2021 İnternet ve Sosyal Medya İstatistikleri

2021 sosyal medya ve internet istatistikleri

2020 hepimiz için oldukça enteresan bir yıldı. Tüm yaşantımızın bir anda değiştiği, iş yapış biçimimizin evrildiği ve teknolojinin daha da önemli hale geldiği 2020’de hepimiz internet ve sosyal medyada daha fazla vakit geçirdik.

Sanal müzeleri, sergileri ziyaret ettik ya da sosyal medyada vakit geçirdik. Peki internette ne kadar zaman geçirdik? E- ticaret sitelerinde ne kadar alışveriş yaptık ya da arama motorunda ne türlü aramalar yaptık? En çok hangi uygulamayı indirdik. İşte bu soruların cevabı bu yazımızda…

Hootsuite ve We Are Social ortaklığı ile yayınlanan bu yılki rapor, teknolojinin hayatımızdaki önemini bir kez daha ortaya koyuyor ve internet, sosyal medya, e-ticaret, video oyunları gibi içeriklerinde ne kadar arttığını gösteriyor.

Rapora göre dünya nüfusu toplamda 7.83 Milyar ve Birleşmiş Milletler bu rakamın şu anda yılda %1 arttığını söylüyor. Dünya çapında toplamda 4.66 Milyar insan internet kullanıyor ve bu rakam geçen yıldan bu yana %7.3 yani 316 milyon arttı.

TÜİK verilerine göreyse sadece Türkiye’de, internet kullanım oranı 2020 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde %79,0’dı ve bu oran bir önceki yıl %75,3’tü.

Dünyada mobil cihaz kullanımı 5.22 Milyar ve bu rakam nüfusun %66’sına denk geliyor.

Aktif olarak dünyada 4.20 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Bu rakam, geçtiğimiz 12 ayda 490 milyon artarak yıllık %13’ün üzerinde büyüme sağladı ve sosyal medya kullanıcılarının sayısı artık dünyadaki toplam nüfusun %53’ünden fazlasına tekabül ediyor.

Dijital 2021’e Göre Sosyal Medya Kullanımı

Covid-19’un etkisiyle beraber internet ve sosyal medya kullanımı arttı. Geçen yıldan bu yana sosyal medya kullanıcı sayısı ise %13 artış gösterdi.

Rapora göre; 2020 yılında her gün 1,3 milyondan fazla yeni kullanıcı sosyal medyaya katıldı. Bu da saniyede yaklaşık 15½ yeni kullanıcıya denk geliyor.

Tipik bir sosyal medya kullanıcısı her gün sosyal medyada en az 2 saat 25 dakika harcıyor ve bu haftanın 1 gününü sosyal medyada harcadığımız anlamına geliyor.

Sosyal medya kullanımını ülke bazında değerlendirecek olursak eğer, Filipin 4 saat 15 dakika ile dünyada en çok sosyal medya kullanan ülke ve ikinci sırada onu Kolombiya takip ediyor.

Rapor bize Japonya’daki kullanıcıların sosyal medyada günde 1 saatten bile az vakit harcadığını gösteriyor. Ancak bu yılki 51 dakikalık kullanım geçen yıla oranla %13 daha yüksek.

En Çok Hangi Sosyal Mecra Kullanılıyor ve İndiriliyor?

en çok kullanılan sosyal mecralar

Facebook her zaman olduğu gibi en çok kullanılan sosyal mecralar arasında ilk sırada yerini alıyor. Ardından 2.291 Milyon ile YouTube geliyor.

İnsanların sosyal medya kullanmalarındaki en büyük etken ise güncel olaylardan haberdar olmak istemeleri. Bunun ardındansa eğlenceli içerikler ve videolar geliyor 😊

Genel olarak sosyal medya kullanımlarına bakacak olursak;

  • İnsanların %98.3’ü Facebook’a mobil cihazlarından giriyor.
  • Her ay 2 milyar kullanıcısı YouTube’u ziyaret ediyor.
  • Instagram’da paylaşılan tüm postların etkileşim oranı %0.85 ama karusel postların etkileşim oranı %1.05 ile diğerlerine göre daha yüksek.
  • LinkedIn’i %56.9 ile erkekler, %43.1 ile kadınlar kullanıyor.
  • Snapchat’in en çok kullanıldığı ülke %71.4 ile Suudi Arabistan. En az kullanıldığı ülke ise Tayland.
  • Twitter’da kadın kullanıcı sayısı %31.5 erkek kullanıcı sayısı ise %68.5.
  • Whatsapp’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyar.
  • Gittikçe yükselişe geçen TikTok’un aylık kullanıcı sayısı 689 milyon ve aralık 2020’de 56 milyon kişi bu uygulamayı indirdi.
  • Whatsapp’ın gizlilik uygulamasından dolayı gündemden düşmeyen Telegram’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 500 milyon.

Ek olarak sosyal medya kullananların %98’i başka bir sosyal mecrayı da mutlaka kullanıyor.

Mobil Kullanım Oranları

App Annie’den alınan verilere göre, dünyanın dört bir yanındaki Android kullanıcıları her gün telefonlarında 4 saatten fazla zaman geçiriyor. Bu da Android kullanıcılarının son 12 ayda telefonda toplamda 3,5 trilyon saatten fazla zaman harcadıkları anlamına geliyor.

GWI’nın verilerine göreyse, tipik bir internet kullanıcısı günde toplam 3 saat 24 dakika televizyon izlemeye kıyasla mobil interneti kullanarak telefonlarında 3 saat 39 dakika geçiriyor.

