ÖZEL OKUL PAZARLAMASI: Özel Okulların Pazarlama ve Reklam Stratejileri Nasıl Olmalı?

sosyal medya pazarlaması

İdeal bir senaryoda, özel okulunuza uygun olan her öğrenci başvuracaktır. Ancak elinin altında internet olan tüketicilerin vakit geçirmek, bilgi edinmek ve en iyisini bulmak için sürekli araştırma yaptıklarını unutmamak gerek.
Bu yoğun rekabet ortamında öğrencilerin ya da velilerin özel okulunuzu fark etmesini sağlamak, onların dikkatini çekebilmek daha zordur. Ayrıca, okulunuzu duyan öğrencilerin ya da velilerin yalnızca küçük bir bölümü başvuruda bulunmaya karar verecektir. Öyleyse, başlangıçta kurumunuzun farkındalığını artırırken, aynı zamanda özel okula kaydolmayı da artırmak için ne yapabilirsiniz?
Tam bu noktada doğru yapılandırılmış bir dijital pazarlama stratejisinin sizi rakiplerinizden birkaç adım öne çıkartacağını kesinlikle söyleyebiliriz.

Kimliğinizi Tanımlayarak Başlayın

Bariz olanla başlayalım: Herkesin özel bir okula ihtiyacı yoktur, çocuklarını özel okula kaydetmek istemezler. Bazı ebeveynler özel okullarla ilgilenirler ancak bütçeleri yeterli değildir. Bu nedenle pazarlama planınızda hedeflemeniz gereken kitle, sadece özel okulla ilgilenenler değil, aynı zamanda bunu karşılayabilenler olmalıdır. Bu ana hedef kitlenizi oluşturur. Ancak bu grup içinde daha küçük kitlelere sahip olmalı, hedefinizi daha da spesifikleştirmeli, segmentlere ayırmalısınız.
Kitlenizi aşağıdaki yollar ile segmentlere ayırabilirsiniz:

  • Demografiye göre: Yaş, cinsiyet, medeni durum, gelir, meslek, eğitim seviyesi
  • Konuma göre: Okula yakınlık, posta kodu, mahalle
  • Davranışa göre: Etkinlikler
  • Psikografiye göre: Değerler, tutum, yaşam tarzı, görüşler, ilgi alanları

Kime ulaşmaya çalıştığınızı belirledikten sonra, her grup için farklı mesajlar içeren içerikler ve reklam kampanyaları oluşturmalısınız. Örneğin sosyal aktiviteler, dans, tiyatro vb. belirli ders dışı etkinliklerle ilgilenen kişilere yönelik pazarlama mesajlarınızda bu programları vurgulayarak onların dikkatini çekebilirsiniz.
Mükemmel hedef kitleyi belirlemek için birden fazla deneme yanılma yapmanız gerekebilir fakat yine de en doğru kitleye ulaşmak için, okulunuzun değerlerine ve sunduğu olanaklara odaklanın. Ardından, sizinle aynı değerleri paylaşan veya sunduklarınıza ilgi gösteren insanları bulun.

Etkin ve Etkili Bir Web Sitesi Oluşturun

Günümüzde hemen hemen her işletmenin bir web sitesi olduğunu biliyoruz, ancak herkes web sitesini etkili bir şekilde kullanmıyor. 
Şunu unutmayın içerik pazarlaması yoluyla, potansiyel öğrencileri ve ailelerini web sitenize ve sonuçta okulunuza çekebilirsiniz. İçerik pazarlaması, hedef kitlenin talep ettiği bilgileri sağlar. Bir blog yazısı, içerik pazarlamasının klasik bir örneğidir. Okulunuz için bir blog oluşturun ve hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek yazı, video içerik, podcast, infografikler yayınlayın. Hedef kitleniz, bir Google araması aracılığıyla gönderilerinize rastlayacaktır. Ardından web sitenizi keşfetmeye ve bülteninize kaydolmaya devam edebilirler.
İçerik pazarlaması, hedef kitlenizle güven oluşturmanıza olanak sağlarken, onlara gerçekten aradıkları değerli bilgiler sağlar . Bu nedenle, hedef kitlenizi çekmek için içerik pazarlamasına odaklanmanız gerekir.

Sosyal Medya Planı Oluşturun

Diijital pazarlama stratejilerinin en önemli unsurlarından birisi de sosyal medyadır. Hedef kitleniz Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn ve YouTube ve diğer sosyal mecralarda geziniyorlar. Bu nedenle hedef kitlenizin en yoğun olarak yer aldığı sosyal mecralarda siz de var olmalısınız.

Reklamın Gücünden Yararlanın

Yazımızın girişinde hedef kitlenin interneti yoğun bir şekilde kullandığından bahsetmiştik ya, size kötü bir haberimiz var. Sadece hedef kitlemiz değil, rakiplerimiz de interneti yoğun bir şekilde kullanıyor. Bu nedenle internet reklamcılığı’ndan mutlaka faydalanmamız gerek.
Bu arada özel eğitim kurumumuz 18 yaş altı çocuklara hizmet veriyorsa, sektörün hassas konusunun çocuklar olduğunu unutmamalı ve kanunun bu konuda ne dediğini dikkate almalıyız. “Özel Öğretim Kurumlarının Reklamları” konulu, 06.04.2017 tarihli yazı ile, özel öğretim kurumlarının reklamlarında, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin resimlerinin kullanılamayacağını” bildirdi. Yazıda ayrıca, bu öğrencilerin öğrenim çağlarına yönelik modellenmiş resimlerinin de öğrenci resmi gibi kullanılamayacağı belirtiliyor.

Etkili Bir Reklam Stratejisi Tasarlarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Öncelikle Doğru reklam bütçesi ayırdığınızdan emin olmalısınız! Sadece özel okullar değil, bir çok sektörde reklam bütçeleri belirlenirken az ile başlayıp sonra getiriye göre reklam bütçesi artırılmak istenir. Bu pek verimli bir yaklaşım değildir. Kayıt Hunisinin her aşamasına odaklanmanız gerektiğini unutmayın. Farkındalık aşamasında ne kadar çok kişiye ulaşırsanız, kayıt aşamasında dönüşüm elde edeceğiniz kişi sayısı da artacaktır.

Kayıt Hunisi Nedir?

Eğer dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız ” satış hunisi ” terimini duymuş olabilirsiniz .Genel olarak, bir satış hunisi, bir markanın farkındalığından markaya ilgi duymaya, markanın ürün veya hizmetini arzulamaya, eyleme (genellikle bir satın alma) kadar kullanıcı yolculuğunu izler.
Okullar için kayıt hunisi, üç ana gruba ayrılmış benzer bir süreci takip eder: marka itibarı (farkındalık), pazarlama stratejisi (ilgi ve istek) ve kayıt (eylem).
İki ana özel okul pazarlama personasına dayalı farklılaştırılmış bir stratejiniz olmalıdır: öğrenciler ve ebeveynler.
Hem kayıt hunisinin aşamasına hem de ulaşmaya çalıştığınız kişiye dayalı pazarlama içeriği geliştirmek, potansiyel adaylarla güven oluşturmanıza ve uyum sağlamanıza yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizdeki herkese etkili bir şekilde ulaşmak için bloglar, sosyal medya, SEM ve video pazarlama gibi çeşitli ücretli ve organik kanalları kullanmalısınız
Analiz araçlarını ve izlemeyi kullanarak kampanyalarınızı sürekli olarak ölçmeli ve optimize etmelisiniz
Ve Hepsini kendiniz yapmak zorunda değilsiniz  özel okulunuz için daha fazla kayıt elde etmek için profesyonel bir dijital pazarlama ajansından destek alarak yürütebilirsiniz. Bu size daha fazla kayıt ve kendi işinize odaklanmak için bolca zaman sağlayacaktır. Survivor Dijital olarak size teklif sunmaktan mutluluk duyarız. Arayın sizin için neler yapabileceğimizi konuşalım:  +9.0850 840 6452

Bu blog yazımızda ilginizi çekebilir: Eğitim Sektöründe Dijital Pazarlama Stratejileri