Facebook Reklam Kütüphanesi İle Daha Başarılı Reklamlar

Facebook Reklam Kütüphanesi, reklamcılar için paha biçilmez bir araçtır. Fakat bu aracı en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi biliyor musunuz? İşte Facebook Reklam Kütüphanesini etkili bir şekilde kullanmanız için 5 ipucu:

Reklam Kütüphanesi Nedir?

Facebook Reklam Kütüphanesi, reklamcıların ve genel kullanıcıların Facebook, Instagram ve Meta’nın diğer platformlarında yayınlanan reklamları incelemeleri amacıyla oluşturulmuş bir araçtır. Bu kütüphanenin temel amacı, kullanıcılara daha fazla şeffaflık sunmaktır. Aslında, 2016 yılında yaşanan politik reklam skandalı bu aracın doğuşuna neden oldu. Facebook, platformundaki reklamların şeffaflığını artırmak ve kullanıcıların güvenini yeniden kazanmak için bu kütüphaneyi tanıttı. Başlangıçta, kütüphane sadece politik ve sosyal konularla ilgili reklamları kapsıyordu. Ancak kısa süre içerisinde, tüm reklamcıları kapsayacak şekilde genişletildi.

Kullanıcılar, sadece aktif olan reklamları değil, geçmişte yayınlanmış ve şu an aktif olmayan reklamları da inceleyebilirler. Bu, belirli bir marka veya organizasyonun zaman içindeki reklam stratejilerini anlamak isteyenler için büyük bir avantajdır. Kütüphanenin kullanıcı dostu arayüzü, kullanıcıların kolayca bir marka, organizasyon veya kişi adı girerek ilgili reklamları görüntülemelerini veya belirli bir anahtar kelime üzerinden arama yapmalarını sağlar.

Facebook Reklam Kütüphanesi Nasıl Kullanılır?

https://www.facebook.com/ads/library adresindeki Meta Reklam Kitaplığı’na gidin . Facebook Reklam Kitaplığı’nda arama çubuğunu göreceksiniz . Reklamlarını görmek istediğiniz ülkeyi seçerek başlayın ve ardından bitişikteki açılır menüden “Tüm Reklamlar”ı seçin.

Arama çubuğuna bir işletme adı (rakip gibi) veya belirli bir konu veya anahtar kelime yazın.Buradan, aramanız için ilgili tüm sonuçları görebilirsiniz.

Bir sonuca tıklayın.
Her kart, farklı reklamlar için detayları içerir, bu bilgiler arasında:

  • Reklam aktif mi yoksa pasif mi?
  • Reklam ne zaman yayına başladı? Eğer pasifse, ne zaman durdu?
  • Reklamın hangi platformlarda (Facebook, Instagram) yayınlandığı
  • Reklamın herhangi bir özel kategori (kredi, istihdam, konut veya sosyal konular gibi) için işaretlenip işaretlenmediği
  • facebook meta reklam kütüphanesi sonuç detay kartı örneği

Ayrıca, Meta Reklam Kütüphanesi’ndeki her reklamın altında bir “Reklam detaylarını gör” butonunu fark edeceksiniz. Bu butona tıkladığınızda, farklı medya, başlıklar, açıklamalar veya çağrılarla yayınlanan o reklamın varyasyonlarını keşfedebilirsiniz.

Bir Filtre Ekleyin

Facebook Reklam Kütüphanesi’nde filtre de ekleyebilirsiniz. Filtrelerle, reklamları şunlara göre inceleyebilirsiniz:

  • Dil
  • Platform (Facebook, Instagram, Audience Network veya Messenger)
  • Medya (Resimler, memler, resimler ve memler, videolar ve resim veya video olmadan)
  • Aktif durum (Aktif veya inaktif)
  • Aktif tarih (Geçmiş yedi yıla kadar herhangi bir zaman dilimi)


Rakiplerinizin Reklamlarını Bulmak için Facebook Reklam Kütüphanesi Nasıl Kullanılır?

Rakiplerinizin Facebook – Instagram Reklamları üzerinde araştırma yapmaya gelince, başlamak için en iyi yer kesinlikle Facebook Reklam Kütüphanesi’dir.

Bir şirketin Facebook/Instagram Reklamlarında hangi reklamları yayınladığını görmek için (eğer varsa) Reklam Kütüphanesi’ne gidip, rakibinizin reklamlarla hedeflediği ülkeyi seçip işletme adını yazacaksınız.

Oradan, o reklamveren için geçmiş yedi yıla ait tüm ilişkilendirilmiş reklamları görebilirsiniz. Her bir kartı tıklayarak detayları görebilir veya rakiplerinizin reklamları hakkında daha fazla bilgi edinmek için filtreleri kullanabilirsiniz.

Filtreleri kullanarak, bir rakibin metin, resim ve video dahil olmak üzere tüm yaratıcı stratejisini gözden geçirebilir ve özel tatil veya promosyon dönemlerinde geçmiş yıllarda hangi reklamları yayınladıklarını görebilirsiniz!

Facebook Reklam Kütüphanesini Neden Kullanmalısınız?

Belirli bir rakibin Facebook reklamlarını görme yeteneğinin ötesinde, Facebook Reklam Kütüphanesi’ni pazarlama stratejinizin diğer yönlerine yardımcı olmak için de kullanabilirsiniz.

Yeni Fikirler Bulun

Anahtar kelime veya konuyla arama yapabileceğiniz için, Facebook Reklam Kütüphanesi’ni kendi Facebook reklam stratejiniz için yeni fikirler almak amacıyla kullanabilirsiniz. Arama çubuğuna belirli bir marka yazmak yerine, işinizle ilgili bir anahtar kelime yazın. Buradan, Facebook diğer ilgili işletmelerden yakın zamanda oluşturulmuş binlerce reklamı yükleyecektir.

