Mobil Satış Oranlarınızı İyileştirmenin Basit Ama Etkili Yolları

Perakende sektörü için dijital pazarlamanın püf noktaları

Online platformda varlığınızı güçlendirmek, satışlarınızı arttırmak veya web sitenizde sepet kısmında siteyi terk edenlerin yüzdesini düşürmek mi istiyorsunuz? Peki bunları tetikleyen şeyleri tespit ederek en aza indirmek işletmeniz için çok daha iyi olmaz mıydı?

Mobil kullanımının artması ile beraber, insanlar daha çok mobili tercih etmekte ve satışlarda mobil üzerinden yapılmaya başlanmaktadır.

Mobil kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmek ve satışları arttırmak için site hızı önemli bir faktördür.

Mobil Satış Oranları Nasıl Attırılır?

Site Hızınızı Arttırın

Eğer siteniz yavaş yükleniyorsa veya mobil uyumlu değilse bu kullanıcının farklı sayfalara yönelmesine ve mobil satışlarınızın da düşmesine yol açar. Çünkü bir kullanıcı web sayfasının yüklenmesi için 3 saniyeden fazla beklemez.

Aynı zamanda mobil olarak uyumlu olmayan ve web sitesinde istediği bir ürünü bulamayan kullanıcının farklı bir siteye yönlenmesi kaçınılmazdır.

Sitede kullandığınız görseller, web sitenizin alt yapısı veya kod donanımı gibi birçok şey site hızınızı olumsuz olarak etkileyebilir. Öncelikle bu sorunun sebebini öğrenin ve sitenizi test edin.

Form Doldurma İşlemini Daha Basit Hale Getirin.

Bir kullanıcı her zaman kişisel bilgilerinin tam anlamı ile korunmasını ister ancak kullanıcıların çoğu fazla bilgi gerektiren uzun soluklu formlardan hoşlanmazlar.

Yapılan bir araştırmaya göre kullanıcıların %86’sı web sitelerinde hesap oluşturma işleminden rahatsızlık duyuyor. Çünkü;

  • Eğer bilgi formunda doldurulması gereken çok fazla alan varsa mobil kullanıcıların % 97’si bu alışverişi tamamlamadan siteden ayrılıyor.
  • Mobil kullanıcıların % 92’si oluşturdukları hesapların şifrelerini hatırlamıyorsa işleme devam etmiyor.
  • Kullanıcıların %54’ü ilk denemede kayıt yapamadığında ikinci denemeyi yapmıyor.
  • Kullanıcıların %88’i kayıt formuna eksik veya yanlış bilgi girdiğini itiraf ediyor.

Unutmayın ki daha sağlıklı veriye sahip olmanız, doğru ve özelleştirilmiş stratejiler belirlemenizi sağlar!

Ayrıca bir kullanıcıdan uzun bir bilgi formu doldurmasını veya benzersiz bir kullanıcı adı oluşturmasını isterseniz bu bilgileri zaten unutacağı için tekrar web sitenizi ziyaret etme veya satın alma oranını düşürmüş olursunuz. Bu sebepten kullanıcılara doğrudan e-mail adresi veya telefon numarası ile kayıt olma özelliği sağlayan alternatif yollar sunarsanız her zaman ulaşılabilir olursunuz ve bu da kitlenizi arttırır.

Ödeme Yöntemlerinizi Geliştirin.

Sitenizin mobil uyumlu olmaması ödeme yapacak olan bir kullanıcı için oldukça zor bir süreç olabilir. Hatta ödeme işlemi için çok fazla doldurulması gereken alan varsa satın alma işleminden de vazgeçebilir.

Neden mobil uyumlu bir siteniz olmalı?” adlı yazımız size yardımcı olabilir.

Mobil kullanıcıyı ödeme işlemi için hesap oluşturmaya zorlamayın.

”Misafir Olarak Ödeme Yap” seçeneği ile hem alternatif sunmuş olursunuz hem de daha kolay ve hızlı ödeme imkanı sağlarsınız.

Ayrıca kullanıcılara Apple Pay ya da Google Pay ile ödeme imkanı sunmanız, kullanıcıları ek form doldurma işleminde kurtarır ve artı bir güven hissettirir. Böylece sepet sayfasını terk eden kullanıcı sayınızda da düşme yakalayabilirsiniz.

Her ne kadar kullanıcılar mobil cihazları ürün veya hizmet satın almak için kullansa da, bir kullanıcının ziyaretinin alışveriş ile sonuçlanma olasılığı masaüstü ve laptop bilgisayarlarda daha fazla.Bu sebepten satın alma işlemine “Başka Bir Cihazdan Devam Etme” veya  “Sonraya Kaydet” gibi özellikler sunarsanız özelleştirilmiş teklifler sunarak farklı stratejiler geliştirebilirsiniz.

 

Kaynak: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/reklam-kanallari/mobil/mobil-satis-oranlarinizi-en-etkili-sekilde-nasil-iyilestirebilirsiniz/

http://babich.biz/mobile-speed/