Takipçi Kaybetmenize Neden Olabilecek 9 İçerik Türü

Hiç düşündünüz mü, takipçi kaybetmenize neden olabilecek 9 içerik türü nedir? Aslında tıpkı deprem riski gibi, bilinen ama pek ciddiye alınmayan bir gerçek var;

“Sosyal medyada düzenli olarak kötü içerikler paylaşırsanız, büyük emek vererek inşa ettiğiniz marka algınızın yıkılması tehdidi ile karşı karşıya kalabilirsiniz. “

Ve biz de bunu yapmanızı istemediğimiz için, sosyal medyada takipçi kaybetmenize neden olacak 9 içerik türünü sizin için derledik:

Aşırıya kaçan tanıtımlar

Sosyal medya hedefleriniz ne olursa olsun, hedef kitlenize değer katmak birinci önceliğiniz olmalıdır. Bazı markalar, kendileri için değerli olanın izleyicileri için de önemli olduğunu zannederek hata yaparlar ve sosyal mecralar üzerinden insanları “satın almaya”, “satın almaya”, “satın almaya”, zorlarlar.

Hedef kitlenizin ne konuştuğunu dinleyin, hangi fenomenlerin ne yazdığını okuyun, ardından bu ipuçları doğrultusunda içeriğinizi paylaşın.

Yayınladığınız her 10 içerik için 5-3-2 kuralını kullanabilirsiniz.

  • 5 içerik, küratörlüğünü yaptığınız içerikler olabilir- Başkalarının içeriklerini paylaşabilirsiniz.
  • 3 içerik, yaratıcı içerik olabilir-Kendi ürettiğiniz şeylerle alakalı ya da başka konularla alakalı kendi içerikleriniz.
  • 2 içerik, markanızı insanlaştıran içerikler olabilir-Marka karakterine uygun, eğlenceli ve insansı içerikler.

Politik ya da dini paylaşımlar

Din ve Siyaset insanların gerçekten hassas olduğu 2 konudur. Bu ikisinden biri hakkında net bir görüş belirttiğiniz anda diğer görüşü benimsemiş insanları ilgisiz veya saldırgan olmaya yönlendirmiş olursunuz. Ayrıca politik ve/veya dini olmasa bile, ağır tartışmalar yaratabilecek herhangi bir konu hakkında görüş bildirmekten de kaçınmanız iyi olabilir. İçeriklerinizi paylaşmadan önce tarafsızlığını kontrol etmelisiniz…

Alakasız viral içerikler

Akışınız boş kalmasın diye viral olmuş esprilerle ilgili içerikleri paylaşmak fena bir fikir olmayabilir ama kitlenizin onu daha önce defalarca görmemiş olduğuna ve markanızdan çok da alakasız bir içerik olmamasına dikkat edin.

Olumsuz veya aşağılayıcı paylaşımlar

Müşterileriniz veya rakiplerinizle ilgili endişelerinizi dile getirmenin de zamanı ve yeri vardır – ve bu yer sosyal medya değil. Eğer bir müşteri twitter akışında sizden şikayet ediyorsa ona karşı kibar ve dikkatli davranıp onu geri kazanmaya çalışın. Söyleyeceğiniz herhangi bir şeyin geri tepebileceğini unutmayın.

Yazım yanlışları olan paylaşımlar

Sosyal medya profilleri de tıpkı web siteleri gibi sanal vitrinlerdir. Müşterilerinize nasıl gözüktüğünüz, onların sizi nasıl algıladığı önemlidir. Sıkça yapılan yazım hataları, işinizi önemsemiyor olduğunuz şeklinde bir algı oluşturabilir. İçeriğinizi paylaşmadan önce tekrardan gözden geçirmeyi, hatta bir başkasına da okutmayı unutmayın.

Markanızla bağlantısız içerik

Sosyal medya profili markanızın bir uzantısıdır ve dışarıdan bakıldığında bağlantısız görünse de, marka sesiniz ve karakterinizle ilgili bir çok şeyi belirleme/belirtme şansınız vardır.

Yayınladığınız  içeriğin, bu temadan bağımsız olmamasına dikkat edin.

Her platformda aynı içerik

İçerikleri her sosyal medya platformunda aynı şekilde yayınlamak bir hatadır. Tüm sosyal ağların farklı olduğunu söylememize gerek yok. Her platform kendi stiline ve tonuna sahiptir. Sosyal medya hesaplarınızın her birini düşünün ve içeriğinizi her birine göre ayrıca düzenleyin. Görselleri paylaşım yapacağınız mecraya göre boyutlandırın. Özünde aynı şeyi söyleseniz bile, mesajınızın her platformun stiline ve tonuna uyduğundan emin olun.

Kaynak belirtilmemiş içerik

Başkalarının içeriklerini paylaşmakta yanlış bir şey yok, hatta bunu düzenli olarak yapmanızı öneririz. Fakat malesef çok fazla marka, başkalarının içeriklerini onları kaynak göstermeden kopyalıyorlar. Bir diğer problemde telif hakkı alınmış görselleri kullanmaktır. Telif hakkı alınmış bir görseli izinsiz kullanıyorsanız, bunun etik olmamasının yanı sıra gerçekten de yasal sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

Hashtag dolu içerikler

Hashtagler gerçekten de yararlıdır; ulaşılabilirliğinizi arttır, etkileşimi yükseltir…vb. Bununla birlikte, sosyal medya içeriğinizi alakasız karmaşık hashtagların bir araya gelmesiyle doldurursanız, gönderiniz okunamaz hale gelir ve alakalı hashtaglerin işe yarama ihtimalini de azaltırsınız.

Sonuç

Düzenli sosyal medya paylaşımları yaptığınızda bazen yukarıda yazılı olumsuz tarzda paylaşımlar fazlalaşabilir ve markalar, herhangi bir (standart altı) içerik yayınlamanın hiç bir içerik yayınlamamış olmaktan daha iyi olduğunu düşünebilirler.

Aksine, o gün içerik yayınlamamak değil ama olumsuz, ilgisiz veya yanlış içerik yayınlamak markanıza zarar verebilir.  Bu nedenle içerik takviminizi kontrol edin ve bu dokuz içerik türünü paylaşım planınızdan silin. Değerli içeriğinize daha iyi görünme şansı verin. 

Yazının Orjinali: socialmediatoday.com | Görsel Kaynak: marketingland.com