İçerik Pazarlama Stratejisi: 5 İpucu (2024 için ÖnGörüler)

Dijital çağda, tüketiciler her zamankinden daha fazla içerik tüketiyor. Amerika’da tüketicilerin günde 12 saatten fazla dijital içerik tükettiğini biliyor muydunuz? Bu, sadece Amerika’ya özgü bir durum değil. Global olarak, internet kullanıcılarının %58’i her gün en az bir saat online video izliyor. Ayrıca, Statista’nın raporlarına göre, 2022 yılında dünya genelinde internet kullanıcılarının %91’i sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanıyordu. Bu rakam 2023 yılında da internet erişiminin artmasıyla daha da arttı. Bu da bize gösteriyor ki, tüketiciler dijital içeriğe kesinlikle bağımlı!

İçerik tüketim alışkanlıklarının sürekli değiştiği de unutulmamalı. Genç nesiller, geleneksel medya yerine dijital platformlara yöneliyor. Özellikle Z ve Y kuşakları, haberleri sosyal medya üzerinden takip etmeyi tercih ediyorlar.

Bu değişen alışkanlıklar, içerik keşfi trendlerini de etkiliyor. Tüketiciler, içerik bulmak için sadece arama motorlarına değil, sosyal medya platformlarına, influencer’lara ve öneri algoritmalarına da başvuruyor. Bu durum, içerik üreticileri ve pazarlamacıları için hem yeni fırsatları hem de zorlukları beraberinde getiriyor.

İşte bu nedenle 2023’ün son çeyreğinde ve 2024’te içerik planlarınızı oluştururken, bu beş içerik pazarlama trendini dikkate almanızı öneriyoruz:

1. Tüketiciler eğitim ihtiyaçlarına, markanın ürünlerine ve hizmetlerine yönelik videolar bekliyor

Bir HubSpot araştırmasına göre ankete katılan tüketicilerin %66’sı geçen yıl bir marka veya ürünle ilgili video izledi. Bu da bize gösteriyor ki insanlar hala gözleriyle gördüklerine inanma eğilimindeler. İçeriği görsel ve işitsel olarak tüketmek, seçtikleri markalar, ürünler ve hizmetler hakkında daha akıllı kararlar almalarına olanak tanıyor, riski sınırlandırıyor ve memnuniyet düzeylerini artırıyor.

Fakat markalar tarafından gözden kaçırılan bir şey var! İzleyiciler en iyi, en canlı ve gösterişli videoları aramıyor. Sosyal medya sayesinde aslında markaya güven ve itimat kazanmak için daha özgün, “gerçek” videolar arıyorlar.

Markaya veya ürüne özel olmayan videoların da değeri vardır. Tüketiciler yalnızca kendilerini ilgilendiren ve eğlendiren değil aynı zamanda onlara yeni bir şeyler öğreten videoları ararlar.

Bu nedenle video içerik stratejinizi gözden geçirmenizde fayda var. Eğer bir dijital pazarlama ajansıyla çalışıyorsanız, hemen bir toplantı organize edin. İç ekipleriniz varsa onları bir araya getirin. 🙂 Hedef kitlelerinizin ilgisini çekecek eğitim konularını belirleyin. Markanızı merkeze alarak, asıl amacı müşteriyi eğitmek ve ona değer katmak olan videolar üretmeye odaklanın.

2. Arama ve Sosyal Medya Daha Sık Örtüşüyor

Arama motorları ve sosyal medyanın yanı sıra Twitch, TikTok ve YouTube gibi parasosyal platformlar, arama ile sosyal işlevler arasındaki mesafeyi giderek daha fazla ortadan kaldırdı.

İçerik keşfi her ikisinde de daha benzer hale geldi. TikTok büyük bir arama motoru olmaya devam ediyor . Google, kullanıcıların ilgisini çeken kişiselleştirilmiş yayınlar oluşturmak için Keşfet özelliğini kullanan ciddi bir içerik küratörü haline geldi.

Arama ve sosyal yayınların giderek artan örtüşmesi, tüketicilerin içeriklerini her zamankinden daha organik ve birbirine bağlı yollarla alması anlamına geliyor. Hala bazı içerik arıyorlar. Ayrıca sosyal olarak incelenen veya otomatikleştirilmiş yayınlar tarafından seçilen içerikleri de hâlâ benimsiyorlar. Her şeyi aynı yerde yapmaya alışmaya başladılar.

Peki ne yapmalısınız?

Şu başlangıç ​​noktalarını göz önünde bulundurun:

  • Arama ve sosyal medya için içerik planlarınızı uyumlu hale getirin.
  • SEO stratejilerinizi sadece Google ve Bing’in ötesine genişletin. YouTube, Facebook, Threads, TikTok, Amazon ve diğer birçok büyük arama motoru, içerik keşfindeki yeni eğilimlerde söz sahibidir.
  • İçerik planlarınıza, sosyal topluluklar, bültenler veya diğer kaynaklar aracılığıyla insanlar tarafından yönlendirilen bir derleme ekleyin. LinkedIn, insanlar tarafından hazırlanan haber akışları konusunda bir deney yaptı.

3. Kullanıcı Amacı Asıl Odak Noktası Olmalıdır

İçerik dağıtım platformlarındaki ilerlemeler, içeriğin hedef kitlenin amacı ile uyumlu olduğunda “eğer oluşturursanız, onlar gelir” olasılığını mümkün kılar.

