Sosyal Medya ve E-Posta Pazarlama Çalışmalarınızı Birleştirmeniz İçin 5 Tavsiye

Bir zamanların popüler pazarlama yöntemlerinden olan e-posta’nını yerini şimdilerde sosyal medya aldı. Durum böyle görünse de,  e-postalar halen işlevsel. Facebook, İnstagram vb… büyük sosyal medya platformları geniş takipçi kitlelerine ulaşmayı sağlasa da tüm pazarlama bütçenizi sosyal medyaya odaklamamalısınız.

E-posta ve sosyal medya pazarlamasını entegre kullanarak maximum faydayı sağlayabilirsiniz. İşte size 5 ipucu…

1 – Sosyal Medya Takipçilerinizi E-posta Topluluğunuza Dahil Edin

Sosyal medya takipçilerinizi, standart e-bülten üyeliğine davet etmeyin. Söyleminizi “e-posta topluluğumuz” şeklinde yapın. Eğer takipçileriniz “bülten” i görürlerse, akıllarına gelen ilk düşünce “spam” dır. Fakat “topluluk” diyorsanız, bu onlara bir kulüp fikri verir.

2 – Sosyal Medya Takipçilerinizden E-posta Alın

Hepimizin bildiği gibi sosyal medya kullanabilmek için bir e-posta adresine ihtiyacımız var. Dolayısıyla takipçilerinizin sosyal mecralara kayıt oldukları birer e-posta hesabı mevcuttur. Artık bir çok kişi telefon ve e-posta adresini sosyal mecralarda gizlese de, takipçilerinizden e posta adresini gizlemeyen kişiler vardır mutlaka. Bu e-posta adreslerine, takipçilerinizi sosyal medyadan aratarak ulaşabileceğinizi biliyor muydunuz? Takipçilerinizin e-postalarını bu sayede edinebilir ve bir havuz oluşturabilirsiniz. Özellikle yeni kurulan çok fazla müşterisi olmayan firmaların kullanabileceği bir yöntemdir.

Bu, yalnızca e-posta pazarlama listenizi genişletmekle kalmaz aynı zamanda abonelerinizin her biri için özelleştirilmiş bir kampanya oluşturmanıza da yardımcı olur.

3 – E-postalarınızda Sosyal Paylaşımı Etkinleştirin

İlginç bilgiler, dikkat çekici konular, sosyal medyada paylaştığınız farklı bir içeriği e – posta içeriği olarak da kullanabilirsiniz.  Bu abonelerinizin ilgisini çekçektir. Ayrıca E-postanın içeriğine sosyal medyada paylaş butonlarını da ekleyebilirsiniz.

Jeff Bullas müşterilerin % 20’sinden daha azının sosyal medya hesaplarında e-posta pazarlama mesajlarını paylaştığını söylüyor. Ancak bu denememeniz gerektiği anlamına gelmez. E-posta bültenlerinizi sosyal paylaşım için etkinleştirmek, hedef kitlenizin artmasına yardımcı olarak daha fazla e-posta abonesi kazanma fırsatı sunar.

4 Bir Facebook Grubu Oluşturun ve E-posta Bülteninizi Tanıtın

Bir Facebook grubu, markanızı tanıtırken, müşterilerle daha iyi iletişim kurmanıza yardımcı olur. Ayrıca b ir Facebook grubu, e-posta bülteninizi tanıtmanın da harika bir yoludur. Nasıl mı? Takipçilerinize şunu diyebilirsiniz “Bu gruptaki paylaşımlarımız hakkında düzenli bildirimler almak ister misiniz? E-posta topluluğumuza kaydolun, bildirimler ve grup fırsatları doğrudan size gönderilecektir! ”

5 – Platformlarınızı Entegre Edin

En iyi sonuçlar için sosyal medya ve e posta platformlarınızın birbiri ile etkileşim halinde olmasını sağlayın. Sosyal medya ve e-posta pazarlaması bütünleşik pazarlama stratejileridir. Her iki işlemi de düzene koymak için, en iyi sonuçları elde etmek için bunları senkronize edin.