fbpx

Blog

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Stratejileri

Eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejileri

Eğitim sektöründe dijital pazarlama‘nın önemi tüm dünyayı sarsan Covid-19 pandemisi ile birlikte daha da gözler önüne serildi. Aslında teknolojinin sürekli gelişim ve değişimine gün geçtikçe daha kolay adapte oluyoruz ve çevrim içi olduğumuz süreler hızla artıyor. Artık internet elimiz kolumuz gibi ve bu 7’den 77’ye herkes için hemen hemen aynı önem derecesine sahip.

Araştırmalarımızı, alışverişlerimizi, ticaretimizi, ödevlerimizi , sunumlarımızı artık internet ortamında sunulan çeşitli araçlar sayesinde gerçekleştiriyoruz. Özellikle öğrencilerin büyük çoğunluğunu oluşturan Z kuşağı çok iyi bir internet kullanıcısı. Hal böyle olunca eğitim kurumları için de interneti verimli kullanmak, dijital dönüşümü tamamlamaya çalışmak bir zorunluluk haline geldi.

Bir süredir akıllı sistemleri kurumlarına entegre eden eğitim kurumları vardı. Tablet üzerinden eğitim modülleri, kodlama eğitimi, akıllı tahtalar, uzaktan erişim sistemleri, çevrimiçi kurslar gibi birçok yeniliği bünyelere kattılar.
Son yaşanan Covid-19 pandemisiyle internet kullanımın daha da belirgin ve zorunlu hale geldiğini de gözlemledik. Özel okullar , devletler okulları , kurslar bir şekilde sürece adapte oldular. Zoom üzerinden dersler, ödev paylaşımları, webinar , veli toplantıları oldukça arttı. Bunlar güzel ama peki ya pazarlaması ?

Ebeveynler çocuklarının en iyi eğitimi almaları için ciddi arayış içindeler. Bu durumda eğitim sektörü ailelere kendilerini nasıl daha iyi tanıtacak ?

Dijital pazarlama kavramının her sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de büyük rol oynadığını görüyoruz. Peki gelişen teknoloji birlikte eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerini belirlerken neler ön planda tutulmalıdır? Eğitim kurumları hangi mecralara odaklanmalıdır? Okul öncesi ile üniversite tanıtımları aynı strateji mi olmalı ?

Bu yazımızda bu konulara değineceğiz şimdiden iyi okumalar dileriz ?

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

  • Hedef Kitleyi Doğru Belirlemek
  • Güncel Bir Web Sitesi ve Mobil Optimizasyon
  • SEO Optimizasyonu
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Online Reklamlar
  • İçerik Üretimi
  • Dijital İtibar Yönetimi
  • E- posta Pazarlama

Hedef Kitleyi Doğru Belirlemek

Her eğitim kurumunun hedeflediği kitle farklıdır. Okul öncesi eğitim kurumu olabildiğiniz gibi sadece yetişkinliğe yönelik mesleki eğitim kurumu da olabilirsiniz. Bu nedenle hedef kitlenizi iyi tanımak onlarının istek ve ihtiyaçlarını doğru belirlemelisiniz. Farklı hedef kitlelere özelleştirilmiş dijital pazarlama stratejileri uygulanmalıdır. Bu yazımızda öncelikle eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerinin genel başlıklarına yer verdikten sonra anaokulları ve yüksek eğitim kurumlarının stratejileri nasıl olmalı ona değineceğiz ?

Güncel Bir Web Sitesi

Teknoloji hızla gelişirken , web siteleri hantal kalmamalı. Gerek ebeveynlerin gerekse de eğitimi kendileri için alacak öğrencilerin aradıklarını kolayca bulmalarını sağlayacak kullanıcı dostu web sitesi olmalıdır. Günümüzde mobil kullanıcı sayısının hızla arttığını da göz önünde bulundurduğumuzda var olan web sitenizin mobil optimizasyonunun tamamlanmış olduğuna dikkat etmelisiniz.

