Coronavirüs ve Dijital Dönüşüm

coronavirüs ve dijital dönüşüm

Tüm dünyayı etkisi altına alan coronavirüs eğitim, pazarlama ve hatta spor gibi pek çok sektörü dijital dönüşüme itti.

Coronavirüs’ün ekonomik etkileri ile beraber bazı işletmeler bir süreliğine işlerine ara verme kararı alsalar da bazıları dijitaldeki varlığını daha çok hissettirmek veya bu dönemde rakiplerinin önüne geçmek için bu alanda olan çalışmalarını daha çok hızlandırdı.

Coronavirüs ile beraber dijital dönüşümün ekstra önemli olduğu bu süreçte işletmeniz için sormanız gereken 3 önemli soru;

  1. Çalışanları koruyarak müşteri ihtiyaçları karşılanabiliyor mu?
  2. İşletmenizin coronavirüs sürecinde stratejisi nasıl olmalı?
  3. Pandemi döneminde dijital dönüşümü nasıl ya da ne kadar etkili gerçekleştirebilirsiniz?
pandemi döneminde dijital dönüşüm

Bu dönemde hem çalışanların güvenliğini sağlamak hem de tüm işlemleri uzaktan gerçekleştirmek için işletmeler, dijital ve hızlı bir şekilde dönüşüm yapmak zorundadır.

Yapılan analizlere göre coronavirüs, dijital araç, hizmet vb. gibi uygulamalarında kullanımını artırarak birçok sektörü küresel bir geçişe zorladı. Dijital platformlar tüketiciler için hizmet, eğlence, alışveriş vb. gibi yeni bağlantı yollarını her geçen gün arttırıyor.

İşletmeniz İçin Dijital Dönüşümü Nasıl ve Neden Sağlamanız Gerekir?

Sosyal mesafeyi korumak adına evden çalışmaya başladığınızda ve işinizi dijitale taşıdığınızda interaktif olabilmek adına gerekli araçlara sahip olmanız şart 🙂 Yüz yüze toplantı yapamayacağımız bu dönemde online toplantı yapmamıza imkan veren Zoom, Hangouts gibi programlarla iletişimi etkili şekilde sürdürebilirsiniz.

işletmeniz için neden ve nasıl dijital dönüşüm sağlamalısınız

Microsoft’a göre bu dönemde çevrimiçi işbirliği oluşturmak adına kullanılan online meeting programlarında %40 artış var.

Çin’de coronavirüs ile beraber oluşan kısıtlamalardan kaynaklı WeChat, Tencent ve Ding gibi meeting uygulamaların özellikle iş için kullanımı arttı.

Örneğin Amerika’da “TeleHealth” sistemi ile hem hastanelerin kapasitesini koruyarak yoğunluğu belli bir çizgi de tutmak hem de sosyal mesafe kuralına uymak için hastalar çevrimiçi olarak bir doktora bağlanıp sağlık hizmeti alabiliyor.

Dijital dönüşüm adına örnek gösterilebilecek bir diğer uygulama ise “Hayat Eve Sığar” uygulaması. Bu uygulama ile bulunduğunuz bölgede riskin ne kadar düşük veya yüksek olduğunu görebiliyorsunuz. Enfekte hasta sayısı yoğunluğuna göre risk belirleyen bu uygulama aynı zamanda vaka takibine de olanak sağlıyor.

Birçok farklı sektör çevrimiçi kalarak kitlesini korumak adına farklı adımlar atmaya devam ederken dijital dönüşüme ayak uydurmamak sizi rakiplerinizden geri kalmaya itebilir.

Peki Dijital Dönüşüme Göre İşletmeniz Nasıl Bir Strateji Belirlemeli ?

İşletmeniz adına dijital dönüşüm kararını aldınız ve teknik olarak gerekli uygulamalarla beraber firmanız için geliştirebileceğiniz aplikasyonlarla bir adım öne geçebilirsiniz. Nasıl mı?

Örneğin, bir restoranınız var ve paket servisiniz yoksa müşterilerinizin işletmenizi araması yerine çevrimiçi kullanarak istedikleri yiyecek veya hizmeti istedikleri şekilde seçmelerine imkan veren bir uygulama kullanabilirsiniz.

Bir spor antrenörüyseniz eğer insanlara günlük yapmaları gereken egzersizlerle ilgili bilgi veren veya online bir şekilde bu egzersizleri nasıl yapmaları gerektiğini gösteren videolar sunabilirsiniz.

dijital dönüşüme göre işletmeniz nasıl bir strateji belirlemeli

Turizm, otelcilik veya gece hayatıyla alakalı sektörlerde dijital dönüşüm adına olan uygulamalar bir noktada sınırlı kalacaktır. Her ne kadar bu sektörler reklam, sosyal medya paylaşımları, seo vs. gibi parçalarla internetteki varlığını korusa da bu çalışma kısıtlı bir çerçeve içinde kalabilir. 🙂 Ama Çin’de bununla ilgili yeni bir yaklaşım getirilmiş.

Budweiser ve Fransız likör markası Clubbing sahnesini, insanların oturma odalarında onlara canlı yayın yaparak sunuyor. Uygulanan bu dijital dönüşüm kampanyasında aslında bir nevi insanları satın almaya teşvik eden bir durumda söz konusu 🙂

Bu dönemde en çok dikkat edilen şey insan temasını mümkün olduğunca azaltmak. Mesela Walmart, Amazon, UPS ve Domino’s Pizza gibi şirketler, temel ihtiyaçlar, ilaç ve gıda için teslimat maliyetlerini azaltmak adına drone gibi insansız hava araçlarını test ediyor.

Coronavirüs ile beraber devreye giren dijital dönüşüm sürecine ayak uydurulduğunda aslında iş yapma şekliyle ilgili herhangi bir sorun çıkmayacaktır ancak uzun vadede pek çok sektörde bununla ilgili değişim görüleceği kesin 🙂

Dijital dönüşüm bazı işletmeler için zor olabilir ama doğru iletişim ve araç teknikleri ile bugün dijital dönüşümde ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Bununla birlikte yenilikler daha hızlı ortaya çıktıkça, endüstriler her zamankinden daha fazla bağlantılı olacak ve buna istinaden yeni uygulamalar ortaya çıkacaktır.

Bu dönemde işinizi dijitale taşımak istiyorsanız ama nasıl taşıyacağınıza dair endişeleriniz varsa şimdi bizimle iletişime geçin ve işinizi dijitale beraber taşıyalım.