fbpx

Blog

B2B ve Instagram Pazarlama Stratejileri

b2b ve instagram pazarlama stratejileri

Şirketiniz B2B pazarlama için instagram ’dan kaçınıyor mu? Instagram’ı sadece fotoğrafların paylaşıldığı, videoların veya hikayelerin görüntülendiği platform olarak görüyorsanız bu durumu baştan değerlendirmeye ne dersiniz 🙂

B2B markalarının instagram’da heyecan verici görünmesi sizin için düşük bir ihtimal olabilir ve çoğunlukla B2B alıcıları LinkedIn gibi diğer platformlarda şirketlerden haber almayı bekler.

Instagram’ın aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı olmasına rağmen Facebook, Linkedin ve hatta Twitter B2B konusunda en popüler sosyal medya platformları arasında yer alıyor. Bu birçoğumuz için şaşırtıcı bir durum değil ama şundan eminiz ki, pek çok tüketici Instagram’da markalarla iletişim kurmaya alışkındır.

İstatistiklere göre, Instagram’da kullanıcıların %90’ı bir markayı takip ediyor.

200 milyon kullanıcı günde en az bir işletme profilini ziyaret ediyor ve en çok görüntülenen hikayelerden 3’te biri işletmelere aittir. Bu rakamlar 2019’da %66, 2018’de ise %57’den fazla aktif B2B pazarlamacısının dikkatini çekmektedir.

instagram ve B2B

B2B ve Instagram Ne Zaman Anlamlı?

  • Müşterilerle etkileşim sağlamak için fırsatlar yaratmak
  • Alıcılara ulaşmak için gelenekselin dışında yaklaşımlarda bulunmak
  • Ürünler hakkında bilgiler paylaşmak

Müşterilerle Etkileşim Sağlamak İçin Fırsatlar Yaratmak

B2B şirketleri güçlü instagram takipçilerine sahip olabilirler. (Örneğin, Shopify 589K)

Eğer bir tasarım ajansıysanız veya tanınmış bir markaysanız ürününüz görsel platformlar için anlamlı olabilir. Paylaşacağınız postlarla beraber etkili captionları bir araya getirdiğinizde profilinizde ki etkileşim oranı da mutlaka artacaktır. Ancak birden yükseliş beklemek yerine bunu zamana bırakmanız gerekir. Zaman içinde sizi takip eden kişi sayısı artacak bu da daha sadık bir kitleniz olmasını sağlayacaktır. Böylece kitlenize özel içerikler paylaşarak yeni fırsatlar yakalama imkanınız oluşacaktır 🙂

Alıcılara Ulaşmak İçin Gelenekselin Dışında Yaklaşımlarda Bulunmak

B2B olarak adlandırılsa da bir marka adına iletişim kurarak satın alma işlemi gerçekleştiren kişilerde kendi deneyimlerinden faydalanabilirler. Bireysel olarak bir şeyleri satın alma sürecinde pürüzsüz giden işlemi markaları için istedikleri gibi herhangi bir sorun olmamasını da dilerler. Bu sebepten B2B şirketleri markalarını insancıllaştırmak ve içeriklerini bireysel ihtiyaçlara göre uyarlamaktan yararlanırlar.

Fotoğraf paylaşım uygulaması olarak bilinen Instagram, genellikle sade, metin ağırlıklı, markaları görsel hikaye anlatımı kullanmaya veya metin içeriği paylaşırken bile tasarımı daha güçlü bir vurgu yapmaya zorlar.

B2B olarak süreci ilerletmek istediğinizde nasıl paylaşımlar yapacağınıza dair aklınız karışıyorsa belki de en kolay ve etkili yöntemlerden biri ürünlerinizi kullanan kişilerin görüşlerini video/görsel haline getirerek sosyal medya da paylaşmak olabilir. Böylece diğer markalara süreci nasıl profesyonel bir şekilde ve pürüzsüz ilerlettiğinizi de göstermiş olursunuz.

Küçük veya orta büyüklükteki bir işletmeye verdiğiniz hizmetle alakalı paylaşacağınız referanslar başkalarının size tercih etmesinde artı bir rol oynar.

Ürünler Hakkında Bilgiler Paylaşmak

B2B alıcılarının onay veya satın alma kararı alması haftalar yada aylar alabilir. Instagram’da var olmanız bu duruma 2 şekilde yardımcı olur;

  1. Ürününüzün veya hizmetinizin özelliklerini resim veya video ile açıklayın. Bunu, popülerse web sitenizde de işe yarayabilecek görseller için bir test alanı olarak düşünün.
  2. Daha iyi müşteri beklentisi içi pazar araştırması yapın.

