Eğer sosyal medya yöneticiyseniz zaman sizin için çok değerlidir. Doğru zamanda doğru paylaşımlar yapmak önemlidir, ancak içerik hazırlayabilmek için araştırma yapacak zamana da ihtiyacınız var. Eğer birden fazla markanın hesabını yönetiyorsanız tüm gününüzü sosyal medyada paylaşım yapmaya ayırmanız gerekir bu gerçekten hiç de hoş olmaz. Bu yazımızda sizin için sosyal medyada zaman kazandıran 3 İpucu paylaşıyoruz. Umarız işinize yarar: 🙂
1. Sosyal medya paylaşımlarını planlayın
Önceden hazırladığınız içerikleri sosyal medyada zamanlayarak paylaşımların otomatik olarak gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz, bu size gerçekten zaman kazandıracaktır. bunun için ücretli ve ücretsiz bir çok otomatik zamanlayıcı programlar var. En yaygın olanları:
Tweetdeck
Twitter’da paylaşımlarınızı ileriki tarihler için zamanlamanın dışında, birden fazla twitter hesabını tek bir panelden kontrol etmemizi sağlayan ücretsiz bir sistemdir. Ücretsizdir.
Facebook Creator Studio
Facebook ve Instagram’da yayınladığınız içeriklerin izlenme oranı, geri dönüş oranı, tıklanma sayısını görebileceğiniz gibi, Facebook ve Instagram’da içerik yayınlamak için planlama yapmanızı da sağlar. Ücretsizdir.
HootSuite
Ülkemizde ve dünyada yaygın olarak kullanılan sosyal medya yönetim araçlarının başında gelir. Facebook, twitter, instagram, linkedin gibi geniş bir sosyal medya ağı kapsama alanına sahiptir. Ücretlidir.
Buffer
HootSuite ile büyük benzerliklere sahiptir. Yaygın olarak tercih edilen bir sosyal medya paylaşım/Zamanlama aracıdır. Ücretlidir.
Bu ve benzeri araçları sayesinde önceden hazırladığınız gönderileri bir ertesi gün ve yahut başka bir zaman, siz diğer işlerinizle uğraşırken paylaşılmasını sağlamış olursunuz. Ancak bu tarz programları kullanırken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta o gün içerisinde oluşacak gündemlerdir. Çünkü gündemde olası bir kriz durumunda sizin eğlenceli, günaydın ya da neşeli paylaşımlarınız insanların büyük tepkisini çekmeye neden olabilir. Bu yüzden otomatik paylaşım programları kullansanız da lütfen gündemi takip edin gerekirse paylaşım değiştirin.
2. Tarayıcı Uzantıları Kullanın
Kullandığınız tarayıcı (firefox, chrome, safari, opera ve ya Microsoft Edge) her ne olursa olsun uzantı kullanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz. Günümüzde birçok uzantı zaman kazanmamıza yardımcı oluyor. En bilinenleri Evernote, Onenote, RiteTag, Copy All Urls gibi uzantılar. Bu tür uzantılar anında not almanıza, link kaydetmenize yardımcı olarak içerik depolamanızı sağlıyor. İnternet desteği ile her yerde ulaşabileceğiniz gibi sadece bilgisayarınızda da kullanabilirsiniz. Notlar içinde arama yapabilir ya da etiketler ile sınıflandırabilirsiniz. Böylece içerik oluştururken zamandan tasarruf edersiniz.
3. Favori Web Sitelerinizin Bulunacağı Bir Liste Yapın
Güvenilir ve aktif kaynak bulmak oldukça zor. En çok zaman alan kısım içeriği bulmak ve küratörlük. Her zaman hızlı şekilde içerik bulunmuyor maalesef. Bu tür durumlar için en güzel ipucu oldukça başarılı içerikler ürettiğini düşündüğünüz favori web sitelerin bulunduğu bir liste oluşturmak. Nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız ilgilendiğiniz sektörün anahtar kelimelerini kullanabilirsiniz. Ayrıca yabancı kaynaklardan yararlanmakta daha geniş bilgiye ulaşabilmenizi sağlayacaktır.