En iyi ücretsiz ve ücretli sosyal medya analitik araçları

Sosyal medya platformlarından en iyi şekilde yararlanabilmenin yolu ise analiz edebilmekten geçiyor. Peki En iyi ücretsiz ve ücretli sosyal medya analitik araçlarını öğrenmek ister misiniz?

  • Buffer : Buffer’ın  Pro  ve  Business  planları ile, sosyal medyada yayınladığınız her güncelleme için tüm önemli katılım istatistiklerini alırsınız.   Ücretlidir.
  • SproutSocial : Kapsamlı bir sosyal medya yönetimi ve izleme aracıdır. Kanallar arası sosyal dinleme özellikleri, konuların, etiketlerin ve anahtar kelimelerin bağlamsal ve niteliksel bir analizini gerçekleştirir. İçeriğinizin görsel ve sezgisel raporlarından çeşitli sosyal ağlarda nasıl performans gösterdiğini anlayabilirsiniz.   Ücretlidir.
  • Hootsuite : Sosyal medya yönetimi, dinleme, yayıncılık ve analitik araçlarının mükemmel bir birleşimidir.  200’den fazla ölçüm arasından seçim yaparak raporları özelleştirebilir ve bunları PDF, Excel veya PowerPoint formatlarında dışa aktarabilirsiniz. Ücretlidir.
  • ZohoSocial:  Tüm operasyonel iş akışınıza özen gösteren CRM, işbirliği ve diğer SaaS seçeneklerine sahip benzersiz ve güçlü bir yazılım paketidir.  Ücretlidir.
  • Sendible:  önemli izleme, dinleme ve raporlama özelliklerine sahip bir sosyal medya yönetim aracıdır. Size dijital kanallar üzerinden post içerik ve katılım, bahsetme ve izleyici profilleri hakkında kullanıma hazır bilgiler sunar. Sendible ayrıca, markanız hakkında söylenenleri çeşitli web ve sosyal platformlarda izlemenize izin verir ve dikkatinize veya yanıtınıza ihtiyaç duyabilecek sözleri tanımlar. Sürükle ve bırak oluşturucu ile sunum kalitesinde raporlar oluşturabilirsiniz. Ücretlidir.
  • Keyhole: Markanız veya rakipleriniz için erişim, en iyi paylaşımlar, ses payı ve daha fazlası gibi birçok bilgi sağlayan hashtagleri, anahtar kelimeleri ve hesapları izlemenizi sağlar.
  • RivalIQ: Analizleri sadece sosyal medya platformlarında yapmaz aynı zamanda SEO ile karşılaştırmanızı sağlıyor. Ayrıca, Facebook ve Instagram reklamlarını analiz eder ve 24 aya kadar geçmiş verilere sahiptir. Bu şekilde, rakipleriniz için çalışan genel dijital stratejileri saptayabilir ve taktiklerini öğrenebilirsiniz. Ücretlidir
  • SocialReport: Blogların yanı sıra birden fazla sosyal ağdaki etkinliğinize genel bir bakış sunar. Yeni konuları takip edebilir, YG’yi ölçebilir ve verileri kullanışlı bir rapor düzenine aktarabilirsiniz. Social Report, sosyal profillerinizi ve rakiplerinizin profillerini izlemenizi kolaylaştırır. Müşteri verilerinizi yapılandırmak ve yönetmek için kullanışlı seçenekler içerir. Ücretlidir.
  • Socialbakers: İhtiyaç duyabileceğiniz tüm temel kaynakları içeren bir analiz araçları topluluğudur – çoklu profillerin izlenmesi, temel performans göstergeleri, rekabetçi zeka ve otomatik raporlar. Analytics araçlarının yanı sıra, Socialbakers ayrıca içeriğinizi yayınlamak ve optimize etmek, etkileyicileri belirlemek, dijital kişisel haritalandırma ve sosyal medyada müşteri hizmetleri için araçlar sunar. Ücretlidir.
  • Iconosquare: Facebook ve Instagram hesaplarınızın performansını izlemenize, büyütmenize ve raporlamanıza yardımcı olur.  Ücretlidir.
  • Tailwind: içeriği planlamanıza, konuşmaları izlemenize ve performansı analiz etmenize yardımcı olan bir Pinterest ve Instagram pazarlama çözümüdür. Instagram’daki en iyi hashtag’leri Hashtag Finder ile tanımlayabilirsiniz. Ücretlidir.
  • Likealyzer: Facebook sayfa analiz aracıdır. Facebook Sayfanızı denetler ve günlük gönderiler, gönderim başına katılım, zamanlama ve gönderilerin uzunluğu gibi metrikleri döndürür. Ayrıca Likealyzer, Sayfa performansını 70’ten fazla farklı veri noktasına dayanarak derecelendirir ve sonuçlara göre iyileştirme önerileri sunar.
  • UnionMetrics: Twitter analizlerinizin ücretsiz bir görüntüsünü sağlayan TweetReach’i satın almıştır.  Herhangi bir anahtar kelime, # veya kullanıcı adı yazın; erişim, etkileşim, etkinlik ve katılımcılar için analiz ve grafikler elde edin. Markalı hashtagleri izlemek ve sektördeki anahtar kelimeleri analiz etmek için oldukça değerlidir. Twitter veya Instagram’daki herhangi bir hashtag için potansiyel erişimleri ölçümleyebilirsiniz. Ücretlidir.
  • Quintly: Tüm büyük kurumsal ağları kapsayan kurumsal düzeyde bir analitik araçtır.  Size veya rakiplerinize ait birden fazla sayfa ekleyerek, bunları önceden belirlenmiş karşılaştırma ölçütleriyle veya birbirleriyle karşılaştırabilirsiniz. Ücretlidir.
  • Followerwonk: Takipçilerle ilgili detaylı analiz verir. Twitter kullanıcı adı girin (sizin veya bir başkasının) ve takipçiler ve izleyenlerle ilgili istatistikleri görün. Hedeflenen kullanıcıları profillerinde veya biyografilerinde kullanılan anahtar kelimelere göre bulabilirsiniz. İstatistiklerinizi görsel bir grafik yardımıyla rakiplerinizle karşılaştırabilirsiniz. Ücretli seçenekler : ayda 29 ve 79 dolar
  • SparkToro: Sahte takipçi denetimi de yapabileceğiniz twitter analiz aracı
  • Audiense: Twitter profillerinin en kapsamlı analizlerinden birini sunar. Takipçilerinizin, meslektaşlarınızın veya rakiplerin yeri, dili, ilgi alanları ve etkisi hakkında bilgi toplayabilirsiniz. En iyi özelliği DM ler için Kendi chatbot’unuzu yaratabilirsiniz. Ücretli seçenekler : ayda 9 $ ve 89 $
  • Klear: Twitter ve Instagram’da hashtag’leri izleyerek analiz oluşturabilirsiniz. Sosyal etkinliğiniz, katılım, içerik performansı, hayran kitlesindeki büyüme ve marka bilinirliği için PDF raporları oluşturabilirsiniz. Instagram Youtube ve twitter için kullanılır.
  • Talkwalker: büyük sosyal medya platformlarında, haberlerde, bloglarda ve forumlarda hashtag’ler ve anahtar kelimeler için sınırsız ücretsiz arama sağlar. güçlü bir marka izleme platformudur. Müşterilerin markalarınız, ürünleriniz, etkinlikleriniz veya kampanyalarınız hakkında neler söylediklerini gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz. Kitlenizdeki yaş, cinsiyet ve meslek gibi demografik bilgileri edinebilirsiniz. Ücretli seçenekler : yıllık 9.600 ABD doları ve özel fiyatlandırma
  • Squarelovin  Instagram için kullanıcı tarafından oluşturulan bir içerik platformudur ve ücretsiz bir Instagram analiz aracı vardır . Birden fazla Instagram hesabını araca bağlayabilir ve bir gösterge tablosunu kullanarak yönetebilirsiniz.
  • SimplyMeasured: 25.000’e kadar takipçisi olan hesaplar için ücretsiz Instagram analizi sunar . Yapmanız gereken tek şey üye olmak ve Simply Measured size son iki hafta boyunca Instagram hesabınızla ilgili bir rapor verecek.
  • UnionMetrics : çok kanallı bir sosyal analitik platformudur. Ücretli aracın algoritmalarından bazılarını kullanan ücretsiz Instagram hesap kontrolü sunar .
  • Websta: Güçlü, ücretsiz Instagram analiz aracıdır. Squarelovin’ın Instagram analiz aracıyla benzer ancak daha fazla özelliğe sahip. Örneğin, en fazla üç özel yayın oluşturabilir, yazılarınızdaki yorumları yanıtlayabilir ve öne çıkan kullanıcıları ve en popüler hashtag’leri keşfedebilirsiniz.
  • INK361: Aynı zamanda bir Instagram yönetim aracıdır.  Ücretsiz planında, hesabınızla ilgili temel izleyici görüşlerini ve verilerini alacak, yorumları yanıtlayacak ve en fazla üç özel çevre oluşturacaksınız. Özel çevreler, belirli hesaplardaki içeriği izlemenizi sağlar.
  • SocialRank bir Instagram ve Twitter takipçisi yönetim aracıdır. Takipçilerinizi daha iyi ilişkilendirebilmeniz için takipçilerinizi bölümlendirmenize, tanımlamanıza ve anlamanıza olanak tanır. Bir veri analizi aracından ziyade kitle görüş aracıdır.
  • Google Analytics : Web sitesi trafiğini son ayrıntısına kadar analiz etmek için oluşturulmuş olsa da, sosyal medyanın bir pazarlama kanalı ve trafik kaynağı olarak etkisini analiz etmek için de çok yararlıdır. 
  • Facebook Insights : Tüm Sayfa yöneticileri için mevcut olan  Facebook Insights , yayınlarınızın, hayranlarınızın ve erişiminizin arkasındaki tüm istatistikleri gösterir. Ek olarak, Trendler sekmesinden, diğer Facebook sayfalarının performansı hakkında bilgi veren İzlenecek Sayfaların bir listesini ayarlayabilirsiniz  .
  • InstagramInsights: Bir Instagram İşletme Profiline sahipseniz, Instagram’ın uygulama içi analiz uygulaması olan Instagram Insights’a erişebileceksiniz. Profiliniz, yayınlarınız, hikayeleriniz ve reklamlarınız hakkında kapsamlı bir veri yelpazesi sunar. Ayrıca, takipçileriniz hakkında en aktif zamanları ve günleri gibi ayrıntılı bilgilere de sahiptir.
  • TwitterAnalytics: Twitter, profilinizin 28 günlük bir özetini sunar ve profil ziyaretleri, takipçi büyümesi, tweet gösterimleri ve sizden bahsedenlerle ilgili verileri gösterir.
  • LinkedInAnalytics : Şirketinize veya kuruluşunuza ait bir Sayfa için, güncellemelerinizle olan ilişkilerinizi izleyebilir, ayrıca takipçileriniz ve ziyaretçilerinizle ilgili çeşitli ölçümleri görebilirsiniz.
  • YouTubeAnalytics : YouTube Analytics, videolarınızın ve kanallarınızın performansını izlemek için kapsamlı bir sistemdir. Tahmini trafik kaynakları, izleme süresi, görünümler, kazançlar, reklam performansı, izleyicilerin tutulması ve aboneler dahil olmak üzere çok sayıda metrik rapor eder.
  • Iconosquare — 14 günlük ücretsiz deneme sürümü ile aylık 9 ABD Doları veya yıllık 54 ABD Doları’ndan başlayan fiyatlar
  • Minter.io — 14 günlük ücretsiz deneme süresiyle ayda 20 ABD dolarından başlayan fiyatlar
  • InfluencerDB — ücretsiz bir planla aylık 99 € (yaklaşık 100 $) başlayan fiyat
  • Dash Hudson Instagram Insights —  özel fiyat paketleri

Bu yazımızda ilginizi çekebilir: “Ücretsiz Sosyal Medya Analiz Araçları”