Tüm Zamanların En İyi Kadınlar Günü Pazarlama Kampanyası Fikirleri

Tüm zamanların en iyi kadınlar günü kampanyası fikirleri

Dünya Kadınlar Günü Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmış olarak her yıl 8 Mart’ta kutlanan uluslararası bir gündür. İnsan hakları temelinde kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanması amaçlanmaktadır. Dünya Kadınlar Günü, kadın hakları hareketinde bir odak noktasıdır.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü nasıl ortaya çıktı?

Wikipedia’ya göre; “Dünya Kadınlar Günü” olarak 8 Mart gününün belirlenmesine kaynaklık eden olay konusunda muhtelif tartışmalı iddialar mevcuttur. Bunlardan biri, Rusya’da çarlığın yıkılmasına yol açan 1917 Şubat Devrimi’nin 8 Mart günü yapılan kadın yürüyüşü ve grevleri ile başlamış olması, bir diğeri 8 Mart 1908’de ABD’nin New York kentinde çoğu sosyaIist olan kadın işçilerin öncülüğünde sendikal haklar ve kadınlara oy hakkı talepleriyle düzenlenen miting, başka biri ise 8 Mart 1857’de yine ABD’nin New York kentindeki bir tekstil fabrikasında grevci işçilere polisin saldırması, işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin kurulan barikatlar nedeniyle kaçamamaları sonucunda 120 kadın işçinin ölmesi, ve yine bir başkası ise, bununla çok paralellik arz eden, ancak gerek Dünya Kadınlar Gününün ilk kararlaştırıldığı 1910’dan gerekse ilk uluslararası kutlamaların düzenlendiği 19 Mart 1911’den sonra hiç bahsi geçmeyip çok sonraları ileri sürülen, 25 Mart 1911’de New York’ta gerçekleşmiş Triangle Gömlek Fabrikası yangını’dır.
Birleşmiş Milletler’in resmi web sitesinin konuyla ilgili sayfasında 8 Mart gününün seçilmesine kaynaklık eden olay olarak Rusya’da Çarlığa son veren 1917 Şubat Devrimi’nin Gregoryen takvime göre 8 Mart günü kadınların protesto eylemleri ve grevleri ile başlamış olduğuna işaret edilmektedir. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 tarihinde 8 Mart’ın “Dünya Kadınlar Günü” olarak anılmasını kabul etmiştir.

PAZARLAMACILAR İÇİN DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜN ÖNEMİ

Ve Günün önemi arttıkça, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler de pazarlama takvimlerini bu gün için özel bir şey yapacak şekilde ayarladılar. Özellikle dijital pazarlamanın geniş kitlelere sağladığı erişim imkanı ile büyük küçük tüm işletmeler bu özel günü daha farkındalık, etkileşim ve markalaşmaya katkı sağlayacak dijital pazarlama çalışmalarını kullanmaya başladılar.

8 Mart Kadınlar Günü için Dijital Pazarlama kampanya ve içerik fikirleri

Sosyal Medyadan Yararlanın

Bir önceki paragrafta da belirttiğimiz gibi internet ve sosyal medya çağında bu tarz önemli günleri herkes kutluyor. Bir marka olarak yaptığınız sosyal medya pazarlama çalışmaların fark edilmesi için sadece düz bir kutlamanın ötesine geçmelisiniz.
Örneğin, Kadın çalışanlarınızın fotoğraflarını paylaşarak onları sosyal medya hesaplarınızdan tanıtın ve takdir edin. Bu takipçilerinize kadın çalışanlarınızı ne kadar önemsediğinizi göstermenin ve günün anlam ve önemine uygun bir paylaşımın harika bir yoludur.

Videonun Geniş Erişimi ve Uygun Reklam Maliyetlerinden Yararlanın

Bir görsel düşüncelerinizi iyi ifade etmenize yardımcı oluyorsa, videolar onu hissetmenizi sağlar. Dokunaklı bir videonun kalıcı bir etkisi olabilir ve marka hakkında çok olumlu bir imaj bırakabilir. Kullanın ve markanın çevrimiçi görünürlüğünü artırın.

Bir örneğe mi ihtiyacınız var 2004 yılına gidelim ve dünyanın en bilinen kadınlar günü kampanyalarından birine bakalım: “Dove, “Gerçek Güzellik”


Dove’un bu kampanyası, bir yabancınınkiyle karşılaştırıldığında kadınların kendileri hakkındaki algılarıyla ilgiliydi ve algıdaki boşluğu harika bir şekilde vurguladı. Öyle ki bu kampanya, şu anda YouTube’da 69 milyon’dan fazla izlenme sayısına sahip ve hala sosyal medyada paylaşılmaya devam ediyor, pazarlama derslerinde örnek kampanya olarak gösteriliyor.

Ayrıca Video reklamlarının erişim maliyetleri diğer reklam modellerine göre çok daha hesaplıdır. Bunu da mutlaka göz önünde bulundurun.

İndirimler ve Özel Fırsatlar Sunun

Özel günler markaların satış yapmaları için harika fırsatlardır. Tüketiciler özel günlerde daha fazla alışveriş yapmaya yatkındır. Ancak makul şekilde uygulanmazlarsa geri tepebilirler. Bu yüzden dikkatli olmalısınız.
Bu stratejiyi zekice yöneten şirketlerden biri Amerikalı araç kiralama şirketi Lyft‘tir. Lyft 2019’da, kadınlar tarafından yönetilen yerleri, müzeleri ve küçük işletmeleri ziyaret eden yolculara 10 dolarlık bir indirim sundu. Bu teklif, Amerika ve Kanada’daki 37 şehirde geçerliydi ve bazı yerler, Barack Obama’nın eski kıdemli danışmanlarından ve Lyft’in mevcut yönetim kurulu üyelerinden biri olan Valerie Jarrett tarafından seçildi. Her şehrin belirlenmiş bir promosyon kodu vardı. Kampanya detaylarını videodan izleyebilirsiniz.

Geleneksel Pazarlamayı Göz Ardı Etmeyin

Pazarlama kampanyasının hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olması markanın daha geniş kitlelere erişmesini sağlar. Özellikle iyi bir fikir uzun yıllar konuşulacak bir kampanya oluşturmanızı sağlayabilir.
Örnek mi, Kadın Yardımı, “Bana Bak”

Bu videoda izlediğiniz kampanya birçok ödül kazanan ve 326,9 milyon kişi ile küresel bir erişime ulaşan Women’s Aid’in ödüllü bir pazarlama kampanyası .
Proje, interaktif bir açık hava reklam panosu kampanyasıydı. Women’s Aid, bu kampanyayı hazırlamak için kreatif ajans, WCRS ve Ocean Outdoor ile birlikte çalıştı .

Women’s Aid, İngiltere’deki Canary Wharf ve Birmingham Bullring gibi kamuya açık alanlarda bilboard sergiledi. Bilboard’da, hırpalanmış ve ağır şekilde yaralanmış bir kadının resmi var. Bilboard interaktifti. İnsanlar reklam panosunun yanından geçip görmezden geldikçe, reklam panosu aynı kalacaktı. Ancak insanlar reklam panosuna uğrayıp ona baksa, kadının yüzündeki morluklar solmaya başlayacak ve sonunda tamamen iyileşecektir.
Women’s Aid, kampanyayı yürütmek için akıllıca yüz tanıma teknolojisini kullandı. Birisinin ilan panosu ekranına baktığını tespit etmeye yardımcı olabilecek kameralar kullandılar ve bu da reklam ekranındaki değişikliği tetikliyordu. Ekran, ona ne kadar çok insan bakarsa, tamamen iyileşmiş bir yüz gösterecek şekilde o kadar çabuk değişecek şekilde programlandı.
Kampanyanın mesajı basitti ve mükemmel bir şekilde iletildi. Ev içi şiddete göz yummamak için mesajı açıktı. Eğer görebiliyorsanız, bir fark yaratabilir ve değiştirebilirsiniz. Women’s Aid, deneysel ve yenilikçi reklam teknolojisi ile birleştiğinde kampanyayı başarılı bir şekilde viral hale getirdi.
Bu kampanya böylesine büyük bir erişim sağlayarak, aile içi istismardan muzdarip kadınlara ulaşmanın ve onlara yardım etmenin ciddiyetini ve önemini aydınlatmaya yardımcı oldu.

Kadınlara Hayallerinin peşinden gitmeleri için ilham verin

Kadınların iş hayatının her alanında erkek meslektaşlarından da çok zorlukla karşılaştığı bilinen bir gerçek. Bu konuda kadınlara ilham verecek onların hayallerinden peşlerinden gitmeye teşvik edecek ülkemizde de çok başarılı kampanyalar var. İşte bunlardan bir kaçı

Yine son olarak dünyadan bir örnek; Araştırmalar, bilim, teknoloji, mühendislik, tıp (STEM) alanlarında kariyer peşinde koşan kadınların sayısının erkeklere kıyasla şaşırtıcı derecede düşük olduğunu gösteriyor. STEM alanlarındaki kadınlar, erkek meslektaşlarına kıyasla önemli ölçüde daha az kazanıyor.
Microsoft, 2017 yılında, kız çocuklarını STEM alanlarında kariyer yapmaya teşvik etmek için #MakeWhatsNext kampanyasını başlattı. Kampanya, genç kadın mucitleri patent başvurusu yapmaları için finanse eden ve yönlendiren bir patent programından oluşuyordu.

Influencerların gücünden yararlanın

Influnecer pazarlama 2021’de de trend olmaya devam edecek, aslında bunun bir sebebi de dijital dünyada ürün ve hizmet sunan o kadar çok işletme ve kişi var ki; tüketiciler güven konusunda destek bekliyor. Etkileyiciler de bu noktada tüketicileri ikna etmede önemli bir rol üstleniyorlar.


Peki Markalar Kadınlar Günü kampanyaları için neden İnfluencerlarla çalışmalı?

Her hizmet gibi, reklam da özel günlerde pahalıdır. Sosyal medya platformları dijital dünyamızı şekillendirirken, aynı zamanda insanların ürün aramaları için bir arama motoru haline geliyor. Bu nedenle, özel günlerde bir influencer ile çalışmak, potansiyel müşterilerin haber beslemelerine ve markanızla girecekleri etkileşime daha kolay ulaşmanızı sağlar.
Influencerlar, müşterilerin satın alma kararlarını yönlendirmek için yeterli güce sahiptir ve bu da onları sitenize veya mağazanıza yönlendirir. Ayrıca sosyal medya algoritmalarının kolaylaştırılmasıyla influencer kampanyaları, yüksek oranda dönüşmesi beklenebilecek niş kitlelere ulaşarak erişimi organik olarak artırabilir.