Sosyal Medya Görsel Boyutları (2024 Verileri ile Güncellenmiştir)

sosyal medyada ne paylaşılmalı

Sosyal medya dünyası her zaman değişiyor… Platformlar gönderilerinizin kaç piksel (yani hangi boyutta) olması gerektiğine de asla karar veremiyorlar! biz bu nedenle sosyal medya görsel boyutlarını detaylı bir şekilde paylaştığımız bu makalemizi, 2024 verileri ile güncelleyerek sizinle yeniden paylaşmak istedik.

Her gün milyonlarca kullanıcı aileleri, arkadaşları ve önemsedikleri işletmelerle bağlantı kurmak için sosyal medyada oturum açıyor. Markanızı sosyal medyada büyütmeniz için muazzam bir fırsat var, ancak profesyonel görünmek için doğru sosyal medya görsel boyutlarını kullandığınıza emin olmalısınız.

Aşağıdaki her platform için doğru sosyal medya görsel boyutlarının güncellenmiş bir listesini derledik. Merak ettiğiniz sosyal medya platformuna tıklayın ve doğru görsel boyutlarını öğrenin. Bu içeriğe ihtiyacınız olduğunda ulaşmak için tarayıcınızın sık kullanılanlarına/ yer işaretlerine kaydetmeyi unutmayın.

İçindekiler:

Facebook Görsel Boyutları

Instagram Görsel Boyutları

Pinterest Görsel Boyutları

Twitter Görsel Boyutları

YouTube Görsel Boyutları

LinkedIn Görsel Boyutları

TikTok Görsel Boyutları

Doğru Sosyal Medya Görsel Boyutlarını Kullanmak Neden Önemlidir?

Göz Alıcı Sosyal Medya Tasarımları Oluşturmak İçin Ücretsiz Araçlar

Facebook Görsel Boyutları 2024

Facebook, aylık 3 milyardan fazla aktif kullanıcısıyla dünya çapında en üst sıradaki yerini koruyor. Bu nedenle sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda Facebook’u aktif olarak kullanmaya devam etmelisiniz. Doğru bir Facebook pazarlama çalışması için kullanmanız gereken görsel boyutlarına aşağıda ulaşabilirsiniz.

 Facebook Görsellerini Tasarlarken Dikkat Etmeniz Gerekenler:

  •  Gönderiler için en iyi dosya formatı: jpg veya png.
  • Kapak fotoğrafı, mobil ve masaüstü cihazlarda farklı oranlar gösterecektir; aşağıya bir göz atın ve yükleme sırasında tüm önemli bilgilerin güvenli bölgede olduğundan emin olun.
  • Profil fotoğrafı masaüstünde 176×176 piksel, akıllı telefonlarda ise 196×196 piksel boyutunda görüntülenecektir. Tüm platformlarda en yüksek kaliteyi sağlamak için 196 pikselde tutmanızı öneririz.

 Kapak fotoğrafları için Facebook görsel boyutları: 851 x 315 piksel (önerilir)

  • Ekran boyutu masaüstü: 820 x 312 piksel
  • Akıllı telefonun ekran boyutu: 640 x 360 piksel
  • Minimum boyut: 400 x 150 piksel
  • İdeal dosya boyutu: 100 KB’tan az

 Facebook Kapak Fotoğrafı İpuçları

  • Herhangi bir sıkıştırma veya bozulmayı önlemek için bir JPG veya PNG dosyası yükleyin.
  • En hızlı yükleme süreleri için önerilen piksel boyutlarını kullanın.
  • Logolu veya metinli profil resimleri ve kapak fotoğrafları PNG dosyası olarak yüklendiğinde en iyi sonucu verir.
  • Kapak fotoğrafınızı yükledikten sonra yeniden konumlandırmak için sürüklemeyin

Facebook zaman çizelgesi (Akış) fotoğrafı ve gönderi boyutları:

Facebook, zaman çizelgesinin 500 piksel genişliğinde ve 1,91:1 en boy oranına uyacak şekilde yüklendiğinde fotoğraflarınızı otomatik olarak yeniden boyutlandırır. Ancak şu boyutları hatırlayarak pikselleşmeyi veya yavaş yükleme sürelerini önleyebilirsiniz:

  •  Önerilen boyut: 1200 x 630 piksel
  • Minimum boyut: 600 x 315 piksel

Facebook Gönderi Tasarım İpuçları:

Markanızın Facebook gönderisinde dönen ekranı kullanarak 2-10 görsel paylaşıyorsanız görsellerin 1200 x 1200 boyutunda olması gerekir. Bu 1:1 oranıdır.

Facebook etkinlik kapak fotoğrafı görsel boyutları: 1200 x 628 piksel (önerilir)

  • Bu yaklaşık 2:1 oranına denk gelmektedir.
  • Etkinlik kapak fotoğrafınızın boyutu, bir etkinliğe eklendikten sonra düzenlenemez .

Panoramik veya 360° fotoğraflar için Facebook görsel boyutları:

  • Minimum resim boyutu: Facebook, bunun “her boyutta 30.000 piksel ve toplam boyutun 135.000.000 pikselden az” olması gerektiğini belirtmektedir.
  • En boy oranı: 2:1’dir
  • Facebook, bu görüntüleri “360’a hazır cihazlar kullanılarak çekilen fotoğraflarda bulunan kameraya özgü meta verilere” dayanarak otomatik olarak tanır ve işler.
  • Bu Facebook görsellerinin dosyaları JPEG’ler için 45 MB’a, PNG’ler için 60 MB’a kadar olabilir.
  • Facebook, 360° fotoğraflar için JPEG kullanılmasını ve dosyaların 30 MB’tan büyük olmadığından emin olunmasını önerir.

Facebook Hikayeleri için Facebook görsel boyutları: 1080 x 1920 piksel (önerilir)

  • Facebook Hikayeleri telefonun tam ekranını kaplıyor. Bu 9:16 en-boy oranıdır.
  • Facebook hikaye paylaşımları için genişliği 500 pikselden küçük olan bir görsel seçmemelisiniz
  • Metin içeren Hikayeler için üst ve alt kısımların %14’ünü metinsiz bırakmayı düşünün. (Bu 250 pikseldir.) Bu şekilde herhangi bir harekete geçirici mesaj, markanızın profil fotoğrafı veya düğmeleri tarafından kapsanmaz.

Reklamlar için Facebook görsel boyutları:

  • Facebook Akışı reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 600 x 600 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Facebook Sağ Sütun reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 254 x 133 piksel. Oran 1:1. (Unutmayın: Bunlar yalnızca masaüstüne yönelik bir reklam biçimidir.)
  • Hızlı Makaleler için Facebook görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Facebook Marketplace reklamları için görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Facebook Araması için görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Minimum boyut 600 x 600 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Sponsorlu Mesajlar için Facebook görsel boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1,91:1 ila 1:1. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Messenger gelen kutusu reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 1:1. Minimum boyut 254 x 133 piksel. Maksimum dosya boyutu 30 MB.
  • Messenger Stories reklamlarının boyutları: En az 1080 x 1080 piksel. Oran 9:16. Minimum genişlik 500 piksel.

Facebook – Instagram Reklamcılığı Konusunda kendinizi Geliştirmek için eğitimlerimize katılın:

Instagram Görsel Boyutları 2024

Instagram’ın kullanıcı tabanı diğer birçok sosyal medya ağından çok daha gençtir. ABD’de 18 ila 29 yaş arasındaki kişilerin %70’inden fazlası Instagram kullandığını bildirirken, 30 ila 49 yaş arasındaki kişilerin %50’sinden azı Instagram kullanıyor. Daha ileri yaş gruplarında benimseme oranı büyük oranda düşmektedir. Genç kitlelerin ilgisini çekmenin daha da zor olduğu günümüzde Instagram’da doğru boyutta gönderi paylaşmak bu nedenle çok önemlidir.

Instagram Görsel Tasarımlar İçin Hızlı İpuçları:

  •  Gönderiler için en iyi dosya formatı: jpg veya png’dir.
  • Profil fotoğrafları + vurgulanan küçük resimler daire şeklinde olduğundan, kare bir fotoğraf yüklerseniz hiçbir önemli öğenin kırpılmadığından emin olun.
  • 320×320 piksel olan profil fotoğrafı dışında: Genişlik her zaman 1080 pikseldir
  • karusel yüksekliği 566 ile 1350 piksel arasındadır
  • Hikaye ve Reel yüksekliği 1920 pikseldir ancak merkezdeki 1420 piksel kesilme riski olmayan “güvenli bölgedir.

Instagram profil resmi boyutu: 320 x 320 piksel’dir.

