Müzisyenler için YouTube Pazarlama İpuçları ve Stratejileri

Son yıllarda sosyal medya platformlarında video izlenme oranlarının artması, müzisyenlerin şarkılarını geniş kitlelere duyurmalarını oldukça kolaylaştırmıştır. Ancak şu da bir gerçek ki rekabetin arttığı durumlarda kalabalığın arasından sıyrılmak zordur ve çoğu müzisyen için albüm/şarkı tanıtımı zor ve cesaret kırıcı süreçte ilerleyebilir. Ancak doğru bir pazarlama stratejisi belirlerseniz bu müziğinizi dünya ile paylaşma açısından size hızlı ve kolay ilerleyeceğiniz bir yol açılacaktır.

Önemli İçerik Paylaş

Gerçekten başarılı olmak istiyorsanız, izleyicilerinize değerli içerikler sağlamanız gerekir. Bir milyon insanın şarkılarınızı indirmesini istiyorsanız, dinlemeye değer şarkılar oluşturmanız gerekir. Sonuçta, amacınız, onları dinleyen insanlardan duygusal bir yanıt çıkaran şarkılar yazmak olmalıdır. İyi bir ritmi olan veya insanların kafalarına takılma eğiliminde olan şarkılar genellikle en sık paylaşılan, yani viral olabilecekleri anlamına gelir.

Düzenli Bir Temelde Yeni İçerik Ekleme

YouTube kanalınızın durgun kalmasına izin vermeyin. Bunun yerine, abonelerinizi meşgul tutmak için sürekli olarak yeni videolar ekleyin. Haftalık olarak yeni şarkılar yazmak zorunda değilsiniz. Abonelerinizle paylaşmak için yapabileceğiniz diğer küçük yaratıcı projeleri düşünün. Şarkı yazarken akılda kalıcı rifler, ilginç müzik videoları veya diğer küçük projelerle karşılaşabilirsiniz.

YouTube, düzenli olarak yayın yapan içerik oluşturucuları tercih eder. Sık sık yeni içerik eklerseniz, videolarınız “Önerilen” bölümünde listelenerek trafikte büyük bir artışa neden olabilir.

İnfluencerlar İle İlişkiler Kur

Doğrudan rakibiniz olmayan influencer ile çalışmak, birbirinize yardım etmenin harika bir yoludur. İnfluencer, YouTube’da çok sayıda abonesi olan veya diğer sosyal medya platformlarında büyük bir takipçisi olan kişidir. İnfluencer olarak adlandırılırlar çünkü yayınladıkları içeriğe göre kendilerine göre belirli bir alanda çok fazla etkiye sahiptirler. Bunun gibi insanlarla ilişkiler kurmak, müziğiniz hakkında bilgi edinmenin harika bir yoludur.

İzleyicinin Hemen Dikkatini Çek

Çoğu insan ilk birkaç saniye içinde bir video izlemeye devam mı etmeye veya başka bir şeye devam edip etmeyeceğine karar verir. Bu yüzden ilgilerini hemen yakalamak çok önemlidir. Büyük bir kancayı videonun başlangıcına atmak, insanları izlemeye devam etmeleri için çekmek için harika bir yoldur. Çok sayıda görüntünün olması da yardımcı olur – bu nedenle hızlı bir başlangıç ​​için YouTube görünümlerini satın alabilirsiniz.

Video içeriğiniz için başlıklar yazarken aynı şeyi yapmalısınız. Aranabilir ancak nişinizdeki diğer videolarla uyumlu olmayan benzersiz başlıklar bulmaya çalışın.

Markalaşmaya Odaklanın

YouTube’da başarılı olmak, çok sayıda abonelik almaktan ibaret değildir. İyi tanımlanmış bir stratejiye sahip olmak, uzun vadeli başarı şansınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Sonuçta, amacınız yalnızca bir YouTube kanalı oluşturmak yerine başarılı bir kişisel marka oluşturmak olmalıdır.

İçeriğinizi YouTube’da tanıtmanın yanı sıra, adınızı veya markanızın adını içeren bir web sitesi de oluşturmanız gerekir. Hayranlarınızı birden fazla online platformda büyütmeye odaklanan çok yönlü bir dijital reklamcılık planı oluşturun. İşiniz büyüdükçe, pazarlama hedeflerinizi hedef kitleniz hakkında öğrendiğiniz bilgilere dayanarak geliştirebilirsiniz.

Önemli Noktaların Kısa Bir Özeti

Yetenekli bir müzisyen olmak için yeterli değil – aynı zamanda mükemmel bir girişimci olmalısınız. Herhangi bir aktivite gibi, düzenli uygulamalarla daha iyi iş becerileri geliştirebilirsiniz. Gerçek sonuçları görmek istiyorsanız pazarlama çabalarınızla tutarlı kalın. Bu ipuçlarının hepsini düzenli olarak uygularsanız, YouTube kanalınız daha iyi performans göstermeye başlayacaktır.