini görüntülemek için aşağı kaydırın. Burada, içeriğinizi hashtag’ler, Keşfet sayfası, ana sayfa akışları ve diğer kaynaklar aracılığıyla kaç kişinin bulduğunu görebilirsiniz.

Reels yayınladığınızda, Instagram’ın konu özelliğini kullanın:  Yayınlama sırasında, her reels’e en fazla üç konu ekleyebilirsiniz. Bu sayede içeriğinizin daha alakalı kullanıcılara erişmesini sağlarsınız. 

4. Influencerlar, Diğer İçerik Üreticileri ve Markalarla Ortaklık Yapın. 

Marka oluşturmaya yeni başlıyorsanız içerik konusunda yeterince kaynak bulmakta zorlanabilirsiniz. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) markanız hakkında konuşulan içerikler yaratmak için harikadır. Ancak dediğimiz gibi başlangıç aşamasında yeterli sayıda olmayacaktır. Markanız etrafında daha odaklı konuşmalar yaratmak için, etkileyicilerle veya markanızla alakalı olabilecek diğer dijital içerik üreticileri ve diğer markalarla ortak olun. Birlikte, ortak kitlelerinize hitap eden ve markanızın mevcut işlerini sergileyen içerikler üretmeye odaklanın.

Doğru iş ortaklarını bulmak sizin kullandığınız hashtagleri kullanan, Influencer, dijtal içerik üreticisi ve markaları inceleyin. Sizinle aynı ürün ve hizmeti sunmayan ancak aynı kitleye hitap eden hesapları inceleyerek sürece başlayın. Onların da içeriklerini inceleyerek birlikte yapabileceğiniz içerik türlerini belirleyin. Ve İşbirliklerinizi teklif edin.

Instagram’ın yerleşik işbirliği araçlarını kullanın. Her iki hesapta da çapraz içerik paylaşmak ve erişimi en üst düzeye çıkarmak için Ortak Çalışan Davet Et seçeneğini kullanın.

Umuyoruz ki çok yakında, Instagram’ın ortaklık araçlarını kullanarak İçerik üreticilerine daha rahat erişebileceğiz. Instagram bununla ilgili etkileyici ortaklıklarını basitleştirmek için bir yaratıcı iş ortağı dizini , ortaklıklar için özel DM klasörleri, bir yaratıcı pazar yeri ve bir yaratıcı medya kitini test ediyor.

5. Instagram Hesabınızı Diğer Tüm Sosyal Mecralarda ve Pazarlama Kanallarınızda Tanıtın

Erişiminizi daha da genişletmek ve Instagram dışındaki sosyal mecralarda kitlelere erişmek için platformun yerleşik paylaşım araçlarını kullanabilirsiniz. Bu araçlarla gönderiler, Reels, öne çıkan hikayeler ve profiliniz dahil olmak üzere hemen hemen her tür içerik için bağlantılar veya QR kodları oluşturabilirsiniz.

Örneğin, ürünlerinizi kullanmaları için harika fikirler vermek üzere mağaza içi müşterilerle popüler bir Reels QR kodunu paylaşabilirsiniz. Kitlenizi büyütmek için yüz yüze etkinliklerde QR kodlarını paylaşabilirsiniz. İçeriği doğrudan markanızın diğer sosyal profillerinde de paylaşabilirsiniz; (bunu, Instagram’a özel içerik yayınlıyorsanız kullanmanızı öneriyoruz. Diğer türlü zaten diğer mecralarda da aynı içeriği yayınladığınız için işe yaramayacaktır.

Gönderiler, Reels, hikayeler ve hikayede öne çıkanlar için bağlantılar veya QR kodları almak üzere içerik menüsünü açmak için üç noktaya dokunun. Bir bağlantı almak veya anında başka bir sosyal kanalda paylaşmak için QR Code’u seçin veya kağıt uçağa dokunun.

Hesabınız için bir QR kodu almak için hesap ayarlarınızı açın ve menüden QR Code’u seçin. 

Markanızın renk paletiyle daha iyi hizalanmaları için tüm QR kodlarının renklerini değiştirebileceğinizi unutmayın.

Instagram reels yayınlarken, içeriği Facebook’ta önererek erişimi de en üst düzeye çıkarabilirsiniz. Reels yayınlarken, markanızın erişimini genişletmek için Facebook’ta Öner seçeneğini etkinleştirin.

Sonuç:

Instagram’da başarılı bir marka oluşturmak için çapraz tanıtımlardan, etkileyici ortaklıklarına, optimize edilmiş profillere ve müşteri içeriğine kadar pek çok seçeneği kullanabilirsiniz. Ancak tüm bunları yapabilmek için gerekli zamana ve odaklanmaya sahip olmalısınız.

Survivor Dijital Pazarlama Ajansı ile Instagram Hesabınızı Büyütün!

Instagram hesabınızı başarılı bir şekilde büyütmek ve hedef kitleniz ile Instagram üzerinden etkileşime geçebilmek için bir profesyonel bir ajans desteği alın. Survivor Dijital yukarıda özetlediğimiz tüm süreçleri markanız için uygulayarak başarılı bir Instagram markası oluşturmanıza yardımcı olur. Siz sadece işinize, ürün ve hizmetlerinize odaklanırsınız.

Markanızı Instagram’da nasıl büyütebileceğimizi konuşmak için şimdi 30 dakikalık ücretsiz bir dijital analiz görüşmesi ayarlayın!


İçerik kaynağı: socialmediaexaminer.com