fbpx

Blog

ÜRÜNLERİNİZİ INSTAGRAM’DA NASIL SATARSINIZ?

instagramda ürünlerinizi nasıl satarsınız

Neredeyse 1 Milyar aktif kullanıcının bulunduğu Instagram’da kişisel fotoğrafların,videoların yanı sıra ürün satışı yapan sayfalar da görmek mümkün.

Instagram’da ürün satışı yapmak istiyor ama bu süreci nasıl etkili bir şekilde ilerleteceğinizi kestiremiyorsanız birkaç madde ile size yardımcı olabiliriz.

  • Öncelikle sahip olduğunuz takipçi sayısını korumak ve yeni potansiyel müşterilere erişmek adına düzenli olarak paylaşım yapmanız gerekir. Satmak istediğiniz ürünün sektörüne bağlı olarak paylaşım konusunda bir alışkanlık edinmeniz gerekir.Bir gün içerisinde 3 gönderi paylaşıp geri kalan günlerde hiç paylaşım yapmamak hem satışınızı hem de takipçi sayısını olumsuz olarak etkiler.
  • Yeni bir gönderi paylaştığınızda bunu Storye de ekleyin. Bu sayede “New Post” özelliğini kullanarak insanları işletme profilinize yönlendirmiş olursunuz.
  • Ürünlerinizin arka plandaki oluşum sürecini paylaşın. Bunun için Instagram Stories’i kullanabilirsiniz. Böylece müşterilerinize ürünün yapım aşamasını ileterek bir güven unsuru da yaratmış olursunuz.
  • Ürününüzle ilgili Post/Story paylaştığınızda bunun tüm varyasyonlarını paylaşın. Sizin görsel olarak beğenmediğiniz bir ürünün müşterinin gözünde ne kadar etkileşim alacağını kestirmeniz pek mümkün değil.Bu sebepten farklı varyasyonlarını sunmanız ürün çeşitliliğinizin olduğunu da gösterir.
  • Farklı tarzlarda ürünleriz varsa ve bunları daha göze çarpacak şekilde Storylerde paylaşmak isterseniz GIF veya Emoji kullanmanızda faydalı olacaktır.Eğer ürününüzle ilgili bir kampanyanız varsa veya çekiliş yaptıysanız bunun sonucu ile ilgili storye geri sayım sayacı eklemeniz etkileşimi arttırır. Storyler 24 saat sonra kaybolacağı için ürünlerinizi öne çıkanlara ekleyebilirsiniz.
  • Ürünlerle ilgili müşteri görüşü almak için anket ya da soru çıkartması tarzında Story paylaşabilirsiniz. Bu hem sahip olduğunuz müşteri kitlesini memnun edecektir hem de yeni takipçi kazanmanıza yardımcı olacaktır.Buradan elde edeceğiniz Feedback ile profilinizde etkili bir güncelleme de yapabilirsiniz.
  • Ürünü farklı fonlar ya da fotoğraf çekimleri kullanarak paylaşmanız satışlarınızı arttırabilir.Böylece takipçileriniz ürünü fiziksel bir mağazadan alırken inceledikleri gibi inceleyebilirler ve ürününüzün kalitesini de göstermiş olursunuz.
  • Kendi ürünlerinizi kullanırken görsel paylaşmanız veya takipçilerinize bu ürünleri nasıl kullanacaklarına, nasıl kombin edeceklerine dair videolar paylaşmanız ya da canlı yayınlar yapmanızda etkili bir yöntemdir. Canlı yayın sırasında müşterilerinizin sorularına cevap verebilir hatta müşterinizden alacağınız bir öneriyi bile ilerleyen süreçte kullanabilirsiniz.
  • Müşterileriniz ürünlerini teslim aldıklarında ya da kullandıklarında onların izinlerini alarak kendi profilinizde paylaşmanız oldukça etkili bir yöntemdir.
  • Instagram Alışveriş‘i kullanarak ürünün adını ve fiyat bilgisini girmeniz müşterinin işini daha kolay hale getirip direkt olarak satın almaya yönlendirecektir.
  • Yine aynı şekilde Instagram alışverişi kullanarak bir gönderide birden fazla ürün eklemeniz akılda kalmanızı sağlar. Müşteri en azından bunların içinden bir ürünü bile görüp o an olmasa da ilerleyen süreçte satın almak için kaydedebilir.Ayrıca her bir etiketin doğru ürüne temas ettiğinden emin olun.
  • Yeni bir ürününüz veya müşterileriniz tarafından daha önce yoğun ilgi gören bir ürün varsa Storyde geri sayım sayacını kullanmanız oldukça etkili olacaktır.Çünkü müşteride merak uyandıracaktır.
  • Yoğun ilgi gören ürünleriniz için birden fazla gönderi paylaşmanız, ürünlerinizle ilgili Hashtag kullanmanız, ilgi çekici açıklamalar yazmanız,ürünün detayları hakkında bilgi vermeniz önemlidir.
  • Daha önce paylaştığınız ama uzun süredir Story ya da gönderi olarak paylaşmadığınız bir ürünle ilgili mutlaka paylaşım yapın veya Storylerde öne çıkartın.Kimi zaman müşteriler geriye dönük bir ürünü beğenebilir ancak son paylaşımlarda bu ürünü görmezse veya ürünün paylaşım tarihe çok eski ise bu satın alma eylemini engelleyebilir.
  • Şimdi Alışveriş Yap” ya da “Alışverişe Başla” ,”Alışveriş Yapmak İçin Dokun” gibi harekete geçirici cümleler kullanmanız önemlidir.
  • Son olarak sosyal medya da içerik üreticisi veya Influencer ile ürününüzü tanıtma konusunda yardım alarak geniş kitlelere hitap edebilirsiniz. Ancak sizi etiketlediğinden ve istediğiniz bilgiyi verdiğinden mutlaka emin olun.

Ama bizim size önerimiz işi bir bilene bırakın, biz size yardımcı olalım. İşinizi kendi işimiz gibi sahiplenelim. Şimdi bizimle iletişime geçin Instagram’da satışlarınızı arttırmada beraber ilerleyelim…

Kaynak: https://business.instagram.com/blog/?

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi