2020 Dijital Planlamanıza Yardımcı Olacak Dijital Pazarlama İstatistikleri ve Trendleri

sosyal medya eğilimleri influencer

Farklı sektörlerdeki onlarca markaya hizmet sunan bir dijital pazarlama ajansı olarak biz, sektörümüzün çok hızlı bir değişim halinde olunduğunun canlı tanıklarıyız. Trendler çok hızlı geliyor ve aynı hızda gidiyor. Bu değişimi iyi takip edemeyen bir çok pazarlamacı ve marka doğru belirlenememiş stratejilerden dolayı kayıplar yaşıyorlar.

Neyse ki, her şeyi daha kolay hale getirmek için yapabileceğimiz birkaç şey var: dijital pazarlama trendlerini ve istatistiklerini gözden geçirin, böylece sizi nelerin beklediğini bilebilir ve dijital pazarlama stratejinizi ona göre belirleyebiliriz. Başka bir deyişle, stratejinizi planlamak için tahminde bulunmak yerine, her şeyi daha net hale getiren somut gerçeklere ve veri destekli tahminlere bakmalısınız.

2020’ye Girmenden Bilmeniz Gereken Dijital Pazarlama İstatistikleri ve Trendleri

Mobil Reklamcılık

1 Toplam küresel pazarlama harcaması, 2020 yılına kadar 1,3 trilyon ABD dolarına ulaşacak. Bu, halkla ilişkiler ve veri yatırım yönetiminden, sponsorluğa ve doğrudan pazarlamaya kadar her şeyi içermektedir.

2 Günümüzde de özellikle popüler olan – mobil reklamcılık – 2020’de küresel reklam harcamalarının% 30,5’ini ( 2017’de% 19,2’ye) kapsayacak.

3 Daha spesifik olarak, mobil reklamcılık harcamalarının 2020’de 187 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakamın masaüstü harcamalardan iki katından fazla (88 milyar dolar) . Giderek daha fazla sayıda kullanıcı telefonlarını masaüstünden daha çok tercih ettiği için, reklam bütçelerinin bu değişime yol açacağı ve yansıtacağı gayet açık…

Video İçerikler

Video tüketimi her zaman yüksek…

4. Başka neyin etkileyici olduğunu biliyor musunuz? Dijital medya tüketicilerinin, çevrimiçi olarak televizyon karşısında televizyon izlemekten daha fazla zaman harcadıkları ve 2020 yılına kadar dünyadaki ortalama çevrimiçi görüntüleme süresinin 84 dakikaya ulaşacağı gerçeği. Başka bir deyişle, cep telefonunun yakında TV reklam harcamalarını geçmesini bekliyoruz.

5. İşte başlangıç: kullanıcıların 2023 yılına kadar günde dakika olarak 20% daha az video reklam izlemeleri bekleniyor. Markalar buna nasıl cevap verecek? İlgi çekici ve izleyicilerin dikkatini çekebilecek kısa biçimli videolar kullanarak.

Sosyal Medya Kullanım Artışı

6. Sosyal medyada gezinmek, insanların internette yaptıkları en popüler etkinliklerin başında geliyor. Öyle ki, dünya çapında sosyal medya kullanıcıları 2018’de 2,65 milyarken 2021’de 20,1 milyara çıkması bekleniyor.

E-Ticaret Trafiği

7. Sosyal medyadan e-ticaret sitelerine yönlenen trafik, çok büyük bir sosyal bileşene sahiptir. Tahmin edebileceğiniz gibi, Facebook pastanın büyük bir payına sahip. Genel e-ticaret trafiğinin% 80,4’ü sosyal medyadan yönleniyor

8. Ve mobil her zamanki gibi çok önemli 2019’un ilk çeyreğinde ABD’de sosyal medyadan e-ticaret sitelerine yapılan yönlendirmelerin % 70.5’i akıllı telefonlardan üretildi!

9. Yönlendirme trafiği kesinlikle önemli olsa da, satın alma kararlarını etkileyen çok önemli başka bir şey var. Ne olduğunu biliyor musun? Ürün incelemeleri. Örneğin, bir ankete katılanların% 88’i , ürün incelemelerinin ev elektroniği satın alırken etkili bir faktör olduğunu söylemiştir.
Özellikle e- ticaret sitenizle eşleşmiş bir fiziksel mağazanız varsa, bu durum insanların ürünleriniz hakkında neler söylediğine odaklanmak anlamına gelir. Sonuçta , tüketicilerin% 80’i gerçek bir mağazadan alışveriş yaparken akıllı telefonları üzerinden ilgili bilgileri, incelemeleri ve fiyatları araştırıyor.

