Google Reklamları: Avantaj ve Dezavantajları (KOBİ’ler için)

KOBİ Google reklamları

Google reklamları (Google AdWords) KOBİ’lerin ürün ve hizmetlerini tanıtmalarını sağlayacak en doğru araçların başında gelir. Neden mi? Gelin, küçük-orta işletmeler için Google reklamlarının avantaj ve dezavantajlarına yakından bakalım…


Google reklamları (Google Ads) küçük-orta büyüklükteki işletmelerin ürün/hizmetlerini tanıtmalarını sağlayacak en doğru araçların başında gelmektedir. Çünkü satın alma davranışı gösterecek olan insanlar eyleme geçmeden önce mutlaka Google arama çubuğuna aradıkları ürün ya da hizmeti yazıp araştırma yapmaktadır. Bu belirledikleri şeyleri (ürün veya hizmet) arayan insanlar satın almaya zaten yakın olduklarından KOBİ’lerin Google Ads üzerinden vereceği bir reklam, kendileri için oldukça karlı ve güçlü bir reklam türü olacaktır.

Eğer ilk kez Google’a reklam verecekseniz artı ve eksileri konusunda aklınıza takılan soruların olması muhtemeldir. Biz de “Google Reklamları: Avantantaj ve Dezavantajları” konusunda sizleri aydınlatacak ve aklınızdaki sorulara cevap olacak bir derleme yaptık. Umarız ki içeriğimiz, aklınızdaki soruların büyük bir kısmını yanıtlamaya yetecektir. ?

Google Reklamlarının Avantajları

Özelleştirilmiş Hedef Kitleler

Ürün/hizmetinizi pazarlarken, o ürün ve hizmet ile ilgilenen kişilere ulaşabilmek paha biçilemez bir değerdir. Google reklamları, size kampanya sırasında kimleri hedeflemek istediğinizi belirleme fırsatı sunar. Belirli anahtar kelimeler kullanarak sizin ürün ve hizmetinize benzer ürün ve hizmetleri aktif olarak araştıran tüketicilere böylece reklamlarınız sayesinde ulaşabilirsiniz.

Bu noktada şunu unutmamalısınız ki reklamcılığın anahtarı hedef kitlenizin alışkanlıklarını ve davranışlarını bilmektir. Bu bilgi, potansiyel müşterilerle nerede ve nasıl iletişim kuracağınızı belirlemenizde size yardımcı olacaktır.

Hedefleme kadar neyi hedeflemek istemediğinizi de bilmeniz de önemlidir. Örneğin, ürününüz beş yaşından küçük çocuklar için bir tehlike oluşturuyorsa, büyük olasılıkla yeni yürümeye başlayan çocukları olan ebeveynleri göz ardı edebilirsiniz. Tüketicileri filtrelemek, kampanyalarınızı iyileştirecektir.

Hızlı Kurulum

KOBİ’ler için, zaman değerli bir kaynaktır. Bir göreve daha fazla zaman harcadığınız zaman, başka bir sorumluluğu göz ardı edebilirsiniz. Bu nedenle, reklamlarınızı oluşturmaya gelince, hızlı bir şekilde başlamak (herhangi bir güçlük çekmeden) yapmak istersiniz.

Google reklamları, kolayca kurulum yapılıp hemen yayınlanmaya başlanabilen bir reklam türüdür. Bu konuda içerik pazarlama direktörü Aden Andrus şöyle diyor;

“Google paranızı istiyor, bu yüzden bir hesap oluşturmayı ve Google Ads’de reklam vermeye başlamayı oldukça kolaylaştırıyorlar. Tek yapmanız gereken Google Ads’i ziyaret edip ‘Hemen başlamak’. Ve burada istenenler bir e-posta adresi (tercihen bir Gmail hesabı) ve sitenizin URL’si…

Reklam Bütçesini Siz Belirlersiniz

Küçük işletmeler genellikle nakit para kullanır. Yani olası bir durumda bütçeniz ek bir pazarlama maliyetine hazır olamayabilir. Yıllar içinde gelişen reklam sektörü oldukça değişti. Gazete, pano ya da tabelalar için binlerce dolar ödemenize artık gerek yok. Onun yerine online reklamcılık var. Bütçeniz dâhilinde çalışan Google Ads’te reklamcılık hedeflerinize göre günlük kampanya bütçesini siz seçersiniz. Ayrıca, bütçeyi istediğiniz zaman değiştirebilmeniz de mümkün.

Birden Fazla Reklam Türü Yayınlayın

Her müşteri aynı değildir. Ürününüze bağlı olarak hedef kitlenizin bulunduğu mecra farklı olabilir. Farklılıklara rağmen, her alıcıya hitap etmek isteyebilirsiniz. Google reklamları, arama, görüntüleme, video ve uygulama dahil olmak üzere birden fazla reklam biçimi seçeneğine sahiptir.

Google Reklamlarının Dezavantajları

Her araç mükemmel olmaz. % 100 emin olmadan önce kusurlarını dezavantajlarını da bilip önlem almak isteyebilirsiniz.

Uzman Yönetimi

İyi bir reklam veren olmak ve verim almak istiyorsanız bunun için uzman olmanız gerekir. Maalesef bazı KOBİ sahipleri bunu zor yoldan öğreniyorlar. Bir süre boyunca Google reklamlarını kendileri yapmayı deniyorlar ve hiç sonuç alamıyorlar. Google Ads, bir günde öğrenebileceğiniz bir platform değildir. Bu nedenle Google reklamlarından verim elde etmek istiyorsanız bir uzmanı işe almanız veya bir dijital reklam ajansı ile çalışmanız gereklidir.

Bir uzmana ödeme yapmak kampanyanız için bütçe düşüklüğü yapabilir. Ama uzmanlar sayesinde daha verimli sonuçlar alarak harcadığınızdan fazla kazanır ve kampanyanızı daha ileriye taşımış olursunuz.

 internet reklamcılığı hizmetlerimize bir göz atın!

Rekabet

Rekabet her yerde olduğu gibi dijital reklam alanında da vardır. Büyük veya küçük şirketlerin hepsi tüketicilerin dikkatini çekmek için yarışmaktadır. Bu yarışın sizi etkileyecek tarafı ise şöyledir: Google reklamlarında işletmeler aynı anahtar kelimeleri hedeflediğinde, Google o kitleye (rakipleriniz ve sizin aynı anahtar kelimelerle hedeflemek istedikleriniz) reklam vermek için daha fazla ödeme yapmanızı bekler.

Bu durumda da rakiplerinizle rekabet etmenizin yolu bütçenizi arttırmak ya da asıl anahtar kelime yerine, ikincil anahtar kelimeleri seçerek reklam vermektir. Ancak bu anahtar kelimeler daha az maliyetli olsa da buradaki sorun bu anahtar kelimelerin reklamcılık hedeflerinizi karşılayamayabileceğidir. Bu verilmesi zor bir karardır ve yine doğru tercihleri yapabilmek uzmanlık gerektirir.

Sıkı Politikalar

Bir reklam aracı kullandığınızda, kurallarına göre oynamak zorundasınız. Kabul edip etmemeniz önemli değil, bu reklam politikaları platformun kendisini korumak içindir. Bu nedenle herhangi bir reklam alanına girmeden önce platformların kurallarını bilmek sizler için önemlidir. Böylece sonrasında nasıl ilerleyeceğinizi anlamak daha kolay hale gelecektir. Örneğin, Google reklamlarının belirli içerikleri yasaklayan politikaları vardır ve taklit ürünler, tehlikeli ürünler veya rahatsız edici içeriklerin reklamını yapmanız imkansızdır.

Google’ın, ayrıca tüketicilere nasıl hitap ettiğinizi sınırlayan içerik yönergeleri de mevcuttur. Reklamlarınızda fazla jenerik olamaz ya da ÜCRETSİZ gibi bir ifade kullanamazsınız. Çünkü Google reklamları sadece alakalı ve yararlı içeriği onaylamaktadır. Dolayısıyla Google, reklamınızı güvensiz olarak görürse, kampanyanızı yayınlamayacaktır.

Ancak sonuç olarak Google reklamlarının avantajlarının KOBİ’ler için dezavantajlarına göre daha fazla olduğu aşikardır. Google reklamları, ürünlerinizi/hizmetlerinizi potansiyel müşterilerle buluşturmak için gerçekten iyi bir fırsattır ve reklamlara başlamak çok kolaydır; Ancak, kampanyaları doğru yönetebilmek ve verim alabilmek için bir uzmandan yardım almanız gerekebilir.

Bu konuda size destek olmamızı isterseniz info@survivor.com.tr adresinden veya  +9.0850 840 6452 telefon numarasından bizimle iletişime geçebilirsiniz.