Dijital Pazarlamada ChatBot Devri

Son 20 yılda dünyada pazarlama yönünde çok fazla değişiklik oldu. İnternet kullanımı ile hayatımıza giren Dijital Pazarlama ağına yeni bir kanal eklendi: CHATBOT

Sosyal Medyanın iletişimde geçirmesi gereken evrim Chatbot olarak şekillendi. Doğrudan iletişim için kurgulanan Chatbot platformları; sosyal medyadaki paylaşımları yapay zeka tabanlı olarak analiz ediyor, öğreniyor ve bir veri olarak ortaya çıkartıyor.Bu uygulama üzerinden Facebook, Messenger, Whatsapp gibi dünya üzerinde en çok bilinen ve kullanılan platformlara Chatbot üzerinden resim, dosya, konum gibi hızlı bilgi tansferleri sağlanıyor. Özellikle firmalar, web sayfalarına koydukları Chatbot app ile hızlı iletişimin önünü açıyor.

Yapay zeka; tüketici davranışlarını ve arama şablonlarını analiz ediyor ve böylece işletmelere kullanıcı ve müşterilerin ürün/hizmetlerini nasıl bulduklarını anlayabilmek için sosyal medya platformları ve blog gönderileri üzerinden veriler sağlayarak yardımcı oluyor. Örneğin; Facebook Messenger botları müşteri hizmetlerini otomatize ve optimize etmek için gerekli verileri sağlayarak size yardımcı olabiliyor.

Ayrıca yapay zeka kullanıcılar ile sohbet oluşturmak için de kullanıcılar hakkında bilgi ve ipuçları sunuyor. 2017’de müşteri hizmetlerinde Chatbot teknolojisi yüzde 2’den az kullanılırken, 2020’de Chatbot teknolojisinin daha yaygın kullanılacağı öngörülüyor. Messenger botları ve Whatsapp botları standart yapılara göre toplayacağınız datayı kat be kat arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda pazarlama kanalı olarak da kullanılabiliyor. Üstelik pazarlama kanalı olarak tıpkı masaüstü bildirimlerde olduğu gibi, kullanıcılara botlar aracılığı ile anlık mesajları toplu biçimde gönderilebiliyor. Tanıtım amaçlı ancak kimsenin okumadığı kısa mesajların yerini artık Chatbotlar alıyor. Dijital pazarlamanın temelini iletişim ve bundan doğan verinin tekrar kullanılması oluştururken Chatbot bu imkanı daha kapsamlı şekilde sunuyor.