Neden Dijital Pazarlamayı Bilmelisiniz?

neden dijital pazarlama öğrenmelisiniz

Dijital pazarlama çalışmalarınız için dış kaynak mı kullanıyorsunuz? Kurum içi bir dijital pazarlama ekibiniz ya da bir dijital pazarlama uzmanınız mı var? Yoksa bunu kendiniz mi yapıyorsunuz? Hangisini yapıyor olursanız olun, cevabınızda bütçeniz ve nihai hedefiniz genellikle söz hakkına sahiptir. 

Bir dijital ajans bütçesine sahip değilseniz, muhtemelen listeden “Kendin Yap” seçeneğini seçersiniz ancak dijital pazarlamanın dinamiklerine hâkim değilseniz bu işi el yordamı ve internetten edindiğiniz bilgilerle yapmaya çalışırsınız bu da istediğiniz verimi elde edememenize neden olur.

Bir KOBİ iseniz ve bünyenizde bir dijital pazarlama uzmanı çalıştırıyorsanız işler biraz daha yolunda gider fakat birçok KOBİ’nin yaptığı en büyük hata bir dijital pazarlama uzmanı çalıştırıp ona dijital pazarlama haricinde şirketin diğer işlerinde de çalıştırmaktır. Bu durumda yine yapılan çalışmalardan tam bir verim elde edemezsiniz.

Peki bu işi daha profesyonel yapmaya karar verdiyseniz ve bütçeniz de bir dijital ajans ile çalışmaya yetiyorsa? Bu durumda doğru ajans seçimi devreye giriyor. Eğer doğru ajans seçiminde bulunmazsanız yine işler sarpa sarabilir 🙂

Doğru ajans seçimi ile ilgili aklınızdaki soruları yanıtlamak için; “Sosyal Medya Ajansı Nasıl Seçilir?” adlı blog yazımızı okumanızı öneririz. 

Aslında yukarıdakilerden hangisini tercih ettiğiniz önemli değil. Önemli olan dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmanız. Başarılı olmak istiyorsanız ister kendinize yapın ister bir kişi ya da ajans ile çalışın, onların ne yaptıklarını bilmezseniz denetleyemez ve başarıyı ölçümleyemezsiniz.

Dijital Pazarlama Nedir?

Bir ürünü veya hizmeti internet üzerinden tanıtmak için kullandığınız tüm yöntemler ve teknikler dijital pazarlama kapsamına girer. Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi asıl amaç marka bilinirliği ve potansiyel müşteriler oluşturmaktır. Dijital pazarlamanın sosyal medya pazarlama, arama motoru optimizasyonu, internet reklamcılığı vb. dahil birçok alanı vardır.

Dijital Pazarlama Neden Bu Kadar Önemli?

Dijital pazarlamayı kullanarak hem uygun maliyetli hem de ölçülebilir bir şekilde hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Dijital pazarlamanın diğer avantajları şunlardır:

  • Potansiyel müşterilerinizle etkileşim kurma ve onların tam olarak ne aradıklarını öğrenme yeteneği
  • Küresel pazarlara ulaşma yeteneği
  • Bütçeden tasarruf edebilir ve geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha az bir bütçeyle daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.
  • Geleneksel yöntemlere göre daha uygun maliyetlerle ve daha hızlı bir şekilde marka bilirliği ve marka bağlılığı oluşturabilirsiniz.
  • Pazarlama çalışmalarınıza verilen yanıtları anlık olarak takip edebilir ve her detayını ölçümleyebilirsiniz.

Neden Dijital Pazarlamayı Öğrenmelisiniz?

İnternette gördüğünüz tüm reklamlar, okuduğunuz içerikler, ziyaret ettiğiniz web siteleri, internette görüntülediğiniz resimler ve videolar, tüm bunlar bir şekilde dijital pazarlamacılarının ürünüdür. İster dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz yürütün isterseniz de bir ajans ya da dijital pazarlama uzmanı ile çalışın. İşin nasıl yapıldığını bilmeniz sürecin daha doğru ve verimli ilerlemesini sağlayacaktır.  Dijital pazarlama öğrenme konusunda hala kararsızsanız aşağıdaki maddeler karar vermenize yardımcı olabilir:

 1. Dijital reklamları kullanmak ve harcadığınızdan daha fazla kazanmak için dijital pazarlama ortamını bilmeniz gerekir.

Zaten bunu yapmak için bir ajansla çalışıyoruz diyebilirsiniz. Ancak neler olup bittiğini bilmeniz gerekir.  Ajans bütçenize de reklam bütçenize de nasıl karar vereceksiniz? Ajansın her söylediğine inanmak sizce mantıklı mı?

2. Dijital Pazarlama Bilmek YARARLI ve GÜÇLÜ bir beceridir.

 Birçok işletme sahibi ve İK yöneticisi bir Sosyal Medya Pazarlama Uzmanı veya Yöneticisi işe almak ister ancak mülakatta sorulacak doğru soruları bilmezler.

3.  Kendi Sosyal Medya Reklamlarınızı Yönetebilirsiniz.

Bu iş atom mühendisliği değil gerçekten kendi sosyal medya reklamlarınızı yönetebilirsiniz.  Sosyal Medya Reklamlarını kendi başınıza yönetmek kolaydır, ancak bunu yapmak zaman ve kararlılık gerektirir. Tüm kurulum sürecini bilmeseniz bile (ki öğrenebilirsiniz) bir ajans yardımcı olabilir ve 3 ila 6 ay sonra yeterince eminseniz işi ajanstan devralarak tasarruf edebilir ve Sosyal Medya Reklamlarını kendi başınıza yönetebilirsiniz.

4.  Sosyal Medya Pazarlama ve Dijital Pazarlama hala geleneksel pazarlamadan ucuzdur.

Bazı sektörler için rekabet fazla olduğundan dijital pazarlama bütçelerinin de fazla olması gerektiği bir gerçektir. Fakat dijital dünyada her bütçe ile yapabilecekleriniz vardır. Yeter ki siz iş hedeflerinizi dijital pazarlama hedeflerine çevirmeyi bilin.

5.  Müşterileriniz sosyal medya platformlarını kullanıyor, e-postalarını her gün kontrol ediyorlar.

Bir fuarda potansiyel müşterileriniz olduğunu biliyorsanız marka bilinirliği ve potansiyel müşterilerinize erişmek için fuara katılır mısınız? Bunun için bütçe ayırır mısınız?
Müşterileriniz sosyal medyada, Facebook ve Instagram kullanıyor ve e-postalarını her gün kontrol ediyor, Google’da arama yapıyorlar. O halde siz Sosyal Medya Pazarlama ve Reklamcılık konusunda neden bir adım atmıyorsunuz?

6. Dijital Pazarlama 7 gün 24 saat ve küreseldir.

Yurtdışındaki bir kitleye pazarlama yapmak için bir yurtdışı pazarlama ajansına ihtiyacınız yok. Çünkü Sosyal Medya Reklamları ile uluslararası kitleyi hedefleyebilir ve reklamlarınız 7/24 yayınlanabilir.

7.  Hedef kitlenizi belirleyip nokta atışı yapabilirsiniz.

Instagram, Facebook ve Google Reklamcılığı ile, cinsiyet, yaş, konum, arama amacı veya ilgi alanı temelinde reklam hedeflemesi yapabilirsiniz.

8.  Her girişimcinin ihtiyaç duyduğu temel bir beceridir

Veri analizi, Sosyal Medya Pazarlama ve Dijital Pazarlama, BÜYÜK veya KÜÇÜK şirketler tarafından EN ÇOK ARANAN BECERİLERDİR. Bir girişimci olarak yeni başlıyorsanız, neler olup bittiğini bilmeniz gerekir ve bu gerçekten bir seçim bile değil bir zorunluluktur.

Daha fazlasını öğrenmek ister misin?

Sosyal Medya Pazarlama ve Dijital Pazarlama çalışmalarınızın kontrolünü elinizde bulundurmak istiyorsanız katılmanızı tavsiye edeceğimiz online ve sertifikalı dijital Pazarlama Kurslarımız var, mutlaka inceleyin. Halihazırda dijital reklamları veya bazı platformları kullanıyorsanız, hangi kursların sizin için daha uygun veya daha uygun olabileceği konusunda ararsızsanız info@survivor.com.tr mail iletin veya  bizi arayın +9.0850 840 6452 sorularınızı yanıtlamaktan memnuniyet duyarız.