Web tasarımının dijital pazarlama üzerindeki etkisi

Web-design

Markanız için entegre bir pazarlama planı hazırlıyorsanız, bunun için öncelikli olarak doğru web tasarımı esastır. Artık standart bir web site tasarımı için sadece işlevsellik ve/veya görünürlük yeterli değildir; Bir kullanıcının markanızı tercih etmesini sağlayabilecek tüm ayrıntılar web tasarım özelliklerine dahil olmalıdır. Sayfa düzeninden, kullanılan renklere kadar, tüm bu bu kritik öğeler, stratejik olarak kullanıldığında online pazarlama kampanyalarını önemli ölçüde geliştirebilecek dijital bir araç olarak karşımıza çıkar.

Günümüzde yüksek kaliteli bir marka web sitesi herhangi bir etkin dijital pazarlama stratejisinin ayrılmaz bir parçası olarak karşımıza çıkar ve markaların sahip olmaları gereken web tasarımı için tüketici standartları ve beklentileri her zamankinden daha da yüksektir. 2019 Gartner raporuna göre, “Ankete katılan B2B müşterilerin% 88’i, son başarılı bir satın alma kararında karşılaştıkları bilgilerin kaliteli olduğunu belirtmiştir.”

Bu verilerden sektör ne olursa olsun, güncel, bilgilendirici ve estetik açıdan hoş bir web sitesinin potansiyel müşteriler için güven oluşturduğu ve bu nedenle müşteri kazanım ve dönüşüm oranlarını etkileyebileceği anlaşılmaktadır.

Dijital Pazarlama Her zamankinden daha önemli

İyi hazırlanmış bir web sitesi, işletmeye ürün ve hizmetlerini satışında pozitif etki sağlar. Etkili, harika bir web sitesi, markayı desteklemek için sürekli çalışan başlı başına bir kampanyadır. Dahası, diğer pazarlama kampanyalarına kıyasla, web sitelerinin kolayca izlenebilir olması, markaların tüketici davranışlarını daha iyi anlamalarını ve neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını görmelerini sağlar.

Aşağıda, bir web tasarımının dijital pazarlama üzerindeki etkisini başlıklar haline sunuyoruz.

Farklılaştırma

Rakiplerden ayırt edici olmak önemlidir. Ve bir web sitesi tasarımı eskimiş ve yavaş olduğunda, bu web sitesi büyük olasılıkla yüksek hemen çıkma oranlarıyla karşılaşacaktır. Bir şablon kullanarak bir web sitesi oluşturmak ve işletme bilgilerinizi bu şablon siteye eklemek hızlı, ekonomik ve cazip gelebilir, ancak web tasarımı bu kadar basit değildir.

Tecrübelerimize göre, hikaye anlatma perspektifine, kaliteli, özelleştirilmiş görsel materyal ve düzene sahip bir web sitesi tasarımı hem sektöründe hem de tüketici üzerinde etkilidir.

Kullanıcı deneyimi

İyi tasarlanmış bir web sitesi, kullanıcının markayla ilgilenmesi, araştırması ve etkileşime girmesi için bir yolculuk oluşturacaktır. Markadan tüketiciye anlamlı ilk izlenimler oluşturmak, bir markanın temel çizgisini ve genel hedeflerini etkiler.

Kullanıcı deneyimi, markanın vizyonunu, bakış açısını ve hizmet seviyesini yansıtan otantik ve sezgisel bir web sitesi beklerken, markalar için önemli bir yatırım haline gelmiştir. Bir web sitesinin başarısını belirlemek için kritik öneme sahip olan kullanıcı testi ve A / B testi gibi stratejik planlar aracılığıyla ideal kullanıcı deneyimini sağlayabilirsiniz.

SEO

SEO, “arama motoru optimizasyonu” veya “arama motoru optimize edicisi” için kullanılan bir kısaltmadır. Doğru yapılan SEO, arama motorlarında sizi organik olarak öne çıkarır. SEO’yu, kullanıcıların web sitenize erişebilmesi ve doğru şekilde etkileşime girmesi için web sitesi tasarımına dahil etmek çok önemlidir.Site İçi ve Site Dışı SEO Çalışmaları İle İlgili Daha Detaylı Bilgiyi Aşağıdaki Blog Yazılarımızda Bulabilirsiniz:

SİTE İÇİ SEO (ON PAGE) NEDİR?

SİTE DIŞI SEO (OFF PAGE SEO) NEDİR?

DÖNÜŞÜM

Bir web sitesinin nasıl performans gösterdiğinin ölçümlerini analiz ederken dönüşüm oranlarını izlemek, ideal müşteri deneyimini sunmak için çok önemlidir. Bir dönüşüm oranı doğrudan bir kullanıcının web sitesiyle nasıl etkileşimde bulunduğuyla ilişkilendirildiği için, bir şirketin pazarlama kararlarını etkiler.

Web tasarımı, dönüşüme uygun şekilde gerçekleştirildiğinde, dönüşüm oranlarını doğrudan etkiler. Bir web sitesi şablonu ile basit, düşük maliyetli bir tasarım tercih edilebilir. Ama, web tasarımının pazarlama ve müşteri deneyimindeki etkisi, şirketin marka ve satış değerine negatif yansıyacağı için daha maliyetli olacaktır.Web sitesini ziyaret eden bir kullanıcı, amaçladığı bilgi, ürün ve hizmete istediği hızda ulaşamıyorsa, yapacağı şey; siteden ayrılıp başka alternatifleri görmek olacaktır.

Marka Etkisi

Müşteriler ve kullanıcılar web sayfası ziyaretlerini sıklaştırdıkça bir marka iletişimi oluşmaya başlar. İlişki pozitif memnuniyet içerdikçe, marka sadakati oluşur. Marka sadakati ve güven, yalnızca ürüne değil, tüketicinin markanıza bağlı olduğunda gerçekleşir.

Birçok değişken bu süreci etkiler ve giderek artan bir şekilde dijital pazarlamanın varlığı, dijital ekosistem aracılığıyla bu bağlantıları kolaylaştırmaktadır. Marka etkisi, bir markayı inşa etmenin ayrılmaz bir parçasıdır – özellikle bin yıllık pazarlara ve Z jenerasyonuna. Bu kuşaklar, birbirleriyle ilişki kurabilecekleri ve onlarla ilişki kurma konusunda kendilerini iyi hissedebilecekleri markaları ararlar.

Müşterileriniz savunuculara dönüştürülürse, bu, özellikle çevrimiçi topluluk katılımı yoluyla toplam alt çizgiyi yüksek tutmaya ve etkilemeye devam ederek yeni ürünlerin piyasaya sürülmesinde çok yardımcı olacaktır.

Artan sayıda tüketicinin, bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi markalarla ilgileneceğini kabul ederek, müşterilere hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak ulaşmak ve dönüştürmek için entegre bir web sitesi pazarlama stratejisinin gerekli olduğu açıktır.

İyi stratejili bir web sitesi tarafından sabitlenen sağlam bir dijital temeli sayesinde, bir şirket satışları artırmak, PR oluşturmak, sağlam bir sosyal medya varlığı oluşturmak ve tüm medyada yukarıdan aşağı bir pazarlama kampanyası oluşturmak için pozitif marka imajını etkin bir şekilde kullanabilir.

Kaynak: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2019/04/04/digital-influence-web-designs-impact-on-marketing-strategy/#677b2b495eb8