Kullanmanız Gereken 10 Google İşletme Profili Özelliği

kullanmanız gereken 10işletme profili özelliği

Merhaba, değerli küçük işletme sahipleri ve esnaflar!

Günümüz rekabetçi pazarında online görünürlük, işletmenizin başarısı için hayati bir rol oynuyor. Peki, yakın lokasyonunuzda bulunan potansiyel müşterilerinizin sizi Google’da ilk aradıklarında bulmasını nasıl sağlarsınız? Cevap basit: Google İşletme Profili bilgilerinizi doğru ve etkili bir şekilde kullanarak!

Çoğu işletme sahibi,Google İşletme Profilinin sadece harita üzerinden bir adres ve telefon numarası listesinden ibaret olduğunu düşünüyor. Oysa ki bu devasa potansiyele sahip dijital vitrin, doğru kullanıldığında işletmenize yepyeni kapılar açabilir. Tıpkı sihirli bir değnek gibi, Google İşletme Profiliniz de doğru stratejilerle potansiyel müşterileri size yönlendirebilir.

Bu yazıda Google İşletme Profilinizi bir mıknatıs gibi çalıştıracak 10 kritik özelliği tek tek inceleyeceğiz. Dikkatli okuyun, çünkü bu özellikler, işletmenizin sadece “var” olmasını değil, aynı zamanda “parlamasını” sağlayacak!

1. İşletme Bilgileri

İşletme Profilinizi oluştururken öncelikle temel bilgilerinizin eksiksiz ve doğru olduğundan emin olun.

  • Yasal işletme adınızı kullanın (gerçek işletme adınızla uyuşmayan anahtar kelimeleri adınıza eklemeye çalışmayın).
  • Sağladığınız işletme adı, adres ve telefon numarası bilgilerinin diğer kaynaklardaki bilgilerle tutarlı olduğundan emin olun.
  • Çalışma saatleri, olanaklar gibi tüm ayrıntıları eksiksiz doldurun.
  • Hizmet bölgelerinize özellikle dikkat edin; hedef kitlenizin bulunduğu tüm şehir ve ilçeleri eklediğinizden emin olun ancak hizmet vermek istemediğiniz bölgeleri dahil etmeyin.

Genel olarak burada uygulanması gereken yaklaşım kapsayıcı ve doğru bilgi sunmak. Profilinizdeki bilgilerin internetteki diğer bilgilerle uyumlu olmasına dikkat edin ve mümkün olan her alanı doldurun. Google İşetme profilinizi nasıl oluşturacağınızı bilmiyorsanız “Google İşletme Profili (My Business) Nasıl Kullanılır? Firma Nasıl Eklenir?” adlı yazımızı okuyun.

2. Hizmetler

Profilinizde sunduğunuz hizmetleri kendiniz tanımlamalısınız; aksi takdirde Google, kullanıcı geri bildirimlerine veya farklı kaynaklara dayanarak bu bilgileri değiştirebilir.

  • Sunabildiğiniz kadar çok hizmeti ekleyin, ancak ana kategorinizin temel hizmetinizi temsil ettiğinden emin olun.

Örneğin; çatı kaplama yapan bir şirket iseniz, çatı temizliği, yağmur oluğu temizliği ve gökyüzü penceresi kurulumu gibi hizmetlerinizi ekleyin, ancak bu hizmetleri gerçekten sunmuyorsanız eklemeyin.

  • Özel bir hizmetiniz varsa, “özel hizmet” olarak ekleyebilirsiniz.

Hangi hizmetleri eklemeniz gerektiğinden emin değilseniz:

  • En iyi sıralamalarda çıkan rakiplerinizin neleri listelediğine bakın.
  • Anahtar kelime araştırması yaparak hizmetlerinizi gözden geçirin.
  • ChatGPT gibi yapay zeka araçlarını kullanarak işletmenize ve rakiplerinize göre öneriler alın (çıktıları mutlaka kontrol edin).

3. Yorumlar

Yorumlar, İşletme Profilinizin can damarıdır. Tıpkı web sitenize gelen bağlantılar Google’a sitenize güvenmesi gerektiğini gösteriyorsa, olumlu yorumlar da profilinizin güvenilir olduğunu gösterir. Profilinizin sıralama alması, trafik, arama, potansiyel müşteri ve satış kazanması yorumlara bağlıdır.

  • Yeni gelen her yorumu takip etmeli ve mümkün olan en kısa sürede yanıtlamalısınız.
  • Google’ın “yorum iste” aracıyla müşterilerinizden yorum isteyin. Bunun için:
  • Hizmet sonrası memnun müşterinizden sıcağı sıcağına doğrudan yorum yazmasını isteyin. Zaman geçtikten sonra insanlar ihmal edebilirler.
  • Yorum karşılığı para veya hizmet teklif etmek Google politikalarına aykırıdır; Para ile satın alınmış yorumları Google tespit eder ve siler. Hatta bu durum hesabınızın kapatılmasına bile neden olabilir.

4. Gönderiler, Fotoğraflar ve SSS Bölümü

Profilinizi sık sık güncellemek ve bu güncellemeleri sunduğunuz hizmetlere ve hizmet verdiğiniz bölgelere özel yapmak, ilgili aramalarda daha sık görünmenizi sağlar.
Yapabilecekleriniz:

  • Günlük olarak yeni fotoğraflar ve gönderiler ekleyin.
  • Hizmet bölgelerinizde tamamladığınız işlerin fotoğraflarını paylaşın.
  • Müşteri veya çalışan profillerini ekleyebilirsiniz. Güven verir.
  • Sık sorulan sorular bölümünü güncel tutun.

5. Kampanyalar ve Etkinlikler

Yaptığınız özel kampanyalar ve etkinlikler, profilinizin arama sonuçlarında daha görünür olmasını sağlar. Bir kampanya düzenliyorsanız veya etkinlik yapıyorsanız, bunları profilinizde mutlaka paylaşın.

6. Performans Metrikleri

Google Benim İşletmem performans raporu, profilinizin etkileşimleri, çağrılar vb. verileri hakkında bilgi sağlar. Bu veriler, profilinizin dönüşüm sağlama performansını doğrudan ölçmek açısından kritiktir. Düzenli kontrol edin

7. Randevu Alma

Müşterilerinizin doğrudan Google Benim İşletmem profiniz üzerinden randevu almasını sağlayabilirsiniz. Üçüncü taraf rezervasyon sisteminiz varsa, “Google ile entegrasyonu olup olmadığını kontrol edin.

8. Ürünler

Hizmet sunan işletmeler dahi (örneğin güzellik salonları) sattıkları ürünleri profilinde listeleyebilir. Ürün fotoğrafları, açıklamaları, web sitenize yönlendiren bağlantılar ve stok bilgilerini güncel tutun.

9. API ve Çok Lokasyonlu Araçlar

Birden fazla şubeye sahipseniz, mağaza kodu veya etiket ekleyebilirsiniz. Gelişmiş ihtiyaçlar için API entegrasyonundan faydalanabilirsiniz.

10. Menü Güncellemeleri

Restoranlar için menü güncellemeleri oldukça önemlidir. Bu özellik ile belirli yemek aramalarında öne çıkabilir, fiyat bilgisi ve içerik sunarak müşteri kararlarını kolaylaştırabilirsiniz.

Google İşletme Profiline Yaklaşımınız Nasıl Olmalı?

• Güncel ve kapsamlı olun. Bilgileri sık sık güncellemek ve her alanı doldurmak daha görünür olmanızı sağlar.
• Araçları değil, özellikleri önceliklendirin. Google’ın sunduğu her AI aracı işinize uygun olmayabilir. Bazen en iyi metinleri yine siz yazarsınız.
• Gelişmeleri izleyin ama her detaya takılmayın. Sektörünüzü ilgilendiren güncellemeleri izleyin ancak her ufak değişikliği uygulamak zorunda değilsiniz. Unutmayın, Google İşletme Profilinizi bir web sitesi veya mağaza vitrini gibi düşünün: sizi yeni müşterilerle tanıştıran değerli bir dijital varlık bu yüzden bir kere oluşturduktan sonra boşta bırakmak yerine düzenli güncelleyin.