Harekete Geçirici Mesaj (CTA) Nedir? CTA Örnekleri

harekete geçirici mesaj (CTA) nedir

Mükemmel harekete geçirici mesajı yazmak, pazarlama kampanyanızın başarısında kritik bir rol oynar. Dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkileyecek unsurlardan biridir. Stratejik CTA’ları (Harekete geçirici mesajları) kullanarak ziyaretçilerinize satın alma yolculuğunda rehberlik edebilirsiniz.

İçindekiler:

Harekete geçirici mesaj (CTA) nedir?

Harekete geçirici mesaj (CTA), eylemi teşvik eden zorunlu bir talimattır. Belirli bir şeyi yapmak için verilen bir komuttur; CTA’lar insanlara tam olarak ne yapacaklarını ve ne zaman yapacaklarını söyler. Çoğu zaman, “Şimdi Satın Alın”, “Bugün Başlayın” ve “Buradan Daha Fazla Bilgi Edinin” gibi iki ve üç kelimelik ifadeler şeklinde görünürler. Her biri, insanları tıklama, arama, sohbet, yanıtlama, abonelik veya satın alma şeklinde doğrudan eyleme yönlendirir.

Aslında, görünüşte basit olan bu ifadeler, şaşırtıcı derecede güçlü bir ateş gücüne sahiptir. Bir çalışmada, e-postalarda tek bir harekete geçirici mesajın dahil edilmesi, satışları %1.617 oranında artırdığı tespit edilmiş. Yine yapılan diğer bir araştırmada, web sitesi CTA’larının kişiselleştirilmesi, tıklamalarda ve dönüşümlerde %202’lik ek bir artışa yol açtığı tespit edilmiştir.

Ancak şunu bilmelisiniz, harekete geçirici mesajlar için herkese uyan tek bir çözüm yoktur. web sitenizdeki bir düğmeye “Buraya Tıklayın” kelimesini ekleyip, ardından potansiyel müşteriler ve müşteriler kazanmaya başlayamazsınız. (Keşke her şey bu kadar kolay olsaydı ) Etkili harekete geçirici mesajlar (CTA’lar) bundan biraz daha karmaşıktır.

Harekete Geçirici Mesajı Nerede Kullanmalısınız?

Müşterilerinizin belirli bir işlem yapmasını istediğiniz zaman, bir CTA eklemelisiniz. İster renkli, tıklanabilir bir düğme olarak ister dikkat çekici bir başlık olarak sunulsun, amaç aynıdır. Bilgi vermek ve ziyaretçilerinizin daha sonra ne yapmalarını istediğinizi anlamalarını ummak yerine , onlara tam olarak hangi adımları izlemeleri gerektiğini söylemeniz gerekir.

Bunu akılda tutarak, CTA’ları tüm pazarlama karışımına dahil etmelisiniz. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, aşağıdakilere bir harekete geçirici mesaj ekleyerek başlayın:

  • İnternet sitesi
  • Açılış sayfaları
  • Çevrimiçi formlar
  • Blog gönderileri
  • Ücretli arama ağı reklamları
  • Sosyal medya reklamları
  • E-posta bültenleri
  • Pazarlama otomasyon kampanyaları

Harekete Geçirici Mesaj Nasıl Kullanılır?

Her harekete geçirici mesaj bir amaca hizmet eder ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmek, reklamlarınızı ve açılış sayfalarınızı tasarlama şeklinizi değiştirir.

Klientboost yaptığı araştırmalar sonucunda harekete geçirici mesajların (CTA),nasıl kullanılacağına dair birkaç önemli adım belirledi:

Tekil Olun:

Sayfa, form, e-posta vb. için yalnızca tek bir harekete geçirici mesaj kullanın. Aynı alanda ikinci bir CTA’yı kullandığınızda, ziyaretçilerinizin dikkati dağılır, dönüşüm şansınızı azaltırsınız.

Sıcaklığı Test Edin:

Örneğin, bir dijital pazarlama hizmeti sunuyorsunuz ve CTA’nız (harekete geçirici mesajınız) “Ücretsiz Analiz Alın”, ancak ziyaretçiniz oraya doğrudan bir Görüntülü reklamdan (soğuk müşteri adayı) ulaştıysa, yüksek oranda dönüşüm elde edemezsiniz. Çünkü hemen hemen her Dijital Pazarlama Ajansı “ücretsiz analiz randevusu” verebilir. Bu nedenle daha net bir sonuça ulaşmak için olan şeyi değil, ziyaretçinin umursadığı şeyin sonucunu tanımlamanız gerekir. Nasıl mı?

SEO Ajansı: Web sitenizin değerini görün > Ücretsiz web sitesi analizi alın

sosyal medya pazarlama ajansı: Sosyal medya pazarlama performansınızı nasıl iyileştireceğinizi öğrenin > Ücretsiz sosyal medya analizi randevusu alın

Daha iyi, değil mi, ne dersiniz?

Ekmek kırıntısı tekniğinden yararlanın:

Web sitelerindeki CTA’nız genellikle bir formunun altındaki bir düğmedir. Bu form alanları, CTA’nın kendisinden daha tehditkardır.Neden mi bahsediyoruz?
Bir formda ne kadar çok soru olursa ve hatta ne kadar çok kişisel soru olursa, kişiler, o formu doldurmadan kaçacaklardır.
Unutmayın, potansiyel müşterileriniz henüz size güvenmiyorlar ve kişisel iletişim bilgilerini vermeye hazır değiller. Özellikle de size bu bilgiyi vermenin can sıkıcı bir satış görüşmesine veya saldırgan bir e-postaya katlanmak anlamına geldiğini de biliyorlar ve buna maruz kalmayı da istemediklerine emin olabilirsiniz

Bunun yerine, ekmek kırıntıları tekniğinden yararlanın. Ekmek kırıntıları, ziyaretçinizi sonunda güzelliklere giden bir yol boyunca adım adım yönlendirir.Bu yöntem karar verme sürecini tehdit edici olmayan birden çok adıma bölerek itirazları ortadan kaldırdığınız bir elde tutma tekniğidir:

Ziyaretçinin yanıtlamaktan çekinmediği bir soru sorarak birinci adımdaki tüm itirazları kaldırırsınız. Ziyaretçileriniz ilk kırıntıyı takip ederler. Ondan sonra onlara birkaç basit soru daha sorun. Dönüşüm yolu boyunca birkaç kırıntı daha bırakın. Potansiyel müşterileriniz yanıtlaması kolay soruları yanıtladıktan sonra, büyük soruyu yanıtlamakta daha rahat olurlar. Artık bazı şeylere ısındılar ve taahhütte bulunmaya daha yakınlar.
Büyük soruyu sorun. Zaten yolun sonuna kadar ekmek kırıntılarını takip ettiler ve kapıdalar. Şimdi kapının arkasında ne olduğunu görmek istiyorlar.

Sonundaki büyük soru dönüşüme yol açar – düğmeyi tıklayın ve size fayda sağlayacak bir şey alın. Ziyaretçiler bu kırıntılı düğmeye tıklayacaklar çünkü bu başarı hissini tamamlamaya o kadar yakınlar ki şimdi geri adım atmak istemeyecekler.

Düğmelerin Kontrastını Doğru Ayarlayın

Harekete geçirici mesaj (CTA) düğmenizin renginin sayfadaki diğer öğelere göre görünür olduğundan emin olun. Düğme rengini arka plan renginin tersi yapın. Bu aynı zamanda tamamlayıcı renkler olarak da bilinir (renk çarkında zıt renkler).

Canva Renk Çarkına göz atın . Çark üzerinde herhangi bir yeri tıklayın (veya arka plan renginizi seçin) ve tamamlayıcı rengi seçin . Hex kodunu alın. İşte Düğmenizin olması gereken renk bu. (not: Bağımlılık yapıyor.)

Gönder(me) Butonları:

“Gönder”, evrendeki korkunç CTA kelimesi olabilir. Yapabileceğiniz en iyi şey “Gönder” butonu ise, çok fazla dönüşüm beklemeyin. CTA dünyasında akıllıca oynamak tamamen yaratıcılıkla ilgilidir . “Gönder” yaratıcı değildir. İyi bir alanın kötü bir kullanımıdır.

  • Harekete geçirici mesajınızı (CTA) kişiselleştirin. Büyük ihtimalle, genel bir CTA’dan %200 daha iyi performans gösterecektir .
  • Düğme tabanlı CTA’lar , (stilsiz) genel metin tabanlı CTA’lara göre tıklama oranlarını %28’e kadar artırır.
  • Gelecekte hedef kitlenize mümkün olan en iyi CTA’ları sunabilmeniz için harekete geçirici mesajlarınızın kelimelerini ve görsellerini A/B testi yapın.

Hadi gelin şimdi farklı CTA örneklerine bakalım.

