Moda/Tekstil/Giyim Sektörü için Sosyal Medya Kullanımı

tekstil moda giyim sektörü

Moda, tekstil ve giyim sektörü sosyal medyada en aktif olan sektörlerdir. Peki ama bu sektörlerde sosyal medya çalışmaları nasıl yapılmalı? Gelin birlikte göz atalım…

Moda, tekstil ve giyim sektörü sosyal medya kullanımının en aktif şekilde gerçekleştiği sektörlerin başında gelmektedir. Bu sektörlerin ürün ve hizmetleri zengin görsel çeşitliliğe sahiptir. Moda, tekstil ve giyim sektörü sosyal medya kullanıcılarının hemen hemen tüm kesimlerine hitap ettiği için geniş kitlelere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemektedir. Bu içeriğimizde tekstil, moda ve giyim sektörüne yönelik sosyal medya pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Moda, Tekstil ve Giyim sektörü için Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

  • Görselliğin Ön Planda olduğu Sosyal Ağlara Ağırlık Verilmeli

Konu giyim olunca görsellik had safhada önem kazanmaktadır. Bir moda trendiyle ilgili 2 paragraf yazıda anlatılmak istenileni, sadece tek bir resimle anlatmak mümkün olabilmektedir. Bu sebeple görselliğin bu kadar önemli olduğu bu sektörler için Instagram ve Pinterest gibi görsel ağırlıklı sosyal medya platformlarına yoğunlaşmak gerekmektedir.

Elbette bu Facebook ya da Twitter’ı hiçe saymak anlamına gelmemektedir. Elbette diğer mecralarda hesap oluşturmalı ve uygun paylaşımlar gerçekleştirmelisiniz. Ancak ağrılık vereceğiniz, yoğun paylaşım yapacağınız mecralar Instagram ve Pinterest olmalıdır.

Pinterest’te kategori panoları yaparak ve ürünleri burada pinleyebilirsiniz. Yıllara yönelik panolar da yapabilirsiniz böylece her yıla özel moda arşivinizi oluşturmuş olursunuz.

Instagram ise bu alanda en fazla kullanacağınız platform olacaktır. Tek resim, çoklu resim, video, hikaye ve canlı yayın imkanıyla; moda paylaşımlarınız için çok büyük bir kitle sizi bekliyor olacaktır.

  • Moda Blogu Oluşturun

Moda insanların üzerinde en çok kafa yorduğu sektörlerden birisidir. Her sene farklı trendler, hangi renklerin biri ile uyumlu olduğu, hangi pantolon ile hangi ayakkabı kombin olmalı vb… arama motorları üzerinden her gün yapılan yüzlerce arama mevcuttur. Bu nedenle moda ve tekstil sektörünün dijital pazarlama çalışmalarında blog içerikleri olmazsa olmaz etkileşim araçlarıdır.

Moda ve stil konusunda yazacağınız bilgiler, sektörünüzde otorite olmanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Oluşturacağınız blog içeriklerini sosyal medya platformlarında da paylaşarak takipçilerinizle etkileşim ve bağlılık arttırma yoluna gidebilirsiniz. Ayrıca bu sayede web sitenize organik trafik de sağlamış olacaksınız.

  • Influencer Marketing

Son dönemin yeni trend kelimesini duymayanınız yoktur sanırız. Twitter’ın revaçta olduğu dönemde, “fenomen” kelimesinin hakimiyeti, görsel ağların hakimiyeti ve bu ağlarda yüksek takipçiye ulaşan kişiler sayesinde “Influencer”e dönüştü.

Görsel ağırlıklı sosyal medya platformlarında en çok etkileşim alan ve yüksek takipçi kitlesine ulaşan kişiler, markaların ürünlerini tanıtmak şartı ile kazanç sağlama yoluna gidiyorlar.

Instagram’da oldukça fazla görebileceğiniz, yerli ve yabancı ”fashion blogger, fashion designer” title’ına sahip kişi profili var. Takipçi sayısı yüksek olan olan ve gerekli analizi yapılan bu profillerden, ürünlerinizden tanıtım amaçlı bir çalışma yapmayı düşünebilirsiniz.

Bazı takipçilerin ürün tanıtımları nedeniyle bu tarz hesapları takibi bıraktığı gerçeği de olmakla birlikte, reel takipçilerin aslen takip amacı, bu hesap sahibinin uygulamış olduğu paylaşım modeli olduğu söylenebilir. Yani, takipçiler zaten moda alanında bir öneri istediği veya kendisine yakın bulduğu için bu hesapları takip ediyor diyebiliriz.

Dolayısıyla, Influencer pazarlama, moda, tekstil ve hazır giyim alanında faaliyet gösteren markalar için yeni bir pazarlama alanı olarak değerlendirilmelidir.

  • Video Kanalları

Klasik olarak size YouTube kanalı açın gibi bir tavsiye vermiyoruz. YouTube kanalınız mutlaka olmalıdır. Önemli olan YouTube kanalınızı nasıl kullandığınızdır. YouTube paylaşımlarında videoları çok uzun tutmadan, profesyonel çekimler gerçekleştirmelisiniz. Her çektiğinizi hemen kanalınıza yüklemeyin, mutlaka düzenleme yapın. Bir konseptiniz olmalı.Ayrıca profesyonel amatör videolar da hazırlamalısınız. Bunu için biraz araştırma yapmanız gerekebilir.

İnfluencer marketing sadece Instagram için geçerli değildir. Malumunuz, bir YouTube fenomen furyası da mevcut ? YouTube’da moda ve tekstil alanında (azımsanmayacak kadar fazla) yayın yapan hesaplarla da bir influencer pazarlama çalışması markanız için yararlı olacaktır.

Video denilince YouTube elbette büyük bir alanı kaplıyor ama bütünün tamamı değil. Sürekli yeni platformlar kullanıma giriyor. Bunlardan birisi de son zamanların kullanıcı sayısı hızla artan bir video portalı olan TikTok…

Daha çok genç, yeni jenerasyon tarafından kullanılan ve kullanıcı sayısını artıran bir platform olan TikTok’ta da var olmayı tercih etmelisiniz. Kısa ve enteresan videoların paylaşıldığı TikTok için de bir paylaşım stratejisi belirleyin ve burada var olun.

  • Canlı Yayınlar

Youtube, Facebook, Scope, Instagram gibi platformlar size anlık olarak etkileşim kurma imkanı sağlamaktadır. Pazarlamanın geleceği canlı yayınları yakalayın. Müşteri kitlenizin aklında canlı yayınların ile yer edinin. Tasarımlarınızı canlı yayınlarla kullanıcı beğenisine sunun ve anında etkileşim alın.

Tasarımlarınızı gelen yorum, tavsiye ve isteklere göre dizayn edin. Hem takipçileriniz fikirlerine değer verdiğiniz gösterin, hem de marka ufkunuzu açın.

  • Takipçilerinizden/Müşterilerinizden gelen içerikleri paylaşın

İnsanlar giydikleri, denedikleri kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri satın almış olmasalar dahi sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Birçok Instagram paylaşımının deneme kabinlerinden yapıldığını fark etmemiş olamazsınız…

Bu sebeple de müşterilerinizle, mağaza ziyaretçilerinizle iletişim içinde kalmanız ve onları belirli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların ürettiği içerikleri sizin de sosyal medya hesaplarınızda paylaşmanız için olanak sağlayacaktır.

Bu içerikler sosyal kanıt olarak da kullanabilir ve takipçilerinize hangi ürünlerin daha çok denendiğini, beğenildiğini, satıldığını ve kıyafetlerinizi giyen insanların ne kadar mutlu olduklarını gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemlidir.

Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini daha rahat bir şekilde yapabilirsiniz.

  • İnternet Reklamcılığı

İnternet reklamlarını ürün, dönem ve kampanya bazlı olarak mutlaka kullanmalısınız. Özellikle yeterli takipçiye sahip değilseniz, ürünlerinizi daha geniş kitlelere ulaştırmanızın yolu reklamdan geçecektir.

  • Sürekliliği Koruyun

Tüm bu çalışmaları en doğru şekilde yapsanız da unutmamanız gereken en önemli nokta; devamlılığı sağlayabilmeniz. Yaptığınız paylaşımlar için muhakkak bir içerik takvimi oluşturun ve bu içerik takvimine sadık kalın.

Sosyal medya üzerinde sürekli aktif olmanız sizi platformda daha görünür yapacak, müşterilerinizin de size bağlılığı artacaktır. Aynı zamanda potansiyel müşteri edinme olasılığınız da artacaktır.