Blog

Sosyal Medya Paylaşımları Nasıl Olmalı?

Sosyal medya içerik paylaşımları

Doğru zamanda doğru içerikleri paylaşarak, sosyal medya paylaşımlarınıza çokça beğeni, paylaşım, yorum almayı başarabilseydiniz, reklamlarınızla dikkat çekip, daha fazla potansiyel müşteriye erişebilseydiniz, bunları elde etmek için neleri değiştirirdiniz?
Sosyal medya paylaşımları için strateji belirlemeden önce bilmemiz gereken çok önemli bir konu var.

İnsanlar, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi düşünmüyor!

İnsanlar, sürekli olarak problemlerini, hayallerini düşünüp dururlar. Sosyal medyada gezinirken arkadaşlarının neler paylaştığını, onların neler yaptığını merak etmektedirler. Yani markanızı, markanızın ürün ve hizmetini düşünmezler.

Bunda bir olumsuzluk yok. Yalnızca kendi dünyalarına dalmış durumdalar. Bu yüzden onların markanızı fark edebilmeleri için onların trans hallerine girip, onların dikkatini çekebilmeniz gerekir.

Doğru Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmanın Özünde Bu Yer Alır; İnsanların Dikkatini Çekebilmek.

Sosyal medya paylaşımları ile insanların dikkatini çekebilmek için sosyal medya akışı içerisinde sadece saniyeleriniz vardır. Bu çok değerli saniyeler içinde onların ilgi alanı ile bağlantı kurmayı başaramazsanız, etkileşim şansınız sıfıra iner.

İnsanların ilgi alanlarını nasıl bulabilirsiniz?

Aslında bu çok zor değil. Örneğin yazının başlığına bakın “Sosyal medya paylaşımları nasıl olmalı?” başlığını seçmemin nedeni insanların birçoğunun zaten bu konuda araştırma yapıyor olması.

Bu yazıyı yazmayı planladığımda uygun başlığı bulabilmek için Google’da “Sosyal medya paylaşımları” şeklinde bir arama yaptım.

Google bana ‘Sosyal medya paylaşımları’ ile ilgili diğer arama terimlerini verdi. Böylece sosyal medya paylaşımları ile ilgilenen hedef kitlemin dikkatini çekebilecek başlığı belirlemiş oldum.sosyal medya paylaşımları nasıl olmalı

Sonuç olarak tek bir cümle sizin dikkatinizi nasıl çekebiliyor ve bu yazıyı okumanıza neden oluyorsa aynı şekilde sosyal medya hedef kitlenizin de dikkatini sadece bir cümle ile çekebilirsiniz. Öyle uzun uzun açıklamalar yapmanıza gerek yok. Zaten istatistiklere bakıldığında metin uzunluğu ile etkileşim arasında ters bir orantı var. Yani metin kısaldıkça etkileşim oranı artıyor.

Herkesin bildiği gibi sosyal medyada link paylaşabiliyoruz. Bu nedenle ürün ve hizmetinizi web sitenizde tanıtın.

sosyal medya paylaşım uzunlukları
Görsel kaynak: medium.com

Sosyal medya link paylaşımında dikkat edilecekler?

Sosyal medya link paylaşımlarında en sık yapılan hata, linkin doğru adrese gitmemesidir. Bu nedenle link hedeflediğiniz yere gidiyor mu mutlaka kontrol etmelisiniz.

Ayrıca paylaştığınız link içeriğinizle uyumlu olmalı. Yani bazı haber sitelerinin yaptığı gibi görsel ve başlıkta insanların dikkatini çekip, linke tıklandığında alakasız bir içeriğe yönlendirmemelisiniz.

Bu insanların markanıza antipati duymasına neden olacak bir davranıştır. Kısa vadede etkileşim sağlasa da uzun vadede işe yaramayacak ve marka imajına zarar verecektir.

Doğru görsel/video seçimi

Sosyal medya paylaşımlarının dikkat çekebilmesinin en önemli anahtarlarından birisi de doğru görsel/video seçimidir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek için içerik metni ile uyumlu, yüksek kalitede ve paylaşım yapacağınız sosyal mecranın paylaşım boyutlarına uygun görseller tercih etmelisiniz.

Sosyal Medya Görsel Paylaşım Boyutları 2018
Facebook Paylaşım Görseli Boyutu: 1200 x 900px
Facebook Link Paylaşım Görseli Boyutu: 1200 x 628px
Twitter timeline görsel boyutu: 506 x 253px
Google+ paylaşım görseli boyutu: 506 px genişlik
Instagram paylaşım görseli boyutu: 1080 x 1080px
LinkedIn paylaşım görseli boyutu: 350 px genişlik
Son söz olarak, sosyal medya paylaşımlarınızı hazırlarken amacınız markanızı, ürün ve hizmetinizi tanıtmak değil, hedef kitlenizin dikkatini çekmek olmalı. Çünkü insanların dikkatini çekmeden onları hiçbir şey yapmaya ikna edemezsiniz.

 

Bu yazı daha önce reyhanacikelli.com‘da yer almıştır.

Yorum Gönder


Bilgileriniz kimseyle paylaşılmayacaktır. * işaretli alanlar zorunludur.