Her gün milyonlarca kullanıcı aileleri, arkadaşları ve önemsedikleri işletmelerle bağlantı kurmak için sosyal medyada oturum açıyor. Markanızı sosyal medyada büyütmeniz için muazzam bir fırsat var, ancak profesyonel görünmek için doğru sosyal medya görsel boyutlarını kullandığınıza emin olmalısınız.
Aşağıdaki her platform için doğru sosyal medya görsel boyutlarının güncellenmiş bir listesini derledik. Merak ettiğiniz sosyal medya platformuna tıklayın ve doğru görsel boyutlarını öğrenin. Bu içeriğe ihtiyacınız olduğunda ulaşmak için tarayıcınızın sık kullanılanlarına/ yer işaretlerine kaydetmeyi unutmayın.
İçindekiler:
- Facebook Görsel Boyutları
- Instagram Görsel Boyutları
- Pinterest Görsel Boyutları
- Twitter Görsel Boyutları
- YouTube Görsel Boyutları
- LinkedIn Görsel Boyutları
- Doğru Sosyal Medya Görsel Boyutlarını Kullanmak Neden Önemlidir?
- Göz Alıcı Sosyal Medya Tasarımları Oluşturmak İçin Ücretsiz Araçlar
Facebook Görsel Boyutları
Her gün ortalama 1,62 MİLYAR kullanıcı Facebook’u ziyaret ediyor ve İnternet kullanıcılarının %60,6’sı Facebook kullanıyor . Bu, internetteki herkesin neredeyse üçte ikisi. Bu nedenle sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda Facebook’u aktif olarak kullanmaya devam etmelisiniz. Doğru bir Facebook pazarlama çalışması için kullanmanız gereken görsel boyutlarına aşağıda ulaşabilirsiniz.
Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu
Facebook sayfa kapak fotoğrafı boyutu 851 x 315 piksel’dir. 100 kilobayttan daha küçük bir sRGB JPG dosyası olduğunda en hızlı yükleme performansını sağlar. Facebook kapak fotoğrafınız, sayfanızın üst kısmında görünen başlık resmidir. Bu görüntüyü 851 x 315 pikselde tutmaya çalışın ve daha küçük olan her şeyin sığacak şekilde uzatılacağına dikkat edin. Facebook kapak fotoğrafınızı vitrin gibi düşünün. Profilinizi ilk ziyaret edenleri karşılayan görüntü burası. Bu nedenle çarpıcı bir görsel kullanmaya dikkat edin.
- Maksimum boyut: 1958 piksel x 745 piksel
- Minimum boyut: 820 piksele 312 piksel
- En boy oranı: 2.63:1
#İpucu: Logo veya metin içeren profil resimleri ve kapak fotoğrafları için bir PNG dosyası kullanarak daha iyi sonuç elde edebilirsiniz.
Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu
Facebook profil fotoğrafı boyutu 170 x 170 piksel’dir. Profil resminiz, sayfanızda kapak fotoğrafınızın hemen altında görünür. Ayrıca, yayınladığınız her gönderi ve reklamın yanında görünür, bu nedenle profil fotoğrafınız söz konusu olduğunda, markanızı temsil eden logonuzu kullandığınızdan emin olun. En az 170 x 170 piksel olmalıdır. Tüm sosyal mecralarda da aynı profil fotoğrafını kullandığınızdan emin olun.
- Maksimum boyut: 2048 x 2048 piksel
- Minimum boyut: 170 x 170 piksel
- En boy oranı: 1:1
#ipucu: Facebook profil fotoğrafınızı kare bir fotoğraf yüklüyor olsanız bile, fotoğrafın bir daire şeklinde kırpılacağını unutmayın. Bu nedenle, resminizin yuvarlatılmış köşeleri hesaba kattığınızdan emin olun. Herhangi bir logonun veya odak noktasının kesilmesini istemezsiniz.
Facebook Etkinliği Kapak Fotoğrafı Boyutu
Facebook Etkinliği kapak fotoğrafı boyutu: 1200 x 628 piksel’dir. Bir Facebook Etkinliği oluşturmak, yaklaşan etkinliğiniz için farkındalık yaratmanın harika bir yoludur. Bir Facebook etkinlik sayfası oluşturmak için tüm detayları bu linkte bulabilirsiniz.
- Maksimum: 1000 piksele 524 piksel
- Minimum: 500 piksele 262 piksel
- En boy oranı: 1,91:1
Facebook Akış Görsel Boyutları
Facebook, gönderilerinin 500 piksel genişliğinde olması ve 1,91:1 en boy oranına uyması önerilir. Ancak farklı paylaşım türlerine göre farklı boyutlarda olması gerekir.
- Önerilen boyut: 1200 x 630 piksel
- Minimum boyut: 600 x 315 piksel
- Carousel şeklinde Facebook gönderisinde 2-10 görsel paylaşıyorsanız görseller 1200 x 1200 olmalıdır.
- Link ile birlikte paylaşılan görseller 1200 x 628 piksel olmalıdır.
Facebook Hikaye Görsel Boyutları
- Facebook Hikayeleri için Facebook görsel boyutları: 1080 x 1920 piksel’dir. (önerilen boyut)
- Facebook Hikayeleri bir telefonun tam ekranını kaplar. Bu 9:16 en boy oranıdır.
- Genişliği 500 pikselden küçük olan bir resim seçmemelisiniz.
- Metin içeren Hikayeler için, üst ve alt kısımların %14’ünü metinsiz bırakmalısınız. (Bu 250 pikseldir.) Bu şekilde, herhangi bir harekete geçirici mesaj, markanızın profil fotoğrafı veya düğmeleri tarafından kapsanmayacaktır.
Reklamlar için Facebook Görsel Boyutları
- Facebook Akışı reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 600 x 600 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Facebook Sağ Sütun reklamları için boyutlar: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 254 x 133 piksel. Oran 1: 1. (Unutmayın: Bunlar yalnızca masaüstü reklam biçimidir.)
- Hızlı Makaleler için Facebook resim boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Facebook Marketplace reklamları için resim boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1: 1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Facebook Araması için görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 600 x 600 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Sponsorlu Mesajlar için Facebook görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Messenger gelen kutusu reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1: 1. Minimum boyut 254 x 133 piksel. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
- Messenger Stories reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 9:16. Minimum genişlik 500 piksel.
Instagram Görsel Boyutları
Instagram’ın Her Ay Uygulamayı Kullanan 1 Milyardan Fazla Kullanıcısı Var ve Instagram’daki Gönderilerin %71,9’u Fotoğraf. Bu nedenle doğru boyutlarda fotoğraf paylaşımları Instagram için çok önemlidir.
Instagram Profil Fotoğrafı Boyutu
Instagram profil fotoğrafı boyutu: 320 x 320 piksel’dir. Instagram profil fotoğrafları 110 x 100 pikselde görüntülenir, ancak resim dosyaları 320 x 320 pikselde saklanır, bu nedenle en az o kadar büyük bir resim yüklediğinizden emin olun. Ölçüler kare şeklinde olmasına rağmen Instagram profil fotoğrafları daire şeklinde görüntülenmektedir. Fotoğrafta odaklanmak istediğiniz öğelerin kırpılmaması için ortalandığından emin olun.
Instagram Gönderi Boyutu
Instagram gönderi boyutu: 1080 x 1080 piksel’dir. Instagram’a yüklenen feed görselleri kare ( 1080 x 1080 piksel ) veya dikdörtgen ( 4:5 oran ) olabilir. Profilinizdeki yüklemelerinizi önizleyen küçük resimler 161 x 161 piksel olarak görünür.
Instagram Hikaye Boyutu
Instagram Hikaye boyutu: 1080 x 1920 piksel’dir. Instagram Hikayeleri, tam ekran içerikle takipçilerinizle etkileşim kurmanın en iyi yollarından biridir. Hikayelere gönderi gönderirken, önerilen 1080 x 1920 piksel çözünürlüğünü veya 9:16 en boy oranını kullandığınızdan emin olun .
IGTV Boyutu
IGTV boyutu: 1080 x 1920 piksel’dir. IGTV, daha uzun biçimli videoların Instagram’da yayınlanmasına izin verir. Bu videolar için en iyi boyut , 9:16 en boy oranı olan 1080 x 1920 pikseldir . Tıpkı Instagram Stories’de olduğu gibi, bu format, takipçileriniz için süper ilgi çekici bir deneyim için içeriğinizi tam ekran görüntüler.
Instagram Reels Boyutu
Instagram Reels boyutu: 1080 x 1920 piksel’dir. Instagram Reels tam ekran bir video deneyimidir. Bu, Instagram Stories ile aynı boyutları hedeflemek isteyeceğiniz anlamına gelir – 1080 x 1920 piksel veya 9:16 en boy oranı .
Pinterest Görsel Boyutları
Pinterest’in aylık 450 milyon kullanıcısı var ve Pinterest kullanıcılarının yarısı onu alışveriş yapmak için kullanıyor bu nedenle Pinterest’te doğru görselleri kullanmak satışlarınızın artmasına yardımcı olabilir.
Pinterest Profil Resmi Boyutu
Pinterest profil resmi boyutu: 165 x 165 piksel’dir. Pinterest profil resminiz, kullanıcıların markanızı tanımasına yardımcı olur. Pinterest’teki profil resimleri , ana sayfada 165 x 165 piksel olarak görünür.
Pinterest Gönderisi (veya Pin) Resim Boyutu
- Pinterest gönderisi (veya Pin) resim boyutu: 236 piksel genişlik VEYA 660 piksel yükseklik veya 2:3 en boy oranıdır.
- Pinterest’teki her bir gönderiye Pin adı verilir. Ana sayfadaki veya bir panodaki pimler, ölçeklendirilmiş bir yükseklikle 236 piksel genişliğinde görünecektir . Genişletildiğinde, Pinler, ölçeklendirilmiş bir yüksekliğe sahip minimum 660 piksel genişliğe sahiptir .
- Pinterest için bir Pin oluştururken , 2:3 en boy oranına sahip (1000 x 1500 piksel gibi) yüksek kaliteli, dikey bir resim kullanılması önerilir.
#İpucu: Pinterest tamamen organizasyonla ilgilidir. Profiliniz için panolar oluştururken içeriği alakalı tuttuğunuzdan emin olun. Örneğin, ev dekorasyonu üzerine bir pano yemek tarifleri içermemelidir. Hedef kitlenizi tıklamaya ikna etmek için her pano için alakalı bir küçük resim seçtiğinizden emin olun.
Twitter Görsel Boyutları
Twitter’ın aylık toplam 353 milyon aktif kullanıcısı vardır . Bu, Facebook, YouTube ve Instagram gibi diğer sosyal medya devlerinden önemli ölçüde daha az, ancak yapılan araştırmalara göre, bir kullanıcı Twitter’dan bir markayı takip ediyorsa, o markadan alışveriş yapma olasılığı çok yüksektir.
Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu
- Twitter profil fotoğrafı boyutu: 400 x 400 piksel’dir.
- Twitter başlık fotoğraf boyutu: 1500 x 500 piksel’dir
- Twitter Kartı (veya paylaşılan bağlantı) resim boyutu: 1200 x 628 piksel’dir.
- Twitter post fotoğraf boyutu: 1200 x 675 piksel’dir. Tek bir görüntüyü Tweetlerken, fotoğraf 1200 x 675 pikselde görünecektir .
#İpucu: Twitter, Tweetler içindeki resim önizlemelerini keser. Bu, tek bir resmi tweetlerseniz, bir kullanıcı resmin tamamını genişletmek için tıklamadan önce daraltılmış görüneceği anlamına gelir. Bu nedenle, içeriğinizi yatay olarak ortalayarak hatalı kırpmalardan kaçındığınızdan emin olun.
YouTube Görsel Boyutları
YouTube, Google’dan sonra en büyük ikinci arama motorudur. YouTube bir video platformu olsa da, profil ve kapak fotoğrafınız haricinde videolarınızın kapak fotoğrafları ile de hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.
- YouTube profil resmi boyutu: 800 x 800 piksel’dir. İnsanların markanızı kolayca tanıyabilmesi için şirket logonuzu veya kendi fotoğrafınızı kullanmalıdır.
- YouTube kapak fotoğrafı boyutu: 2560 x 1440 piksel’dir.
- YouTube videosu küçük resim boyutu: 1280 x 720 piksel’dir.
#İpucu: YouTube kapak fotoğrafları en hafif tabirle yanıltıcı olabilir. YouTube, kapak fotoğrafınız için çok büyük bir resim gerektirse de, masaüstü ve mobil cihazlarda bu fotoğrafın yalnızca bir şeridi görünür. Herhangi bir garip kırpmayı önlemek için yayınlamadan önce fotoğrafınızı kontrol ettiğinizden ve kırpmayı doğru ayarladığınızdan emin olun.
LinkedIn Görsel Boyutları (Şirket Sayfaları İçin)
LinkedIn’in Yaklaşık 800 Milyon Kullanıcısı Var ve LinkedIn hakkında oldukça şaşırtıcı olan şey, sosyal medya ağları açısından en güvenilir platform olarak kabul edilmesidir. Bu, LinkedIn’de insanları kolayca kazanabileceğiniz ve aşırı satışçı olarak görülmeden işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturabileceğiniz anlamına gelir.
- Profil fotoğrafı boyutu: 300 x 300 piksel’dir.
- Sayfa kapak resmi boyutu: 1128 x 191 piksel’dir.
- Ana görüntü boyutu: 1128 x 376 piksel
- Özel modüller görüntü boyutu: 502 x 282 piksel
- Şirket fotoğrafları resim boyutları: 900 x 600 piksel
- Kare logo: En az 60 x 60 piksel
Linkedin Görsel İpuçları
- Şirket sayfanıza görsel güncellemeleri gönderirken PNG veya JPG görselleri kullandığınızdan emin olun.
- 1,91:1 en boy oranı kullanın.
- 1200 x 628 piksel görüntüler idealdir.
- Bu LinkedIn görsel boyutlandırma, LinkedIn Vitrin sayfaları için de geçerlidir .
- Blog gönderisi bağlantı resimleri için LinkedIn resim boyutları: 1200 x 627 piksel (önerilir)
- Bir güncellemede bağlantı paylaşmak için LinkedIn özel resim boyutu: 1200 x 627 piksel (önerilir)
- Bir URL’yi bir güncellemeye yapıştırırken, makale veya web sitesi başlığıyla birlikte, varsa önizlemede otomatik olarak oluşturulmuş bir küçük resim görüntülenebilir. Ancak, metin kutusunun altındaki Görüntü simgesini tıklayıp bilgisayarınızdan bir fotoğraf seçerek özelleştirebilirsiniz .
Reklamlar için LinkedIn Görsel Boyutları
- Reklamlar için şirket logosu boyutu: 100 x 100 piksel
- Spotlight reklamları logo boyutu: 100 x 100 piksel
- Spotlight reklamları özel arka plan resmi: 300 x 250 piksel
- Sponsorlu içerik resimleri: 1200 x 627 piksel (1,91:1 en boy oranı)
- Sponsorlu içerik carousel görüntüleri: 1080 x 1080 piksel (1:1 en boy oranı)
Doğru Sosyal Medya Görsel Boyutlarını Kullanmak Neden Önemlidir?
İnsanların gördükleri görsel içeriğin yüzde 65’ini neredeyse üç gün sonra hatırlayabildiğini biliyor muydunuz ? Bu istatistik, özellikle okunduktan üç gün sonra yalnızca yüzde 10’u geri çağrılan yazılı içerikle karşılaştırdığınızda etkileyicidir. Yine de umarım, bu blog gönderisini üç gün içinde unutmazsınız! 🙂
Sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda görsellerin gücünü göz ardı etmemeniz gerektiği çok açık. Ancak, sosyal medya için sürekli değişen görüntü boyutu yönergelerine ayak uydurmak zor. Garip bir şekilde kırpılmış veya belirli cihazlarda görüntülenemeyen bir görsel yayınladığınızda görsel yayınlamanın etkisi azalır, bu nedenle doğru olanı yapmak önemlidir. Bu nedenle Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, YouTube ve LinkedIn için bu sosyal medya görsel boyutu kılavuzunu oluşturduk. Yıl boyunca içerik oluştururken tekrar başvurabilmeniz için bu sayfayı yer imlerine eklediğinizden emin olun.
Göz Alıcı Sosyal Medya Tasarımları Oluşturmak İçin Ücretsiz Araçlar
Photoshop gibi fotoğraf düzenleme araçlarını kullanmayı bilmiyor musunuz? Üzülmeyin, doğru sosyal medya görsel boyutlarını oluşturmak için grafik tasarımcı olmanıza gerek yok. Canva, Stencil, Snappa, PicMonkey, Adobe Spark ve Pixlr gibi fotoğraf düzenleme araçları işinizi çok kolaylaştıracak. Bu araçların her birinde mükemmel boyutta özelleştirilebilir sosyal medya tasarım şablonları var! Mutlaka deneyin ve size en uygun olan fotoğraf düzenleme aracını keşfedin.