Sosyal Medya Güncellemeleri: 18-24 Nisan 2022

sosyal medya güncellemeleri

Bir içerik oluşturucu veya sosyal medya pazarlama alanında çalışan biriyseniz, sosyal mecraların yaptığı güncellemeleri ve yenilikleri yakından takip etmelisiniz.
Hadi gelin 18-24 Nisan 2022 tarihleri arasında yayınlanan en önemli sosyal medya güncellemelerine birlikte göz atalım:

1. Instagram, Orijinal İçeriğe Daha Fazla Odaklanmak için Sıralama Algoritmasını Güncelliyor

Instagram başkanı Adam Mosseri, 20 Nisan’da attığı tweet ile Instagram’ın orijinal çalışmaya daha fazla odaklanmak için içeriği sıralama biçiminde güncelleme yaptığını duyurdu.

Mosseri’ye göre :
“Sıfırdan bir şey yaratırsanız, başka birinden bulduğunuz bir şeyi yeniden paylaşmaktan daha fazla kredi almalısınız. [Bu nedenle] orijinal içeriğe, özellikle yeniden yayınlanan içeriğe kıyasla daha fazla değer vermek için daha fazlasını yapacağız.”

2. TikTok, Markaların Daha İlgi Çekici Reklamlar Oluşturmasına Yardımcı Olmak İçin ‘Etkileşimli Eklentileri’ Başlattı

TikTok, video tanıtımlarınıza etkileşimli öğeler dahil eden yeni ‘ Etkileşimli Eklentiler ‘ ile yayın içi reklamlarınızla etkileşimi teşvik etmek için bir dizi yeni yol ekliyor . TikTok’un Etkileşimli Eklentileri, kullanıcıları deneyime davet ederek kullanıcıları reklamınız üzerinde işlem yapmaya yönlendiren bir dizi etkileşim özelliği sunuyor.

TikTok’a göre :

“ Etkileşimli Eklentiler, ilgili görüntüleyenleri pop-up’lar, çıkartmalar ve diğer görsel öğelerle cezbetmek için benzersiz bir yol sunar. TikTok marka bir videoyu paylaşan, beğenen veya yorum yapan izleyicilerin bir ürün veya hizmet satın alma olasılığı %150 daha fazladır. Bu yeni yaratıcı geliştirmelerle aktif tüketicilerin dikkatini çekmek artık daha kolay.”

3. Twitter, Video Kliplerdeki Altyazıları Açmak İçin Yeni Altyazı Düğmesini Test Ediyor

Twitter, altyazıların bulunduğu videolara yeni bir ‘CC’ düğmesi ekleyerek uygulamada altyazı kullanmayı kolaylaştırıyor .  Yukarıdaki klipte görebileceğiniz gibi, yakında video oynatıcı ekranının sağ üst köşesinde belirli kliplerde altyazıları açmak için yeni bir ‘CC’ seçeneği göreceksiniz.

Yeni düğme esasen iki amaca hizmet eder, hem altyazıları açmanıza (mümkünse) olanak sağlarken, hem de hangi kliplerin gerçekten altyazıları olduğunu size bildirir.

4. Facebook, Yanıtlarınıza Yeni Bağlam Eklemek İçin Yorumlara Müzik Klipleri Ekliyor

Bazı Facebook kullanıcıları, uygulamada artık Facebook yorumlarına müzik ekleyebilecekleri konusunda onları uyaran yeni bir açılır pencere kaydetti .

Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşılan bu örnekte de görebileceğiniz gibi, artık gönderi yanıtlarınıza müzik klipleri ekleyerek, insanların en sevdiğiniz parçaları dinlemesini sağlamanın ve sohbette sanatçıları tanıtmanın başka bir yolunu sağlayabilirsiniz.

5. Snapchat, Kültürel Katılımı Teşvik Etmek İçin Yeni AR Sanat Deneyimlerini Başlattı

Snapchat, Los Angeles County Sanat Müzesi (LACMA) ile ortaklaşa , uygulamada kullanıcılara sunulan üç yeni AR anıtını görecek yeni bir dijital sanat serisi başlattı.

Snapchat konu ile ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Los Angeles’ın değişen manzaralarına ve tarihlerine saygı duruşunda bulunan LA merkezli sanatçılar ve Snap AR yaratıcıları, Snap’in AR teknolojisini kullanarak bölgenin her yerinden perspektifleri yükselten Lensler tasarlamak için işbirliği yaptılar. Her üç eser de LA çevresindeki yerlerde bulunabilir ve Snapchat Kamerasından bakıldığında da görülebilir.”

6. Pinterest, Ürün Listelerini Genişletmek İçin WooCommerce ile Yeni Ortaklığını Duyurdu

9. Snapchat, Kapsayıcılığı En Üst Düzeye Çıkarmak İçin Bitmoji Karakterlerine Yeni Yardımcı Cihaz Animasyonları Ekliyor

Snapchat, Bitmoji karakterleri için yeni yardımcı cihaz türlerinin eklenmesiyle Bitmoji avatarlarına katılımı en üst düzeye çıkarmak için yenileri ekledi.

Snapchat tarafından yapılan açıklama şöyle:

“ Bugün, Bitmoji ve Snapchat’e en çok talep edilen üç yardımcı cihazı ekleyerek temsil seçeneklerimizi genişlettiğimizi duyurmaktan heyecan duyuyoruz: Profiller için işitme cihazları, baston çıkartmaları ve tekerlekli sandalye pozları. Artık Snapchat’in en son sürümünde topluluğumuz Profillerinde tekerlekli sandalyeyle kendilerini 3D pozlarda görebilir veya tek kulağa veya her ikisine birden takılabilen esnek seçeneklerle çeşitli renklerde bir işitme cihazı seçebilir. Ayrıca bastonlu avatarın yer aldığı en popüler Bitmoji çıkartmalarımızdan bir seçki ekledik.”

 

10. Meta, Gaming Showcase Etkinliğinde Yeni VR Oyunlarını, Yeni Kontrol Seçeneklerini Sergiliyor

Meta, daha geniş metaverse değişiminin bir parçası olarak VR’ye geçişini sürdürürken, gelişen oyun kültürü arasında kurulan trendler ve alışkanlıklar, sürükleyici bağlantının bir sonraki aşamasında kritik bir rol oynamak için adımlar atıyor.
Meta Oyun Vitrini etkinliğinde, en yeni VR oyun başlıklarını ve eklemelerini paylaştı ve aynı zamanda uzayda çok daha geniş uygulamalara sahip olabilecek el izleme ve kontrolünde iyileştirmeler sergiledi.

 

dijital pazarlama hedef belirleme şabonu

 

Kaynak: https://www.socialmediatoday.com