fbpx

Blog

Etkili Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Oluşturma Teknikleri

etkili sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturma teknikleri

Sosyal medya pazarlama stratejisi, sosyal medyada yapmayı planladığın ve başarmayı umduğun her şeyin özetidir. Eylemlerine rehberlik eder, belirlenen hedeflere ulaşma konusunda yol haritası oluşturur. Bir işletmenin veya kuruluşun tüm sosyal medya pazarlama faaliyetlerini nasıl planlayacağını, yürüteceğini ve ölçeceğini belgeler.

Sosyal medya pazarlama stratejisi için hazırlanan plan ne kadar spesifik ise o kadar etkili olur. Ancak spesifik olması kadar açıklayıcı, kısa ve net olması gerekir. Planı çok geniş bir çerçevede ele aldığında neyi başarmak istediğin ve o noktaya nasıl ulaşacağın konusunda kafa karışıklığı oluşabilir.

Bir hedefe ulaşmak için not almak ve bir plan dahilinde ilerlemek, stratejinin gerçekleşebilmesi için en önemli adımlardan birisidir. Neden mi?

sosyal medya pazarlama stratejisi

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinde Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Bir plan oluştururken rota belirlemek kadar o rotanın nasıl izleneceği de önemlidir. Bu yüzden sosyal medya pazarlama stratejisi oluştururken şu soruların sorulması gerekir.

1.) Neden Sosyal Medyada Olmalıyım?

Sosyal medya pazarlama stratejisi oluştururken cevaplanması gereken ilk soru “neden”dir. Ancak bunun cevabı tamamen markanın belirlediği sosyal medya hedefleri ile alakalıdır. “Web sitesine trafik mi çekmek isteniyor veya sosyal medyada ürün tanıtımı yapmak mı? “ bu gibi marka için temel soru ve cevaplar ile beraber hedef belirlenmelidir. Aşağıda en çok kullanılan hedef başlıklarından bazılarını listeledik 🙂

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Web sitesine trafik çekmek
  • Potansiyel müşteri kitlesi oluşturmak
  • Markanın sosyal medyada katılımı artırmak, topluluk oluşturmak
  • Marka yorumlarını dikkate almak

Unutmadan zaman içinde markanın hedefleri değiştikçe bu 5 maddeden çok daha fazla madde ile sosyal medya hedefi oluşturmanız gerekecek ama bu sorun değil 🙂

2.) Hedef Kitlem Kimler?

Kime seslendiğinizi bilmeden onlara bir şey pazarlayamazsınız. Bunu bir örnek ile açıklayalım.

Sağlık sektörüyle alakalı bir ürün veya hizmetiniz olduğunu varsayalım, hem ürün/hizmet paylaşmak hem de sağlıkla ilgili ipuçları vermek istiyorsunuz. Bu durumda hedef kitlenizi şu şekilde belirleyebilirsiniz.

  • Ben hangi ürün ve hizmetimi ön plana çıkarmak istiyorum? (yeni bir aşı, virüs ile bilgiler, hastane tanıtımı)
  • Bu ürün ve hizmetimle ilgilenecek hedef kitlemin demografisi ne? (yaş, cinsiyet, konum vb.)
  • Bu kitledeki kişiler genellikle çevrimiçi olarak nerede takılırlar? (Örneğin; Facebook, Instagram vb.)
  • Benim ürün ve hizmetimi aradıkları belirli bir zaman aralığı var mı? (haftasonları, günlük işe gidip gelirken vb.)
  • Neden bizim ürün ve hizmetimize ihtiyaç duyarlar? (Örneğin; işlerinde daha iyi olmak, sağlıklı olmak, bir konuda güncel kalmak vb.)
  • Bizim ürün ve hizmetimize benzer içerikleri nasıl tüketiyorlar? (Örneğin; blog içeriği okumak, video izlemek… )

3.) Ne Paylaşacağım?

“Video mu paylaşacağım ya da görsel paylaşacağım?” diye düşünürken markanız için nasıl bir temada ilerlemeniz gerektiğine henüz karar veremediniz sanırım 🙂

O halde şöyle bir örnek verelim; vegan kozmetik ürünleri satıyorsanız, bunları daha doğal ve fresh görüntü veren fotoğraflarla paylaşmanız daha önemlidir ( veya video 🙂 ) Aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizle ilgili fotoğraflar, kısa ve net bilgiler, ekibinizden parçalar ve müşteri yorumları gibi paylaşımlar kitlenizde merak ve güven uyandırır.

sosyal medyada ne paylaşılmalı

4.) Hangi Mecralarda Paylaşacağım?

Hangi sosyal medya platformlarında yer almak istediğinize henüz karar veremediyseniz size şöyle diyelim tabiki de her mecrada olmak zorunda değilsiniz 🙂 Dikkat edilmesi gereken şey hedef kitlenizin hangi platformlarda ve neden yer aldığıdır. Kitleniz YouTube’da video izlemeyi seviyor olabilir. Bu durumda markanız için X faktörünü dikkate almak gerekmez mi?

Kitleniz Instagram’da fotoğraf bakmayı, YouTube’da video izlemeyi, Medium’da makale okumayı seviyor olabilir. Ama şunu da unutmayalım ki artık birçok sosyal mecra her türlü içeriğe ulaşmak için kendini geliştiriyor. Biz Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter ve YouTube’da olmanızı öneririz. Çünkü bu muhteşem beşlide markanız Google’ın ilk sayfalarında görünebilir 🙂

5.) Ne Zaman Paylaşacağım?

Sosyal medya pazarlama stratejisini oluşturmada en önemli unsurlar arasında da zaman kavramı yer alıyor. Burada bir adım geri çekilip duraksayalım ve kitlemize bakalım değil mi 🙂 Hedef kitlemizin davranışlarını göz önünde bulunduralım. Mesela, seyahat etmeyi seven birisi bir sonraki seyahatini öğle yemeğinde planlayabilir veya gün boyu çocuğuyla ilgilenen bir anne gece sosyal mecralara bakma fırsatını ancak bulabilir 🙂

Bir gün saat 10’da yayınladığınız içerik daha az beğeni alırken başka gün akşam 8’de yayınladığınız içerik daha çok etkileşim alabilir. Bu hem kitleniz ile alakalı hem de biraz algoritmayla 🙂

Nasıl Etkili Bir Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Oluşturabilirsiniz?

# 1 Adım

İş Hedefinize Uygun Sosyal Medya Pazarlama Hedefleri Belirleyin

Etkili bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmanın ilk adımı hedef belirlemektir. Hedef belirlenmeden başarıyı ve yatırım getirisini ölçmek oldukça zor olacaktır. Bu yüzden hedeflerin özel, ölçülebilir, ulaşılabilir ve zamana uygun olması gerekir.

# 2 Adım

Rakiplerinizi Takip Edin

Rakiplerinizi takip ederek hangi sosyal mecrada neler paylaştıklarına, kullandıkları anahtar kelimelere, başkalarının onlar hakkında ne dediklerine, müşterilerle hangi dilde iletişime geçtiklerine vb. gibi unsurlara mutlaka göz atın.

Örneğin, rakiplerinizden biri Facebook’a hakimdir, ancak Twitter veya Instagram’da çok az çaba sarf etmiştir. Baskın bir oyuncunun hayranlarını kazanmak yerine, kitlenizin yetersiz hizmet aldığı ağlara odaklanabilirsiniz 🙂

rakiplerinizi takip edin

# 3 Adım

Sosyal Medya Denetimi Yapın ve Hesaplarınızı Güçlendirin

Sosyal medya kullandığınız süreçteki çabalarınızı değerlendirin ve kendinize şu soruları sorun;

  • Ne işe yarıyor/yaramıyor?
  • Sizinle kim ilgileniyor?
  • Hedef kitleniz hangi ağları kullanıyor?
  • Sosyal medyadaki varlığınızı rekabete kıyasla nasıl?
  • Profilim yeterli mi?

Bu sorular eşliğinde hesaplarınızı tekrar değerlendirin. Hedef kitlenizin bu platformları nasıl ve neden kullandıklarını anlamaya çalışın. Kitlenize ulaşmak için bu hesabı kullanıp kullanmayacağınıza veya nasıl kullanmanız gerektiğine dair karar verin. Eğer profilinizde eksik bilgiler varsa mutlaka tamamlayın. İşinizi yansıtan ve profiller arası tutarlılığı sağlayacak logolar, headerlar kullanın ve hedef kitleniz o sosyal mecradaysa paylaşımlarınızı artırın.

Ek olarak, sosyal medya hesaplarınızın denetimini yaparken adınıza açılmış başka hesaplar görürseniz veya sizin içeriklerinizi kullanmış hesaplar sakın şaşırmayın 🙂 Bu hesaplar içinde gerekli işlemleri yapın veya şikayette bulunun. Sonuçta hedef kitleniz için bu durum yanılsamaya yol açabilir.

# 4 Adım

Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturun

Harika içerik paylaşmanın önemli olması kadar maksimum etkiyi elde etmesi ve içeriği ne zaman paylaşacağınız da önemlidir.

sosyal medya içerik takvimi oluşturun

Hangi kanalda, hangi saatte, hangi içeriği yayınlayacağınızı belirleyen bir takvim oluşturmanız daha sağlam ilerlemenizi sağlar. Ayrıca;

  • İçeriğin % 50’si web sitesi trafiği çekecek
  • İçeriğin % 20’si müşteri adayı oluşturma hedeflerini destekleyecek
  • İçeriğin % 5’i şirket kültürünüz hakkında olacak ( tarzında ilerlemeniz size +1 puan kazandırır)

Sıfırdan başlıyorsanız ve ne tür içerik göndereceğinizden emin değilseniz 80-20 kuralını deneyin:

  • Yayınlarınızın % 80’i kitlenizi bilgilendirmeli, eğitmeli veya eğlendirmeli
  • % 20’si markanızı doğrudan tanıtmalı

Sosyal medya içerik takvimi oluşturmakla ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

# 5 Adım

Analiz Yapın

Google Analytics’i kullanmak hedef kitlenizin en aktif olduğu yeri bulmak için sosyal medya yönlendirme trafiğiniz hakkında veri toplamanızı sağlar. Böylece daha yararlı hedef kitle ve artırılmış performans verileri elde edersiniz.

Sosyal medya analizi yapmaksa hesap performansınıza etki sağlar. Takipçi ve beğeni sayısı gibi gösterişli ölçümleri izlemek kolaydır, ancak gerçek değerlerini kanıtlamak zordur. Bunun yerine, etkileşim, tıklama ve dönüşüm oranları gibi şeylere odaklanarak hesabı daha etkin hale getirebilir, sadık bir kitle edinebilirsiniz.

# 6 Adım

Sosyal Medya Pazarlama Stratejinizi Değerlendirin ve Süreci Kontrol Edin

Sosyal medya stratejiniz işletmeniz için oldukça önemlidir ancak belirlediğiniz hedefe göre bir şeyler her zaman yolunda gitmeyebilir. Planınızı uygulamaya ve sonuçlarınızı takip etmeye başladığınızda, bazı stratejilerin beklediğiniz kadar iyi işlemediğini, bazılarının ise beklenenden daha iyi çalıştığını fark edebilirsiniz. Bu durumda hesaplarınızı kontrol edin, performansınızı değerlendirin ve analiz edin.

Sosyal medya platformlarında sürekli bir değişim ve yenilenme olduğu için gerekirse stratejinizde değişiklik yapın ve bunu ekibinize bildirin 🙂

Sosyal medya hesaplarınız için pazarlama stratejisi oluşturmak istiyor ama nasıl yapacağınız konusunda emin olamıyorsanız bizimle iletişime geçin, markanızı beraber büyütelim 🙂

Kaynak:

https://buffer.com/library/social-media-marketing-strategy/

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi