Sosyal Medya Paylaşımları Nasıl Olmalı?

Sosyal Medya Platformları

“Sosyal medya paylaşımları nasıl olmalı?” sorusu, bu işi daha profesyonel yapmak isteyenlerin arama motoruna en çok sordukları soruların başında gelir. Bir strateji belirlemeden önce bilmemiz gereken en önemli konu “insanların sizin marka, ürün ya da hizmetlerinizi düşünmediği”dir. 

İnsanlar, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi düşünmüyor! 


Etkili Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Başarılı sosyal medya stratejisi oluştururken ilk düşündüklerimiz arasında insanları yani hedef kitlemizi anlamak için bu kitlenin sosyal medyada neleri merak edip ilgi gösterdiklerini bulmaya çalışmak yer alır.

İnsanlar aslında, sürekli olarak problemlerini, hayallerini düşünüp dururlar ve sosyal medyada gezinirken de arkadaşlarının neler paylaştığını, onların neler yaptığını merak ederler. Yani markanızı, markanızın ürün ve hizmetini düşünmezler. Öyleyse bu aşamada sorulması gereken en önemli sorunun “sosyal medyada merak nasıl uyandırılır” olması gerekir.

İşte doğru sosyal medya stratejisi oluşturmanın özünde de bu yer alır; İnsanların dikkatini çekebilmek.

İnsanların dikkatini çekebilmek için sosyal medya akışı içerisinde sadece saniyeleriniz vardır. Bu çok değerli saniyeler içinde onların ilgi alanı ile bağlantı kurmayı başaramazsanız, etkileşim şansınız sıfıra iner.

Böyle bir durumda “insanların ilgi alanları nelerdir, insanların ilgi alanları nasıl belirlenir?” gibi sorular aklımızda dolaşıp durur ve bu sorunların yanıtlarını bulmak için bir yol ararız. Aslında bu soruların cevabını bulmak sandığınız kadar da zor değildir. Örneğin yazının başlığına bakın; “sosyal medya paylaşımları nasıl olmalı?”. Bu başlığı seçmemizin nedeni insanların birçoğunun zaten bu konuda araştırma yapıyor olmasıdır.
Bu yazıyı yazmayı planlarken de uygun başlığı bulabilmek için Google’da “sosyal medya paylaşımları” şeklinde bir arama yaptım. Ve bu arama sonucunda da Google bana ‘sosyal medya paylaşımları’ ile ilgili diğer arama terimlerini verdi. Böylece sosyal medya paylaşımları ile ilgilenen hedef kitlemin dikkatini çekebilecek başlığı belirlemiş oldum.

Sosyal Medya PaylaşımlarıSonuç olarak tek bir cümle sizin dikkatinizi nasıl çekebiliyor ve bu yazıyı okumanıza neden oluyorsa aynı şekilde sosyal medya hedef kitlenizin de dikkatini sadece bir cümle ile çekmeniz mümkündür. Yani demek istediğim en çok yapılan hatalardan biri olan uzun uzun açıklamalar yapmanıza gerek yok. Zaten istatistiklere bakıldığında da metin uzunluğu ile etkileşim arasında ters bir orantı olduğu görülür ve metin kısaldıkça etkileşim oranı da artar.

Ayrıca herkesin bildiği gibi sosyal medyada link paylaşımı da yapılabilir. Bu nedenle eğer ürün ve hizmetlerinizi tanıtma gibi bir düşünseniz varsa bunu sosyal medya hesabınızda yapmak yerine web sitenizde yapmanız uygun olur.

Sosyal Medya Paylaşım Uzunlukları
Görsel kaynak: medium.com

Sosyal Medya Link Paylaşımında Nelere Dikkat Edilmelidir? 

  • Sosyal medya link paylaşımlarında en sık yapılan hata, linkin doğru adrese gitmemesidir. Bu nedenle link hedeflediğiniz yere gidiyor mu mutlaka kontrol edin.
  • Ayrıca paylaştığınız link mutlaka içeriğinizle uyumlu olmalıdır. Yani bazı haber sitelerinin yaptığı gibi görsel ve başlıkta insanların dikkatini çekip linke tıklandığında alakasız bir içeriğe yönlendirme yapmayın.
  • Bu insanların markanıza antipati duymasına neden olacak bir davranıştır. Bu durumun yalnızca kısa vadede etkileşim sağlayacağını uzun vadede ise işe yaramayacağını ve marka imajına zarar vereceğini unutmayın.

Sosyal medya link paylaşımlarına daha fazla tıklama elde etmenizi sağlayacak ipuçları için SOSYAL MEDYA İÇERİKLERİNİZİ NASIL DAHA TIKLANIR HALE GETİRİRSİNİZ? adlı blog yazımızı da mutlaka okuyun.

Sosyal Medya Görsel Boyutları 2020

Sosyal medya paylaşımlarının dikkat çekebilmesinin en önemli anahtarlarından birisi de sosyal medyada doğru görsel/video seçimidir. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek için içerik metni ile uyumlu, yüksek kalitede ve paylaşım yapacağınız sosyal mecranın paylaşım boyutlarına uygun görseller tercih etmeyi unutmayın.

  • Facebook Paylaşım Görseli Boyutu: 1200 x 630px
  • Facebook Link Paylaşım Görseli Boyutu: 1200 x 628px
  • Facebook Öne Çıkarılan Görsel Boyutu: 1200 x 717 px
  • Facebook Etkinlik Görsel Boyutu: 1920 x 1080 px
  • Twitter Fotoğraf Paylaşım Boyutu: Minimum 440 x 220 px – Maksimum 1024 x 512 px
  • Instagram Paylaşım Görseli Boyutu: 1080 x 1080 px
  • Instagram Hikaye Story Görsel Boyutu: 1080 x 1920 px
  • LinkedIn Paylaşım Görseli Boyutu: 1104 x 736 px
  • Pinterest Görsel Boyutu: Anasayfada 236 px – Karttaki 236 px – Genişletilmiş pinler minimum 600 px (genişlik)

Son söz olarak, sosyal medya paylaşımlarınızı hazırlarken amacınız markanızı, ürün ve hizmetinizi tanıtmak değil, hedef kitlenizin dikkatini çekmek olmalıdır. Çünkü insanların dikkatini çekmeden onları hiçbir şey yapmaya ikna edemezsiniz.

Bu yazı daha önce reyhanacikelli.com‘da yer almıştır.