Sosyal Satış Uzmanı Nasıl Olunur?

Online alışveriş yapmayı tercih eden tüketicilerin% 64’üne göre kullanıcılar e-ticaret sitelerine doygun hale geldi. Bu nedenle, markanızı online ortamda fark eden potansiyel müşteriler üzerinde bir etki bırakmak gerekiyor. Bunun için sosyal satış alternatifini değerlendirebilirsiniz. Bu makalede, sosyal satışın ne olduğuna, nasıl çalıştığına ve güçlü etkilerinden yararlanmak için kullanabileceğiniz stratejilere daha yakından bakacağız.

Sosyal Satış Nedir?

Sosyal satış, müşterilerle ilişki kurmayı içeren bir satış stratejisidir. Sosyal satıcılar, tüketicilerle etkileşimde bulunmak için Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya platformlarını içeren sayısız araç kullanır. Başarılı bir SS kampanyasının anahtarı, katılımdır.

Geçmişte, satışlar dönüşüm ve gelir etrafında yapılandırılmıştı, ancak son zamanlarda bazı dinamiklerde değişiklik yaşandı. Sosyal platformları kullanan satış uzmanları, satış için% 45 daha fazla fırsat ve aylık kotalara ulaşmada% 51 daha fazla başarı sağlayabiliyorlar.

Sosyal satış yoluyla kazanabileceğiniz beş avantaj:

  • Daha Fazla Müşteri ve Daha Çok Satış: Sosyal satışlar kendisini kanıtladı. Sosyal medya araçlarını kullanan profesyoneller, sosyal olmayan satıcılara göre % 78 oranında daha fazla satışa ulaşıyor.
  • Artan Müşteri Kalitesi: Marka sadakati, aşinalıktan kaynaklanır ve hiçbir şey müşteri katılımı gibi aşinalıkları teşvik etmez. Tüketicilerle düzenli olarak etkileşimde bulunmak, mükemmel bir güven oluşturma etkinliğidir.
  • Daha İyi Marka Tanıma: Herhangi bir satış dönüşüm hunisindeki ilk aşama farkındalıktır ve hiçbir şey etkileşim gibi marka tanımayı desteklemez. Sosyal medya yayınlarınızı ne kadar çok beğenir, paylaşır ve yorum yaparsanız, o platformda o kadar görünür olursunuz. Sosyal algoritmaların ve sıralamanın ötesinde, bu gerçekten eski moda olan “ağızdan ağıza” pazarlamanın sadece dijital bir versiyonudur.
  • Markanızı İnsanlaştırmak: Bir isme yüz vermek her zaman daha unutulmaz kılar. Buiİnsanlar için doğru, peki neden marka için de geçerli olmasın? Müşteri katılımı sizi ve ürünlerinizi insanlaştırır. Sizi tüketiciler için daha sevimli ve sevindirici kılar.
  • Yerleşik İtibar Yönetimi: Bir satın alma işlemi yapmadan önce, tüm internet mağazalarının yaklaşık % 95’i müşteri yorumlarını okur. Müşteri katılımını içeren bir sosyal satış stratejisi kullanıyorsanız, o zaman zaten birçok gerçek hayattaki kullanıcınız var.

Daha İyi Sosyal Satış için 10 İpucu

  • 1) Onlara Kim Olduğunu Göster: Tüketicilere ulaşmanın tüm yollarından en etkilisi videodur. Canlı video yayınları müşterilere kendilerini önemli hissetme, duyma ve görme ve gerçek zamanlı olarak etkileşim kurma şansı verir. Facebook Live Video gibi bazı canlı platformlar, kimin giriş yaptığını ve ne kadar süre boyunca yayını izlediğini görmenizi sağlar. Görüntüleyenler videonuzu beğenebilir, paylaşabilir ve yorum yapabilir ve gerçek zamanlı olarak onlara doğrudan cevap verebilirsiniz.

Videolar yararlı çünkü dijital deneyimi daha insani yapıyorlar. Birçok çevrimiçi alışveriş yapan kişinin bir e-ticaret mağazasına girip bir resepsiyon görevlisi tarafından karşılanmasına en yakın olanı budur.

  • 2) Gittiğiniz gibi Öğrenin: Birçok pazarlamacının yaptığı büyük bir hata, deneyimsizlikleri konusunda çok fazla endişe duyuyor ve süreci geciktiriyor olmalıdır. Bu, hata yapmanın bir kampanyayı güçlendirebileceği bir satış alanıdır. Hata yapmak insanidir ve daha fazla insan görünen şirketler modern tüketiciye hitap ediyor.

Sadece uzmanlıkla ilgili hataları giderdiğinden emin ol. Sosyal satış tamamen müşteriyle ilgilidir, yani eğer bir hata yaparsanız, özrünüzde şeffaf ve halka açık olun. Sadık müşterilerin savunmanıza ve yardımınıza ne kadar çabuk geleceği konusunda şaşırabilirsiniz.

  • 3) Sosyal Satıcılar Takımlarda Daha Güçlü: Tıpkı yeni bir pazarlama kampanyasında birçok bileşen olduğu gibi, sosyal satışı üstlenmek çeşitli hareketli bölümleri içerir. Birçok kanalı ve platformu yönetmek için birden fazla sosyal satış uzmanına sahip olmak gerekebilir.

Zaten aşağıdakilere sahip olan ve sizin büyümenize yardımcı olabilecek endüstri etkileyicilerini işe alarak erişiminizi genişletin.

  • 4) Hedefinizi Bilin: Sosyalleşme, doğru izleyici ile daha başarılı olacaktır. Araştırma ve ölçüm raporları, size markanızla en çok kimin ilgilendiğini ve kiminle sosyal olarak bağlantı kurmak istediğinizi gösterecektir. Elbette, meşgul olan potansiyel müşteri veya müşterilerle, özellikle de demografik bilgilerinizle etkileşime girmelisiniz.
  • 5) Kredini Yükselt: Müşteriler güvenebilecekleri bir marka isterler. Soru sormak ve cevap almak istiyorlar. Bu sektörde bir otorite istiyorlar. Kendinizi bir otorite olarak kanıtlamak, güvenilirliği artırmak kadar kolaydır. Bu, güveni artırmak için ilişkiler kurmak anlamına gelir.

E-posta, blog yorumları ve sosyal medya aracılığıyla çevrimiçi olarak sosyal olmak, bu güvenilirliği oluşturmayı kolaylaştırır. Takipçilerinize, sektörünüzdeki otorite olduğunuzu gösterin, daha fazla kişi ürün veya hizmetinizi seçecektir.

  • 6) Kendinizi Görünür Kılın: Markanızın arka plan karmaşasında kaybolmasına izin vermeyin. Tüketiciler geçmişe kaydırdıkça görsel bağlantıyı garantilemek için görsel olarak etkili yazılar oluşturun. Kullandığınız fotoğraftan başlığın uzunluğuna kadar her şey görsel alaka düzeyini etkiler. Örneğin, en dikkat çeken Facebook başlıkları sadece 4 kelimelik uzunluktadır.

Kısa bir başlıkta açıklayıcı ve konuyu açıklayabilir olmak zordur ama imkansız değildir. Kazanan bir stil planı geliştirmek için zaman ayırın ve kendinizi diğer sosyal satıcılardan ayırın.

  • 7) En İyi Yüzünüzü Öne Çıkarın: Sosyal medya profil resminiz, kim olduğunuz ve neyi temsil ettiğiniz hakkında çok şey söylüyor. Markanıza uygun net, yüksek çözünürlüklü bir fotoğraf seçin.

Profilinizin tüketicilere görünen yüzü, görünümle satın alma arasındaki fark olabilir. İnternet alışveriş yapanların yüzde otuz üçü, yerel bir işletmeye telefon araması yapmadan önce sosyal medya üzerinden ulaşacak.

  • 8) Eski Bildirimleri Oku: Bir sosyal platformda yorum yapmanın en iyi yanı, boş zamanlarınızda tekrar okuyabilmenizdir. Bu yorumları daha sonra incelemek için müşterilerin neleri beğendiğini ve neleri değiştirmelisiniz konusunda fikir edinebilirsiniz.

Markanız veya anahtar kelimenizden bahseden yorumları toplamak ve raporlamak için tasarlanmış CRM yazılımları da kullanabilirsiniz. Bu, gelecekteki kampanyalar geliştirmek için kullanışlıdır.

  • 9) Sürekli Etkileşim: Sosyal satış sadece sosyal medya yayınlarıyla ilgili değildir; ne zaman ve nerede olursanız olun etkileşime girmekle ilgilidir. Bu, blogları, anketleri, sosyal medya yorumlarını, canlı video yayınlarındaki seslendirmeleri ve daha fazlasını içerir. Müşterilerinizle ilişki kurmaya odaklandıkça, müşterilere dönüşme olasılıkları artar.

Her yorum ve paylaşım bir yanıt almasa bile, markanızdan bir sözün daha dolaşıma girmesi demektir. Ürününüz veya hizmetiniz ne kadar bağlanır, etiketlenir veya belirtilirse, çevrimiçi ortamda o kadar görünür olur.

Unutmayın, Google ve diğer arama motorları, taze içeriği sever. Markanız ne kadar tartışılırsa çevrimiçi varlığınız o kadar güncel olur.

  • 10) Endüstriye Yönelik Eğitimden Yararlanın: Sosyal satış için son ve en önemli ipucu yalnız olmadığınızdır. Yararlanmayı bekleyen yıllarca süren sosyal satış deneyimine sahip sektör profesyonelleri var.

Dijital Pazarlama eğitim programlarından yararlanın. Bu programlar öncü hedefleme, katılım, satışların kapatılması, müşterilerin elde tutulması ve başlamak için ihtiyaç duyduğunuz tüm sosyal satışın temelleri üzerine odaklanmaktadır.

Sosyal Satışa Başlayın

E-ticaret endüstrisi böylesine rekabetçi bir ortam haline geldiğinde, tüketicilere şirketinizi özel kılan şeyleri göstermek önemlidir. Potansiyel müşteri adayları ve mevcut müşterilerle ilişki kurmak, bunu yapmanın mükemmel yoludur.

Müşterilerinize daha yakın olmak için sosyal satışı deneyin ve trafiğinizi, dönüşümünüzü ve ROI’nizi artırın.