“Reklam Önizleme ve Teşhiş Aracı” – Neden Kullanmalısınız?

Google Arama Ağı reklam kampanyalarınızı oluşturdunuz, ancak reklamlarınız gerçekten gösteriliyor mu? Bunu öğrenmenin en doğru yollarından birisi Reklam Önizleme ve Teşhiş aracını kullanmaktır.

Google’ın reklam önizleme ve teşhiş aracı, reklamverenlerin reklamlarının arama sonuçlarında nasıl bir görünüme sahip olduğunu detaylı bir şekilde inceleyebilmelerini sağlar.

Bu aracın iki ana avantajı vardır: birincisi, CTR’nizi (tıklama oranı) etkilemez ve ikincisi, bütçenizi etkilemez, yani tamamen ücretsizdir. Bu nedenle, reklam kampanyalarınızı başarılı kılmak için bu aracı rahatça kullanabilirsiniz.

Google reklam önizleme ve teşhiş aracı ekran görüntüsü

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı Nedir?

Google Ads tarafından desteklenen bu araç, PPC kampanya reklamlarınızı önizlemenize yardımcı olur. Farklı coğrafi konumlarda farklı arama ağları tarafından reklamınızın nasıl görüntüleneceği hakkında bir fikir verir. Arama terimi, konum ve dil belirttikten sonra, bu araç seçimleriniz altında reklamınızın gösterilip gösterilmeyeceğini açıkça belirtir.

Google ADS reklamlarınızı kendiniz veriyorsanız, Google ADS Paneli üzerinden reklam önizleme ve teşhiş aracını kullanabilirsiniz, eğer reklamları bir dijital ajans aracılığı ile veriyorsanız ve Google ADS hesabınız yoksa Anonymous Ad Preview Tool ile de aradığınız anahtar kelimeler için reklam sonuçlarını gerçek zamanlı olarak görebilirsiniz.

Neden Reklamımı Google’da Aramamalıyım?

Reklamınızı doğrudan arama motorunda aramak, kampanya performansınızı olumsuz etkileyebilir. Özellikle, reklamınızı Google’da arayarak tetiklerseniz, tıklama olmadan gösterimleri biriktirir. Gösterim sayınızı azaltırsınız. Bu, tıklama oranınızı (CTR) düşürebilir ve reklamınızın gerektiği kadar sık görünmesini engelleyebilir. Ayrıca, kendi reklamınızı Google’da arayıp hiç tıklamazsanız, ilgilenmediğinizi düşündüğü için tamamen görmeyi bırakabilirsiniz.

Bu nedenle de reklamınızı Google’da arayarak yayınlanıp yayınlanmadığını kontrol etmemelisiniz.

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracının Özellikleri Nelerdir?

  • Arama Terimi Önerileri: Aracı kullanırken, yazdıkça arama terimi otomatik tamamlamaları önerir. Bu öneriler, hesabınızdaki izlenimlere sahip anahtar kelimelerden gelir ve hacme göre sıralanır.
  • Reklam Uzantıları Kontrolü: Bu araç, belirli reklamlarla reklam uzantılarınızın gösterilip gösterilmediğini kontrol etmenizi sağlar.
  • Arama Paylaşma Özelliği: Bu özellik, belirli aramaları yer imi olarak kaydetmenize veya URL’yi meslektaşlarınıza veya müşterilere göndermenize olanak tanır.
  • Cihaz Önizlemesi: Reklamınızın mobil ve masaüstü cihazlarda nasıl göründüğünü önizleyebilirsiniz.

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracını Nasıl Kullanmalıyım?

Bu aracı kullanmak oldukça basittir. Google hesabınızın kontrol panelinde sağ üst köşede bulunan araç simgesini tıklayın. Ardından, “Reklam önizleme ve teşhis aracı”na tıklayın veya doğrudan google.com/AdPreview adresini ziyaret edin. Bu adımları takip ederek Google Reklamınızı doğru bir şekilde önizleyebilirsiniz.

Eğer Google ADS hesabınız yoksa bu linke tıklayarak da “Anonymous Ad Preview Tool”u kullanabilirsiniz.

Reklam Önizleme ve Teşhiş Aracının Faydaları Nelerdir?

  • Cihazlara Göre Reklam Önizlemesi: Reklamınızın farklı cihazlarda nasıl göründüğünü kontrol edebilirsiniz.
  • Dil ve Konum Performansı: Reklamınızın farklı dillerde ve konumlarda nasıl performans gösterdiğini öğrenin.
  • Rekabet Analizi: Organik arama sonuçlarında reklamınızı görebilir ve rakiplerinizin sıralamasıyla karşılaştırabilirsiniz.

Survivor Dijital ile Reklam Yatırımlarınızı En Üst Seviyeye Çıkartın!

Nisan 2023 itibari ile Google 83.9 M aylık trafik ile dünyanın en çok ziyaret edilen web sitesidir. Ve bu liderlik çook uzun yıllardır Google’da. Bu şu anlama gelir; Google reklamları, dijital pazarlama dünyasında en etkili araçtır. Ancak bu aracın tam potansiyelini kullanabilmek için doğru uzmanlığa ve deneyime sahip olmak gerekir.

Eğer Google reklamlarınızı en etkili şekilde yönetmek ve maksimum geri dönüş almak istiyorsanız, profesyonel, şeffaf ve dürüst bir yaklaşımla hizmet veren Survivor Dijital Ajans ile çalışmayı düşünmelisiniz. Google Partner sertifikasına sahip olan Survivor Dijital, reklam kampanyalarınızı başarıya taşır ve bunu şeffaf bir şekilde yapar. Harcadığınız her kuruşun karşılığını bilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı bir üst seviyeye taşımak ve teklif almak için hemen bizimle iletişime geçin!