Harekete Geçirici Mesaj Örnekleri:

Açılış Sayfaları ve Web Siteleri

  • Fiyat teklifi alın
  • Şimdi satın alın
  • Ücretsiz anında erişim
  • Ücretsiz denemeyi başlatın
  • Şimdi Kaydolun
  • Şimdi sipariş verin
  • Görüntüle
  • Bir demo edinin
  • 30 gün ücretsiz deneyin
  • Ücretsiz Kaydolun
  • Ücretsiz Deneme Sürümünüzü Alın
  • ücretsiz analiz alın
  • ücretsiz e-kitabınızı indirin
  • daha fazla öğrenin
  • kolay erişim
  • başlayın
  • Talep teklifi alın
  • Ücretsiz teklifinizi alın
  • gündemi yakalayın (bülten kaydı için)
  • Katılın (bülten kaydı için)
  • Bültene abone olun
  • Bloga abone olun
  • Planlamalar ve Fiyatlandırmayı gör
  • Bir uzmanla konuşun
  • Başarı hikayesini okuyun
  • Videoyu izle
  • bizimle sohbet et

Çevrimiçi formlar

  • Bana/bize ulaşın
  • Şimdi satın al
  • Şimdi İndirin
  • hediyenizi alın
  • Düşüncelerini paylaşın
  • Bize ne düşündüğünü söyle
  • Kazanmak için giriş yapın
  • bugün indir
  • Harika bir amacı destekleyin
  • Şimdi kaydol
  • biletini al

E-ticaret Harekete Geçirici Mesaj Örnekleri

  • Şimdi Alışveriş Yapın
  • Sepete ekle
  • Ödeme
  • Alışverişe devam edin
  • Sınırlı süreli teklifi alın
  • %… indirimi alın
  • %…. indirim kazanın
  • Şimdi sipariş verin
  • En çok satanlardan alışveriş yapın
  • Yeni gelenleri satın alın

E-posta Harekete Geçirici Mesaj Örnekleri

  • Mağazaya git
  • Şimdi sipariş verin
  • Şimdi kullanın
  • Şimdi kaydet
  • Daha fazla oku
  • Daha Fazla Keşfet
  • Daha Fazla Öğren

Facebook ve Instagram

  • Şimdi alışveriş yapın
  • Daha fazla bilgi edinin
  • Kaydolun
  • Teklif alın
  • Şimdi sipariş verin
  • Abone ol
  • İndir
  • Fiyat teklifi alın
  • Şimdi dinle
  • şimdi oyna
  • şimdi al
  • şimdi ….
  • Oyun oyna
  • Menüye bakın
  • Daha fazlasını izleyin
  • Şimdi başvurun
  • Şimdi rezervasyon yapın
  • Bize ulaşın
  • Şimdi bağış yapın
  • Resmi siteden alışveriş yapın
  • 7/24 ücretsiz fiyat teklifi alın
  • …. kılavuzumuzu indirin
  • ….’yı ücretsiz deneyin

Etkili Bir CTA Nasıl Hazırlanır?

Şimdi, pazarlama kampanyalarınızda mükemmel CTA’yı nasıl uygulayacağınıza geçelim. Her platformda veya ortamda yürüttüğünüz her kampanyanın bir harekete geçirici mesaja ihtiyacı olacaktır. İşte müşterilerinizi harekete geçirmek ve işinizi hızlandırmak için mükemmel sözcükleri oluşturmak için temel çıkarımlar.

Etkili CTA’lar Oluşturmak İçin:

  • Hedefinizi Belirleyin
  • Eylem kelimeleri ve fiilleri kullanın
  • CTA’nızın görünür olduğundan emin olun
  • Tıklanabilir bir öğe ekleyin veya CTA’nızı bir düğmeye dönüştürün
  • Sürekli başarı için CTA’larınızı her zaman A/B testi yapın

Bonus:Web Siteniz için Ücretsiz Harekete Geçirici Mesaj Template’leri İndirin

Web sitebiz için Potansiyel müşterilerin dikkatini çekecek, onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz görsel olarak güçlü CTA’lara mı ihtiyacınzı var? O halde, şimdi Web Siteniz için Ücretsiz Harekete Geçirici Mesaj Template’lerini İndirin ve kullanmaya başlayın.

Kaynak:
https://klientboost.com/marketing/call-to-action-examples/
https://www.formstack.com/resources/guide-what-is-call-to-action
https://blog.hubspot.com/marketing/call-to-action-examples