SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI

sağlık sektörü sosyal medya kullanımı

Sağlığın her geçen gün daha da önemli olduğunu fark ettiğimiz zor zamanlardan geçiyoruz. 2019’un son günlerinde başlayan Covid 19 pandemisi sağlık sektörünün çok daha gündemde olmasını sağladı. Şimdi tüm insanlık,  sağlığın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ama bu kez çok çok daha iyi anladık.

Bu süreç sağlık sektöründe sosyal medya kullanımı ile ilgili de önemli gelişmelerin yaşanmasına neden oldu. Öncelikle sağlık endişesi ile hastanelere gitmeye çekinen insanlar arama motorları ve  sosyal medya üzerinden  çok daha fazla araştırma yaptılar, daha fazla bilgi araştırdılar.  Bu durum sağlık kurumlarını da daha fazla  sosyal medya kullanımına yönlendirirdi. Peki sağlık sektöründe sosyal medya kullanımı yaparken nelere dikkat edilmeli? İşte sizin için derlediğimiz bazı ipuçları;

Sıkça sorulan sorular oluşturun:

Sağlık sektöründe sosyal medyayı kullanmak demek, aynı zamanda bir çok sahte bilginin arasında yer almak da demektir. İnsanlar karşılaştıkları rahatsızlıkta, ilk olarak pratik bilgiye, yani internete başvurmaktadır. Doğru ve güvenilir bilgiler paylaşmak sosyal medyada en önemli basamağı oluşturmaktadır.

Bu doğrultuda dijital medya ağınızda sıkça sorulan sorular oluşturmanız yararlı olacaktır. Oluşturacağınız bir sağlık literatürü soruları hızlı yanıtlayacak, kişiyi direkt olarak ilgili doktora yönlendirecektir. Bu sayede hasta ile doktor arasındaki iletişim kolaylaşacak ve kurumun prestiji artacaktır.

İletişimi Koruyun:

Doğal afet ya da insan sağlığını doğrudan etkileyecek kriz anlarında, dijital medya iletişimini korumanız hayat kurtarıcı olabilir. Bunun için dünya sağlık örgütünün bilgilerinden faydalanabilir, olası tehlikelerde alınacak tedbirleri önceden kişilere ulaştırarak olası zayiatları azaltabilirsiniz. Bu anlarda yapacağınız etkili bir sosyal medya iletişimi; sağlığı tehlikede olan bireye yardıma yönelen insanları, doğru yardım tekniklerine yönlendirecektir. Örneğin; deprem anında paylaşacağınız bilgiler ile sağlık ekiplerine yardımcı olacak gönüllülerin sayısını arttırabilir, bu doğrultuda mağdur olmuş insanlara daha hızlı ve daha etkili şekilde ulaşmayı sağlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizin katılımını artırarak daha geniş ve etkili bir çerçevede sağlık hizmetleri veya önemli olan bültenleri/detayları paylaşarak iletişiminizi etkin kılabilirsiniz.

Bilgi Akışını Sağlayın:

Uzmanların yazdığı makaleleri paylaşmak hem sağlık sektöründeki meslektaşlarınız hem de sağlık kurumuna başvuracak kişiler için bilgi akışını sağlayacak bir kaynak olacaktır. Konu ile ilgili sosyal medyada açacağınız hashtaglar yalnızca sosyal medya platformunu takip edenlere değil, konu etiketi ile arama yapan kullanıcılara da ulaşacaktır. Örneğin; grip salgınlarında, konu ile alakalı bir uzmanın makalesini hashtaglar aracılığıyla paylaşmanız, dünyanın herhangi bir yerinde konuyu araştıran kişiyi size ulaştıracaktır. Sağlık kurumunuz bu sayede etkin bir şekilde kullanıcıyla iletişime geçmiş olacak ve kurumunuzdan yararlanacak potansiyel kişi ağını genişletecektir.

Video Ağlarını Kullanın:

Sosyal medya kullanımı geniş bir okuma ağının dışında; çalışma ya da sosyal hayatında aktif etkinlik gösteren insanları, kolay tüketimin bir parçası olan dinleme ve izleme eylemi arayışına sokmaktadır. Dinlemeye ve izlemeye yönelen insanlar bu etkinliği genel olarak video sitelerinde gerçekleştirmektedirler. Bu durum kişileri uzun vadede, sürekli bir pratik bilgi akışı arayışına yönlendirmektedir. Genel sorulara ya da sorunlara ilişkin üreteceğiniz videolar ile kurumunuzun video ağında aktif rol almasını sağlayarak daha geniş bir kullanıcıya ulaşabilirsiniz.

Sosyal medyanın günümüzdeki etkisini baz alırsak birçok kullanıcı üzerinde videolar daha fazla etkileşim sağlamaktadır. Sağlık sektöründe profesyonel insanların görüşlerini paylaşacağı videolar daha geniş kitlelere hitap etmenize yardımcı olur.

Örneğin; Covid-19’un etkilerini düşünecek olursak pek çok insan internette veya sosyal medyada bununla ilgili görüşlerini bildiriyor ama sağlık kurumlarında çalışan uzman kişilerin nasıl önlemler alınacağına dair bilgilerini paylaşması daha etkili sonuçlar doğurur.

Hastaya Destek Olun:

Sosyal medya ağlarında gruplar kurmak, bu gruplar aracılığıyla hasta ile olan iletişimi dinamik hale getirir. Gruplar hastaların birbiriyle ve kurum ile bağlarını sağlamlaştıracaktır. Bunun dışında hasta sorduğu soruya direkt ve hızlı karşılık alabildiği için kurumunuzun doğal bir takipçisi haline gelecektir. Sorunlara doğrudan çözüm üretmek kurumun hizmet potansiyelini arttıracaktır.

Sosyal Medyada Reklamdan Yararlanın:

Günümüzde birçok kurum, reklamlar üzerinden hedef kitlesi ile iletişime geçmektedir. Kurumunuzla iletişime geçen kullanıcı kitlesini belirleyerek, onların aktif olarak gezindiği sosyal ağlarda dikkat çekici bir reklama sahip olmak hizmet alanınızı genişletecektir. Bu sayede kurumun görünürlüğü artacağı gibi, hizmete ihtiyacı olan kişileri de kuruma yönlendirecektir.

Sosyal medya reklamları ile profesyonel itibarınızı değerlendirip, kitlelere ulaşabilir ve hatta kitlenizi daha geniş yelpazede tutabilirsiniz.

Canlı Yayınlar Yapın:

Güncel araştırmalara göre hastaların yüzde 65’i sorularına doğrudan yanıt veren sağlık kurumlarını tercih etmektedir. Sosyal medya üzerinden hastalarla doğrudan iletişime geçmek demek kurumun potansiyelini arttırmak demektir.

Günümüzde sosyal medya ağları çeşitli şekillerde kullanıcılarla aktif iletişim sağlamaktadır. Bunlardan biri de canlı yayınlardır. Belli periyodlarla, kurumunuzdaki doktorlara canlı yayın yaptırmanız; hastanın ihtiyaç duyduğu doğrudan iletişimi sağlayacak ve sorularına cevap alan hastalar doktorla bireysel olarak görüşmek isteyecektir.

Canlı yayınlar hastalarla direkt iletişime geçmenize yardımcı olacağı gibi anında onların sorularını cevaplamanıza da fırsat verir. Statista verilerini baz alırsak Türkiye’de insanların sadece %13’ü sağlıkları ile ilgili bir uygulama kullanıyor. Bu rakam düşük gelebilir ama kalan nüfusun %60’ı bu uygulamaları denemek istediğini belirtiyor. Bu da insanlara aslında teşvik niteliğinde olabilir.

Uzman Tavsiyeli Ürünler Hakkında Bilgi Verin:

İnsanlar ihtiyaçları olan medikal ürünleri alırken kullanıcı ya da uzman kişilerin tavsiyelerine dikkat etmektedirler. Sosyal medya platformunuz üzerinden yapacağınız çeşitli medikal ürün önerileri hizmet alanınızı da genişletecektir.

Sağlık Hizmetinizi Arttırın:

Olası sağlık problemleri üretecek ürünlerin ya da maddelerin bilgilendirilmesini yaptırmanız kurumunuzun hizmet kapasitesini genişletecektir.

Çeşitli gönderilerle insan sağlığını koruyacak bilgilendirmeler yapabilirsiniz. Örneğin; sigara ve kişiye bu maddeyi kullandığında yaşayacağı sıkıntılar konusunda yapacağınız bir paylaşım, hizmetlerinizi arttıracak ve kurumunuzun prestijini koruyacaktır.

Etkin İletişimi Sağlayın:

İnsanlar sosyal medya ağları üzerinden hizmet aldıkları kurumlarla alakalı deneyimlerini paylaşmaktadırlar. Kurumunuzla alakalı yorumları dikkate almalı ve hizmet verdiğiniz insanlarla olan iletişiminizi korumalısınız. Bilhassa kurum hakkındaki olumsuz yorumlar konusunda yapacağınız etkili iletişim kurum güvenirliliğinizi arttıracaktır.

Olumlu yorumlar olduğu kadar olumsuz yorumlara da aynı çerçevede cevap vermeniz sizin profesyonel başarınızı sergiler.

Doğru Uyarıları Yapın:

Sosyal medyanın ulaşılabilirliği kullanıcı çeşitliliğini de arttırmaktadır. Sosyal medya üzerinden fazla takipçiye sahip olan hesaplar, çeşitli reklamlar alarak gelir sağlamaktadırlar. Bu reklamlar kimi zaman medikal ürünler hakkında da olabilmektedir. Bu durumda kurumunuzun insanlara uygun bir dil ile, doğru uyarıları yapması kurumunuzun güvenilirliği adına önemli bir adım olacaktır.

İstatistiklere göre, Türkiye’de insanların %70’i yılda en az bir kere doktora danışıyor. Buda sürekli olmasa da genel bir sağlık kontrolünün aslında insanlar için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Sosyal medyada yapacağınız paylaşımlarla veya blog yazılarınızla insanlara doğru bilgiyi verebilirsiniz. İnternet çok geniş bir ağ ve bir çok yerde farklı bilgiler barındırıyor. Dolayısıyla insanlara profesyonel görüşünüzü doğru bilgilerle aktarmak sizin rakiplerinizden sıyrılmanıza yardımcı olur.

Hesap Güvenliğine Dikkat Edin:

Sosyal medya kullanımında her kullanıcı için dikkate alınması gereken esaslardan biri hesap güvenliğidir. Sağlık sektöründe hizmet veren bir kurum için ise hesap güvenliği dikkate alınması gereken bir durumdur. Aktif olunan ağın çeşitliliği, sosyal medya virüslerini de çeşitlendirmektedir. Hesabı sürekli olarak kontrol etmek sağlık sektöründe hizmet veren hesabınızı korumak adına yararlı bir adım olacaktır.

Tüm bunların haricinde, kâr amacı gütmeyen kuruluş ve kuruluşlarla çalışmak, hedef kitlenizin katılımını sağlayacak organizasyonlar oluşturmak, ortak sorunları olan insanlarla bir araya gelmek ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgiler paylaşmak sektörünüz için önem taşır.

Bu yazımızda sizinle, sağlık sektöründe etkin ve etkili bir sosyal medya iletişiminin nasıl olması gerektiğini ve bunların kurumunuza ne gibi yararları olabileceği paylaştık. Çağın bir gerekliliği olarak görülen sosyal medya ağlarını yönetmek, özellikle sağlık kurumları için ciddi bir önem arz etmektedir. Bu konuda iletişime geçilecek dijital medya ajansları ya da uzmanları, sağlık sektöründe doğru ve etkin bilgi akışını sağlayarak, bundan yararlanmak isteyen kurumların işini kolaylaştıracaktır.

Sağlık sektöründe sosyal medya ve dijital pazarlama çalışmalarınız için şimdi bizimle iletişime geçin.