Daha önceki yıllarda, mükemmel bir içeriğin fark edilmesi için sayfa içi ve sayfa dışı SEO, dikkatli içerik aktivasyonu, proaktif iletişim ve hatta medya harcamaları yapmanız gerekiyordu. Şimdi, içerik keşif platformları bu samanlıkta parlayan iğneleri bulabilir durumda.

İçerik dağıtım platformları, büyük ölçüde yapay zekanın sayesinde, artık en uzun, en yeni, en hızlı veya en çok bağlantıya sahip varlığı sunmuyor. Bunun yerine, arama, sosyal medya, alışveriş ve yayın platformları, kullanıcının arama amacına dayalı yeni içerik sunma konusunda daha güçlü bir şekilde uyum sağlıyor.

Zamanlamanın, SEO’nun ve içerik tanıtımının değerini hâlâ değiştiremezsiniz. Ancak, bir kullanıcının arama amacını karşılayan içerik, onun zirveye çıkmasına yardımcı olacak kalitenin nihai ölçüsüdür. Kullanıcı odaklı bir dünyada evrilmek için şunları yapmalısınız:

  • hedef kitlenize aralıksız odaklanın.
  • hedef kitlenizin demografik, psikografik ve davranışlarını araştırın.
  • Aktif verilerinizi analiz edin, içerik deneyimlerini uygun şekilde segmente edin ve zamanla optimize edin.

4. İnsanlar içeriğin doğrudan kendilerine hitap etmesini bekliyor; küçük/niş izleyici kitlelerine odaklanın

İçerik oluşturma süreci, Google’ın Yapay Zeka Destekli  Arama Üretken Deneyiminde gösterildiği gibi,  arama amacının net bir göstergesi olan arama sorguları tarafından yönlendirilmektedir. Bu tüketicilerin arama motorlarıyla etkileşimini ve içerik arama şeklini temelden değiştiriyor. Tüketimdeki bu değişime uyum sağlamak için pazarlamacıların şunları yapması gerekir:

  • Her şeyi kapsayan bir tüketici segmenti bulunmadığından, daha küçük hedef kitle segmentlerine odaklanın.
  • Yalnızca sektör eğilimlerine veya pazar genellemelerine değil, öncelikle içeriğinizin tüketim verilerine bakarak yolculuk haritalaması ve amaç analizini iki katına çıkarın .
  • İçerik stratejilerinizi ve takvimlerinizi yalnızca daha sonra tepki vermek için değil, kitle verileriyle başlayacak şekilde yapılandırın.
  • Arama ve sosyal analizlerinizde kullanıcı amacını değerlendirin. Gönderi başına etkileşim oranlarına, kalma süresine, hemen çıkma oranlarına veya anahtar kelime başına trafik edinimine bakın.

5. İnsanlar için iyi olan içerik genellikle algoritmalar için de işe yarar

Eğer içeriğiniz tüketiciler için değerliyse, genellikle arama motorları ve/veya sosyal medya için de değerli olacaktır. Çünkü bu içerik keşif platformları, sıralamalarında kullanıcıların beğendiği ve tükettiği içeriklere öncelik tanıyor. Google, içeriğin “insanlara faydalı” olmasının, başarının sırrının bir parçası olduğunu vurguluyor.

Eğer insanlar günde 90 dakikalarını TikTok’ta geçiriyorsa ve bu kullanıcıların %78’i komik ve eğlendirici içerik arayışında bulunuyorsa, bu tür içerikleri TikTok stratejinize eklemeyi düşünmelisiniz. Hem sosyal hem de algoritmik geri dönüşlerle başarınızın artacağına güvenin.

Benzer şekilde, eğer Metaverse kullanıcılarının %84’ü eğlenmek için bu platformu tercih ediyorsa, eğitici içerik stratejiniz çok başarılı olmayabilir. Ancak, Roblox oyununuz 20 milyar ziyaretle popüler olabilir.

Unutmayın, İnsanların beğeneceği içerik oluşturmak, aynı zamanda arama ve sosyal platformların beğeneceği içerik oluşturmak anlamına da gelir.

Dijitalde Öne Çıkmanın Anahtarı: Stratejik İçerik ve Doğru Partner

Dijital dünyada rekabet her geçen gün artıyor. İçerik keşfi ve stratejisi, bu rekabette öne çıkmanın ve markanızın dijital varlığını güçlendirmenin kritik bir bileşenidir. Ancak sadece trendleri takip etmek ve içeriği optimize etmek yeterli değil. Doğru bir partnerle çalışmak, dijital pazarlama stratejinizin başarısını maksimize edebilir.

Survivor Dijital, satış ve performans odaklı çözümleriyle markaların dijitalde öne çıkmasına yardımcı oluyor. İster yeni bir marka olun, ister sektörde uzun yıllardır faaliyet gösteriyor olun, Survivor Dijital’in sunduğu çözümlerle dijital pazarlama stratejinizi bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Markanızın dijitalde nasıl daha etkili olabileceğini merak ediyor musunuz? Markanızın dijital varlığını değerlendirmek ve potansiyel fırsatları keşfetmek için ücretsiz 30 dakikalık bir dijital analiz toplantısı sunuyoruz. Bu toplantıda, markanızın dijitalde nasıl daha etkili olabileceğini ve Survivor Dijital’in size nasıl yardımcı olabileceğini keşfedeceksiniz. Dijitalde öne çıkmak ve markanızın potansiyelini maksimize etmek için Survivor Dijital ile çalışmayı düşünün. Bizimle iletişime geçerek dijital pazarlama stratejinizi en üst seviyeye taşıyın!