2021’de İnternet Kullanım Oranları

Ortalama bir internet kullanıcısı masaüstü veya mobil gibi tüm cihazlardaki interneti kullanarak günde neredeyse 7 saatini internette geçiriyor ve bu haftada 48 saatten fazla çevrimiçi olduğu anlamına geliyor.

Rapora göre, insanlar her gün çevrimiçi ortamlarda önceki yıllara göre daha fazla zaman geçiriyor. Yani, haftada 48 saatten fazla çevrimiçi oluyorsak bu 7 günde 2 tam günümüzü internette geçirdiğimiz anlamına gelir. Bir günde 7 ila 8 saat arası uyuduğumuzu varsayarsak uyanıkken hayatımızın yaklaşık %42’sini internette geçiriyoruz 😊

Ülkeler bazında bakacak olursak;

  1. Filipinler, 11 saat ile internette en çok zaman geçiren ülke.
  2. Filipinler’den sonra Brezilya, Kolombiya ve Güney Afrika 10 saat ile ilk dörtte yer alıyor.
  3. Ölçeğin sonundaysa 4 saat 25 dk ile Japonya yer alıyor.

Çevrimiçi Arama Davranışları

Bilgiyi bulmak, insanların çevrimiçi olmasının ana nedenidir ve dünyadaki internet kullanıcılarının neredeyse üçte ikisi bunun en büyük motivasyon kaynağı olduğunu söylüyor.

GWI‘nin en son araştırması, dünyanın arama davranışlarının gelişmekte olduğunu ve bu değişen davranışların, dijital bir izleyici kitlesiyle etkileşim kurmayı uman herkes için önemli sonuçları olduğunu gösteriyor.

Rapora göre, konvansiyonel arama motorlarının kullanım oranı %98 ama internet kullanıcıların %45’i de sesli arama kullanıyor. İnternet kullanıcılarının %45’i artık satın almayı düşündükleri ürün veya hizmetler hakkında bilgi almak için sosyal ağlara yöneliyor.

Özellikle Z kuşağı bir markayı arama motorundan araştırmak yerine sosyal medyada araştırıyor.

Mobil mi? Masaüstü mü?

Cep telefonları internette geçirdiğimi sürenin %53’ünü oluşturuyor. Ancak veriler diğer cihazların yaşamlarımızda hala önemli roller oynadığını açıkça gösteriyor.

GWI verileri, her 10 internet kullanıcısından 9’unun akıllı telefonları aracılığıyla çevrimiçi olduğunu, ancak üçte ikisinin internete erişmek için bir dizüstü bilgisayar veya masaüstü bilgisayar kullandığını söylüyor.

E-ticaret Hacmi

2020’deki göze çarpan olaylardan biri, COVID-19 salgınının tüm dünyadaki tüketicileri çevrimiçi alışverişi benimsemeye yönlendirmesiyle e-ticaretin yükselişiydi.

Küresel düzeyde, 16 ila 64 yaş arası internet kullanıcılarının yaklaşık %77’si artık her ay çevrimiçi bir şeyler satın aldıklarını söylüyor.

E-ticaret yolculuğu ile satın alma olasılığı en yüksek olan ülke Endonezya iken Mısır %56.5 ile bu ölçeğin sonunda kalıyor.

E-ticaret yolculuğunda en çok satın alınan kategorilerin başında moda ve güzellik yer alıyor. Statista, moda ve güzellik kategorisinin 2020’de 665 milyar ABD Doları’nın üzerinde küresel B2C e-ticaret gelirlerinin en büyük payını oluşturduğunu bildirdi.

Yiyecek ve kişisel bakım, COVID-19 dolayısıyla çevrimiçi market alışverişinde önemli artışlar için katalizör görevi gören sosyal mesafe önlemleriyle 2020’de en hızlı büyüyen tüketici e-ticaret kategorisi.

We are social ve Hootsuite verileri bir yana TÜİK verileri ile Türkiye’de 2020’deki e-ticaret yolculuğunu inceleyecek olursak; İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireylerin %60,9’u giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu %26,1 ile basılı kitap, dergi, gazete, %22,5 ile online yemek siparişi verme ya da catering hizmetleri alma, %21,1 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, %17,6 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri ve %17,0 ile mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri takip etti. İnternet üzerinden en fazla sipariş verilen ya da satın alınan ürün grupları; %54,2 ile erkeklerde giyim, ayakkabı ve aksesuar, %24,1 ile online yemek siparişi verme ya da catering hizmetleri alma ve %22,5 ile basılı kitap, dergi, gazete iken kadınlarda %68,5 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, %31,5 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve %30,2 ile basılı kitap, dergi, gazete oldu.

Raporda da gözler önüne serildiği gibi COVID-19 ile beraber birçok alışkanlığımız değişti ve daha da fazla internete yöneldik. Sunulan bu veriler aslında bize her zaman internette olmamızın ve işimizi dijitale taşımanın ne kadar verimli olduğunu gösteriyor.

Her gün internet kullanıcı sayısı artmaya devam ederken dijitalde olmamanız için hiçbir sebep yok. Şimdi işinizi dijitale taşıyın ve internette müşterilerinize görünür olun!

Bizimle iletişime geçin.

+9.0850 840 6452 info@survivor.com.tr

Kaynak: blog.hootsuite.com

www.hootsuite.com

data.tuik.gov.tr