Dijital Pazarlama Blog Yazıları

Dijital pazarlama ile ilgili en güncel bilgiler, makale, araştırma, sunum, doküman, video ve infografikler.

Dijital PazarlamaDijital ReklamlarGoogle ADS
Boş Resim

Google Dinamik Arama Ağı Reklamları Nedir? Nasıl Kullanılır?

Google’ın Dinamik Arama Ağı Reklamları, standart Arama kampanyalarından daha az çaba ile daha geniş bir erişim vaad eder. Bu reklam türü, web sitenizin içeriğine dayanarak otomatik olarak reklam başlıkları ve hedef sayfalar (URL’ler) oluşturur, bu da manuel anahtar kelime seçimine gerek kalmadan ilgili arama sorgularını hedeflemenize olanak tanır. Dinamik arama ağı reklamları, standart arama ağı […]...
Dijital PazarlamaDijital ReklamlarGoogle ADS
Boş Resim

Google ADS Reklamlarınıza Dinamik Anahtar Kelime Ekleme

Google Ads’te reklam veriyorsanız dinamik anahtar kelime ekleme hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Aslında, kurulumu kolaydır, ancak yanlış yaparsanız reklamlarınız istediğinizden çok farklı şekilde çok alakasız aramalarda da gösterilebilir. Bu nedenle bizde bu makalede, dinamik anahtar kelime ekleme özelliğinin nasıl kullanılacağı ve reklam metinlerinize nasıl entegre edileceği üzerine detaylı bilgiler sunmayı amaçladık. Hazırsanız başlıyoruz eğer hızlı […]...
Dijital PazarlamaDijital ReklamlarGoogle ADS
Boş Resim

Google ADS Dolandırıcılığı: Sahte Tıklamaları Engellemeye Yönelik İpuçları

Bir zamanlar, genç ve hevesli bir Girişimci Ahmet vardı. Hayali, dijital dünyada markasını yükseltmek ve ürünlerini milyonlara tanıtmaktı. Bu hayali gerçekleştirmek için, Google Ads reklamlarını kullanmaya karar verdi. Ancak kısa süre sonra, tüm çabalarının ve parasının boşa gitmesine neden olan bir sorunla karşılaştı: Geçersiz tıklamalar. Oysa Girişimcimiz Ahmet, reklamlarına tıklamaların arttığını gördüğünde ilk başta sevinmişti. […]...
Dijital Pazarlama
Boş Resim

Dijital Pazarlamada Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlamada rekabet analizi, bir işletmenin internet ortamındaki rakiplerini tanımlaması, anlaması ve değerlendirmesi sürecidir. Bu analiz, bir işletmenin rakiplerinin kim olduğunu, hangi stratejileri kullandıklarını, pazar paylarını, güçlü ve zayıf yönlerini, kullanılan pazarlama kanallarını ve müşteri tepkilerini anlamasına yardımcı olur. Rekabet analizi, dijital pazarlama stratejinizin önemli bir parçasıdır . Rakiplerinizin stratejilerini öğrenirsiniz. Böylece güçlü yönlerinizi geliştirebilir […]...
Dijital PazarlamaYapay Zeka
Boş Resim

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Kullanımı

Bir zamanlar yalnızca bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz yapay zeka, artık dijital pazarlamacıların vazgeçilmez bir aracı haline geldi. Bu yenilikçi teknoloji, kişiselleştirilmiş reklamlardan tahmine dayalı analizlere, müşteri deneyimlerinden piyasa eğilimlerine kadar geniş bir yelpazede kullanılarak, sektördeki geleneksel yaklaşımları kökünden değiştirme yolunda ilerliyor. Bu makalemizde, yapay zekanın dijital pazarlama alanında nasıl bir devrim yarattığını, günlük işlerimizi nasıl […]...
Dijital PazarlamaDijital Reklamlar
Boş Resim

Dijital Reklamcılık Nedir ve Nasıl Reklam Verilir?

Dijital reklam, çeşitli çevrimiçi ve dijital kanallar aracılığıyla ürün ya da hizmetlerinizi hedef kitleye sunma sürecidir. Bu süreç; sosyal medya, e-posta, arama motorları, mobil uygulamalar, ortaklık programları ve web siteleri gibi farklı platformları kullanır. Google Arama Ağı reklamları, görüntülü reklamlar, sosyal medya reklamcılığı, yerel ve programatik reklamcılığın yükselişi, markaların kendilerini bir üst seviyeye taşımaları için […]...
Dijital PazarlamaDijital ReklamlarGoogle ADS
Boş Resim

Google Reklam Şeffaflık Merkezi: Rakiplerinizin Reklamlarına Bakın

Hepimizin bildiği gibi rekabette önde olmak çok önemlidir. Bunu yapmanın bir yolu rakiplerinizin ne yaptığını anlamak ve onların stratejilerinden öğrenmektir. Facebook ve Instagram’a reklam veren rakiplerinizin reklamlarını Facebook Reklam Kütüphanesi ile analiz edebilirsiniz. Peki Google’a reklam veren rakiplerinizin reklamlarını nasıl görebilirsiniz? Tabi ki, Google’ın reklam kütüphanesi olarak da adlandırabileceğimiz Google Reklam Şeffaflık Merkezi üzerinden. Nasıl […]...
Dijital PazarlamaLinkedInSosyal Medya Pazarlama
Boş Resim

LinkedIn Paylaşım Saatleri: 2024

LinkedIn’de paylaşım yapmak için en iyi zamanın olup olmadığını sorabilirsiniz. Teknik olarak, evet var. Buffer, 2023 yılında gerçekleştirilen milyonlarca gönderiyi inceleyerek, tüm büyük sosyal platformlarda maksimum etkileşim için en iyi paylaşım zamanlarını ve yayınlanacak en iyi içerik türünü belirledi. Bu sonuçlara göre, LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına göre daha öngörülebilir yüksek etkileşimli zaman dilimlerine sahip. […]...
Dijital PazarlamaInstagramSosyal Medya Pazarlama
Boş Resim

Instagram Paylaşım Saatleri: 2024

Instagram, 2 milyardan fazla kullanıcıyla dünyanın en popüler üçüncü sosyal medya platformudur. Kullanıcı kitlesini geniş tutmak ve TikTok gibi diğer platformlara kaptırmamak için Instagram sürekli kendini yenilemek zorunda.  Bunun için algoritmasındaki son değişikliklerle, arkadaş ve aile gönderilerine öncelik verilirken, işletmelerin gönderileri daha az görünür hale getirildi. Özellikle, Instagram’dan uzaklaştırabilecek link içeren marka gönderilerine gösterimlerde daha […]...
Dijital PazarlamaSosyal Medya PazarlamaTikTok
Boş Resim

TikTok Paylaşım Saatleri 2024

TikTok’ta her gün 34 milyon video yayınlanıyor ve 1,5 milyarlık devasa bir kullanıcı kitlesi en çarpıcı videoları adeta yutuyor. Komik şakalardan şarkı performanslarına, dans gösterilerinden “nasıl yapılır” içeriklerine ve hikaye anlatımlarına kadar geniş bir yelpazede, markanız veya müşterileriniz için viral başarıya ulaşmanın kapıları açık. TikTok, hiçbir maliyet gerektirmeden, markanızın ya da müşterilerinizin ün kazanmasını sağlayabilecek […]...