fbpx

Blog

Site İçi SEO (On Page) Nedir?

SEO, “arama motoru optimizasyonu” veya “arama motoru optimize edicisi” için kullanılan bir kısaltmadır. Web sayfalarının arama motorlarına uyumlu hale gelmesi web sayfasının kendisinden başlar. Bunu için öncelikle web sitesinde Site İçi SEO (On Page)  çalışmaları yapılması gerekir.

Site içi SEO bir kez yaptın ve bitti denilecek gibi bir durum değildir. Genellikle web sitenizin içerik ve kod yapısında değişiklikler/iyileştirmeler yapmakla ilgilidir. Tek tek bakıldığında bu çalışmalar artımlı iyileştirmeler gibi görünebilir, ancak bir bütün haline geldiğinde, sitenizin kullanıcı deneyimi ve organik arama sonuçlarındaki performansı üzerinde dikkate değer bir etkisi olacaktır.

Site İçi SEO’nun  Başlıca Kriterleri

1. Başlıklar

HTML dilinde “H” olarak belirlenen başlık tagları, Site içi SEO için olmazsa olmaz bir kriterdir. Öncelikle, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri  belirlemelisiniz.  Web sitesi içeriklerini  oluştururken kullanacağınız ana ve ara başlıkları oluştururken bu anahtar kelimelerden yararlanın.  Başlıkların içerisinde anahtar kelimelere ve türevlerine yer vermeye çalışın.  Daha sonra başlıkları siteye eklerken başlığın ana ya da ara başlık olmasına göre uygun  “H” etiketi belirleyin. Hazır web tasarımları kullanıyorsanız, sayfa içerik giriş bölümünde düzenleme opsiyonları içerisinde başlık taglarını görebilirsiniz.

“H” etiketleri önem sırasına göre 1’den  6’ya kadar verilebilir.  H1 etiketi ana başlıktır. Genelde sayfa başlıkları için kullanılır ve bir sayfada yalnızca 1 adet H1 etiketine yer verilir.

2. Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimeler arama motoru sıralamasını etkileyen önemli faktörlerin başında gelir. Sadece başlık etiketlerinde anahtar kelime kullanmanız yeterli değildir. İçeriğinizin  ilk 100 kelimesi arasında, mümkünse ilk paragrafın ilk kelimesi olarak anahtar kelimelerinizin yer almasına özen göstermelisiniz.  Unutmayın anahtar kelime kullanım oranları içerik uzunluğuna göre değişkenlik göstermektedir. Yazı içinde çok yoğun anahtar kelime kullanımı, arama motorlarının oluşturduğunuz yazıyı kullanıcı dostu algılamamasına neden olabilir bu da SEO açısından web sitenize olumlu değil, olumsuz etki yapar.  Bu nedenle, her 100 kelime içinde 1 anahtar kelimeye yer vermeniz doğru bir kullanım olacaktır. Web sayfanıza koyacağınız resimler mutlak surette ürün ve hizmet içeren anahtar kelimelerle etiketlenmeli ve boyutları ayarlanmalıdır.

3. Site İçi Linkleme

Web sayfası içerisinde iç linkleme yapmak önemlidir. İçeriklerinizdeki anahtar kelimelere, aynı anahtar kelimelerden oluşturulan kategori ve sayfa tag’larının linklemesinin yapılması arama motorları için önemli bir kriterdir. Arama motorları; kelime, kategori, tag ve link bağlamını kullanarak ilgili kelimelerde avantaj sağlar.

4. Semantik Keywords – Long Tail Keywords

Semantik keywords kullanımı SEO için önem arz eder. Semantik Keywords, öne çıkmayı hedeflediğiniz ve sektörünüzdeki ürün ve hizmeti tanımlayan kelimelerin benzerleri demektir. Sektörü tanımlayan “Nakliyat” anahtar kelimesine “Taşıma” kelimesi vb.. türevlerinin aynı paragraf içerisinde kullanılması şeklinde örneklendirilebilir.

Long Tail Keyword ise; rekabeti zor olan “Nakliyat” kelimesinin cümle içerisindeki kullanımı veya spesifik kullanımı göz önüne alınarak uygulanması modelidir. Rekabeti zor ve uzun sürecek bir kelimeyi tek başına kullanmak yerine, uzun kelimeler halinde kullanımını uygulamak gerekir. “Nakliyat” – “Şehir İçi Nakliyat – Şehirler Arası Nakliyat” gibi…

5. SEO İçin Link Yapısı

Site link yapısının anahtar kelimeleri içermesi SEO için önemli bir faktördür. Başlıkların link haline dönüşmesi yöntemi, bu anlamda daha faydalı olacaktır. Arama motorları, aranan kelimelerde ilgili siteleri göstermek için link yapılarındaki anahtar kelimeleri ve daha sonra içerisindeki kelimeleri dikkate alır. Rakam ve tarih içeren link yapıları, SEO için negatif olacağından, tercih edilmemelidir.

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi