E-ticaret İçin Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

E-ticaret için sosyal medya kullanımı mağaza sahipleri için bulunmaz bir nimet gibidir. Neden olmasın ki? Her yıl daha fazla internet kullanıcısı çevrimiçi satın alırken, e-ticaret endüstrisi özellikle pandemi süreci ile birlikte patlama yaşadı. E-ticaret yapmayı düşünmeyen bir çok sektör internet satış mağazalarını açtı. Ve her geçen gün de sayıları giderek artıyor. Bu, tüketiciler için harikadır çünkü bir satın alma işlemi yapmaya çalışırken hiç olmadığı kadar fazla seçeneğe sahipler. Ancak e-ticaret mağazası sahipleri için bu, çevrimiçi perakendenin giderek daha rekabetçi bir endüstri haline geldiği anlamına geliyor, bu nedenle e-ticaret için sosyal medyayı kullanmak çok ama çok değerlidir.

SEO ve Arama ağı reklamcılığı gibi stratejiler, çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmanıza ve yeni müşterilere ulaşmanıza izin verirken, e-ticaret sosyal medya pazarlaması, marka farkındalığını artırmanın ve sitenize nitelikli trafik getirmenin başka bir etkili yolunu sunar. Yani bir sosyal medya e-ticaret stratejisi, marka bilinirliği oluşturmanıza, müşterilerle iletişim kurmanıza ve çevrimiçi mağazanız için daha fazla nitelikli satış oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Hootsuite ve We Are Social 2021 Ocak E-ticaret verilerine göre;

  • İnternet kullanıcılarının %76,8’i 2020’de çevrimiçi olarak bir ürün satın aldı.
  • Kullanıcıların %44,8’i markayla ilgili bilgileri aramak için sosyal medyayı kullanıyor.
  • 16 ila 24 yaş arasındaki internet kullanıcılarının yarısından fazlası, markaları araştırmak için sosyal medyayı kullanıyor. (%55,9 kadın kullanıcı ve %51 erkek kullanıcı)

Tüketiciler için sosyal medyanın bu büyük popülaritesine rağmen, özellikle ülkemizde bir çok e-ticaret işletmesinin, sosyal ağların gerçekte sahip olduğu potansiyelden hala yararlanmadığını çok net görebiliyoruz. Siz de bu tür işletmelerden biriyseniz, müşteriler için daha iyi bir marka deneyimi oluşturmak, sitenize trafik çekmek ve satış fırsatları oluşturmak için mükemmel bir fırsatı kaçırıyorsunuz. Facebook, LinkedIn gibi birçok sosyal medya ağı şu anda reklam, satış ve müşteri hizmetleri için ücretsiz yerel çözümler sunuyor. Ancak endişelenmenize gerek yok. Henüz çok geç değil.

Doğru hedeflenmiş bir kitle, doğru görsel/video ve doğru strateji ile e-ticarette satışlarınızı artırmaya çalışırken sosyal medyayı nasıl kullanmanız gerekir? Ya da sıfırdan bir sosyal medya hesabı oluşturuyorsanız hangi adımları izlemeniz gerekiyor? İşte tüm bu soruların cevabı için yazımızı okumaya devam edin… 😊

Sosyal Medya E-ticaret Pazarlaması Nedir?

Markanızın ürün veya hizmetlerini artırmak amaçlı sosyal medya kanallarını etkin bir şekilde kullanmak ve bunlardan dönüşüm sağlayabilmek sosyal medya e-ticaret pazarlamasını oluşturur. Bu sebepten markanıza, iş modelinize ve hedeflerinize bağlı olarak bir strateji geliştirmelisiniz. Bu stratejiyi oluştururken atlamamanız gereken önemli bazı noktaları sizler için derledik.

  1. Öncelikle ürün ve hizmetinizi tanıtacak, mümkünse marka adınız ile aynı olan bir web siteniz olmalı.
  2. Web sitenizde satışlarınızı artıracak indirimler, bloglar paylaşın. Bunlarla entegre bir şekilde ürünlerinizi sosyal medyada da paylaşın ve mutlaka ürün etiketlerini kullanın.
  3. Satış öncesi ve sonrası müşterilerle iletişim halinde olun.
  4. Rakiplerini ve sektördeki yenilikleri takip edin.

Peki sosyal medya e-ticaret pazarlaması, sosyal satış veya sosyal ticaret ile aynı şey midir?

Sosyal medya e-ticaret pazarlaması sosyal satış ve sosyal ticaret terimlerini de içine alan geniş bir kapsama sahiptir. Bu 3 tanımı ayrı ayarı açıklayacak olursak eğer;

Sosyal Ticaret: Facebook, Instagram mağazaları, ürün pinleri ve diğer sosyal medya alışveriş çözümlerini sunarak doğrudan sosyal medyadan ürün veya hizmet satma sürecidir.

Sosyal Satış: satış potansiyellerini belirlemek bağlantı kurmak ve beslemek için sosyal medyayı kullanma sürecidir.

Sosyal Medya E-ticaret Pazarlaması: marka bilincini oluşturma, reklamcılık, topluluk yönetimi, sosyal müşteri hizmetleri, rekabet analizi, sosyal dinleme ile beraber sosyal satış ve sosyal ticaret sürecidir.

E-ticaret İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır?

Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanarak e-ticaret satışlarınızı artırmak ve daha geniş potansiyel kitlelere erişmek için aşağıdaki adımları dikkate alabilirsiniz…

Marka Bilinirliği Oluşturma

Yeni bir ürün satışı yapacaksınız ancak insanlar ne sattığınızı bilmiyorsa satış yapmanız pek mümkün değil 😊 Marka bilinirliği oluşturmak uzun ve zahmetli bir süreçtir. Ancak sosyal medyayı etkili şekilde kullanarak bu zahmeti en aza indirebilir, süreci mümkün mertebe daha kısa tutabilirsiniz.

Mesela, ürün veya hizmetinize ilgi duyacak kişilere hitap eden görsel/video paylaşımı, ilgi çekici captionlar, iş birlikleri vb. gibi süreçler zamanla marka bilinirliği oluşturmanıza yardımcı olur. İşi biraz daha hızlandırmak için sosyal medya reklamları kullanabilirsiniz.

Reklam bütçeniz bu sürecin başında size göre düşük gelebilir. Ancak doğru hedef kitleyi yakalamak ve ileri dönemler için nokta atışı yapmak adına faydalı olacaktır.

Son istatistiklere göre;

  • Facebook reklamlarıyla 190 milyon kişiye ulaşılabiliyor.
  • Instagram reklamlarıyla 140 milyon kişiye ulaşılabiliyor.
  • LinkedIn reklamcılığı ile 170 milyon kişiye ulaşılabilir.

Facebook, instagram reklamlarında Dönüşüm, Katalog Satışları ve Mağaza Ziyaretlerini kullanarak insanları mağazanıza, belirli bir ürün veya koleksiyona çekebilirsiniz. Örneğin, instagram’da “Şimdi Alışveriş Yap” gibi harekete geçirici mesajlar içeren sponsorlu gönderileri öne çıkartarak hedef kitlenizin ilgisini çekebilirsiniz.

Ancak sadece reklam oluşturmak size katkı sağlamaz. Reklamınızı oluştururken doğru kampanya, doğru reklam biçimi, görsel ve harekete geçirici mesaj kombinasyonu sağlamanız şart 😊 Doğru kitleyi belirlediğinizden eminseniz doğru formatı seçin ve kampanyayı daha güçlü hale getirin.
Facebook ve Instagram‘da ana format kategorileri şunlardır:

  • Resim reklamlar
  • Video reklamlar
  • Karusel reklamlar
  • Koleksiyon reklamları

Koleksiyon reklamları, özellikle e-ticaret için tasarlanmıştır. Hedef kitlenizin dikkatini çekmek ve onları ödeme işlemine sorunsuz bir şekilde yönlendirmek için ürün kataloğunuzdaki öğelerin bir karışımını kullanırlar.

Facebook gibi diğer sosyal medya platformları da benzer çözümler sunuyor. Dolayısıyla, müşterilerinize sosyal medyadan ulaşmak için Twitter veya LinkedIn kullanıyorsanız, korkmayın!

Ürünleri Doğrudan Sosyal Medyada Satmak

Sosyal medya e-ticaret pazarlamasının sosyal ticaretle örtüştüğü nokta, yani ürünlerinizi doğrudan sosyal medya hesaplarınızdan veya mağazadan satmaktır.
Facebook, Instagram ve Pinterest, işletme hesapları için yerel alışveriş çözümleri sunuyor. Snapchat, kendi başına bir sosyal ticaret aracı geliştirmek için Shopify ile ortaklık kurdu, ancak şu anda bu özellik yalnızca seçilmiş birkaç hesap tarafından kullanılabiliyor.

Sosyal ticaret çözümlerinin markanıza birçok katkısı bulunur. Örneğin,

Örneğin bu görsel Facebook mağazasında bulunan ürünün görseli ancak şu anda platform üzerinden ödeme işlemi sadece ABD’de kullanılabiliyor 😊 Umuyoruz ki bize de en kısa zamanda gelir 😊

Müşteri Hizmetleri

Başlıca sosyal medya hedefiniz yeni müşterilere ulaşmak olabilir ve bu makul. Ancak mevcut müşterilerinizi unutmayın.

Müşterilerle telefon veya e-posta yoluyla iletişim kuran özel bir destek ekibiniz olsa bile, sosyal medya hesabınız bazen geçici bir müşteri hizmetleri kanalı haline gelebilir. Müşterileriniz bilgiye ulaşmak, soru sormak veya size geri bildirimde bulunmak için profilinize gelebilir. Bu durumda mesajlara ve yorumlara geri dönüş sağlayarak onlarla etkileşime geçmeyi unutmayın.

Sosyal medyadaki soruları ve yorumları nasıl yanıtladığınız, gönderdiğiniz içerik kadar markanızın temsilcisidir. Mutlu müşterilerin görüşleri, müşteri yolculuklarının hala düşünme aşamasında olan müşteriler için sosyal kanıt görevi görür. Yorumlarla etkileşim kurarak, hedef kitlenize müşterilerinize değer verdiğinizi ve geri bildirimlerini takdir ettiğinizi gösterebilirsiniz.

Ya aldığınız geri bildirim olumsuzsa? Olumsuz yorumları çözüm sağlamak için bir fırsat olarak değerlendirin ve yine müşterilerinizin fikirlerini ne kadar ciddiye aldığınızı gösterin. Sosyal medyada olumsuz yorumlarla başa çıkmanın 8 yolu yazımız bu konu da size yardımcı olacaktır 😊

Sosyal Dinleme

Sosyal dinleme, markanızdan veya ürünlerinizden bahsetmek ve markanızla ilgili sohbetler için sosyal medyayı tarama sürecidir.

Neden e-ticarette sosyal medya kullanımı stratejinizin bir parçası olmalı? Çünkü insanların çevrimiçi ürünleriniz hakkında söylediklerini bilmek, paha biçilmez bir iç görü kaynağıdır. İnsanların en çok hangi ürününüzü sevdiği, markanıza karşı genel duyarlılık, sorunlar vb. gibi noktaları bilmek koruyucu bir önlemdir.
Hedef kitlenizin markanız için ne düşündüğünü her zaman önemseyin. Geciken kargolar, yanlış gönderilen ürünler vb. gibi sorunlarda insanlar çevrimiçi olarak tepki gösterecektir. Bu durumda bu tarz sorunlara en hızlı ve en doğru şekilde cevap vererek bir krizi önleyebilirsiniz.

Sosyal Medyayı Kullanarak E-ticaret Stratejinize Katkı Sağlayacak 5 İpucu

1-) Markanızı ve Kişiliğinizi Sergileyin.

Marka farkındalığı bir kişinin ürününüzü gördüğünde “İşte bu o marka” demesiyle başlar. Markanızın kişiliği varsa, potansiyel müşterilerin sizi hatırlamasını ve tanımasını son derece kolay hale getirirsiniz. Bu sosyal medyada paylaştığınız mizahi görseller olabileceği gibi sizin değerlerinizi temsil eden paylaşımlarda olabilir.

2-) İş Birliği Yapın.

Hedef kitlenizin sevdiği bir influencer ile veya sektörünüzden başka bir markayla (tabi ki rakibiniz değil) iş birliği yapın. Ancak bunu sadece daha fazla kişiye erişmek için yapmayın. Aynı zamanda bir iş birliğinin potansiyel müşterilerinize nasıl fayda sağlayabileceğini ve markanızın değerlerine nasıl uyduğunu düşünün.

Amaca yönelik iş birlikleri yoluyla e-ticaret mağazanızı tanıtmak için kullanabileceğiniz bazı fikirler:

  • Bir influencer’ı ürününüzü test etmesi için davet edin ve onlardan yorumlarını izleyicileriyle paylaşmalarını isteyin.
  • Benzer kitlelere hitap eden birkaç başka markayla ortak olun ve kitleleriniz için yüksek değerli bir hediye oluşturun.
  • Markanıza bağlı influencer’lar ile Instagram’da bir Soru-Cevap oturumu düzenleyin.

3-) Video İçeriği Kullanın

İçeriğinizin markanızı nasıl temsil etmesi gerektiğinden bahsettik. Ancak tüm içerik türleri birbirleriyle eşit değil. Markanızla alakalı fikirlerinizi yoğun haber akışlarında kaybolmaktan kurtarmak için, aşağıdakiler gibi popüler etkileşimli içerik formatlarını deneyin:

  • Instagram Hikayeleri
  • Instagram Reels
  • Instagram Canlı
  • TikToks

Her gün 500 milyondan fazla kişi Instagram Hikayeleri kullanıyor ve platform hem Hikayelere hem de Instagram Live’a sürekli olarak yeni satış özellikleri ekliyor.
Diğer sosyal medya platformları da story özelliklerinden geride kalmadı. Facebook Hikayeleri 2020’de uyguladı, Twitter’da artık Fleets’ler var. LinkedIn bile çoğunluğa karıştı ve kendi hikayelerini kullanıcılara sundu. TikTok’un agresif büyümesini de bu yolculuğunuza ekleyin. Çünkü artık insanlar kısa formatta olan videoları seviyor 😊

Bu bilgiyi hedef kitlenizin ilgisini çekmek için nasıl kullanabilirsiniz? Nasıl isterseniz! Tek sınır yaratıcılığınız.

Unutmayın: tüm içeriğinizin doğrudan satışlarla ilgili olması gerekmez. Takipçilerinizi eğlendirmek ve onlarla daha güçlü bir ilişki kurmak için Instagram Hikayelerini, canlı yayınları veya TikTok’u kullanabilirsiniz.

4-) Kullanıcılarınızın Oluşturdukları İçerikleri Yayınlayın.

Mutlu müşterilerden gelen olumlu yorumların sosyal kanıt olduğunu unutmayın! En önemlisi kullanıcı tarafından oluşturulan içerik başkalarına da ilham verir ve potansiyel müşteri kitlenizin gözünde size ekstra katkı sağlar.

Müşterilerinizi, markanızı etiketleyerek, ürünlerinizin yer aldığı resim ve videoları sosyal medyalarında paylaşmaya teşvik edin. Ardından, bunları kendi profillerinizle yeniden paylaşın (elbette kullanıcıyı da etiketleyerek).

Örneğin; Starbucks kendi profilinde ve storylerinde müşterilerinin paylaştığı gönderileri paylaşıyor. Müşterileriniz görüldüklerini hissettiklerinde markanızla arasında daha güçlü bir ilişki oluşur. Müşterilerinizin ürünlerinizi sosyal medyada gururla sergilemeleri sizi yeni ziyaretçiler (diğer bir deyişle potansiyel müşteriler) için daha güvenilir kılar.

Ama bekleyin, hepsi bu değil. Bir müşteri ürününüzü içeren bir fotoğrafı veya videoyu her paylaştığında, takipçileri onu görebilir ve onunla etkileşime girebilir. Yeni kitlelerle tanışmanın böylesine gerçek, organik önerilerden daha iyi bir yolu olabilir mi?

5-) Düzenli Post Paylaşmayı İhmal Etmeyin.

Sosyal medyadaki varlığınız biraz ilgi çekmeye başladığında ve bir takipçi kitlesi oluşturduğunuzda, kitlenizin sizi akılda tutmasını isteyeceksiniz.

Düzenli şekilde gönderi paylaşarak kitlenizin aklında kalabilir ve etkileşiminizi devam ettirebilirsiniz. Ayrıca, potansiyel müşterilerin herhangi bir içerikle etkileşime girmeden markanızla etkileşime girmesini nasıl bekleyebilirsiniz değil mi? 😊

Tüm bunlar biraz zor görünebilir, özellikle de tek kişilik bir pazarlama ekibiyseniz. İyi haber şu ki, biz Survivor Dijital olarak tüm sosyal medya ve dijital pazarlama stratejinizi tek bir yerden yönetmenize yardımcı olabiliriz. Şimdi bizimle iletişime geçin, markanıza özel geliştireceğimiz stratejiler ile işinizi beraber büyütelim 😊

0850 840 6452
info@survivor.com.tr