Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Stratejileri

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Hakkında Her Şey Bannerı

Eğitim sektöründe dijital pazarlamanın önemi tüm dünyayı sarsan Covid-19 pandemisi ile birlikte daha da gözler önüne serildi. Aslında teknolojinin sürekli gelişim ve değişimine gün geçtikçe daha kolay adapte oluyoruz ve çevrimiçi olduğumuz süreler hızla artıyor. Artık internet elimiz kolumuz gibi ve bu 7’den 77’ye herkes için hemen hemen aynı önem derecesine sahip.

Araştırmalarımızı, alışverişlerimizi, ticaretimizi, ödevlerimizi, sunumlarımızı artık internet ortamında sunulan çeşitli araçlar sayesinde gerçekleştiriyoruz. Özellikle öğrencilerin büyük çoğunluğunu oluşturan Z kuşağı çok iyi bir internet kullanıcısı. Hal böyle olunca eğitim kurumları için de interneti verimli kullanmak, dijital dönüşümü tamamlamaya çalışmak bir zorunluluk haline geldi.

Bir süredir akıllı sistemleri kurumlarına entegre eden eğitim kurumları vardı. Tablet üzerinden eğitim modülleri, kodlama eğitimi, akıllı tahtalar, uzaktan erişim sistemleri, çevrimiçi kurslar gibi birçok yeniliği bünyelere kattılar.
Son yaşanan Covid-19 pandemisiyle internet kullanımın daha da belirgin ve zorunlu hale geldiğini de gözlemledik. Özel okullar, devletler okulları, kurslar bir şekilde sürece adapte oldular. Zoom ve benzeri online platformlar üzerinden dersler, ödev paylaşımları, webinar, veli toplantıları oldukça arttı. Bunlar güzel ama peki ya pazarlaması?

Ebeveynler çocuklarının en iyi eğitimi almaları için ciddi arayış içindeler. Bu durumda eğitim sektörü ailelere kendilerini nasıl daha iyi tanıtacak?

Dijital pazarlama kavramının her sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de büyük rol oynadığını görüyoruz. Peki gelişen teknoloji birlikte eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerini belirlerken neler ön planda tutulmalıdır? Eğitim kurumları hangi mecralara odaklanmalıdır? Okul öncesi ile üniversite tanıtımları aynı strateji mi olmalı? Bu yazımızda bu konulara değineceğiz, şimdiden iyi okumalar dileriz.

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

  • Hedef Kitleyi Doğru Belirlemek

Her eğitim kurumunun hedeflediği kitle farklıdır. Okul öncesi eğitim kurumu olabildiğiniz gibi sadece yetişkinliğe yönelik mesleki eğitim kurumu da olabilirsiniz. Bu nedenle hedef kitlenizi iyi tanımak onlarının istek ve ihtiyaçlarını doğru belirlemelisiniz. Farklı hedef kitlelere özelleştirilmiş dijital pazarlama stratejileri uygulanmalıdır. Bu yazımızda öncelikle; eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerinin genel başlıklarına yer verdikten sonra anaokulları ve yüksek eğitim kurumlarının stratejileri nasıl olmalı ona değineceğiz. Ayrıca “Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?” bu konu da daha detaylı bilgi edinmek için bu blog yazımızı okuyabilirsiniz. 

  • Güncel Bir Web Sitesi

Teknoloji hızla gelişirken , web siteleri hantal kalmamalı. Gerek ebeveynlerin gerekse de eğitimi kendileri için alacak öğrencilerin aradıklarını kolayca bulmalarını sağlayacak kullanıcı dostu web sitesi olmalıdır. Günümüzde mobil kullanıcı sayısının hızla arttığını da göz önünde bulundurduğumuzda var olan web sitenizin mobil optimizasyonunun tamamlanmış olduğuna dikkat etmelisiniz.

  • SEO Optimizasyonu

Arama motorlarında ilk sırada yer almayı her kurum ister. Rekabetin fazla olduğu bir eğitim sektöründe dijital pazarlama stratejilerinde SEO optimizasyonu önemli rol oynamaktadır. Artık SEO için içerik hiç olmadığı kadar önemli, algoritmalar sürekli değişiyor ve anahtar kelimelerin yanı sıra teknik olarak güçlü olan web siteleri arama sonuçlarında üst sıralarda listeleniyor. Bu anlamda web sitenizin site içi , site dışı ve teknik SEO optimizasyonun tamamlanması fayda sağlayacaktır. Sitenize backlink alırken de dikkatli olmalı , gereksiz backlinklerle sitenizin banlanmasına neden olabilirsiniz.

  • Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya artık olmazsa olmazlardan biri, bunun artık her sektör farkında ? Peki sosyal medyada sadece eğlenceli içerikler mi paylaşmalıyız ya da ciddiyeti hiç bozmamalı mıyız ? Aslında bu konu üzerinde kesin bir yargı söylemeyiz, fakat dengeyi iyi sağlamakta fayda var. Hedef kitlenize uygun stratejileriniz ve iletişim diliniz zaman içinde mutlaka belirginleşecektir. Ama düzenli ve doyurucu içerik paylaşımı bir adım önde olmanızı sağlar. Gerek öğrenciler gerekse veliler okul içinde neler yapıldığını, sosyal aktivitelerinin neler olduğunu ilk olarak sosyal medya üzerinden takip eder. Sosyal medya içeriklerinizin aktif olması kurumu tanıtma açısından en cazip stratejilerden biri.

  • Online Reklamlar

Hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacak yolların başında internet reklamcılığı gelir.   Doğru kampanyalar sayesinde kullanıcıların dikkatini çekebilmek çok önemlidir. Bütçenizi hangi reklam modeline harcayacağınızı doğru belirlemelisiniz. Bunun için müşteri yolculuğu aşamalarını bilmeli ve  pazarlama hedeflerinizde müşteri yolculuğunun hangi aşamasındaki müşteriye hitap edeceğinizi belirlemiş olmalısınız. Web sitenizin trafiğini artırmak için site ziyaretçilerinizi dönüşüm takip kodlarıyla takip ederek yeniden pazarlama faaliyetlerinden yararlanmalısınız. 

Eğitim sektörü için dijital reklam kampanyalarının bir başka avantajı da ihtiyaç duyulduğunda çalıştırabilmemizdir. Reklam kampanyalarınızı ağırlıklı olarak, okulların açılma tarihi , erken kayıt dönemleri, tercih dönemleri gibi aralıklarda bütçenizi daha yoğun kullanırken , ara dönemlerde dilerseniz daha az bütçeyle reklamlarınıza devam edebilirsiniz. 

  • İçerik Üretimi

Eğitim sektörü için yapılan dijital pazarlama faaliyetlerinde,  içerik üretiminin önemi oldukça fazladır. İnsanlar eğitim konusunda oldukça hassastır. Doğru bilgi için sürekli arayış içinde olduklarından dolayı, insanların arama terimlerine yanıt veren, doğru ve fayda sağlayacak içerikler üretilmelidir.  İçerik üretim sürecini devamlı kılmak için kurumsal blog sayfaları oluşturmak faydalı olacaktır.  Blog açmanın bir diğer faydası da, sosyal medya paylaşımlarınızı blog yazılarınızına yönlendirerek hem web sitesi trafiğinizi artırabilir, hem de kullanıcılarınızın devamlı takibini sağlayabilirsiniz. Blog yazılarınızın özgün olması SEO çalışmalarınızda da avantaj sağlayacaktır. Çünkü değişen algoritma şişirilmiş anahtar kelime çalışmalarından çok özgün içeriği önemsemektedir.

  • Dijital İtibar Yönetimi

Dijital ortamlarda varlığınızı hissettirmek kurumunuz marka imajı için önemli unsurlardan biridir. Eğitim kurumunuzu kendi web siteniz ve sosyal medya hesaplarınızın dışında da tanıtmalı, marka bilinirliğinizi olabildiğince artırmalısınız.  Bunun için bir ajans desteği alarak Dijital PR çalışmalarını profesyonel bir şekilde gerçekleştirebilir, haber sitelerinde bülten yayınlayabilir, forum sitelerinde kurumunuzun konuşulması için içerikler üretebilir, kurum yöneticilerinizin katıldığı webinar , sempozyum, röportajları yayınlayabilirsiniz.

Dijital itibarı korumanın en önemli noktalarından biri de olası krizlerde hızlı çözüm üretmeli ve dönüş sağlanmalıdır. Hakkınızda konuşulan olumsuz yorumları dikkate alarak kamuoyuna işin aslını ve gereğinin yapıldığını anlatmalısınız.

  • E-posta Pazarlama

E-posta pazarlama, potansiyel ve mevcut müşterilerinize ulaşmanın en uygun maliyetli yollardan biridir.  E-posta pazarlamada da hedef kitlenize uygun içerikler kullandığınızdan emin olmalısınız. Segmentasyonu doğru yaparak, e-posta listelerinizi öğrenciler, ebeveynler ve eğitim özelliklerine ve gruplarına göre ayrılmalısınız. E posta metinlerinizde, dikkat çekici başlıklar kullanmalı ve özelleştirilmiş şekilde gönderim sağlamalısınız.  E-posta pazarlamanızda dikkat etmeniz gereken bir diğer unsur da mobil uyumluluktur! Unutmayın ki, mailleri mobil üzerinden kontrol eden kitle hızla artmaktadır.

Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Dedik Ama Farklılıklar Neler Olmalıdır ?

Anaokulları, ilk ve orta okullarının uygulaması gereken stratejilerle yüksek öğretim kurumları aynı şekilde mi ilerlemelidir ? Aslında işin temeli potansiyel müşteriye ulaşabilmektir. Ama her eğitim kurumundaki arayışımız farklıdır. Yukarıda sıraladığımız stratejileri baz alarak şimdi kısa maddeler halinde bu farklılıkları inceleyelim ?

Okul Öncesi , Anaokulu , İlk ve Orta Okullar İçin Dijital Pazarlama Taktikleri

  • Burada karar vericiler öğrenciler değil velilerdir. Araştırmayı anne baba yapar, bu nedenle ebeveynlerin gönlü kazanmalı onları ikna etmelisiniz.
  • Her çocuk kendi anne babası için özeldir. Ebeveynler, çocuklarının okuldaki faaliyetlerinden haberdar olmak ister. Sosyal medya paylaşımlarınızda öğrencilerinizin yaptığı faaliyetleri paylaşabilirsiniz. Öğrencilerle ilgili üreteceğiniz içeriklerde (özellikle fotoğraf ve video gibi görsel içeriklerde) öğrencinin kendisine değil de yaptığı faaliyete, içinde bulunduğu duygu durumunu yansıtan o en güzel kareye odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Çünkü bir çok veli, öğrencisinin bir pazarlama malzemesi olarak kullanılıyor olmasını istemeyecektir. 
  • Eğitim kurumunuzda gerçekleştirdiğiniz aktivitelerinizi web sitenizden , sosyal medya hesaplarınızdan duyurmalısınız. Bilim Fuarları, kermesler ,tiyatro oyunları gibi…
  • Akademik kadronuzu tanıtmalısınız.  Veliler çocuklarını kime emanet edeceklerini bilmek isterler.
  • Çocuk gelişimiyle ilgili bilgi verici içerik paylaşımları yapmalısınız. 
  • Velilere bilgilendirici onların dikkatini çekecek konularda e-posta bültenleri göndermelisiniz 
  • Sosyal medya üzerinden etkileşimi artıracak oyun günleri yapabilirsiniz.
  • Web sitenizde ve sosyal medya hesaplarınızda günün menüsünü paylaşabilirsiniz. Veliler çocukları ne yediklerini bilmek isteyecektir. 
  • Youtube kanalınıza güncel videolarınızı eklemelisiniz.
  • Kurum yöneticileriniz zaman zaman sosyal medya üzerinden canlı yayın ile bilgi paylaşımı yapabilir ve bu sayede  etkileşimi artırabilirsiniz.