SEO Optimizasyonu

Arama motorlarında ilk sırada yer almayı her kurum ister. Rekabetin fazla olduğu bir eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerinde SEO optimizasyonu önemli rol oynamaktadır. Artık SEO için içerik hiç olmadığı kadar önemli, algoritmalar sürekli değişiyor ve anahtar kelimelerin yanı sıra teknik olarak güçlü olan web siteleri arama sonuçlarında üst sıralarda listeleniyor. Bu anlamda web sitenizin site içi , site dışı ve teknik SEO optimizasyonun tamamlanması fayda sağlayacaktır. Sitenize backlink alırken de dikkatli olmalı , gereksiz backlinklerle sitenizin banlanmasına neden olabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya artık olmazsa olmazlardan biri, bunun artık her sektör farkında ? Peki sosyal medyada sadece eğlenceli içerikler mi paylaşmalıyız ya da ciddiyeti hiç bozmamalı mıyız ? Aslında bu konu üzerinde kesin bir yargı söylemeyiz, fakat dengeyi iyi sağlamakta fayda var. Hedef kitlenize uygun stratejileriniz ve iletişim diliniz zaman içinde mutlaka belirginleşecektir. Ama düzenli ve doyurucu içerik paylaşımı bir adım önde olmanızı sağlar. Gerek öğrenciler gerekse veliler okul içinde neler yapıldığını, sosyal aktivitelerinin neler olduğunu ilk olarak sosyal medya üzerinden takip eder. Sosyal medya içeriklerinizin aktif olması kurumu tanıtma açısından en cazip stratejilerden biri.

Online Reklamlar

Hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacak yollardan biri Google ADS reklamları ve sosyal medya reklamlarıdır. Doğru kampanyalar sayesinde kullanıcıların dikkatini çekebilmek çok önemli, bütçenizi hangi reklam modeline harcayacağınızı belirlemelisiniz. Web sitenizin trafiğini artırmak için pozitif ve negatif anahtar kelimelerinizi doğru tespit ederek, kullanıcılarınızı dönüşüm takip kodlarıyla takip ettikten sonra yeniden pazarlama faaliyetleriyle karşılarına çıkabilirsiniz.

Eğitim sektörü için reklam kampanyalarının bir başka avantajı da ihtiyaç duyulduğunda çalıştırabilmemizdir. Reklam kampanyalarınızı ağırlıklı olarak, okulların açılma tarihi , erken kayıt dönemleri, tercih dönemleri gibi aralıklarda bütçenizi daha yoğun kullanırken , ara dönemlerde dilerseniz durdurabilirsiniz. Potansiyel müşteri oluşturma şansı, kitleyi web sitesindeki veri yakalama formlarına yönlendirdikleri için reklam kampanyalarından daha fazladır. Bu sayede web sitesine daha fazla trafik çekebilirsiniz.

İçerik Üretimi

Dijital pazarlamanın eğitim sektöründe içerik üretiminin önemi oldukça fazladır. İnsanlar eğitim konusunda oldukça hassastır. Doğru bilgi için sürekli arayış içinde olduklarından dolayı, kurumlarında doğru ve fayda sağlayacak içerik üretmelidir. Gerek sosyal medya paylaşımlarınız, gerek web sitesi içeriklerinizin güncellenmesi gerekse blog yazılarınızın faydalı olması gerekir. Sosyal medya paylaşımlarınızı blog yazılarınızına yönlendirerek hem web sitesi trafiğinizi artırabilir, hem de kullanıcılarınızın devamlı takibini sağlayabilirsiniz. Blog yazılarınızın özgün olması SEO çalışmalarınızda da avantaj sağlayacaktır. Çünkü değişen algoritma şişirilmiş anahtar kelime çalışmalarından çok özgün içeriği önemsemektedir.

Dijital İtibar Yönetimi

Dijital ortamlarda varlığınızı hissettirmek kurumunuz marka imajı için önemli unsurlardan bir diğeridir. Kurumunuzu kendi web siteniz ve sosyal medya hesaplarınızın dışında da tanıtmalı, marka bilinirliğinizi olabildiğince artırmalısınız. Haber sitelerinde bülten yayınlayabilir, forum sitelerinde kurumunuzun konuşulması için içerikler üretebilir, kurum yöneticilerinizin katıldığı webinar , sempozyum, röportajları yayınlayabilirsiniz.

Dijital itibarı korumanın en önemli noktalarından biri de olası krizlerde hızlı çözüm üretmeli ve dönüş sağlanmalıdır. Hakkınızda konuşulan olumsuz yorumları dikkate alarak kamuoyuna işin aslını ve gereğinin yapıldığını anlatmalısınız.

E- posta Pazarlama

Potansiyel ve varolan müşterilerinize kampanyalarınızı duyurmanızdaki en uygun maliyetli yollardan biridir. Yine hedef kitlenize uygun içerik metni oluşturmalısınız. Örneğin; öğrenciler, ebeveynler ve eğitim özelliklerine ve gruplarına göre ayrılmalı, iletmek istediğiniz mesaj etkili ve kesin olmalıdır.Dikkat çekici başlıklar kullanmalı ve özelleştirilmiş şekilde gönderim sağlanmalıdır. E- posta pazarlamanızda dikkat etmeniz gereken diğer unsur da mobil uyumluluk! Unutmayın ki mailleri mobil üzerinden kontrol eden kitle hızla artmaktadır. ?

