Google’a reklam vermeniz için 11 sebep

Google ads

Google Reklamları ölçülebilir bir yatırım getirisi sağladığı için binlerce işletme harcadığı zamanın ve paranın geri dönüşünü aldığının bilincindedir. Ancak yine de “Google’ neden reklam vermeliyim?“,  “Google reklamları benim işime fayda sağlar mı?” sorularının cevabından emin olamayan işletmeler var.  Öncelikle şunu söyleyelim ki;

Dijital reklamlar sadece ücretli reklama indirgemeden bütüncül olarak ele alınmalıdır.  SEO Çalışması, e-mail, etkinlik, sosyal medya ile birlikte uygulan bir Google reklamı ve  diğer lider kaynakları içeren sağlıklı bir pazarlama kanalları dengesi amacınıza ulaşmak için en doğru yöntemdir.

Google Reklamlarını daha önce hiç kullanmadıysanız ve faydalı olup olmadığını merak ediyorsanız, bu yayın sizin için..

1. Google Reklamları Ölçeklendirilebilir

Öncelikle ölçeklendirilebilirlik kavramını açıklayalım:  Ölçeklendirilebilirlik minimum düzeyde reklam maliyeti ile gelirlerini katlayarak arttırma kabiliyetidir ve büyüme yeteneğine işaret eder. Google Reklamları ölçeklendirilebilir reklam mecralarının başında gelir.  Bu nedenle bazı işletmeler Google reklamlarına yılda milyonlarca dolar harcar ve kat kat fazlasını kazanır.

2. Google Reklamları Ölçülebilir

TV ve dergi reklamcılığı gibi geleneksel pazarlama kanallarıyla karşılaştırıldığında, online pazarlama oldukça ölçülebilirdir.  Online pazarlama mecralarından  SEO‘da kesin ölçümler yapmak zordur, sosyal medyayı da ölçmek aynı derecede zor olabilir. Buna karşılık, Google Reklamları daha şeffaftır ve neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını görmenizi sağlayan tonlarca PPC ölçümü sağlar.

3. Google Reklamları Esnekdir

Google’ a reklam vermek için kullanabileceğiniz birçok farklı seçenenek vardır. Böylece reklamlarınızı özel ihtiyaçlarınıza göre özelleştirebilir, ulaşmak istediğiniz kitleyi net bir şekilde belirleyebilirsiniz. Google reklam hedeflemesinde:

  • Anahtar kelime eşleme türlerini belirtebilirsiniz – Örneğin, reklamınızı yalnızca “Bakırköy otelleri” gibi tam bir anahtar kelime arayanlara gösterebilir – Bakırköy veya otellerle ilgili genel terimlerdeki trafiği filtreleyebilirsiniz.
  • Hedef kitlenizi bulunduğunuz yere, günün saatine, dile, tarayıcıya veya cihaz türüne ve diğer filtre seçeneklerine göre daraltabilirsiniz.
  • Gmail ve YouTube gibi Google mecralarından ve ortak sitelerden, arama yapmayan çok büyük bir kullanıcı ağına erişebilirsiniz.
  • Marka bilinirliği oluşturmak için harika olan ve çoğu zaman Google Arama Reklamlarından daha düşük bir maliyetle dönüşüm sağlayan görüntülü reklamlardan yararlanabilirsiniz.

4. Google Reklamları SEO’dan Daha Hızlıdır

Yeni bir web sitesinin SEO ile hızlı sonuç alması olası değildir. SEO, arama motoru sıralaması için uygulanması gereken uzun vadeli  bir yöntemdir. Google reklamları  ise hemen sonuç almanızı sağlar.  Google reklamı, belirli bir anahtar kelimenin veya izleyicinin organik arama yoluyla izlemeye değip değmediğini test etmek için de iyi bir yoldur. İyi dönüşüm sağlıyorsa, SEO’da  sıralamaya çalışıp içeriğinizi oluşturmaya değer olduğunu hesaplayabilirsiniz.

5- Google Reklamları basit ve öğrenmesi kolaydır

Google reklamcılığını öğrenmek kolaydır. Bunun için bir eğitim kuruluşu veya kişilerden eğitim almayı tercih edebilirsiniz ama asıl kaynak yine Google’ın kendisidir.

6- Google Reklamlarına tıklanmadığı doğru değil

Google reklamları sayfanın en üst ve alt kısmında, arama sonuçlarına göre gösterilir. Ticari bir amaçla arama yapanların üçte ikisi bu bağlantılara tıklamaktadır.

7. Google Reklam Biçimleri, Organik Sonuçlardan Daha Çekici Olabilir

Google, son birkaç yılda, YouTube’daki ürün listeleme reklamları ve video içi reklamlar gibi birçok yeni reklam biçimini kullanıma sundu. Daha parlak ve ilgi çekici reklamlar daha fazla tıklama alır. Dolayısıyla bu hem Google hem de reklam veren için iyidir.

8. Google Reklam Trafiği , Organik Trafikten Daha İyi Dönüşüm Sağlayabilir

Organik trafik elbette harika… Ama, ücretli trafiğin, organik trafiğe göre dönüşüm oranı iki kat yüksektir . Bu muhtemelen ücretli arama trafiğinin daha hedefli ve nitelikli olması nedeniyle ve reklam tıklamalarına neden olan sorguların bilgi niteliğinde değil, ticari açıdan daha ihtiyaç karşılayan olmasından kaynaklıdır.

9. Google Reklamları Diğer Pazarlama Kanallarınızı Tamamlar

Google Reklamları, diğer pazarlama çalışmalarınızı tamamlar. Yeniden pazarlama, işinize ilgi gösteren kişileri hedeflemek ve takip etmek için harika bir yoldur.  Google Reklamlarının yeniden pazarlama özelliği ile , web sitenize gelen ziyaretçileri bir çerezle takip edebilirsiniz (bu kişiler sizi sosyal medyada, blogunuzda, yönlendirilmiş bir e-postadan gelen bir ürün sayfasında bir tıklama vb. Yoluyla bulmuş olabilir). Görüntülü reklamlarınız daha sonra onları İnternet’te “izler”, böylece markanız akılda kalır.

10. Rakipleriniz de Google Reklamları Kullanıyor

Pazarlama,daha fazla ürün ve hizmet satışıyla ilgili olduğundan, yapacağınız bütün reklamların ana gayesi de bu olacaktır.  Aynı iş kolunda muhtemelen rakibiniz broşür dağıtıyorsa, siz de dağıtmak durumunda kalırsınız; aksi taktirde pazar üstünlüğünü rakip elde edecektir. Google reklamlarını da benzer şekilde düşünün, Rakipleriniz reklam verip ve daha fazla müşteri elde ederken, siz neden bunu yapmayasınız.

11. Google Partners Ajanslar İle Daha Çok Dönüşüm Elde Edebilirsiniz.

Google Partners; Google Ads hesapları yöneten reklam ajanslarına, dijital pazarlama uzmanlarına ve diğer dijital danışmanlara yönelik Google programıdır. Google Partners Ajanslar sizin reklamlardan maximum verim elde etmenizi sağlar. Survivor Dijital, Google Partners Ajanstır. Survivor ile Google’a reklam verdiğinizde siz işinize odaklanırken, reklamlarınız sizin için sorunsuz işler. En uygun maliyetlerle maximum dönüşüm elde edersiniz.

Hemen  Google’a reklam vermeye başlamak ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için teklif alın