Liseler , Üniversiteler , Mesleki Eğitim Kurslarına Yönelik Dijital Pazarlama Taktikleri

Eğitim alacak kişinin yaşının ilerlemesiyle birlikte karar vericiler de  değişiyor elbette. Evet lise çağındaki bir öğrencinin karar verici olması aile yapısına göre değişken gösterse bile, araştırma sürecinde büyük rol oynadığını unutmayın. Yine burada da hedef kitlenizi doğru belirlemek gerekiyor.

  • Eğer sosyal aktiviteleri bulunan lise veya üniversite iseniz bunları en etkileyici şekilde potansiyel öğrencilere yansıtmalısınız. Spor salonları, havuzlar , sosyal aktivite alanları gibi…
  • Sadece mesleki eğitim vermeye yönelik kurs merkeziyseniz kurumunuzdan alınacak eğitimin kazandıracağı iş olanaklarına değinmelisiniz. 
  • Mezunlarınızın ve hali hazırdaki öğrencilerinizin görüşlerini alarak,  bunları web sitenizde  ve sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
  • İndirim ve kampanya duyurularınızı sosyal medya , e-posta yoluyla paylaşmayı ihmal etmemelisiniz. (tabi ki izinli e posta listelerinize ve segmentlere ayırarak, doğru içeriklerle 🙂 ) 
  • Kurumunuzun Yurtdışı eğitim olanakları varsa bunlarla ilgili paylaşımları ihmal etmemelisiniz.
  • Öğrenci toplulukları oluşturmalısınız. Potansiyel öğrencilerinizi o topluluklar sayesinde kazanma ihtimaliniz oldukça yüksektir.
  • Öğrenci çalışmalarının duyurularını paylaşmayı ihmal etmemelisiniz. 
  • Öğrencilerinizle sürekli iletişim halinde olmalısınız. Bunun için Chatbotları da kullanabilirsiniz. 
  • Tercih dönemlerinde her bölümün öğrencisi, mezunu veya öğretim üyesi ile video içeriklerle bölüm tanıtımı yapmalısınız.

Eğitim Sektöründe  En İyi Dijital Pazarlama Ajans Çözümleri

Eğer yazıyı buraya kadar okuduysanız, eğitim kurumlarının potansiyel öğrencilere ulaşması için dijital pazarlamanın ne kadar önemli olduğu konusunda hem fikiriz demektir.  Akıllıca bir dijital pazarlama stratejisiyle,  eğitim kurumunuz için doğru öğrenci kitlesine ulaşmanız hiç de zor olmayacaktır.  Ancak kurumunuzun yürütmesi gereken eğitim süreçlerinde, odaklanması gereken onlarca detay varken dijital pazarlama çalışmalarına ayıracak zaman, bütçe ya da gerekli bilgi ve donanıma sahip olmama ihtimaliniz de oldukça fazladır.  İşte bu sebeple siz işinize odaklanıp, onu en iyi şekilde yaparken; daha fazla potansiyel öğrenciye ulaşmak  ve kayıt oranlarınızı artırmak için, uzman bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmalısınız. 

Survivor Dijital olarak,  eğitim kurumunuzun dijital ortamlarda öne çıkmasına yardımcı oluruz.  Kurumunuzun hedef kitlesinin tespiti ile birlikte etkili  eylem planları oluşturur, en doğru strateji ile hedeflerinizin gerçekleşmesini sağlarız.  Birlikte neler yapabileceğimizi konuşmak için şimdi teklif alın: 

0850 840 6452 –  info@survivor.com.tr