Gizlilik Önem Kazanıyor

10. 2023 yılına kadar, e-gizlilik düzenlemelerinin çerez kullanımını azaltarak çevrimiçi maliyetleri artırması bekleniyor . Aslında, bu muhtemelen çevrimiçi reklam pazarını engelleyecektir.

11. Onay konusunun (haklı olarak) daha da önem kazanmasıyla kullanıcılar, etkileşime girdikleri markalara sağladıkları verileri daha fazla kontrol edebilecekler. Kullanıcılara bu kontrolü daha fazla veren markaların, müşteri kaybını% 40 oranında azaltması ve ömür boyu değerlerini % 25 artırmaları bekleniyor ! Bu, bir defalık bir müşteriyi tekrarlayan bir müşteriye dönüştüren sadakat bileşenini göz önüne aldığınızda önemli bir veridir.

Pazarlamanın Geleceği AI ve Otomasyonda

12. AI (yapay zeka) ve pazarlama otomasyonları 2020 stratejilerinin ve gelecekte içerik pazarlamasının kesinlikle büyük bir parçası olacak. İçerik üreticilerinin dijital içeriklerinin% 30’undan fazlasını AI yardımı ile üretmeleri bekleniyor.

13. Yöneticilerin % 44’ü yapay zekanın en önemli yararının “karar vermek için kullanılabilecek veri sağlayan otomatik iletişim” olduğuna inanmaktadır.

14. Yapay zekanın yapabileceği başka bir şey de , 7/24 müşteri hizmetleri temsilcisi olarak görev yapan güçlü sohbetlerdir. Çevirimiçi müşteri etkileşimlerinin % 85’inin 2020 yılına kadar insan olmadan yönetileceğine inanılıyor.

15. Son olarak 2020 yılına kadar mobil etkileşimlerin% 40’ının yapay zeka yardımı ile üretecek sesli yanıt asistanları tarafından halledileceği öngörülüyor.

Son Söz:

Başlangıçta değindiğimiz gibi, bugün odaklandığımız konular günümüzün dijital pazarlama eko sistemindeki verilere ve öngörülere dayanmaktadır, ancak kesinlikle odaklanılacak tek konu bunlar değildir. Stratejilerinizi gelecek yıl için hazırlarken, ele alabileceğiniz her trend ve veri noktasına göz attığınızdan emin olun, böylece 2020 ile ilgili çok daha geniş içgörülere sahip olabilirsiniz.

Yani, yıla nasıl doğru bir şekilde başlayacağınızı bilmek istiyorsanız, yukarıda istatistik ve öngörüleri paylaştığımız konulara pazarlama planınızda daha fazla yer vermelisiniz. Yani

  • Mobil reklamcılık
  • Video pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • e-Ticaret Trafiği
  • Gizlilik kuralları
  • AI (yapay zeka) ve onun birçok özelliği

Örneğin, şu anda reklam bütçenizin çoğunu masa üstü bilgisayarlar için ayırıyorsanız, daha fazlasını mobil platformlara yönlendirmeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Zaten bazı video reklamlarınız varsa, onları daha kısa ve daha ilgi çekici hale getirmeyi düşünmelisiniz. ( Bizce geç olmadan başlayın!)

Sosyal medyaya o kadar fazla dikkat etmiyorsanız,daha fazla önem vermeye başlamalısınız.

E-ticaret trafiğinizin nereden geldiğine dikkat etmiyorsanız dikkat etmeli bunun için analiz verilerini detaylı incelemelisiniz.

Eğer ulusal ve uluslararası güvenlik yasalarına uymuyorsanız, stratejilerinizi derhal değiştirin. Aksi takdirde, kullanıcılarınızın güvenini kaybetme ve dahası yakalanırsanız ağır para cezası alma riskiniz var.

Bonus: 2020 için dijital pazarlama stratejinizi birlikte oluşturmak ve ücretsiz dijital pazarlama analizi için şimdi bizimle iletişime geçin.

.

.

.

Yazının orjinali https://www.aumcore.com/blog/2019/08/13/digital-marketing-statistics-and-trends-2020/