Instagram paylaşımlarınızı günün hangi saatinde yapıyorsunuz? Instagram paylaşımı için en uygun saatler neler biliyor musunuz?
Takipçilerinizin ne zaman online olduğunu ve gönderiniz ile etkileşime girdiğini görmenin en kolay yolu, Instagram analizlerine bakmaktır. Eğer yeni başlıyorsanız, benzer sektörlerdeki analizler işinize yarayacaktır.
Sosyal medya kıyaslama aracı Unmetric tarafından yapılan analiz, 11 farklı sektördeki Instagram paylaşım ve etkileşim zamanlamalarını ortaya çıkardı. Instagram’da doğru zamanlama kötü içeriği telafi etmez ancak iyi içeriğin daha fazla etkileşim ve ilgili mesaj almasını sağlar. Hadi gelin Instagram paylaşımı için en uygun saatleri 11 sektör üzerinden birlikte inceleyelim:
Seyahat-Turizm
Bu sektör hesaplarından yapılan paylaşımların en fazla etkileşim aldığı gün ve saat: Cuma 09.00-13.00 arasıdır. Ortalamalara bakıldığında cuma günü seyahat markalarının Instagram‘da en iyi performans gösterdiği gün oldu. Cuma gününün ardından Instagram’da en çok etkileşim alan günler salı ve pazartesi günleridir. Muhtemelen, bu hesapların takipçileri hafta sonlarını planlarken seyahat içeriği incelemek için en çok cuma gününü tercih ettiler.
Yukarıdaki istatistikler gösteriyor ki, seyahat/turizm alanında faaliyet gösteriyorsanız, 13.00’den sonra paylaşımdan kaçının. Ayrıca, takipçileriniz hafta sonları kendi maceralarını yaşadıklarından hafta sonu paylaşımlarından uzak durun.
Medya ve Eğlence
Medya ve eğlence sektöründe gerçekleşen paylaşımların en fazla etkileşim aldığı gün ve saat; Salı ve perşembe 12.00-15.00 arası şeklindedir. Salı ve perşembe günleri, bu sektörde en çok etkileşim alan günler olsa da pazartesi ve cumartesi günlerini de atlamamakta fayda var.
Bu veri çok şey anlamına gelebilir, ancak bizim yorumumuz takipçiler muhtemelen yayınlandığı gün ne olursa olsun medya ve eğlence alanındaki Instagram içeriklerini ilgi çekici buluyorlar.
Yiyecek ve İçecek
Yiyecek ve içecek sektöründe en fazla etkileşim alan saat dilimi 12.00 olarak karşımıza çıkıyor. Cuma günü paylaşımı, diğer günlere fark atıyor olsa da, çarşamba, perşembe ve cumartesi, bu endüstri için iyi günlerdir.
Perakende
Bu sektör için en iyi gün ve saatler: Salı, perşembe ve cuma, 12.00.
Öğle yemeği saati, yiyecek ve içecek endüstrisi dışında da popülerdir. En iyi perakende markaları, özellikle salı, perşembe ve cuma günleri paylaşım yapmayı tercih ediyorlar.
Profesyonel Hizmetler
Profesyonel hizmetler sunan bir Instagram hesabınız varsa sizin için en uygun gün ve saatler: Cuma, salı ve çarşamba 09.00 veya 10.00’dur.
Bu tür şirketler Instagram’da genellikle blog yayınları veya videolarla eğitici içerikler yayınlıyorlar. Muhtemelen, insanlar da bu tür içerikleri gün içinde daha fazla tüketmeyi tercih ediyorlar.
Instagram hesabınızda verileriniz size aksini göstermedikçe hafta sonları ve akşamları Instagram’da paylaşım yapmaktan kaçının.
Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar
Bu tarz kuruluşlar için Instagram paylaşımı günü salı, 10.00 veya 16.00′dır.
Unmetric’in verileri, Instagram’daki en iyi 20 kar amacı gütmeyen markanın ortalama 16.00’da en yüksek başarıya ulaştığını gösteriyor.
Ancak 2018’in ilk yarısında, takipçiler en çok 10.00’da yayınlanan içeriklerle ilgilendi. Salı günleri yayınlanan içeriklere de en çok ilgi gösterdi ancak çarşamba, perşembe ve cuma günleri de içerikler yüksek performans sergiledi.
Analizleriniz aksini göstermedikçe, kar amacı gütmeyen markalar pazartesi, cumartesi ve pazar günleri mesai saatleri dışında paylaşım yapmaktan kaçınmalıdır.
Ürün Dışı E-ticaret
E-ticaretin ürün satışı dışında faaliyet gösteren arkadaşlık, ilişki siteleri gibi Instagram hesaplarında en iyi etkileşim 16.00–21.00‘de gerçekleşmiş. Bu kategori Bumble, Tinder, Grindr ve Match gibi markaları içerir. Takipçiler eğlenceli, romantizm odaklı içerikle uğraşmaya en yatkın zaman olarak işten sonrasını tercih etmektedirler. Bu alandaki yeni markalar, takipçilerinin çalışma gün ve saatlerinde içerik paylaşmamalıdırlar.
Sağlık ve İlaç Sektörü
Bu kategorideki en iyi markalar büyük ölçüde fitness odaklı hesaplardır ve bu Instagram hesaplarının takipçileri en çok 09.00’da etkileşim göstermektedir.
En iyi performans günleri ise çarşamba ve pazardır. Pazartesi ve cumartesi de etkileşim oranları yüksektir.
Eğer bu sektörlerde faaliyet gösteriyorsanız gün ve saat olarak kendi deneyimlerinizi edinmek için farklı gün ve saatlerde paylaşım yapabilirsiniz ancak en iyi etkileşim zamanını arıyorsanız, sabah saatlerinin dışında yayın yapmaktan kaçının.
Kişisel Bakım
Büyük ölçüde kozmetik odaklı bu kategorideki en iyi hesaplar, hafta sonuna yakın günlerde perşembe ve cuma öğleden sonra en yüksek etkileşimi yakalamıştır. Ancak salı ve çarşamba günleri de iyi seçeneklerdir. En iyi içeriğinizi bu zaman ve günler için saklayın.
Bu alandaki yeni markalar, hafta sonları veya öğleden sonra dışında Instagram içeriği paylaşmamalıdırlar.
Teknoloji
Instagram‘da en iyi teknoloji hesaplarının etkileşim ortalamasına bakıldığında salı 14.00’te içerik yayınlandıkları zaman en fazla etkileşimi aldıkları görülmektedir. Ancak pazartesi günleri içinde etkileşim oranları yüksektir. Bu nedenle her iki gün de paylaşım için iyi bir seçenek olacaktır.
Gönderim zamanlamanızı siz kendi takipçilerinize göre ayarlayabilirsiniz. Ancak bu sektör için yeni bir marka iseniz pazartesi ve salı 14.00’te paylaşım yapmanızı öneriyoruz.
Eğitim
Üniversite öğrencileri için hafta sonu cuma günü başlıyor. Bunu göz önüne alması gereken bir lise üstü eğitim kurumu da paylaşımlarını perşembe 16.00-17.00 ve cuma 11.00-12.00 arasında yapmalıdır. Hafta sonu ve sabah saatlerinde ise Instagram‘da paylaşım yapmaktan uzak durmak en iyisidir.