Sosyal Medyada Dönüşüm Sağlamanın 7 Akıllı Yolu

Sosyal medyanın geniş kitlelere ulaşmayı sağlayan en etkili araç olduğunu bilmeyen yoktur. Ancak geniş kitlelere ulaşmak, yapılan paylaşımlardan beklenildiği gibi geri dönüşler almak birçok firma için zorlu bir süreçtir.  Eğer siz de sosyal medya paylaşımlardan yeterli etkileşimi alamadığınızı, Satış, potansiyel müşteri, web sitesi ziyaretleri gibi dönüşümleri elde edemediğinizi düşünüyorsanız, belki de eksik ya da yanlış yaptığınız bir şeyler olabilir.

Sosyal medya dönüşümlerinizi arttırmanızı sağlayacak 7 tavsiyemiz var. Aşağıdaki maddelere bir göz atın ve hangilerini uyguladığınızı, hangilerinin size uygun olduğunu belirleyin. Eğer denemedikleriniz varsa lütfen deneyin. Unutmayın ki sosyal medyada yapılan her çalışma kişi ve kuruma göre farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle size en uygun yöntemleri bulmak için her zaman deneye devam etmeli, sürekli kendinizi geliştirmelisiniz.

Sosyal Medyada Dönüşüm Sağlamanın 7 Akıllı Yolu

1- Hedef Kitlenizi Analiz Edin

Paylaştığınız içerikler kime ulaşmalı? Kimin ilgisini çekmek istiyorsunuz? Takipçi kitlenizin yaş, cinsiyet, konum gibi özelliklerini  bilmeli ve yapacağınız paylaşımlarda bu verileri de göz önünde bulundurmalısınız.  Sadece kişiselleştirilmiş reklam ve pazarlama çalışmaları değil, kişiselleştirilmiş içerik paylaşımları da daha fazla dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

2 – Anlaşılır Bir Dil Kullanın

Paylaşımlarında açık ve net olmalısınız. Verilmek istenen mesaj zayıfken, kullanıcıların bunu fark etmesi oldukça düşük bir ihtimal olacaktır.  Yazarken günlük kelimeler kullanmaya özen göstermelisiniz. Yazdıklarınızı paylaşmadan önce kontrol etmeli ve gerekirse tekrar düzenlemelisiniz. Yazılarınızda ve sosyal medya içeriklerinde  okuyucuyu direkt muhatap almalı, onlarla konuşur gibi yazmalısınız.

2- İlgi Çekici Olun

Sadece yazı değil, görsel unsurlar, resimler, grafikler ve videoları içeren paylaşımlar yapın. Görsel unsurları kaliteli olan içerikler, metin tabanlı içeriklerden her zaman daha fazla etkileşim alır. Kimi zaman bin kelimeye yerine yalnızca bir görsel yeter. Nitelikli, akılda kalıcı ve ilgi çekici paylaşımlar yapmaya odaklanın.  Çok paylaşım değil, kaliteli paylaşım makbüldür. Bu nedenle paylaşılmaya değecek, kaliteli ve orijinal içeriklere odaklanmalısınız .

3- Etkileşimde Olun

Takipçilerinizle iletişim içinde olmanız, yazdıkları yorum ve mesajlara  kısa süre içinde cevap vermelisiniz.  Bu bilinirliğiniz ve güvenirliğinizi arttıracaktır. Ayrıca mesaj/yorum yanıtlama süreleriniz, sosyal medya hesaplarınızın görünürlüğünü de olumlu yönde etkilemektedir.

4- Aktif Olun

Gündemden uzak kalmayan, güncel paylaşımlar yapmaya gayret gösterin. Her gün paylaşım yapmasanız da düzenli bir yayın takviminiz olsun.  unutmayın aktif sayfalar, durağan sayfalardan çok daha fazla izlenme ve görüntülenme almaktadır.

5- Analiz Yapın ve Ona Göre Kurgulayın

Hangi paylaşımların daha çok etkileşim aldığını, hangi paylaşımların beklentinin altında kaldığını bilmeniz gerekir. En yüksek performansa sahip içerikleri tanımlamanız yeni içerik planlarken doğru kurguları yapmanızı sağlar.  Analiz yapmanızı sağlayacak çok sayıda uygulama var. Bunları kullanarak, sosyal medya paylaşımlarınızın etkisini izleyebilir, yüksek performanslı içeriklerinizi ön plana çıkarabilirsiniz.

6- Sosyal Kanıtlarla Teklifler Yapın

Çünkü insanların yüzde 79’u kişisel öneriler kadar çevrimiçi incelemelere de güvenmektedir. Google, facebook, ekşi sözlük vb.. yorumlar satın alma tercihini etkileyen faktörlerdir. Bu mecralarda  hakkınızda yer alan olumlu bildirimleri  çok sık olamamak kaydı ile ara ara sosyal medya üzerinden yayınlayabilirsiniz. Ayrıca müşteri yorumları kadar,  sektörel  istatistikler vb.. sosyal kanıtlara içerik planınızda yer verin.  Sosyal kanıtlar  okuyucuya güven vermekte ve karar almalarını kolaylaştırmaktadır.

7- Profesyonel Destek Alın

Hayatta hiçbir şey tesadüfe bağlı değildir ve çok kolay gerçekleşmez. ( istisnalar hariç 🙂 ) Sosyal medya başarısı da,  tesadüflerle ortaya çıkmamaktadır. Profesyonel destek olmadan, bir taraftan kendi işinizle uğraşırken bir taraftan da sosyal medya dinamiklerini takip etmek ve uygulamak sizin için çok zor olabilir. Survivor Dijital, sosyal medya hesaplarınızdan maksimum sayıda dönüşüm elde edebilmeniz için profesyonel destek sunmaktadır. Sosyal medya uzmanlarımız tarafından yapılacak analizler ve beklentilerinizin belirlenmesinin sonucunda projelendirilen hesaplarınız; en doğru, hızlı ve güvenilir çalışmalarla daha fazla dönüşüm elde ettiğiniz pazarlama platformları haline gelmektedir.

Ücretsiz Sosyal Medya Analizi hizmetimizden yararlanmak için bize ulaşın