Öne Çıkma Fırsatlarını Bulun

Facebook Reklam Kütüphanesi içinde ilgili reklamları arayarak, reklamlarınızın öne çıkmasına yardımcı olacak boşlukları bulabilirsiniz. İşinizle ilgili reklam anahtar kelimeleri için veya rakipleriniz için arama yapın ve sonuçları analiz edin. Sektörünüzdeki işletmeler için birçok reklamın benzer göründüğünü, aynı türde dil kullandığını veya aynı değer önerilerini vurguladığını görebilirsiniz.

Bu analizi, Facebook ve Instagram reklamlarınızı çeşitlendirmek için kullanın, böylece öne çıkarsınız. Bu, sıradışı bir avantajı vurgulamak, yeni bir reklam tarzı benimsemek veya hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek yeni kelimeler ve ifadeleri test etmek anlamına gelebilir.

Kendi Reklamlarınızı Analiz Edin

Son olarak kendi Facebook ve Instagram reklamlarınıza dikkatlice ne zaman baktınız? Facebook Reklam Kütüphanesi’ni işletmenizin reklam geçmişine göz atmak için kullanabilirsiniz.

Sonuçlarınıza göz atmak, Facebook reklamlarınızı yenileme ve optimize etme fırsatlarına dikkat çekebilir. Yaratıcılığınızı güncelleme zamanı mı geldi? Reklam metninizde değişiklik yapma zamanı mı? Yeni eylem çağrıları mı test etmelisiniz? Yeni bir ürün veya hizmet mi tanıtmalısınız? Tüm bu soruların yanıtları için geçmiş reklamlarınızı incelemeniz sonucunda bulabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ajansları için Kütüphanenin Avantajları

Dijital Pazarlama Ajansları, potansiyel müşterilere teklif sunarken Facebook Reklam Kütüphanesi’ni kullanabilirler. Potansiyel bir müşteri adayı ile görüşmeden önce şunları yapmak için kullanabilirsiniz:

  • Adayınızın şu anda herhangi bir Facebook – Instagram Reklamı yayınlayıp yayınlamadığını kontrol edin.
  • Sosyal medya reklamcılığa yeni başlamış bir adaya çok teknik bir teklif iyi anlaşılmayabilir. Facebook/Instagram’da reklam yapıp yapmadıklarını bile bilmek, konuşmayı onların seviyesinde yapmanıza olanak tanır. Eğer Facebook /Instagram reklamları yapıyorlarsa, aktif reklamlarını görebilir, ana hedefleri, eylem çağrıları hakkında araştırma yapabilir ve Facebook /Instagram Reklamlarını nasıl iyileştirebilecekleri konusunda somut önerilerde bulunabilirsiniz.
  • Adayınızın son ne zaman Facebook /Instagram Reklamlarını kullandığını görün. Hesaplarında birkaç inaktif reklam keşfedebilirsiniz – kampanyalarını ne zaman veya ne kadar süreyle durduklarını anlamak, onların zorluklarına veya hedeflerine de içgörü sağlayabilir. Eğer önemli tatillerde ( yaz, okula dönüş vb.) birçok reklam görüyorsanız, bu işleri için büyük bir fırsat olduğunu biliyorsunuz ve bu bilgiyi teklifinize dahil edebilir veya yaklaşan kampanyalarından önce onlara ulaşma planı yapabilirsiniz.
  • Adayınızın pazarlama ekibinin boyutunu veya mevcut ajansını kontrol edin. Bir sayfanın hangi reklamları çalıştırdığını görmekten daha fazlası olarak, Meta Reklam Kütüphanesi o sayfadan sorumlu olanları ve nerede olduklarını da gösterir. Sayfanın adının hemen altında, işletmenin Facebook’ta ne kadar süredir olduğu ve sayfayı kaç kişinin yönettiği hakkında bilgi almak için sağdaki “Hakkında” butonuna tıklayın. Daha büyük şirketler, sosyal kampanyaları üzerinde çalışan dünya genelinde tam ekiplere veya ajanslara sahip olabilir. Örneğin, Facebook Reklam Kütüphanesi’ne göre, Netflix, Facebook sayfasını ve kampanyalarını yönetmek için dünyanın dört bir yanından 200’den fazla kişiye sahip!

Bu kadar çok kişi Facebook sayfasını yönetiyor olması, başlangıçta birden fazla paydaşı yönetmeniz gerektiğini veya şu anda hesaplarını yöneten büyük bir ajansla zaten ortaklık kurmuş olabileceklerini gösteriyor. Bu durumda her ikisi de geçerli olabilir!

Facebook Reklam Kütüphanesi ile Rakiplerinizden Sıyrılın


Daha fazla reklamverenin Facebook ve Instagram’a yönelmesiyle, rekabetin artması kaçınılmazdır. Ancak Meta Reklam Kütüphanesi, dinamik Facebook reklam ekosisteminde harika bir dengeleyici olabilir. Her gün yeni reklamlar yükleniyor ve herhangi bir akıllı reklamveren – büyük veya küçük – Facebook Reklam Kütüphanesi’ni kullanarak rekabete göz kulak olabilir ve Facebook’ta ve Instagram’da en iyi performans gösteren reklamları bulabilir.

Yine de tüm bu süreci kendiniz yönetecek zamanınız olmayabilir. Tüm bu analiz süreçlerini dijital pazarlama stratejinize dahil edebilmek de uzmanlık ve zaman gerektirir. Survivor Dijital olarak, size özel stratejilerle markanızı nasıl daha da ileri taşıyabileceğimizi görmek için bizimle 30 dakikalık ücretsiz bir dijital analiz toplantısına katılın.