  •  Instagram profil fotoğrafları 110 x 100 pikselde görüntülenir, ancak resim dosyaları 320 x 320 pikselde saklanır; bu nedenle en az bu kadar büyük bir resim yüklediğinizden emin olun.
  • Boyutlar kare formatında olsa da Instagram profil fotoğrafları daire şeklinde görüntüleniyor. Fotoğrafta odaklanmak istediğiniz öğelerin kırpılmaması için ortalandığından emin olun.

Instagram gönderi boyutları (feed fotoğrafları):

  •  Yatay: 1080 x 566 piksel
  • Dikey: 1080 x 1350 piksel
  • Kare: 1080 x 1080 piksel
  • Desteklenen en boy oranları: 1,91:1 ile 4:5 arasında herhangi bir yerdir.
  • Önerilen resim boyutu: 1080 piksel genişlik, 566 ile 1350 piksel arası yükseklik (görüntünün yatay veya dikey olmasına bağlı olarak)
  • Fotoğraflarınızın Instagram’da en iyi şekilde görünmesini istiyorsanız 1080 piksel genişliğinde bir görsel yüklemeyi hedefleyin.
  • Boyutu 1080 pikselin üzerinde olan bir Instagram görselini paylaştığınızda Instagram, görseli 1080 piksele kadar küçültecektir .
  • Çözünürlüğü 320 pikselin altında olan bir fotoğrafı paylaşırsanız Instagram, fotoğrafı 320 piksele kadar boyutlandıracaktır.
  • Görseliniz 320 ila 1080 piksel genişliğindeyse Instagram, fotoğrafın en boy oranı 1,91:1 ila 4:5 (yükseklik 566 ila 1350 piksel arasında ve genişliği 1,91:1 ila 4:5) olduğu sürece, fotoğrafı orijinal çözünürlüğünde tutacaktır. 1080 piksel).
  • Yüklediğiniz Instagram görseli farklı bir oransa platform, fotoğrafınızı desteklenen bir orana uyacak şekilde otomatik olarak kırpacaktır.

 Instagram fotoğraf küçük resmi boyutları:

  • Ekran boyutu: 161 x 161 piksel
  • Önerilen yükleme boyutu: 1080 piksel genişliğinde
  • Instagram’ın bu küçük resimlerin 1080 x 1080 boyutundaki sürümlerini sakladığını unutmayın.
  • Instagram akışınızı geleceğe hazır hale getirmek ve pikselleşmeyi önlemek için mümkün olduğunca büyük görseller yükleyin.

 Instagram Hikayeleri görsel boyutu: 1080 x 1920 piksel’dir.

  •  Bu 9:16 en-boy oranıdır.
  • Daha küçük piksel boyutuna (ancak aynı en boy oranına) sahip bir görselin yüklenmesi, Hikayenin hızlı bir şekilde ara belleğe alınması anlamına gelir.
  • Bu oranı kullanmazsanız Hikaye garip bir şekilde kırpılarak, yakınlaştırılarak görüntülenebilir veya ekranın büyük bölümleri boş bırakılabilir.
  • Instagram Reels’ de aynı boyutu kullanır.

 Instagram Carousel (Döngü) Görsel Boyutları:

  •  Yatay: 1080 x 566 piksel
  • Dikey: 1080 x 1350 piksel
  • Kare: 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: yatay (1,91:1), kare (1:1), dikey (4:5)
  • Önerilen resim boyutu: 1080 piksel genişlik, 566 ile 1350 piksel arası yükseklik (görüntünün yatay veya dikey olmasına bağlı olarak)

 Instagram Reels boyutları:

  •  1080×1920 piksel
  • Bu 9:16 en-boy oranıdır.
  • Kapak fotoğrafı: 1080 x 1920 piksel
  • Reels’in profil feed’inizde 1:1 görsele, ana sayfa feed’inizde ise 4:5 görsele kırpıldığını unutmayın.

 Instagram reklamlarının görsel boyutları:

  •  Yatay: 1080 x 566 piksel
  • Kare: 1080 x 1080 piksel
  • Minimum genişlik: 320 piksel
  • Maksimum genişlik: 1080 piksel
  • Desteklenen en boy oranları: 1,91:1 ile 4:5 arasında herhangi bir yer
  • Unutmayın: Kullanıcıların akışlarında görünen Instagram reklamlarında 30’dan fazla hashtag bulunamaz.
  • Ayrıca bir reklamın ana metninde ve başlığında yer alan karakter sayısına ilişkin öneriler de mevcuttur .

 Instagram Stories reklamları için görsel boyutları: 1080 x 1920 piksel

Instagram, hikayelerin kaplanmasını önlemek için görselin üst ve alt kısmının kabaca %14’ünün (250 piksel) metin ve logolardan arındırılmasını öneriyor.

Pinterest Görsel Boyutları 2024

Pinterest birçok kullanıcı için bir fikir edinme yeridir. Pinterest’e göre, kullanıcıların yaklaşık %85’i yeni bir projeye başlamak için bilgi ararken ağa güvendiklerini bildiriyor. Bu nedenle Pinterest’te doğru görselleri kullanmak satışlarınızın artmasına yardımcı olabilir.

Pinterest profil resmi boyutu: 165 x 165 piksel (önerilir)

  • (Profil fotoğrafınızın daire şeklinde görüntüleneceğini unutmayın.)
  • Profil kapak fotoğrafı için Pinterest görsel boyutu: 800 x 450 piksel (minimum)Kapa
  • k fotoğrafı alanına portre fotoğrafı yerleştirmekten kaçının.
  • Bunun yerine 16:9 en boy oranına sahip bir yatay fotoğraf kullanın.)

 Pinler için Pinterest görsel boyutları:

  •  En boy oranı: 2:3 (önerilir)
  • Kare pimler: 1000 x 1000 piksel
  • Önerilen boyut: 1000 x 1500 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 20MB
  • 2:3 en boy oranını korumak, markanızın hedef kitlesinin görselin tüm ayrıntılarını akışlarında görmesini sağlar.
  • Akışta Pinler 236 piksellik sabit genişlikte görüntülenir.
  • Farklı en boy oranına sahip Pinler oluşturmak istiyorsanız Pinterest’in görselleri alttan kırptığını bilin.
  • Hem PNG hem de JPEG dosyaları kabul edilir.

 Koleksiyonlar için Pinterest görsel boyutları :

  •  En boy oranı: 1:1 (önerilen) veya 2:3
  • Önerilen boyut: 1000 x 1000 piksel veya 1000 x 1500 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 10MB
  • Bu format, üç küçük resmin üzerinde tek bir ana resim olarak görünür.
  • Tüm görsellerin aynı en boy oranına sahip olması gerekir.
  • Koleksiyonlar mobil cihazlardaki akışlarda görünür.
  • Hem PNG hem de JPEG dosyaları kabul edilir.
  • Koleksiyonlar aynı zamanda Pinterest’te bir reklam formatı da olabilir.

 Hikaye Pinleri için Pinterest görsel boyutu:

  •  En boy oranı: 9:16
  • Önerilen boyut: 1080 x 1920 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 20MB

 Reklamlar ve karuseller için Pinterest görsel boyutları:

  • Uygulama yükleme reklamları: Standart Pinlerle aynı özellikler. 2:3 en boy oranı önerilir. 1000 x 1500 piksel önerilir.
  • Karausel Pinleri ve reklamlar: 1:1 veya 2:3 en boy oranı. 1000 x 1500 piksel veya 1000 x 1000 piksel önerilir. Bir karausel en fazla 5 resim dahil edilebilir.
  • Alışveriş reklamları: Standart Pinlerle aynı özellikler. 2:3 en boy oranı önerilir. 1000 x 1500 piksel önerilir.

X (Twitter) Görsel Boyutları 2024

Resim içeren Tweetler, resim içermeyen Tweetlere göre sürekli olarak daha fazla tıklama, daha fazla beğeni ve daha fazla Retweet alır. Aslında görsel içeriğe sahip Tweetlerin etkileşim alma olasılığı üç kat daha fazladır .Bu nedenle, X (eski adıyla Twitter) için doğru görselleri seçmek ve harika görsel içerikler oluşturmak önemlidir.

Profil fotoğrafları için X (Twitter) görsel boyutları: 400 x 400 (önerilir)

  • Minimum resim boyutu : 200 x 200 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 2MB

 X (Twitter) başlık fotoğrafı boyutu: 1500 x 500 piksel (önerilir)

  •  Görüntüyü geleceğe hazır hale getirmek için maksimum boyutu kullanmak en iyisidir.
  • Başlık resimleri 3:1 en boy oranına göre kırpılır.
  • Başlık görsellerinin görüntülenme şeklinin, kullanılan monitöre ve tarayıcıya bağlı olarak değişeceğini unutmayın.

 Yayın içi fotoğraflar için X (Twitter) görsel boyutları: 1600 x 900 piksel (önerilen)

  •  Minimum boyut: 600 x 335 piksel
  • Önerilen en boy oranı: masaüstünde 2:1 ile 1:1 arasındaki herhangi bir en boy oranı; Mobil cihazlarda 2:1, 3:4 ve 16:9
  • Desteklenen formatlar: GIF, JPG ve PNG
  • Maksimum dosya boyutu: Mobil cihazdaki fotoğraflar ve GIF’ler için 5 MB’a kadar. Web’de 15 MB’a kadar.

 X (Twitter) kartı görsel boyutu:

  •  X (Twitter), bir gönderinin URL içerdiğini algılar. Platform daha sonra bu web sitesini tarar ve özet kartı için bir resim de dahil olmak üzere içerik çeker. ( Bu arada, her şey bu şekilde çalışıyor .)
  • Minimum boyut: 120 x 120 piksel
  • Desteklenen formatlar : GIF, JPG, PNG
  • Maksimum dosya boyutu: 1MB
  • Özet kartınızın neye benzeyeceğini test edebilir ve kart doğrulayıcıyı kullanarak bir önizleme görebilirsiniz .
  • Bir dizi farklı X kartı ve aynı zamanda bir dizi boyut vardır . Normal özet kartlarının yanı sıra büyük resimli özet kartları, uygulama kartları ve oyuncu kartları da bulunmaktadır.

 Reklamlar için X (Twitter) resim boyutları:

  •  Tek ve çok resimli tweetler: Minimum 600 x 335 piksel, ancak en iyi sonuçlar için daha büyük resimler kullanın.
  • Web sitesi kartı resmi: 1,91:1 en boy oranı için 800 x 418 piksel. 1:1 en boy oranı için 800 x 800. Maksimum dosya boyutu 20MB.
  • Uygulama kartı görüntüsü: 1:1 en boy oranı için 800 x 800 piksel. 1,91:1 en boy oranı için 800 x 418 piksel. Maksimum dosya boyutu 3MB.
  • Döngüler: 1:1 en boy oranı için 800 x 800 piksel. 1,91:1 en boy oranı için 800 x 418 piksel. 2-6 resim kartı için maksimum dosya boyutu 20MB.
  • Doğrudan Mesaj kartı: 1,91:1 en boy oranı için 800 x 418 piksel. Maksimum dosya boyutu 3MB.
  • Konuşma kartı: 1,91:1 en boy oranı için 800 x 418 piksel. Maksimum dosya boyutu 3MB.

YouTube Görsel Boyutları 2024

YouTube, Google’dan sonra en büyük ikinci arama motorudur. YouTube bir video platformu olsa da, profil ve kapak fotoğrafınız haricinde videolarınızın kapak fotoğrafları ile de hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.

YouTube profil fotoğrafı boyutu: 800 x 800 piksel (önerilir)

  •  En iyi sonuçları elde etmek için fotoğrafınızın odağının ortalandığından emin olun.
  • Dosyalar JPEG, GIF, BMP veya PNG olmalıdır. Animasyonlu GIF’ler çalışmaz.
  • Fotoğraflar 98 x 98 piksel çözünürlükte işlenecektir.

 YouTube banner görselinin boyutu: 2048 x 1152 piksel (minimum)

  •  En boy oranı: 16:9
  • Metin ve logolar için kesilmeden minimum alan: 1235 x 338 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 6MB

 YouTube video boyutu: 1280 x 720 piksel (minimum)

  • YouTube, satış veya kiralama amaçlı videoların daha yüksek piksel sayısına sahip olmasını önerir: 1920 x 1080 piksel.
  • YouTube, HD standartlarını karşılamak için videoların 1280 x 720 piksel olmasını gerektirir.
  • Bu 16:9 en-boy oranıdır.
  • YouTube küçük resim boyutu: 1280 x 720 piksel

LinkedIn Görsel Boyutları 2024

LinkedIn’in Yaklaşık 800 Milyon Kullanıcısı Var ve LinkedIn hakkında oldukça şaşırtıcı olan şey, sosyal medya ağları açısından en güvenilir platform olarak kabul edilmesidir. Bu, LinkedIn’de insanları kolayca kazanabileceğiniz ve aşırı satışçı olarak görülmeden işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturabileceğiniz anlamına gelir.

  • Profil fotoğrafı boyutu: 300 x 300 piksel’dir.
  • Sayfa kapak resmi boyutu: 1128 x 191 piksel’dir.
  • Ana görüntü boyutu: 1128 x 376 piksel
  • Özel modüller görüntü boyutu: 502 x 282 piksel
  • Şirket fotoğrafları resim boyutları: 900 x 600 piksel
  • Kare logo: En az 60 x 60 piksel

Linkedin Görsel İpuçları

LinkedIn’in toplam 950 milyondan fazla kullanıcı tabanı var. LinkedIn kullanıcılarının yaklaşık %20’si (veya 180 milyonu) üst düzey yöneticilerden oluşuyor. Bu nedenle özellikle b2b müşterilerinizin dikkatini çekmek için LİnkedIn’de doğru görsel boyutları ile paylaşım yapmalısınız.

LinkedIn Görsel boyutları için hızlı ipuçları:

  • Gönderiler için en iyi dosya formatı: pdf’dir.
  • Profil ve kapak fotoğraflarının boyutları kişisel ve iş profillerine göre farklılık gösterir; aşağıdaki boyutları kontrol edin.
  • Bir gönderiye URL yapıştırdığınızda otomatik bir küçük resim görünecektir; kendi küçük resminizi yüklemek için görsele tıklayın.

Profil fotoğrafları için LinkedIn görsel boyutları: 400 x 400 piksel veya daha büyük (önerilir)

  • LinkedIn, 7680 x 4320 piksele kadar fotoğrafları barındırabilir.
  • Ayrıca 8 MB’a kadar dosyaları işleyebilir, bu nedenle geleceğe hazır olmak için mümkün olduğu kadar büyük dosyaları yükleyin.
  • Kişisel profil kapak fotoğrafları için LinkedIn görsel boyutları: 1584 x 396 piksel (önerilir) En boy oranı: 4:1’dir.
  • Dosyanızın 8 MB’tan küçük olduğundan emin olun.
  • Kapak fotoğrafları mobil ve masaüstü cihazlarda farklı şekilde kırpılır. Bitirmeden önce profilinizi her iki ekranda da görüntülediğinizden emin olun.

Şirket sayfaları için LinkedIn görsel boyutları:

  • Şirket logosu boyutu: 300 x 300 piksel
  • Sayfa kapağı görseli boyutu: 1128 x 191 piksel
  • Hayat sekmesi ana görsel boyutu: 1128 x 376 piksel
  • Life sekmesi özel modüller resim boyutu: 502 x 282 piksel
  • Life sekmesi şirket fotoğrafları görsel boyutları: 900 x 600 piksel
  • Kare logo: En az 60 x 60 piksel
  • Şirket sayfanızda görsel güncellemeleri yayınlarken PNG veya JPG görselleri kullandığınızdan emin olun.
  • 1,91:1 en boy oranını kullanın.
  • Önerilen LinkedIn gönderi boyutu 1200 x 628 pikseldir.
  • Bu LinkedIn görsel boyutu aynı zamanda LinkedIn Vitrin sayfaları için de geçerlidir .
  • Blog gönderisi bağlantı görselleri için LinkedIn görsel boyutları: 1200 x 627 piksel (önerilir)
  • Bir güncellemede bağlantı paylaşmak için LinkedIn özel görsel boyutu: 1200 x 627 piksel (önerilir)
  • Bir güncellemeye bir URL yapıştırırken, makale veya web sitesi başlığıyla birlikte, varsa otomatik olarak oluşturulmuş bir küçük resim önizlemede görünebilir.
  • Ancak metin kutusunun altındaki Resim simgesini tıklayıp bilgisayarınızdan bir fotoğraf seçerek özelleştirebilirsiniz .
  • Görüntüde 1,91:1 oranı kullanılmalıdır.
  • Minimum 200 pikselden fazla genişlik olmalıdır.
  • Resim genişliği 200 pikselden azsa gönderinin sol tarafında küçük resim olarak görünecektir.

Reklamlar için LinkedIn görsel boyutları:

  • Reklamlar için şirket logosu boyutu: 100 x 100 piksel
  • Spotlight reklamları logosu boyutu: 100 x 100 piksel
  • Spotlight reklamları özel arka plan resmi: 300 x 250 piksel
  • Sponsorlu içerik görselleri: 1200 x 627 piksel (1,91:1 en boy oranı)
  • Sponsorlu içerik döngüsü resimleri: 1080 x 1080 piksel (1:1 en boy oranı)

TikTok Görsel Boyutları 2024

Tüm sosyal medya ağlarında kullanıcılar en fazla zamanı TikTok’ta geçiriyor. Bu yüzden TikTok’da doğru boyutlarda içerikler paylaşmanız gerçekten çok önemlidir.

TikTok Görselleri İçin Hızlı İpuçları:

  • Videolarda metin kullanırken, metnin kesilmesini önlemek için ortayı, ortasından biraz daha yükseği hedefleyin.
  • Mobil boyutların değişmesi nedeniyle videonuz için güvenli bir alan belirlemek zor olabilir. Aşağıda güvenli alanlara ilişkin kaba bir kılavuz bulunmaktadır.
  • TikTok profil fotoğrafı boyutu: 20 x 20 piksel (yüklenecek minimum boyut)
  • Minimum yükleme boyutu 20 x 20 olsa da, geleceğe hazırlık amacıyla daha yüksek kalitede bir fotoğraf yükleyin.
  • TikTok video boyutu: 1080 x 1920
  • Tik Tok videoları için ideal en boy oranı 9:16’dır.
  • TikTok carausel görsel boyutu: 1080 x 1920 (en iyi sonuçlar için)
  • Tik Tok carausel görselleri için ideal en boy oranı 9:16 veya 1:1’dir ancak 4:5 oranlı görseller de yayınlayabilirsiniz.

Doğru Sosyal Medya Görsel Boyutlarını Kullanmak Neden Önemlidir?

İnsanların gördükleri görsel içeriğin yüzde 65’ini neredeyse üç gün sonra hatırlayabildiğini biliyor muydunuz ? Bu istatistik, özellikle okunduktan üç gün sonra yalnızca yüzde 10’u geri çağrılan yazılı içerikle karşılaştırdığınızda etkileyicidir. Yine de umarım, bu blog gönderisini üç gün içinde unutmazsınız! 🙂

Sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda görsellerin gücünü göz ardı etmemeniz gerektiği çok açık. Ancak, sosyal medya için sürekli değişen görüntü boyutu yönergelerine ayak uydurmak zor. Garip bir şekilde kırpılmış veya belirli cihazlarda görüntülenemeyen bir görsel yayınladığınızda görsel yayınlamanın etkisi azalır, bu nedenle doğru olanı yapmak önemlidir. Bu nedenle Facebook, Instagram, Pinterest, X, YouTube, LinkedIn ve TikTok için bu sosyal medya görsel boyutu kılavuzunu oluşturduk. Yıl boyunca içerik oluştururken tekrar başvurabilmeniz için bu sayfayı yer imlerine eklediğinizden emin olun.

Göz Alıcı Sosyal Medya Tasarımları Oluşturmak İçin Ücretsiz Araçlar

Photoshop gibi fotoğraf düzenleme araçlarını kullanmayı bilmiyor musunuz? Üzülmeyin, doğru sosyal medya görsel boyutlarını oluşturmak için grafik tasarımcı olmanıza gerek yok. CanvaStencilSnappaPicMonkeyAdobe Spark ve Pixlr gibi fotoğraf düzenleme araçları işinizi çok kolaylaştıracak. Bu araçların her birinde mükemmel boyutta özelleştirilebilir sosyal medya tasarım şablonları var! Mutlaka deneyin ve size en uygun olan fotoğraf düzenleme aracını keşfedin.

Bonus İpucu: Sosyal Medya Tasarımları İçin Desteğe mi İhtiyacınız Var?

Sosyal medya tasarımları için desteğe mi ihtiyacınız var? Survivor Dijital Pazarlama Ajansı olarak, markanızın dijital dünyada parlamasını sağlayacak yaratıcı ve etkili tasarımlar sunuyoruz. Görsel içeriklerin gücünü kullanarak hedef kitlenize ulaşın ve etkileşiminizi artırın. Özgün grafik tasarımlar, etkileyici görsel stratejiler ve dikkat çekici kampanyalar ile sosyal medya hesaplarınızı bir adım öne taşıyın. İhtiyaçlarınıza özel çözümlerimiz için şimdi teklif isteyin!