Elbette spesifik belirlenmiş stratejiler ile çok daha iyi sonuçlar elde etmenizde mümkün 🙂

B2B Pazarlamacıları İçin Instagram Stratejileri

Göz Alıcı Bir Profil İle Marka Bilinirliğini Artırın

Görselliğin ön planda olduğu Instagram’da, canlı fotoğrafların ya da ilgi çekici tasarımların olduğu hesaplar bir adım öne geçer. Örneğin, Crello’yu ele alalım 🙂 Bir grafik tasarım uygulaması olan Crello herhangi bir satış yapmadan paylaşımları ile tasarım uzmanlığını profilinden başarılı bir şekilde gösterebilir.

crellogram

Eğer profesyonel bir tasarım ekibiniz yoksa göze hoş gelen bir instagram hesabı oluşturmak başta sizin için korkutucu olabilir. Önemli olan uyumu yakalamak ve bu şekilde ilerlemek 🙂

Şirketinizin Hikayesini Anlatın

Sosyal medyada direkt tanıtım riskli olabilir ve Instagram’ın görsel doğası, B2B markalarını daha yaratıcı olmaya teşvik eder. Bu yüzden markanızın ürün/hizmetiyle ilgili biyografiniz de küçük bir bilginin olması veya mottonuzun olması ilk izlenim için önemlidir. Bunu sadece ilgili çekici bir tasarım veya görür görmez etkilenilecek bir cümle olarak düşünmeyin. Mesela, birçok ülkede hizmet veriyorsunuz ve farklı şehirlerde şubeleriniz var diyelim. Yeni bir şubeniz olduğunda klasik bir şekilde “X şehirde artık bizde varız” demek yerine belki de o ülkeye/şehre özgü bir görsel kullanarak ve farklı captionlar belirleyerek bunu duyurmanız başkalarının ilgisini çekebilir.

Etkileyici Bir Kampanya Başlatın

B2B influencer pazarlama, marka bilinirliği için etkili olabilir. Pek çok kişi için instagram zaten influencerların en etkili olduğu platform. Markanızı profesyonelce tanıtacağınıza inandığınız bir influencer ile elbette anlaşabilirsiniz. Ancak B2B şirketlerinin sadece % 11’inde etkili pazarlama programları vardır. Eğer geri kalan %89’luk kısımdaysanız sadık müşterileri marka savunucularına yani mikro influencerlara dönüştürmek için yeni bir pazarlama stratejisi hedefleyebilirsiniz.

Ekibinizi, Referanslarınızı Tanıtın ve Uzmanlığınızı Gösterin

B2B alıcıları, iş yaptıkları şirketlerin arkasındaki insanları tanımak ister. İşlerinizle ilgili bilgiler ve görseller paylaştığınız kadar ekibinizden de mutlaka paylaşımlarda bulunun. Sahne arkasındaki zihinleri görmek içeriğin gücünü artırır.

sproutsocial

Örneğin, Sprout Social #TeamSprout hashtagi ile sahne arkasını tanıtıyor ve aynı zamanda marka hashtaginden de faydalanıyor. Sahne arkasındaki beyinlerin yarattığı içerikleri görmek takipçilerinizin ve B2B alıcıların hoşuna gider.

İş yaptığınız firmalarla ilgili paylaşımlarda bulunmak B2B alıcılara artı sağlar ve belki de rakiplerinizden bir adım öne geçmenize yardımcı olur. Çünkü müşteriler kanıt ister 🙂

Bir G2 araştırmasına göre, B2B alıcılarının % 71’i satın almaların değerlendirilmesi aşamasında ürün incelemelerine bakar.

Diğer markalardan daha farklı bir strateji izlemek istiyorum derseniz HubSpot gibi farklı kullanıcıların size yaptığı yorumları paylaşabilirsiniz.

hubspot

Potansiyel müşteriler, sorunları ve bunların nasıl çözüleceği hakkında her şeyi bilen firmalarla çalışmak ister. Zaman zaman instagram’da paylaşacağınız kriz anlarını nasıl fırsata çevirdiğine dair detaylar veya görseller B2B alıcıları cezbeder.

Ürününüz Hakkında Bilgi Verin

B2B şirketleri için, ürün veya hizmetinizi nasıl kullanacağınızı açıklamak B2B satın alma sürecini basitleştirebilir. Instagram’da ki (kısa ürün tanıtımları veya incelemeler gibi) B2B videoları, alıcıların ürününüz hakkında bilgi edinmesini sağlar. Kısa eğitim videoları ayrıca alıcıların aklında kalmanız için de oldukça etkilidir.

Örneğin, firmanızın yeni bir mobil uygulaması var ve ne kadar indirildiği sizin için önemliyse bir süreliğine bu mobil uygulamayı indirmeye teşvik edecek gönderiler paylaşarak, hatta ücretsiz/indirim kodu gibi stratejiler belirleyerek hedefinize ulaşabilirsiniz.

Özel Teklifler Paylaşın

B2B alıcılarını cezbedecek, takipçi katılımını artıracak, o aya veya o haftaya özel fırsatlar paylaşın. Örneğin, bir instagram yarışması düzenleyebilirsiniz. Böylece takipçi katılımını artırabilirsiniz 🙂

Instagram Reklamları Yayınlayın

Instagram’da hızlı bir şekilde satış yapmak istiyorsanız, ücretli reklamları göz önünde bulundurun. İlgi çekici bir görsel veya video tasarım ile harekete geçirici mesajı bir araya getirerek doğru kitleye sunduğunuzda etkili sonuçlar elde etmeniz mümkündür.

Sonuç olarak instagram, B2B şirketler için en belirgin pazarlama aracı olmasa da bu potansiyelinin bir parçasıdır. Hızla büyüyen ve ulaşmak istediğiniz B2B karar vericilerinin çoğunu içeren etkileşimli bir kullanıcı tabanına sahiptir. Instagram, Facebook veya LinkedIn’i B2B pazarlama stratejilerinin merkezi bir parçası olarak ele almak üzere değil. Ancak yukarıda belirttiğimiz fikirler bu çabaları desteklemeye yardımcı olacaktır.

Instagram reklamları ile ilgili yardıma mı ihtiyacınız var? Bizimle iletişime geçin 🙂

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi