İhracatçılar İçin Dijitalde Lokal Pazarlama

Lokal pazarlama; tanımı itibariyle, bir bölge, bir kategori içeren spesifik bir pazarlama faaliyetidir. Bir yerel işletme için fiziki bölgesinde ürün ve hizmet kategorisinde hakim olabilmek adına gerçekleştireceği pazarlama faaliyeti olarak uygulanmakla birlikte; teknoloji kullanımındaki artış, ihracatçı firmalar için de geçerlilik kazanmıştır.

İhracatçılar için lokal pazarlama

Ürünlerini yurtdışı pazara ulaştırmayı hedefleyen bir üretici için yapılacak olan ilk adım, dış ticaretin konusu olan, pazar analizi yapmakla başlıyor.

Öncelikle pazar olacak ülkeleri belirleyen ihracatçı, bu ilkelerin ürün bazında pazar analizi, rekabet durumu, ülkenin uygulayacağı yasal mevzuatı öğrenmesi gerekiyor. Lokal pazarlama, bu analizlerden sonra başlıyor.

Web Sayfası Dil Seçenekleri

Uluslaraarası ticareti hedefleyen ve hedef ülkelerini belirleyen bir üreticinin yapacağı ilk şey, web sayfasına dile alternatiflerini eklemek olacaktır. Ürün satmayı hedeflediği ülkelere yönelik yapılacak olan reklam çalışmalarından oluşacak web trafiğinde, hedef müşteriler, kendi dil seçenekleri ile sayfayı ziyaret edebilir olması gerekiyor.

Sosyal Medya Platformlarını Belirleyin

Facebook gibi dünyanın büyük bölümünde kullanılan sosyal medya platformları olduğu gibi, ihracat hedeflediğiniz ülkelerin kendi kullandıkları sosyal medya platformları da olabilir. Çin ve Rusya bunlara örnek ülkelerdir.

Ülkelere özel olan sosyal medya platformlarında profil ve sayfalar oluşturarak, hedef firma ve kişilere ürünleri tanıtmak daha hızlı ve efektif olacaktır.

Demografik Analiz Yapın

Lokal pazarlamada esas olan faaliyet demografik konumlanmadır. İhracat gerçekleştirdiğiniz ülkenin din ve dinleri, özel günleri, yerel ve ulusal bayramları, yerel ve ulusal yas günleri gibi önemli bilgileri elde etmek durumundasınız. Bu özel günlerde, tebrik paylaşımları, yas paylaşımları ile hedef pazarınızı oluşturan ülke vatandaşları ile iletişim sağlamanız gerekiyor. Bu hem bir insani bir gereklilik olduğu gibi aynı zamanda bir hedef ülkede markalaşma çalışmasının bir ayağını da oluşturmaktadır.