LinkedIn Paylaşım Saatleri: 2024

LinkedIn şirket hesabı (sayfası) nasıl açılır?

LinkedIn’de paylaşım yapmak için en iyi zamanın olup olmadığını sorabilirsiniz. Teknik olarak, evet var. Buffer, 2023 yılında gerçekleştirilen milyonlarca gönderiyi inceleyerek, tüm büyük sosyal platformlarda maksimum etkileşim için en iyi paylaşım zamanlarını ve yayınlanacak en iyi içerik türünü belirledi. Bu sonuçlara göre, LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına göre daha öngörülebilir yüksek etkileşimli zaman dilimlerine sahip.

LinkedIn’de Ne Zaman Paylaşım Yapılmalı

İster bir marka için bir LinkedIn Sayfası yönetiyor olun, ister kendi kişisel markanızı bir LinkedIn profiliyle büyütmek istiyor olun, içeriğinizi doğru zamanlarda paylaştığınızda etkileşim alma olasılığınız daha yüksektir. Ancak her hedef kitlenin farklı olduğunu unutmamak önemlidir. Bu nedenle paylaşım saatleri ile ilgili yayınlandığımız diğer makalelerimizde olduğu gibi bu makalemizde de size en önemli tavsiyemiz, LinkedIn’de paylaşım yapmak için en uygun zamanları belirlemek için hesabınızın istatistiklerine bakın. Ancak yeni bir hesabınız varsa veya mevcut paylaşım saatleriniz işe yaramıyorsa, bu blog yazısındaki önerileri kullanabilirsiniz.

Etkileşim için LinkedIn’de paylaşım yapmanın en iyi zamanı, haftayı saatlik dilimlere ayıran aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. En koyu mavi bloklar, en yüksek etkileşime sahip zaman aralıklarını temsil eder. Açık maviden beyaza kadar olan bloklar ise en düşük etkileşime sahip zamanları gösterir.

Etkileşim için LinkedIn'de paylaşım yapmak için en iyi zamanlar
Etkileşim için LinkedIn’de paylaşım yapmak için en iyi zamanlar (Kaynak: https://buffer.com/library/best-time-to-post-on-linkedin)

Yüksek etkileşim için LinkedIn’de paylaşım yapmanın en iyi zamanı genellikle hafta içi sabah 9 ile akşam 5 arasıdır.

Bunun nedeni aslında çok basittir: LinkedIn, profesyonel bir sosyal ağ platformudur. Son yıllarda platformda daha gündelik ve kişisel içeriklerin arttığını görmemize rağmen, platform hala esas olarak iş saatleri sırasında kullanılmaktadır.

Genel bir kural olarak, bu hafta içi zaman dilimlerinde LinkedIn’de içerik yayınlamak mantıklı bir tercih olarak görülebilir. Ancak, diğer zamanlara göre biraz daha yüksek etkileşim oranlarına sahip olan birkaç zaman dilimi daha var. Örneğin LinkedIn’de etkileşim, insanların işe biraz ara verdikleri ve LinkedIn akışlarında gezinmeye başladıkları öğle yemeği molalarında ve öğleden sonranın büyük bölümünde artmaktadır.

Pazartesi Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Pazartesi günleri LinkedIn etkileşimi için en uygun zaman aralıkları, 14:00 ile 16:00 arasıdır. Pazartesi günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 16:00’dır.

Salı Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Salı günleri için veriler, etkileşim açısından en uygun paylaşım zamanlarının öğleden sonra 12:00’de başladığını gösteriyor. 14:00 ve 16:00 saatlerinde de yüksek etkileşim seviyeleri gözlemleniyor. ⏰ Salı günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 16:00

Çarşamba Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Çarşamba günleri öğleden sonra 14:00 ve 16:00, diğer yüksek etkileşimli saatler arasında hafif bir avantaj sağlıyor; 12:00, 13:00 ve 15:00 ise üçüncü sırayı paylaşıyor. ⏰ Çarşamba günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 14:00

Perşembe Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Perşembe günleri 11:00’de gözlemlenen erken bir etkileşim artışı var; bir diğer ideal zaman aralığı ise 14:00 ile 16:00 arasında. ⏰ Perşembe günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 16:00

Cuma Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Cuma günleri, LinkedIn’de en uygun paylaşım saatleri 11:00 ile 15:00 arasındadır; kullanıcıların hafta sonuna yaklaştıkça etkileşimin azalması mantıklıdır. ⏰ Cuma günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 13:00

Cumartesi Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Cumartesi günleri yayınlanan içeriklerde etkileşimde önemli bir düşüş gözlemlenmektedir, ancak 16:00, 19:00 ve 22:00 saatleri biraz daha yüksek etkileşim gösteriyor. ⏰ Cumartesi günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: 22:00

Pazar Günü LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Pazar günleri platformda daha sakin geçer, belirli saatlerde hafif zirveler yaşanır. En iyi zamanlar sabahın erken saatleri, öğlen ve öğleden sonradır: sabah 7, öğlen 12 ve akşam 5. ⏰ Pazar günü LinkedIn’de paylaşım yapılması önerilen saat: sabah 7

Önemli Hatırlatma: En doğru sonuçları almak için yukarıdaki listelenen zamanları sistematik olarak inceleyerek, bir LinkedIn planlaması yapın ve hedef kitleniz için neyin en iyi sonucu verdiğini görmek amacıyla performansını takip edin.

LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Gün

Aslına bakarsanız, LinkedIn’de hafta içi her gün büyük bir etkileşim var. Ancak, çalışma haftasının son günü olan Cuma, LinkedIn’de paylaşım yapmak için haftanın en iyi günü olarak öne çıkıyor. Cuma günü, diğer günlerden biraz daha yüksek bir seviyede etkileşim gösteriyor ve onu sırasıyla Perşembe ve Çarşamba izliyor.

LinkedIn’de paylaşım yapmak için haftanın en kötü günü ise Cumartesi, etkileşim seviyesi Cuma gününe kıyasla yaklaşık üçte ikisi kadar. Pazar günü de haftanın geri kalanına göre kayda değer bir düşüşle sıralamada geride yer alıyor.

LinkedIn’de Yayınlanacak En İyi İçerik Formatı

Profesyonellere yönelik sosyal ağlar bile video içeriğinin cazibesinden kaçamıyor. Analizlere göre, video içerikler LinkedIn’de en çok etkileşim alan içerik türüdür ve fotoğraflar ile LinkedIn belge karuselleri (genellikle PDF’ler) de iyi etkileşim almaktadır. İşte bu içerik türlerinin etkileşim oranlarına göre sıralaması:

  • Video gönderileri: %4.9
  • Fotoğraf gönderileri: %4.8
  • PDF karuseli gönderileri: %4.2
  • Yalnızca metin içeren gönderiler: %3.6
  • Bağlantı gönderileri: %2.7


Hedef Kitleniz İçin LinkedIn’de Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanı Nasıl Bulabilirsiniz?

Yukarıda belirtildiğimiz gibi, eğer bir LinkedIn sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturuyorsanız, bu rakamlar yararlı bir rehber olabilir. Ancak, en iyi paylaşım zamanınızı belirlemek için yeterli değildir. LinkedIn Analytics, hem Sayfalar hem de profiller için, belirli bir süre boyunca en iyi performans gösteren gönderilerinizi bulmanızı sağlar. Bu verilerinizden yararlanarak kendiniz için en uygun zamanları belirleyebilirsiniz.

LinkedIn İçeriğini Planlarken Dikkate Alınması Gereken 3 Faktör

LinkedIn’de paylaşım yapmak için en uygun zamanları etkileyen farklı faktörler bulunmaktadır. LinkedIn, profesyonellere ve işletmelere yönelik konulara odaklanan niş bir platform olduğu için, gönderilerinizi planlarken aşağıdaki noktaları aklınızda bulundurmalısınız:

İş Günündeki Molalar:

  • LinkedIn, öncelikle geleneksel iş saatleri içinde kullanılıyor. Akşam 5’ten sonra ve hafta sonlarında platformdaki etkileşim belirgin şekilde düşüyor.
  • Gün içinde genelde herkesin mola da olduğu ortak zamanlar; Örneğin, öğle vakti (12:00) genellikle platformda daha aktif bir zaman olabiliyor.
  • Profesyonellerin iş gününün sonuna doğru muhtemelen mola vereceği zamanlarda, özellikle öğleden sonra saat 16:00 gibi, katılım yeniden artıyor.


LinkedIn’de Gönderim Sıklığı Ne Olmalı?

İdeal olarak, LİnkedIn’ de haftada iki ila beş kez ve ayda en fazla 20 kez gönderi yayınlamak önerilir. Ancak Hesabınız ve hedef kitleniz için en iyi olanı bulmak üzere denemeler yapmalısınız. Ne zaman paylaşım yapacağınızın yanı sıra LinkedIn algoritmasını, platformunun özelliklerini ve hedef kitlenizi anlamaya öncelik vermelisiniz. Hangi zamanların sizin için en uygun olduğundan emin değilseniz, farklı saatlerde daha sık denemeler yaparak, bu gönderilerin sonuçlarını analiz etmelisiniz.

Survivor Dijital ile LinkedIn Başarınızı Artırın!

linkedIn hesabınızı daha etkili kullanmak istiyorsanız, uzman bir dijital pazarlama ajansı olan Survivor Dijital ile çalışmayı düşünmelisiniz. LinkedIn hesabınızın yönetimi ve optimizasyonu konusunda deneyimli bir ekibin desteği, pazarlama stratejilerinizi geliştirmenize ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Detaylı bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçin.

Kendi LinkedIn Stratejinizi Geliştirmek için Eğitim Alın

Sosyal medya hesaplarınızı kendiniz yönetmek istiyor ancak daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, sosyal medya pazarlama eğitimi alarak bilginizi artırabilirsiniz. Survivor Dijital Akademi’de, başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar sosyal medya pazarlama eğitimlerini bulabilirsiniz. Eğitim programları hakkında daha fazla bilgi için Dijital Akademi sayfamızı ziyaret edin.

Bu Yazılarımız da İlginizi Çekebilir: