2022’de Bilmeniz Gereken 7 Fintech Trendi

2022'de fintech trendleri

Fintech (Finansal Teknoloji),  modern finans hizmetlerinde kullanılan yenilikler ve teknolojiler bütünüdür . Geçmişte, bu terim finansal kurumların arka ucunu tanımlamak için kullanılıyordu, 2008 itibariyle finans sektöründe meydana gelen herhangi bir yeniliği kapsayacak şekilde anlamı genişletildi.  Günümüzde ise, Pandemi ile birlikte  Fintech’in gerçek değeri ortaya çıktı. Bununla beraber de finans dünyası büyük ölçüde değişti.   Finans endüstrisinde yapay zekanın benimsenmesi pandemiden önce oldukça yavaştı. pandemi ile birlikte tüm dünya evlerine çekildiğinde, bankalar ve diğer finans kurumları da değişime daha fazla direnemediler. Hizmetlerini dijitalleştirdiler ve onları daha müşteri odaklı hale getirdiler. Peki 2022’de finans sektörünü neler bekliyor? İşte dikkat etmeniz gereken yedi fintech trendi:

  1. Diijital ve Mobil Bankacılık
  2. White-Label Bankacılık
  3. Açık Bankacılık & Veri Toplayıcılar
  4. Blok Zinciri Teknolojisi
  5. Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)
  6. Sesli Ödemeler
  7. Büyük Veri

1. Dijital  ve Mobil Bankacılık

Pandeminin neden olduğu değişen tüketici alışkanlıklarından birisi de tüketicilerin dijital bankacılık hizmetlerini daha fazla benimsemesidir. Dijital bankacılık, gelişmiş müşteri deneyimi ile birlikte daha hızlı ve daha verimli hizmetler sunmayı sağlar.  Aşağıdaki görselde, son 12 Ayda Türkiye’den “bankacılık” arama terimi ile birlikte yapılan ve artış gösteren ilgili diğer arama terimleri yer alıyor. Arama terimlerinin mobil bankacılık ile ilgili olduğu dikkatinizi çekmiştir. Bu, çevrimiçi bankacılığın nihayet finansta dönüşümsel bir araç haline geldiğinin net bir göstergesidir.

2. White-label Bankacılık

White-label bankacılık, girişimcilerin servis bankalarının sahip olduğu bankacılık altyapısını ve faaliyet iznini kullanarak piyasaya yeni ürün ve hizmetler sunduğu, bu hizmet karşılığında da servis bankasına (işlem başına ya da aylık sabit ücret şeklinde) bedel ödediği bir iş birliği modeli olarak açıklanabilir. Beyaz etiketli fintech çözümleri, her büyüklükteki işletmenin küresel bir ödeme ağ geçidini kolayca oluşturmasına olanak tanır. Distribütöre daha geniş bir müşteri tabanı sağladığı ve bayi için ilk lansman maliyetlerini en aza indirdiği için gerçek bir kazan-kazandır.

3. Açık Bankacılık & Veri Toplayıcılar

Açık bankacılık, en basit olarak müşterilerin bankalarda bulunan özel finansal verilerinin, müşterilerin izni ile üçüncü kişiler yani TPP’ler ile paylaşılması anlamına gelen bir modeldir. Bu model sayesinde müşterilere ait olan ve bugün için bankaların bile kendi aralarında paylaşmadıkları finansal veriler, artık bankalara özel olmaktan çıkmakta ve müşterinin talep ve rızası ile ortak bir platforma konulmaktadır. Veriler bu platform üzerinden finansal teknoloji şirketlerinin (fintech) erişimine açılmaktadır. Açık bankacılık modelinde, aylık yapılan kredi kartı harcamalarından tutun, yatırım hesaplarındaki birikim alışkanlıklarına kadar tüm finansal veriler, tüm banka ve finansal teknoloji şirketleri ile veri analizi amaçlı paylaşılır.

Açık bankacılık sayesinde tüketiciler daha kişiselleşmiş ürün ve hizmetlere erişebilir, paralarını yönetmek, borç almak ve ödeme yapmak için daha fazla seçeneğe sahip olabilirler.  Ayrıca müşterilerin özel finansal verilerinin doğru analiz edilmesi ve bu analizlerden elde edilen sonuçların müşteri ile paylaşılması en uygun teklif ve ürünleri ortaya çıkartacaktır.

4. Blok Zinciri Teknolojisi

Cision PR Newswire raporuna göre, küresel blockchain pazarının büyüklüğünün 2020’de 3 milyar dolardan 2025’e kadar 39.7 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. Blockchain, yönetimi dağıtıldığı için şüphesiz dijital işlemler için en önemli finansal yenilik. Belirli bir kişi, şirket, hükümet veya banka tarafından kontrol edilemez olmaları tüketiciler için hem büyük avantaj hem de büyük riskleri bir arada barındırıyor. Bununla beraber Şirketler bu son teknoloji FinTech’in güvenlik sorunları hakkında endişe duysa da, Blockchain’in güvenli bir dijital defter oluşturmanın bir yolu olarak artan kabulü göz ardı edilemez. 

5. Robotik süreç otomasyonu (RPA)

Robotik süreç otomasyonu, işletmelerin nispeten küçük bir yatırımla daha iyi iş verimliliği elde etmelerini sağlar. RPA, insan kaynaklarını serbest bırakmak ve rutin, tekrarlayan iş faaliyetlerinin yürütülme şeklini iyileştirmek için yazılım robotlarını (botlar) kullanır. Şu anda bu teknolojik yeniliğin değeri 1,40 milyar dolar – 2027 yılına kadar 11 milyar dolara ulaşması bekleniyor ( Grand View Research ).

6. Sesli Ödemeler

Çevrimiçi bankacılık başladığında, hiç kimse ne kadar hızlı gelişebileceğini hayal bile edemezdi. Sesin, bireylerin ve işletmelerin rutin bankacılık işlemlerini aynı hızla yürütmeleri için tercih edilebilir olması daha fazla finans kurumunu ses teknolojisini kullanmaya yöneltti. Konuşmaya karşı yazmanın rahatlığı, müşterilerin ihtiyaç duydukları bilgileri hızla almalarına yardımcı olur. Doğal dil işleme, doğal dil anlama ve doğal dil oluşturmadaki iyileştirmeler, müşterilerin bankacılık işlemleri için sesi, bir insan veznedarı ile etkileşime giriyormuş gibi hissedecek kadar güçlü bir şekilde kullanmalarına olanak tanıyacak.

7. Büyük Veri

Şok olacaksınız ama 2020’de insanlar her saniye 1,7 MB veri oluşturdu. Fintech sağlayıcıları ve müşterileri, bir müşterinin finansal durumuna ilişkin daha kapsamlı bir görünüm sağlamak için toplanabilecek çok büyük miktarda veri üretir. Finansal kurumların, müşteriyi elde tutma ve hizmetleri iyileştirmek için büyük verileri kullanabilmeleri için veri toplayıcılarla (yukarıdaki #3’e bakın) daha fazla ortaklık geliştirmesi bekleniyor.

Son Söz: Finans sektöründe dijital pazarlama stratejisi geliştirme, dijital reklam çözümleri, içerik üretimi konularında desteğe mi ihtiyacınız var. Kurumunuza özel çözümlerle ilgili görüşmek için şimdi teklif alın!

2022 Dijital Pazarlama Trendleri E Kitabı

KAYNAKÇA:

https://www.informationweek.com/fintech/7-tech-trends-that-will-change-the-fintech-industry-in-2022