fbpx

Blog

Turizm, Otelcilik Sektöründe Dijital Pazarlama ve Covid-19’un Etkileri

turizm otelcilik sektöründe dijital pazarlama ve covid-19'un etkileri

Turizm ve otelcilik sektörü %72’lik bir düşüşle Covid-19 pandemisinden en çok etkilenen sektörlerin başında geliyor. Özellikle ülkemiz en çok turist çeken ülkeler arasında ilk 10’un içinde yer alırken, Covid-19’dan en çok etkilenen ilk 10 ülke arasında da 6. Sırada yer alıyor. Bu kadar olumsuzluğun içinde, Lüks ürün tüketiminin eksiye düştüğü, hava trafiğinin neredeyse durma noktasına geldiği pandemi sürecinde normalleşmeye doğru yavaş yavaş ilerlerken Turizm & Otelcilik sektörü de sezonu açmak, biraz da olsa hareketlenmek için hazırlıklarına başladı.

Normalleşme süreci için pek çok farklı önlemlerin alındığını da görüyoruz. Örneğin, Amsterdam ’da kanal kenarında bulunan bir restoran 2 kişilik kabinler oluşturarak hizmet vermeye başladı. Bu sayede insanlarla olan temas da asgari düzeye inmiş oldu.

pandemi sürecinde hizmet sektöründeki değişiklikler

Belki bu tarzda uygulanacak olan önlemler artış gösterecek ama havacılık sektöründe neler olacak?

Bazı kaynaklara göre business class yolcu sayısı artacak. Peki bu durumda bütün uçuşlar business class mı olacak? Bu durumun pek mümkün olacağını düşünmesek de, restoran örneğinde olduğu gibi uçak içinin setlere bölünmesi, maskesiz uçulmaması, el dezenfektanı dağıtılması vs. gibi yeni önlemler mutlaka olacaktır.

Peki hijyen koşullarına ekstra dikkat edilip normalleşme sürecine doğru ilerlerken turizm ve otelcilik sektöründe dijital pazarlama çalışmaları nasıl olmalı? İşte sizin için etkili birkaç öneri 🙂

turizm otelcilik sektöründe dijital pazarlama çalışmaları

Markanız fiziksel olarak mükemmel olabilir ama insanların sizi bulması ve tercih etmesi için internette bulunmanız ve onların sizi tercih etmesi için sebepler vermeniz gerekir. Bunu yapmak için ilk adım bir web sitesi 🙂

#1 – Web Sitenizi Oluşturun

Eminiz ki artık birçok insan seyahat planlamasını acenteye gitmek yerine kendi oluşturuyor. Kullanıcılar kendi istekleri doğrultusunda bir otel ararken sizin markanızı en iyi şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunu da etkili ve mobil uyumlu bir web sitesi ile yapabilirsiniz.

Onlara otelinizde ne gibi faaliyetlerin ve imkanların olduğunu net bir şekilde açıklayın. Otelinizin görsellerini kullanın ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğine dair harekete geçirici mesajlar verin.

Web sitenizi çevrimiçi rezervasyon yapma, dilek veya şikayetlerin iletilebileceği, kullanıcıların sorular yöneltebileceği şekilde oluşturmanız başkalarını da çeker. Çünkü artık şundan eminiz ki bir ürünü bile almadan önce internette birçoğumuz yorumları okuyor, farklı sitelere bakıyor ve karşılaştırma yapıyoruz.

#2 – SEO

Bir şey araştırırken genelde hepimiz arama motorlarında ilk sıralarda çıkanlara tıklarız. 2 veya 3. Sayfalarda arama yapmayı sürdürdüğünüz oldu mu hiç? Sanıyoruz ki cevap hayır 🙂

İşte tam da bu yüzden web sitenizin SEO uyumlu olması gerekir. Böylece arama motorlarında üst sıralarda olma şansınız yükselmiş olur.

Müşterilerinizin web sitenizi hangi aramayı yaparak tıkladığını yakalamanız, uygun anahtar kelime kullanarak SEO uyumlu blog yazıları paylaşmanız size bir artı katar 🙂

#3 – Sosyal Medya

Sosyal medya kullanıcıların neye değer verdiğini anlamak için harika bir araç olabilir. Özellikle turizm ve otelcilik sektörü hareketlenmeye başladığında günlük olarak ilgi çekici içerikleri paylaşmanız etkileşim almanızı sağlar.

Sosyal medya hesaplarınızı web sitenize eklemeniz siteye gelenleri hesaplarınıza yönlendirmenize yardımcı olur.

Otelinizde yer alan faaliyetlerin, etkinliklerin fotoğraflarını paylaşın. Canlı yayınlar yapın, takipçilerinize sorular sorun, kendi hashtag’inizi oluşturun ve etkileşime geçin. Ayrıca yorumlara veya sosyal medya hesapları üstünden gelen mesajlara hızlıca dönüş yapmak önemlidir. Neden mi?

Müşterilerin %70’i gönderdikleri mesajlara çoğunlukla 1 saat içinde yanıt beklemektedir.

#4 – Reklamlar

Sosyal medya veya arama motorları üzerinden vereceğiniz reklamlar hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar.

Potansiyel kitlenize doğru hedefleme yöntemleri ile ulaşın. Onlara markanızı, faaliyetlerinizi tanıtın. Görsel veya video reklamlar ile onları harekete geçirin. Burada sizin için önemli olan rakiplerinizden bir adım öne geçmek olacaktır. İnsanların eğlendiği videoları veya görselleri her marka paylaşabilir ama siz bir fark yaratırsanız bir sonraki seferde kullanıcılar mutlaka eyleme geçecektir. Bunun için size harika bir örneğimiz var. Yeni Zelanda Hava Yolu, uçuş güvenliğinin önemini göstermek için diğer firmalara nazaran daha enteresan ve ilgi çekici bir video hazırlamış. Birçoğumuz uçuş güvenliği videolarını sıkıcı olduğunu düşünebiliriz ancak yüzüklerin efendisi konseptli bu video her saat 120.000’e yakın kişi tarafından izlenmiş ve toplamda 88 milyonun üzerinde bir izlenmesi var.

Yani farklı içerikleri reklamlarınızda veya sosyal medya hesaplarınızda kullanarak kitleniz ile etkileşimi etkin ve dinamik bir hale getirebilirsiniz.

#5 – Influencer

Şundan artık hepimiz eminiz ki Influencer’ların birçoğunun sadık bir kitlesi ve takipçileri dediklerine gerçekten önem veriyor. Bu nedenle turizm, otelcilik sektöründe markanızı gerçekten yansıtabileceğinize inandığınız Influencer’lar ile anlaşarak pazarlama stratejinize farklı bir yön verebilirsiniz.

Örneğin, Marriot Hotels, Influencer’larla seyahat pazarlama kampanyaları kuran ilk büyük otelcilik markalarından biridir. Otel zincirinin en büyük influencer pazarlama kampanyası, sponsorlu ve markalı içerik oluşturmak için birkaç YouTube kullanıcısıyla işbirliği yaptıkları bir viral otel lobisi şakasıydı.

turizm otelcilik sektöründe dijital pazarlama

#6 – E-mail Marketing

Otelinize daha önce gelen veya web sitenizde kayıt oluşturan kişilere yaz sezonunun açıldığına dair veya kampanyalarınızla ilgili mailler gönderebilirsiniz. Bu maillerde mevcut veya potansiyel müşterilerinize onlara özel indirimler sunduğunuzu belirtebilir böylece etkileşimi artırabilirsiniz.

#7 – Online İtibar ve Marka Çalışmaları

Web sitenizde veya sosyal medya hesaplarınızda gelen yorumlar ve mesajlara verilen cevaplar markanızı yansıtır.

Olumlu bir mesaja olumlu yanıt verildiği gibi, olumsuz bir yoruma veya mesaja da aynı düzeyde cevap verilmelidir. Çünkü bu yorumları okuyan diğer insanlar sizi buna göre değerlendirebilir. Tekrar hatırlatmak gerekir ki artık kullanıcılar bir ürün veya hizmet satın almadan önce başkalarının yorumlarına da çok dikkat ediyor.

Tüm bunların haricinde trivago, hotels.com vb gibi birçok oteli içinde barındıran, kullanıcılara karşılaştırma yapmalarını sağlayan sitelerde bulunmanız rakiplerinizle olan rekabeti artırmanızı sağlar.

Turizm otelcilik sektöründe dijital pazarlama çalışmaları elbette bu 7 madde ile sınırlı değil.

Markanızı online olarak daha iyi yansıtmak ve hedef kitlenize ulaşmak için şimdi bizimle iletişime geçin. Dijital pazarlama faaliyetlerinizi beraber yürütelim 🙂

Kaynak:

https://www.zoodikers.com/how-has-digital-marketing-changed-the-tourism-industry

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi