Düşen Web Sitesi Trafiğini Geri Kazanmanın 7 Yolu

Web sitesi trafiği başta dönemsel sebepler başta olmak üzere, bir çok farklı sebepten dalgalanmalar yaşar ve bu çok normaldir.  Genelde site sahipleri kendi siteleri için normal aralığın ne olduğunu bilirler. Fakat trafikte önemli bir düşüş görülürse, genellikle ilk tepki yapılan en son değişikliği geri almak olacaktır. Yapmayın – trafiğinizin düşmesinin birçok farklı nedeni olabilir.

Öncelikle, web sitesi trafiği düşüşünün yalnızca tarih aralıklarınızla ilgili bir sorun olmadığından emin olmalısınız. Bugünün tarihine bakıyorsanız, bugünün tüm trafik oranlarının tümünün henüz gelmediğini unutmayın. Ardından, teknik sorunlar için IT ile görüşmelisiniz. Siteniz kapalıysa veya çok yavaş yükleniyorsa, trafiğiniz düşecektir. Veya, siz veya web yöneticiniz yanlışlıkla izleme kodunu silmişse, hiçbir şey değişmemiş olsa bile hiç trafik almamış gibi görüneceksiniz.

Son olarak, haberleri kontrol edin. Önemli bir elektrik kesintisi, tatil veya bu düşüşü açıklayabilecek başka bir gündem var mı? Bunun gerçekten de teknik veya harici sorunlardan kaynaklanmayan trafikte bir düşüş olduğunu onayladıysanız, düşen web sitesi trafiğinizi bu adımlarla artırmaya devam edebilirsiniz.

1) Cezaları Kontrol Edin

Google’dan manuel bir ceza alırsanız, etkilenen sayfa veya genel sıralamanız düşerken web trafiğinde de hemen bir düşüş görürsünüz. Trafikteki düşüşlerin çoğu Google’dan gelen manuel bir ceza ile açıklanmaz, ancak olup olmadığını onaylamak basit ve kesindir. Google Arama Konsolu‘ndaki bildirimleri kontrol edin.

Bir bildiriminiz varsa, muhtemelen black SEO taktikleri, spam içerik, veya intihal içerikler içindir. Bir SEO firmasıyla çalışıyorsanız, onlarla neden Google tarafından cezalandırılan yöntemleri kullandıkları hakkında konuşmalı ve yeni bir firma bulmalısınız. Cezayı kaldırmak ve trafiğinizi yeniden kazanmak için hatayı düzeltmeniz gerekecektir.

2) Trafik Kanallarını Karşılaştırın

Web sitenize hangi trafik türünün düştüğünü belirlemek yararlı olabilir. Ücretli trafikte düşüş varsa, büyük ihtimalle reklamlarınızı yayınlamayı durdurduğunuz için trafiğiniz azalmıştır.

Ayrıca, markalı ve markasız trafiği karşılaştırmak isteyebilirsiniz. Markalı trafik, doğrudan web sitenizi ziyaret eden ve bir bağlantı tarafından yönlendirilmeyen kişilerin web sitesi trafiğidir. Şirket adınızı doğrudan Google’da arıyor olabilirler, bu nedenle işinizi zaten bildiklerini biliyorsunuzdur. Markalı trafikte bir düşüş görürseniz, bu bir PR sorunu olabilir. Belki de daha az kişi markanıza tıklamak istiyordur.

3) Backlinkleri Kaybettiniz mi?

Trafiğinizi bölümlere ayırdıysanız ve yönlendirme trafiğinizin düştüğünü tespit ettiyseniz, backlink kontrolü yapmalısınız.

Bağlantılarınızı nasıl eski durumuna getirirsiniz? Bazen, sizinle bağlantı kuranlara e-posta göndererek neler olup bittiğini sorabilirsiniz. Belki de içeriğinizin alakalı kalması için tazelenmeye ihtiyacı var. Belki de rakibiniz daha güçlü bir backlink kazanmıştır. Veya belki de sitenize link vermek için kullanılan içerik tamamen kaldırılmıştır.

Bağlantıları yeniden kazanmak zor olabilir. En iyi strateji, içeriği güncellemek, backlink eklemek ve yeniden yayınlamak veya sosyal medya platformlarınız üzerinden yeniden paylaşmaktır. Yazının temel olarak, daha da fazla değer sunduğundan emin olmalısınız.

4) Kaliteli Geri Bağlantılara mı Sahipsiniz?

Tüm backlinkler iyi değildir. İçeriğinizle alakasız veya spam siteden backlink aldıysanız, Google bu bağlantılar için ödeme yaptığınıza ve black SEO uygulamaları kullandığınıza inanıyor olabilir. Unutmayın kalitesiz backlink sıralamanızı azaltabilir. Bu nedenle backlink aldığınız yerleri kontol ederek size fayda sağlamıyorlarsa kaldırmalısınız. Aksi takdirde web siteniz arama motorları tarafından cezalandırılmaya devam eder.

5) Rekabetinizi Kontrol Edin, SEO’ya Önem Verin

Web sitesi trafiğinde genel bir düşüş gördüyseniz, bunun telafi etmek için SEO çalışmalarına biraz daha önem vermelisiniz.  

6) Sayfa Türünüzü ve Trafik Türünüzü Kontrol Edin

Web sitenizin trafiği düşüyorsa, en çok hangi sayfaların daha fazla zarar gördüğünü incelemek faydalı olacaktır. Ana sayfanız, kategori sayfalarınız, blog yayınlarınız veya ürün sayfalarınız mı? Bu çalışma, trafiğinizin neden düştüğü ve hangi değişikliklerin sırayla olabileceği konusunda size ipuçları verecektir. Blog yayınlarındaki bir düşüş, içerik pazarlamaya odaklanmanız veya sayfaları başka dijital pazarlama çabalarınız aracılığıyla tanıtmanız gerektiği anlamına gelebilir.

Kategori veya ürün sayfalarına trafikte düşüş, bir SEO problemi olabilir veya özellikle yakın zamanda bazı değişiklikler yaptıysanız, kullanıcı deneyimi ile ilgili bir problem de oluşmuş olabilir.

7) Kullanıcı Deneyimini Kontrol Edin (UX)

Sitenizi yeniden ziyaret edenlerin sayısı çok mu az? Ya da sitenizin hemen çıkma oranları çok mu fazla? Bu durumda belki de yeni oluşturduğunuz içerikler veya eklediğiniz yeni ürün ve hizmetler insanların ilgisini çekmiyor olabilir. Arama motorları için web sitelerinin sunduğu kullanıcı deneyimi çok önemlidir.

Bu nedenle sitenize yaptığınız her değişiklik, kullanıcı deneyiminizi basit ve açık hale getirmeye odaklanmalıdır.

Kullanıcı deneyiminin önemli bir kısmı da site yüklenme hızıdır. Siteniz çok yavaş yükleniyorsa bu sıralamanızı düşürecek ve trafiğinizi azaltacaktır.  Çoğu web sitesi sahibi ana sayfaya odaklanırken, diğer sayfaların da yükleme hızını kontrol etmek çok önemlidir. Örneğin, e-ticaret siteleri birden fazla ürün yüklerken yavaşlayabilir.

Son Söz

Web sitenizin Google’dan gelen bir algoritma güncellemesinden etkilenme olasılığı veya yeni bir katılımcıdan pazarda zorlu bir rekabetle karşı karşıya olma olasılığı her zaman vardır. Bu nedenle web sitesinin sürekli güncel tutulması, analizlerinin düzenli yapılması önemlidir.

Şimdi ücretsiz SEO ve Web sitesi analizi yaptırmak için bize ulaşın