Site Dışı SEO (Off Page) Nasıl Yapılır?

Survivor Dijital SEO Optimizasyonu

Site dışı SEO (Off Page) arama motoru optimizasyonunun ikinci ve en önemli basamağıdır. Arama motorlarında üst sıraya çıkmanızı sağlayan bu çalışma en doğru şekilde nasıl yapılır? İşte ayrıntılar…

Başarılı bir SEO çalışmasının yarısından fazlasının site dışı SEO ile alakalı olduğunu biliyor muydunuz? Belki de bugüne kadar site içi SEO çalışmalarını kusursuz yapmış olmanıza rağmen web sitenizin sıralamada neden alt sıralarda yer aldığınızın yanıtı arıyordunuz… İşte bu durumun yanıtı çok nettir: on page (site içi) SEO’dan daha önemli olan off page (site dışı) SEO’dur.

Site Dışı SEO (Off Page) Nedir?

Site içi SEO’nun yapılmasının ardından yapılan site dışı SEO, sitenizin sahip olduğu kaliteli içeriklere başka sitelerden referans gösteren linklerin verilmesi, web sitesi içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından fark edilip paylaşılır olması için sosyal medya platformlarının etkin kullanılması gibi uzun süreli bir işlemdir. Site dışı SEO çalışması bir web sitesinin itibar ve otoritesini artırmak için yapılır. Bunun anlamı arama motorlarının bu site yetkili, popülerdir şeklinde sayfanın iyi bir arama sonucu olduğunu görmesine yardımcı olmaktır.

Site içi SEO ve Site dışı SEO arasındaki fark kısaca şöyle örneklendirilebilir; Site içi SEO; kendinizi kendi ağzınızdan tanıtmak gibidir, site dışı SEO ise; birinin size referans olması ve sizi güvenilir kılmasıdır.

Site Dışı SEO Çalışmaları Nasıl Yapılır?

1- Backlink

Web sayfanızın linklerinin sizinle aynı, benzer ya da ilişikli sektörlerde yayın yapan web siteleri tarafından kaynak/referans gösterilmesi Off Page SEO için uzun süreli ve yegane adımdır. Burada altını çizmemiz gereken en önemli nokta kaliteli sitelerden backlinkler alabilmektir.

Kaliteli 10 link kalitesiz 1000 linkten daha iyidir bunu unutmayın.

2- Benzer Blog/Mikro Siteler Açmak

Off page SEO için en çok kullanılan işlemlerden olan mikro siteler açmak ve buralardan ana siteye link sağlamak aslında riskli bir uygulamadır. Eğer micro blgo sitelerde özgün ve kaliteli içerikler yayınlamadan sadece backlink için açtıysanız Google bunu anlar ve Google cezaları ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Yine de kaliteli içeriğe sahip, güncel tutabileceğiniz bir mikro site ve ücretsiz blog platformlarından yararlanmaya devam edebilirsiniz. WordPress, bloger platformları bu işlem için tercih edebileceğiniz kaynaklar arasındadır.

3- Sosyal Medya

Sosyal medya platformlarından önce internet dizinlerine link bırakmak, forumlara üye olarak link vermek gibi tavsiyeler verilirdi. Şimdilerde ise asıl güç, sosyal medyada. Hedef kitlenizin en çok kullandığı sosyal ağlarda hesaplar oluşturmak ve linklerinizi içeren kaliteli paylaşımlar yapmak içeriklerinizin daha fazla kişiye erişmesini sağlar ve içerikleriniz daha fazla kişi tarafından paylaşılır.

4- Makale Platformları ve Sözlükler

Off page SEO‘da makale platformları, forumlardan daha fazla önem kazandı. Medium.com ve Onedio gibi sosyal makale platformlarında profiller oluşturmak ve yayınlar yapmak daha fazla bilinirlik ve erişim sağlar. bu mecralar sayesinde içeriğinizi daha fazla kişi paylaşmak isteyecektir.  Ayrıca ülkemize özel bir sosyal platform olan sözlüklerde de yazar olmak ve gündeme göre ilgili başlıklara kendi web sayfamızdan referans vermek yapılabilecek çalışmalar arasında yer alır. Tabi ki bunun da bir ölçüsü olduğunu unutulmamak kaydıyla 

Peki, bunlara başka neler eklenebilir kısaca sıralayalım…

  • Reklam ve tanıtım çalışmaları yapmak (TV, gazete, bilboard, haber siteleri, farklı arama motorları vs. )
  • Makale, video, dizin, firma, harita lokasyon ekleme sitelerinde yer almak
  • Bulunduğunuz sektörle alakalı web sitelerinde bulunmak
  • İnternet ortamına sektörünüzle alakalı kaliteli görseller göndermek ve bunların başkaları tarafından kullanımını sağlamak
  • Başka sitelerinden sizin markanızdan bahsedip bahsetmediğini, web sitenize link verip vermediklerini analiz etmek ve sizin kalitenizi düşürecek olanları kaldırtmak