2023’te Bilmeniz Gereken 71 Instagram İstatistiği

Reklamlarınız ilk sayfada gösterilmiyor mu❓ Ajans Başkanımız Reyhan Açıkelli'nin bu konudaki önerilerine bir göz atmaya ne dersiniz 🙃 #sosyalmedya #sosyalmedyareklamları #googlereklamları #dijitalpazarlama #socialmediaads #googleads #reyhanaçıkelli #survivordijital

Instagram, 2022’de de tüm dünyada en sevilen sosyal medya platformlarından birisi olmaya devam etti. Hootsuite – Dijitalin Küresel Durumu Ekim 2022 güncellemesine göre Instagram dünyanın en çok ziyaret edilen 8. web sitesi. Bu da bize gösteriyor ki, Instagram kurulduğundan beri birçok yeni güncelleme ile gelişip, değişse de popülerliğini asla kaybetmedi. 2023 için Instagram pazarlama stratejinizi planlarken, Instagram’a ait önemli istatistikleri bilmek, mecrayı daha yakından tanımanızı sağlar. Biz de bunun için 2023’te dikkat etmeniz gereken en önemli Instagram istatistiklerini derledik.

Görsel Kaynak: Hootsuite – Dijitalin Küresel Durumu Ekim 2022

İçindekiler

Instagram Kullanıcılarının Demografik İstatistikleri

  • 1. Instagram’ın aylık 1,22 milyardan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor.
  • 2. Instagram kullanıcılarının %70’i 34 yaşın altında.
  • 3. 25-34 yaş grubu, toplam Instagram kullanıcılarının %31,7’sine karşılık gelmektedir. Bu demografik veriler arasında en büyüğüdür.
  • 4. Instagram, dünya nüfusunun %25.31’i tarafından kullanılmaktadır.
  • 5. Instagram hikayelerinin günlük aktif kullanıcı sayısı 500 milyondur.
  • 6. Instagram kullanıcılarının %87’si ABD dışında yaşamaktadır.
  • 7. Instagram’ın en fazla kullanıcı sayısı Hindistan’da (230,5 milyon), ABD’de (159,75 milyon) ve Brezilya’da (119,45 milyon)’dur.
  • 8. Tüm Instagram kullanıcılarının %47,8’i kadın, %52,2’si erkektir.

Instagram Kullanım İstatistikleri

  • 9. 2022’deki Instagram kullanıcı sayısı, 2021’e göre yıllık %5,79’luk bir artışa sahip.
  • 10. Instagram’ın kullanıcı büyümesinin 2023’te biraz yavaşlayarak %5,47’ye çıkacağı tahmin ediliyor.
  • 11. Instagram, aylık aktif kullanıcılar açısından dünyanın en popüler 4. sosyal medyasıdır.
  • 12. Instagram’ın aylık aktif kullanıcı tabanı, AB ve Kuzey Amerika nüfusunun toplamına eşittir.
  • 13. Instagram’da geçirilen ortalama süre 30 dakikadır.
  • 14. 95 milyona kadar (%9,5) Instagram kullanıcısı, bot hesaplar olabilir.
  • 15. Dünya çapındaki 4,48 milyar internet kullanıcısının yaklaşık %30,94’ü düzenli olarak Instagram kullanıyor.
  • 16. Instagram’ın günlük aktif kullanıcıları Güney Amerika nüfusunun tamamından 69 milyon daha fazladır.
  • 17. Kullanıcıların %21’i Instagram’da haftalık olarak oturum açıyor ve %16’sı bundan daha az oturum açmaktadır.
  • 18. Kullanıcıların %38’i platforma birden çok kez giriş yapıyor.
  • 19. İnsanların %70’i her gün Instagram hikayelerini izliyor.
  • 20. Instagram’daki içeriğin %71,9’u fotoğraf gönderileridir.
  • 21. Her ay 130 milyon kullanıcı alışveriş gönderilerine dokunuyor.
  • 22. Instagram kullanıcılarının %40’ı her gün hikaye paylaşıyor.
Görsel kaynak: https://www.oberlo.com/statistics/how-many-people-use-instagram

Instagram Etkileşim İstatistikleri

  • 23. Fotoğraf gönderileri için ortalama etkileşim oranı %0,81, video gönderileri %0,61 ve döngü gönderileri %1,08’dir.
  • 24. En yüksek Instagram Reels etkileşim oranları, 5.000’den az takipçisi olan ve ortalama %3,79’a ulaşan Instagram hesapları tarafından elde edilir.
  • 25. Reels, Instagram’da standart video gönderilerine göre %22 daha fazla etkileşim alır.
  • 26. Instagram, kullanıcıların platformda video izleyerek geçirdikleri süreyi %80 artırmıştır.
  • 27. Instagram’da her gün toplam 4,2 milyar beğeni gerçekleşiyor.
  • 28. Instagram’da daha uzun altyazılar daha iyi etkileşim sağlar.
  • 29. Instagram gönderilerinde ortalama 10.7 hashtag kullanılıyor.
  • 30. Instagram, Facebook’a göre takipçi başına %58 daha fazla etkileşime sahiptir.
  • 31. İnsanlar Instagram’da her gün yaklaşık 30 dakika harcıyor.
  • 32. Yüz içeren fotoğraflar, yüz içermeyen fotoğraflara göre neredeyse %40 daha iyi performans gösteriyor.
  • 33. Videolar, görsellere kıyasla %21,2 daha fazla etkileşim alıyor.
  • 34. Her ay 2 milyar insan reels ile etkileşime giriyor.
  • 35. Instagram kullanıcıları hafta içi günlerde daha fazla etkileşim kurarken, Çarşamba ve Perşembe günleri en fazla etkileşimi gösterdikleri günlerdir.
  • 36. 10.000’den az takipçisi olan ticari hesapların ortalama etkileşim oranı %1,11’dir.
  • 37. 10.000-100.000 takipçisi olan işletme hesaplarının etkileşim oranı %0,93’tür.
  • 38. Kullanıcılar, Instagram’da her gün 4,2 milyar gönderiyi beğeniyor.
  • 39. Konumları etiketlenmiş gönderiler, etiketsiz gönderilere göre %79 daha fazla etkileşim alıyor.
Bu yazımızda ilginizi çekebilir: "Instagram’da Nasıl Başarılı Bir Marka Oluşturulur?" 

Instagram İşletme İstatistikleri

  • 40. 25 milyondan fazla işletme, hizmetlerini ve ürünlerini tanıtmak için Instagram’ı kullanıyor.
  • 41. ABD merkezli çevrimiçi mağazaların sayısı %86 ​​Instagram hesabıyla birinci sıradayken, bunu %81 İngiltere ve %75 ile Almanya merkezli çevrimiçi mağazalar takip ediyor.
  • 42. Instagram’daki hesapların %90’ı Instagram’da en az bir işletmeyi takip ediyor.
  • 43. Kullanıcıların %62’si bir markayı Instagram Hikayesinde gördükten sonra onunla daha çok ilgilendiklerini söylüyor.
  • 44. Instagram kullanıcılarının %81’i platformu yeni ürün ve hizmetleri araştırmak için kullanıyor.
  • 45. Instagram kullanıcılarının %87’si Instagram’da bir ürün gördükten sonra harekete geçtiğini söylüyor.
  • 46. Ortalama olarak, büyük markalar Instagram’da her gün 1,5 kez gönderi paylaşıyor.
  • 47. Moda markalarının %98’i Instagram kullanıyor.
  • 48. Aylık olarak 150 milyondan fazla kişi bir işletmeyle doğrudan iletişim kurmak için Instagram’ı kullanıyor.
  • 49. Haftalık Instagram kullanıcılarının %68’i, içerik oluşturucularla etkileşim kurmak için platformu ziyaret ediyor.
  • 50. Pazarlamacıların %93’ü potansiyel yeni müşteriler kazanmak için Instagram’ı zaten kullandı.
  • 51. Pazarlamacıların %74’ü yeni bir hedef kitleye ulaşmak, %69’u marka bilinirliğini artırmak ve %46’sı satışları artırmak istiyor.
  • 52. Instagram’daki tüm etkileyicilerin %54’ü nano etkileyicilerken, %33’ü mikro etkileyicilerdir.
  • 53. Tüketicilerin %61’i marka içeriğinden (%38) daha çok etkileyici tavsiyelerine güveniyor.
  • 54. Nano etkileyiciler de %5 ile en yüksek etkileşim oranıyla yükselişte.
  • 55. İşletmelerin %36’sı ürünlerini tanıtmak için hikayeleri kullanıyor.
  • 56. Moda markalarının %98’i Instagram kullanıyor.
  • 57. Kullanıcıların %67’si markalı hikayeler izliyor.
  • 58. Pazarlamacıların %73’ü, etkileyici pazarlama için Instagram’dan yana.
  • 59. Instagram’daki işletme hesaplarının aylık ortalama takipçi artışı +%1,46’dır.
  • 60. Instagram’da 500.000 aktif etkileyici var.

Instagram Reklam İstatistikleri

  • 61. Instagram reklamları 849,3 milyon kullanıcıya ulaşma potansiyeline sahiptir.
  • 62. Instagram pazarlamacıları, bütçelerinin %69’unu Instagram’da etkileyici pazarlamaya harcıyor.
  • 63. Genellikle 50.000 – 100.000 hayranı olan mikro etkileyiciler, işletmeler tarafından ürünlerinin reklamını yapmak için kullanılıyorlar.
  • 64. ABD, en yüksek potansiyel Instagram reklam erişimine sahiptir ve onu Hindistan ve Brezilya izlemektedir.
  • 65. Instagram Stories reklam gelirinin 2023 yılında 20.03 milyar dolara çıkması bekleniyor.
  • 66. En yüksek Instagram reklam kitlesi 25-34 yaş grubundandır.
  • 67. Instagram’ın reklam kitlesi %20,3 büyümüştür.
  • 68. Tüketicilerin %83’ü Instagram’ı yeni ürün veya hizmetler keşfetmek için kullandıklarını söylüyorlar.
  • 69. Instagram’ın sahte bot hesapları, reklamcılık ekosisteminde pazarlamacılara yıllık tahmini 1,3 milyar dolara mal oluyor.
  • 70. Instagram reklamları ile ortalama bir gönderi size 100-2.085 ABD Doları arasında mal olur.
  • 71. Video reklamlar, fotoğraflardan 3 kat daha fazla etkileşime sahiptir.

Bu yazımızda ilginizi çekebilir: Instagram Erişimi Nedir? Erişim Oranı Nasıl Artırılır?

Kaynak: https://www.socialpilot.co/instagram-marketing/instagram-stats