Yok saymamanız Gereken 8 Sosyal Medya Pazarlama İstatistiği

Söz konusu dijital pazarlama olduğunda, birçok yanlış bilgi ve tonlarca gerçekçi olmayan beklenti var. Neyse ki, dijital pazarlama çalışmalarında veriler net bir şekilde ölçümlenebiliyor ve raporlayabiliyor. Böylece yanlış anlaşılmaları bir nebze de olsa önlemiş oluyoruz. Verilerden yola çıkarak hazırlanmış ve dijital pazarlama stratejimizi olumlu yönde etkileyebilecek 8 maddeye birlikte bir göz atmaya ne dersiniz? İşte Yok saymamanız Gereken 8 Sosyal Medya Pazarlama İstatistiği;

1- Sosyal medya pazarlamacılarının  %47 si, işlerinin en zor noktasının; iş hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak stratejileri tasarlamak olduğunu söylüyor.

Öncelikle, bir noktaya değinmek istiyoruz. Eğer atılacak adımları tasarlamadan,  sadece bir sonuç elde etmek için çabalıyorsanız; aslında pazarlama yapmıyorsunuz demektir. Sadece sonuç vermesini umduğunuz “bir şeyler” yapmaktır bu.

Sosyal Medya Pazarlama çalışmalarında gerçekten iş değeri olan bir şey yapmanın en önemli kuralı, hedeflerin ne olduğunu bilmektir.  Yani ‘daha çok web sitesi trafiği mi istiyorsunuz? Yoksa şu an önemli olan marka bilinirliği mi?’ bu ve benzeri kritik sorular pazarlama hedeflerinizi belirlemeye ve strateji oluşturmaya yardımcı olacaktır.

2- Sosyal Medya Pazarlamacılarının %71’i diğer departmanlardan, sosyal medya için kullanıcı analizi yapabildiklerini söylüyorlar.

Kullanıcıların sosyal medya üzerinde yaptığı her şey Data’dır ve data dijital pazarlama ile ilgili her şey için mükemmel bir yakıttır.

3- Kullanıcıların %77’si sosyal medya üzerinden takip ettikleri bir markadan alış veriş yapmayı, takip etmediği bir markaya kıyasla daha çok tercih ettiğini söylüyor.

Sosyal Medya popülerleştiğinden beri,  istatistiksel olarak da kanıtlanmıştır ki; insanlar takip ettikleri markalara daha fazla para harcıyor. Yani, insanların marka hesabınızı takip etmesini sağlayabilirseniz, sizden normalden daha fazla alışveriş yapmalarını da sağlarsınız.

4- Kullanıcıların %67’si sosyal medya üzerinden takip ettikleri markalara, diğerlerine göre daha fazla harcama yaptığını söylüyor.

Bir üstteki veriler sadece alışveriş için değil, herhangi harcama yapılabilecek bir marka için de geçerlidir. Komünitenizi mümkün olduğunca büyütmeye çalışın. Doğru stratejiyle, takipçileri alıcılara çevirmek hiç de zor değil.

5- Kullanıcıların %50’sinin, sosyal medyadan markaları takip etme sebebi, yeni ürünleri ve servisler hakkında bir şeyler öğrenmek.

İnsanların markalarla sosyal medyadan etkileşim kurmasının tek sebebinin satış olduğunu sanıyorsan sadece kendini kandırıyorsun demektir. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının odak noktası, markanın keşfedilebilirliği; ve bunun üzerine insanların neler sunduğunuz ile ilgili daha fazla şey öğrenmek için sizinle iletişme geçmesini sağlamanız olmalıdır. Böylece başarı kapıları uzun süre kapalı kalmaz. İnsanlara ürününüzden ve bu ürünün onların hayatını nasıl kolaylaştıracağından bahsedin.

6- Kullanıcıların %45’i marka çalışanlarından birisi, ürün ya da servis ile ilgili bir gönderi paylaştığında; o ürün ve servisi araştırmaya meyilli oluyor.

Özellikle sosyal medyada, çalışan memnuniyeti önemli bir güç ve kaynak olabiliyor. Veriler gösteriyor ki, eğer bir çalışanın markalarının ürününü paylaştığını görürlerse; kullanıcılar o ürünü araştırmaya meyilli oluyor. Tipik olarak, insanlar “iş” lerini paylaşmak için pek heyecanlı olmuyor. Fakat, çalışma alanını heyecan verici ve marka mesajını destekleyici bir hale getirirseniz, bunun birçok getirisi olacaktır.

7- Sosyal Medya Kullanıcılarının %40’ı, Facebook ve LinkedIn’de ki özel guruplara güveniyor.

 Mark Zunckerberg’in deyişiyle, sosyal medyanın geleceği -Özellikle Facebook- daha özel ve kişisel olacak. Bunu aklımızda tutarsak, sosyal medyadaki topluluklara ulaşmak için biraz daha çaba sarf edebiliriz. Facebook grupları çok aktif, Messenger iyi bir ivmeyle yükselmeye devam ediyor; Hatta LinkedIn grupları bile son zamanlarda daha çok görüntülenme almaya başladı.

8 – Sosyal Medya Pazarlamacılarının %63’ü, gelecek sezondan önce “Dinlemenin” önemli bir fikir olduğunu söylüyor.

İş Sosyal Medya İçeriklerinin Stratejilerine geldiğinde, bir çok marka insanlara ne “söylemek” istediklerine dair hızlıca düşünmeye başlıyorlar. Ama insanların marka hakkında söylemek istedikleri ne?

Sosyal Dinleme, kullanıcılara ulaşmak için kullanacağınız stratejyi belirlemek için harika bir yoldur

Fakat sosyal dinleme bir sıkıntıya sahip. Eğer yeterince insan markanız hakkında ya da yayınlamak istediğiniz konsept üzerine konuşmuyorsa, sağlıklı bir veri kazanmak zor hale gelebiliyor. Popüler konseptlerle başlayıp, markanız için önemli olan mikro-hareketlere geçin.

Kaynak: socialmediatoday.com