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Dedik Ama Farklılıklar Neler Olmalıdır ?

Anaokulları, ilk ve orta okullarının uygulaması gereken stratejilerle daha yetişkin gruba hitap eden eğitim kurumları aynı şekilde mi ilerlemelidir ?

Aslında işin temeli potansiyel müşteriye ulaşabilmektir. Ama her eğitim kurumundaki arayışımız farklıdır. Yukarıda sıraladığımız stratejileri baz alarak şimdi kısa maddeler halinde bu farklılıkları inceleyelim ?

Okul Öncesi , Anaokulu , İlk ve Orta Okullar İçin Dijital Pazarlama Taktikleri

  • Burada karar vericiler öğrenciler değil velilerdir. Araştırmayı anne baba yapar, bu nedenle ebeveynlerin gönlü kazanmalı onları ikna etmelisiniz.
  • Her çocuk kendi anne babası için özeldir. Çocuğun okuldaki faaliyetlerinden haberdar olmak ister. Sosyal medya paylaşımlarınızda öğrencilerinizin yaptığı faaliyetleri paylaşabilirsiniz. Örneğin yaptığı resim olabilir, okuduğu şiir.
  • Kurumunuzun yaptığı sosyal ve bilimsel aktivitelerinizi web sitenizden , sosyal medyalarından duyurmalısınız. Bilim Fuarları, kermesler , tiyatro oyunları gibi
  • Akademik kadronuzu tanıtabilirsiniz. Veliler çocuklarını kime emanet edeceklerini bilmek isterler.
  • Çocuk gelişimiyle ilgili bilgi verici içerik paylaşımları yapabilirsiniz.
  • Anneler ve babalar gününde onları mutlu edecek e-postalar gönderebilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden etkileşimi artıracak oyun günleri yapabilirsiniz.
  • Web sitenizde ve sosyal medya hesaplarınızda günün menüsünü paylaşabilirsiniz. Veliler çocukları ne yediklerini bilmek isteyebilir.
  • Youtube kanalınıza güncel videolarınızı eklemelisiniz.
  • Kurum yöneticileriniz zaman zaman sosyal medya üzerinden canlı yayın ile bilgi paylaşımı yaparak etkileşimi artırabilirsiniz.

Liseler , Üniversiteler , Mesleki Eğitim Kurslarına Yönelik Dijital Pazarlama Taktikleri

Eğitim alacak kişinin yaşının ilerlemesiyle birlikte karar vericiler değişebiliyor. Evet lise çağındaki bir öğrencinin karar verici olması aile yapısına göre değişken gösterse bile, araştırma sürecinde büyük rol oynadığını unutmayın. Yine burada da hedef kitlenizi doğru belirlemek gerekiyor.

  • Eğer sosyal aktiviteleri bulunan lise veya üniversite iseniz bunları en etkileyici şekilde potansiyel öğrencilere yansıtmalısınız. Spor salonları, havuzlar , sosyal aktivite alanları gibi
  • Sadece mesleki eğitim vermeye yönelik kurs iseniz kurumunuzun kazandıracağı iş olanaklarına değinmelisiniz , bu fayda sağlayacaktır.
  • Mezunlarınızın ve hali hazırdaki öğrencilerinizin görüşlerini alabilir , bunları web sitenizde paylaşabilir hatta sosyal medyanız reklam çalışmaları yürütebilirsiniz.
  • İndirim ve kampanya duyurularınızı sosyal medya , e-posta yoluyla paylaşabilirsiniz.
  • Kurumunuzun Yurtdışı eğitim olanakları varsa bunlarla ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Öğrenci toplulukları oluşturabilir, potansiyel öğrencilerinizi o topluluklar sayesinde kazanabilirsiniz.
  • Öğrenci çalışmalarının duyurularını paylaşabilirsiniz.
  • Öğrencilerinizle Chatbotlar sayesinde sürekli iletişim kurabilirsiniz.
  • Tercih dönemlerinde her bölümün öğrencisi, mezunu veya öğretim üyesi ile video içeriklerle bölüm tanıtımı yapabilir ve bunu sosyal medya reklamları olarak yayınlayabilirsiniz.
  • Onları değerli hissettirecek doğum günü mesajları gönderebilirsiniz ?

Biz size nasıl ilerlemeniz gerektiğine dair birkaç örnek verdik ama işinizle ilgili sosyal medya ve dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz ?

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi